Mazda6 GH L5 '09 2.5 Sport Velocity Red

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez STEROL » 15 kwi 2024, 23:59

Witajcie,
kilka tygodni temu stałem się posiadaczem 6tki w kolorze Velocity Red. Mazda ma silnik o pojemności 2.5L w wersji sport z manualną skrzynią z rocznika 2009 o przebiegu 249 500km. Mazdę odkupiłem od właściciela, który użytkował ją przez 7 lat serwisując przez większość czasu w Mazda Matsuoka Łódź, na dowód tego dostałem stos faktur więc jakiś wgląd na historię auta mam. Całą eksploatację z napraw i poprawek będziecie mogli zobaczyć w kolejnych postach, tak więc zapraszam :)

@EDIT 21.12.2024

Historia serwisowa:

12.04.2024
– wymiana nowych opon letnich: Yokohama BlueEarth GT AE51

04.2024 – przebieg 250 000:
– płukanka + wymiana oleju + komplet filtrów
– wymiana uszczelki pokrywy zaworowej
– wyczyszczenie przepustnicy

05.2024
– Pozytywne przejście badania technicznego

06.2024
– naprawa uszkodzonego mechanizmu radia (wydrukowanie nowej zębatki)
– czyszczenie odmy
– sprawdzenie ciśnienia zaworów (12.5, 12.5, 12, 12.5)
– wymiana zaworów od sterowania klapami kolektora ssącego (błąd p0661)

07.2024
– wymiana świec żarowych (OEM FoMoCo)

11.2024 – przebieg 260 000:
– płukanka + wymiana oleju + komplet filtrów
– wymiana uszczelki pokrywy zaworowej
– kontrola luzów zaworowych
– wymiana podkładek wtryskiwaczy
– kontrola wtryskiwaczy
– wymiana uszczelek kolektora ssącego
– czyszczenie + nasmarowanie łapy sprzęgła

Poniżej kilka fotek :)
Załączniki
433923803_1844460789398780_1248093226664242251_n.jpg
462581413_2362294344136251_1454953724388286485_n.jpg
Ostatnio edytowano 1 sty 2025, 22:20 przez STEROL, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2024, 23:37
Posty: 2
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GH 2.5

Postprzez NIEBO! » 26 maja 2024, 01:01

Ładniutka. <serduszka> Jeśli macie dobrego gazownika w okolicy to ja bym się długo nie zastanawiał :) Kalkulator kosztów i zwrotu instalacji np na gazeo Cię przekona :)
Sprawdź najpierw tylko czy z silnikiem wszytko ok. Jak pobór oleju trasa/miasto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez STEROL » 1 sty 2025, 23:01

NIEBO! napisał(a):Ładniutka. <serduszka> Jeśli macie dobrego gazownika w okolicy to ja bym się długo nie zastanawiał :) Kalkulator kosztów i zwrotu instalacji np na gazeo Cię przekona :)

Aktualnie montaż LPG nie jest brany pod uwagę, nie robię takich tras, aby gaz był konieczny

NIEBO! napisał(a):Sprawdź najpierw tylko czy z silnikiem wszytko ok. Jak pobór oleju trasa/miasto?

Ciężko stwierdzić przez pryzmat założenia zamiennika uszczelki fazatora, która doprowadziła do delikatnego wycieku oleju... Mogę tylko dodać, że przez przejechane 10k km dolałem jakieś 500ml oleju. Oczywiście uszczelka została wymieniona na oryginalną i problem poszedł w niepamięć :)

Trochę mnie tu nie było... poniżej wrzucam dotychczasową listę prac jakie zostały wykonane

Standardowo olej wymieniam co 8-10k km więc przy przebiegu 250k wleciał oryginalny olej mazdy Dexelia ULTRA 5w30 z oryginalnym filtrem oleju, powietrza, kabiny i płukanką Tec 2000. Oprócz tego doszły świeże opony na lato Yokohama BluEarth-GT AE51. Jak na razie nie mam do nich zastrzeżenia, pierwszy sezon mogę uznać za dobry :)

mazda_250k.jpg

mazda_250k_opony.jpg


Kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy oraz wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz czujnika faz rozrządu

mazda_250k_przepustnica.jpg

mazda_250k_pokrywa_zaworow.jpg


Kolejną rzeczą było rozebranie navi – problem z czytaniem płyty. Uszkodzona zębatka była powodem, przez który mechanizm nie chciał współgrać. Wydrukowanie nowej w drukarce 3D załatwił problem.

mazda_250k_navi.jpg


Kolejnym krokiem było wyczyszczenie odmy i ogarnięcie układu dolotowego, olej z odmy dostał się do środka :/ W międzyczasie pojawił błąd P0661, w którym to jeden z zaworów w ogóle nie działał (brązowy zawór). Udało się znaleźć oryginalną używkę w dobrym stanie i po wymianie problem oczywiście ustąpił.

mazda_250k_czyszczenie.jpg


No i wisienką na torcie była wymiana świec. Wleciały OEM FoMoCo

mazda_250k_swiece.jpg


Po przejechanych 10k km (przebieg 260 000) standardowa procedura wymiany oleju w raz z filtrami na nowe. Tym razem użyłem oleju polecanego przez Tomka z CzarnePaliwo Ravenol 5w30 DXG USVO oraz filtrami MANN i płukanką Tec-2000. Dodatkowo wleciało trochę gratów od Rikiego z mazparts, a dokładnie – oem uszczelka pokrywy zaworów, oem podkładki pod wtryski, oem uszczelki do kolektora ssącego wraz z wycieraczkami hybrydowymi denso. Riki, Tomek serdeczne dzięki w doborze części, znacząco ułatwiliście mi zadanie.

Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów odbyła się również kontrola luzów zaworowych, które prezentują się następująco:

Wydechowe:
1 – 0.30, 0.30 / 2 – 0.30, 0.30 / 3 – 0.30, 0.30 / 4 – 0.30, 0.30
Ssące:
1 – 0.25, 0.25 / 2 – 0.25, 0.25 / 3 – 0.25, 0.25 / 4 – 0.25, 0.25

Prowizorycznie została wyczyszczona łapa sprzęgła i na nowo nasmarowana

462584144_3474121692892997_2095054939359732112_n.jpg


Kontrola wtryskiwaczy oraz wymiana oringów na nowe. U mnie stare oringi już nie wyglądały najlepiej więc był to odpowiedni czas na ich wymianę.

462559575_1045537907343400_2736163948280144330_n.jpg


Kontrola świec

462578192_956901983005752_5598447865246796865_n.jpg


Na koniec odświeżenie komory silnika, nie mogłem już na nią patrzeć. Konieczna była interwencja i wyszła zdecydowanie lepiej. Czyściłem MA Professional – płyn do mycia silników. Co tu więcej dodać... auto przygotowane pod nadchodzącą zimę więc następny raport pewnie wpadnie, gdy nastukam kolejne 10 tysięcy :D

462579572_962038752513583_6552368139005369513_n.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2024, 23:37
Posty: 2
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GH 2.5

Postprzez Riki » 23 sty 2025, 12:06

Fajna robota,
brawo :)
Niech sluży <spoko>

Dzieki za dobre słowo!
Polecamy się <piwko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Roman51 » 22 mar 2025, 13:38

Hi! Your Mazda MX-6 with a 2.5L engine is a neat car. The 249,500 km on it isn't much, more so as it was checked at an approved dealership. The fix record and bills are a great bonus. :)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2025, 13:36
Posty: 1
Auto: Mazda 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy