Mazda6 GJ 2.5 Skypassion 13` – 212km 296Nm & LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Płomień » 18 lis 2024, 10:28

Cześć!

Przyszedł czas na rodzinne kombiacze. Przed peselem się nie ucieknie, a wózki trzeba mieć gdzie zapakować.

IMG_20241024_074432.jpg
Mmmmm, natura


Mazda 6 GJ
Rocznik: 2013
Przebieg w momencie kupna: 228tyś
Silnik: 2.5L PY-VPS
Moc: 212km
Moment: 296Nm
Zasilanie: Gaz-benzyna

To już drugie kombi, ale tematu GH nie zakładałem. Jakie gieha jest każdy widzi, chociaż tamta jest ładna i doposażona, to nadal tylko rodzinne wozidło. Nie znaczy to, że kombi musi być nudne. Kontynuując filozofię, że trzeba szukać najwyższych wersji wyposażeniowych, poszukiwania zawęziły się do 2.5 SkyPassion.

Auto kupione jak wszystkie moje auta – po przygodach, do drobnych poprawek. Okazało się że ma też ciekawą historię – jest to (była) firmówka z CD Projektu. Jak ktoś z Was jest na forum to dajcie znać jak mocno była katowana, nie obrażę się <rotfl>

Przygoda zaczęła się od miesiąca kwarantanny. Po kupnie auta staram się nie wkładać w nie ani złotówki. Nigdy nie wiesz na co trafisz, choćbyś był znanym i wielbionym konstruktorem – tunerem – specjalistą marki, a nie odzyskasz tych pieniędzy jeśli będziesz zwracał za wady ukryte.

IMG_20241117_115516.jpg
Przy niskim płaskim Xedosie wygląda jak SrUV


Tutaj akurat miesiąc minął bezboleśnie, i można było zacząć działać. Pierwsze to zbieżność. Trochę wstyd oddawać auto na rolki bez zbieżności.
Drugi punkt to DisiTune. Mazda wypluła bardzo wysokie 203km / 280Nm już w serii. Michał długo walczył z paintem żeby narysować ładne kreski, bo poprzeczka była już na starcie cholernie wysoko, ale udało mu się wykręcić zadziwiające 212km i 296Nm, wszystko na paliwie Pb95 <ok>

Mazda 6 GJ 2.5 DJEMN93.jpg
Ten moment od dołu!


Prosto z hamowni auto trafiło do "gazujemy.to" w Łodzi, przy ulicy Siewnej 15. Chłopaki wsadzili tam instalację KME, wtryski i reduktor z zapasami.
Instalka jest ułożona tak ładnie i schludnie, że po maską nawet nie widać że ma gaz. Wlew wsadzili obok fabrycznego, pełnowymiarowy, bez wkrętki. Silnik nawet nie mruknie, nie zająknie się, nie dławi, start-stop działa jak fabryka, moc też ma. Nie wiem czy można oczekiwać czegoś więcej od instalacji gazowej. Dotrysk benzyny na trasie to ok. 7-8%.
To nie jest mój pierwszy Skyactiv z gazem, ale pierwszy który nie wracał kilka razy na poprawki, kłótnie i pretensje. Mogę polecić z czystym sercem.

gaz.jpg
To gdzie ten gaz?


Fura bez wątpienia ma szczęście, trafia w same dobre ręce. Poprzedni właściciel serwisował ją u AutoJaksy. Miała też wygłuszone drzwi.
Ja dorzuciłem od siebie wygłuszenie bagażnika zanim wleciała tam butla.

Czy będą tam jakieś kolejne mody? Nie wiem, nie obiecuję. Raczej miałem nadzieję kupić-zrobić-mieć-spokój. Przede mną jeszcze zrobienie wahaczy i amorków, bo wszystko już trochę zmiękło i szóstka mogłaby się prowadzić lepiej.
Ostatnio edytowano 28 lis 2024, 10:07 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez piwo » 18 lis 2024, 17:27

Fajne autko choc jak dla mnie ciut male w srodku. Moglaby byc maska krotsza a wiecej przestrzeni w srodku. Sedan podobno ma troche wiecej miejsca z tylu na fotelik.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez zadra » 19 lis 2024, 00:33

Dla.mnie piękna.
Nigdy sobie takiej nie kupię.
Dbaj i chuchaj.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3313 (39/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez elenagilbert » 21 lis 2024, 10:15

Biorąc pod uwagę reputację Mazdy6 GJ pod względem niezawodności i wydajności, jak silnik 2,5 l Skyactiv-G i jego potencjał tuningowy wypadają w porównaniu z innymi współczesnymi sedanami i kombi średniej wielkości, szczególnie pod względem oszczędności paliwa, mocy i dynamiki jazdy? Retro Bowl
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2024, 12:19
Posty: 6

