NIEBO! napisał(a):Ładniutka.

Jeśli macie dobrego gazownika w okolicy to ja bym się długo nie zastanawiał

Kalkulator kosztów i zwrotu instalacji np na gazeo Cię przekona
Aktualnie montaż LPG nie jest brany pod uwagę, nie robię takich tras, aby gaz był konieczny
NIEBO! napisał(a):Sprawdź najpierw tylko czy z silnikiem wszytko ok. Jak pobór oleju trasa/miasto?
Ciężko stwierdzić przez pryzmat założenia zamiennika uszczelki fazatora, która doprowadziła do delikatnego wycieku oleju... Mogę tylko dodać, że przez przejechane 10k km dolałem jakieś 500ml oleju. Oczywiście uszczelka została wymieniona na oryginalną i problem poszedł w niepamięć

Trochę mnie tu nie było... poniżej wrzucam dotychczasową listę prac jakie zostały wykonane
Standardowo olej wymieniam co 8-10k km więc przy przebiegu 250k wleciał oryginalny olej mazdy Dexelia ULTRA 5w30 z oryginalnym filtrem oleju, powietrza, kabiny i płukanką Tec 2000. Oprócz tego doszły świeże opony na lato Yokohama BluEarth-GT AE51. Jak na razie nie mam do nich zastrzeżenia, pierwszy sezon mogę uznać za dobry
Kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy oraz wymiana uszczelki pokrywy zaworów oraz czujnika faz rozrządu
Kolejną rzeczą było rozebranie navi – problem z czytaniem płyty. Uszkodzona zębatka była powodem, przez który mechanizm nie chciał współgrać. Wydrukowanie nowej w drukarce 3D załatwił problem.
Kolejnym krokiem było wyczyszczenie odmy i ogarnięcie układu dolotowego, olej z odmy dostał się do środka :/ W międzyczasie pojawił błąd P0661, w którym to jeden z zaworów w ogóle nie działał (brązowy zawór). Udało się znaleźć oryginalną używkę w dobrym stanie i po wymianie problem oczywiście ustąpił.
No i wisienką na torcie była wymiana świec. Wleciały OEM FoMoCo
Po przejechanych 10k km (przebieg 260 000) standardowa procedura wymiany oleju w raz z filtrami na nowe. Tym razem użyłem oleju polecanego przez Tomka z
CzarnePaliwo Ravenol 5w30 DXG USVO oraz filtrami MANN i płukanką Tec-2000. Dodatkowo wleciało trochę gratów od Rikiego z
mazparts, a dokładnie – oem uszczelka pokrywy zaworów, oem podkładki pod wtryski, oem uszczelki do kolektora ssącego wraz z wycieraczkami hybrydowymi denso. Riki, Tomek serdeczne dzięki w doborze części, znacząco ułatwiliście mi zadanie.
Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów odbyła się również kontrola luzów zaworowych, które prezentują się następująco:
Wydechowe:1 – 0.30, 0.30 / 2 – 0.30, 0.30 / 3 – 0.30, 0.30 / 4 – 0.30, 0.30
Ssące:1 – 0.25, 0.25 / 2 – 0.25, 0.25 / 3 – 0.25, 0.25 / 4 – 0.25, 0.25
Prowizorycznie została wyczyszczona łapa sprzęgła i na nowo nasmarowana
Kontrola wtryskiwaczy oraz wymiana oringów na nowe. U mnie stare oringi już nie wyglądały najlepiej więc był to odpowiedni czas na ich wymianę.
Kontrola świec
Na koniec odświeżenie komory silnika, nie mogłem już na nią patrzeć. Konieczna była interwencja i wyszła zdecydowanie lepiej. Czyściłem MA Professional – płyn do mycia silników. Co tu więcej dodać... auto przygotowane pod nadchodzącą zimę więc następny raport pewnie wpadnie, gdy nastukam kolejne 10 tysięcy