Postprzez piwo » 23 lis 2024, 12:28

potencjal tuningwy jest raczej marny.\
to nie jest 2,0tfsi vw by jechac jak superb 5s do setki.
tutaj mamy dostojna nie za szybka jazde na poziomie 8s do setki.
potencjal jest na 210koni z 192 ale to praktycznie nic nie zmieinia w osiagach. moze 0,5 urwiesz nie wiecej.
spalanie kolo 9 litrow srednio czyli nie ma tragedii ale tez to nie jest cos co robi lal dzisiaj. mocniejsze auta klasy sredniej w benzynie potrafia spalic kilka litrow mniej srednio.
takze zalety 6stki to glownie wyglad i dosc niska awaryjnosc i tez ogolnie dosc niskie koszty eksploatacji.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Płomień » 25 lis 2024, 09:26

Rozmawiam z różnymi ludźmi, poznaję różne opinie, i kładzie mnie na łopatki jak bardzo fani szybkiej jazdy odkleili się od rzeczywistości w temacie przyspieszeń.
Oczywiście nie robię tu żadnego osobistego wybiegu w kierunku @Piwo, ale to już kolejna taka moja rozmowa, więc uznałem że muszę się tym podzielić :D

W normalnym świecie, większość aut to nie porobione, strojone czy czipowane topowe wersje, a wręcz przeciwnie, podstawki z małymi silniczkami pojemności kartonu mleka. Jak coś ma trochę więcej mocy, to zazwyczaj jest klocowatym suvem który i tak ma mniej niż 1km / 10kg i trzeba go zakręcić żeby ruszył z miejsca.

Popatrzmy co oferują tanie marki których jeździ cała masa – Duster z 1.0TCe? Kura octavia z dieselem 150km albo 1.0 TSI który nigdy nie zdąży zobaczyć tunera zanim umrze? Czy Kia Sportage 1.6 TGDI?
Nawet nie mówię o takich wynalazkach jak Mondeo z 1.2 Ecoboost.
Popularne zrobiły się hybrydki toyoty, aurisy, corolle, chr – najpopularniejsze wersje to 1.8 / 120km.
Nie mówię już nawet o starszych autach, gdzie królowało wolnossące 1.6. Większość Mazd 3, focusów, japończyków miało 1.6 pod maską. Pół gamy starszych hyundaiów ma mocarne stukonne 1.4. Tipo którym parę lat temu zachwycili się taksówkarze ma cztery wersje benzynowe, z czego wszystkie poza 1.4 T-Jet są wolniejsze niż 11s.

"Normalne" auto dla "normalnego" człowieka będzie przyspieszało w 10-12s. Dla nas, na drogach, robią za słupki do omijania, w większości nieciekawe i zbyt zwykłe żeby zawiesić na nich oko, ale to nie znaczy że ich nie ma. To znaczy że są tak powszechne że przestaliśmy je widzieć.

Ale fakt, marzy mi się Q50, a szóstka to powiew rozsądku i nostalgii dla marki która robiła kiedyś ciekawe auta. Nie żałuję że ją kupiłem, wręcz bardzo się cieszę, ale trochę jej brakuje do auta marzeń. Jakiś kolejnych 200km i drugiej osi napędzanej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez macvas » 25 lis 2024, 22:54

Patrząc po tym co jest oferowane na rynku i znane mi modyfikacje wersji 2,5l można skatalogować następująco:
Stage 1 – modyfikacja tylko w ECU. Przyrost a raczej optymalizacja tak jak wspominał Piwo do poziomu ~210koni. Delikatna poprawa spalania i chyba nic poza tym.. subiektywnie powinno się to lepiej zbierać, ale jak wiadomo egzemplarz egzemplarzowi nierówny, bo niektóre potrafią tyle wypluć fabrycznie a inne są oporne na jakiekolwiek zmiany.

Stage 2 – modyfikacja jw. połączona z wymianą kolektora na niefabryczny i opcjonalnie ingerencja w filtr powietrza (z tego co piszą to w silniku 2.5 stożek corksport vs. OEM ponoć latem nic nie daje, bo airbox z tego pakietu ma gorszy/węższy wlot/przepływ zimnego powietrza) i ewentualnie dla przedliftów ulter/sebring w miejsce oem wydechu. Tak zestawiony PY-VPS potrafi wypluć w okolicy 225-230koni. Jest to wartość, która zapewne pozwoli urwać nie więcej jak sekundę z tych katalogowych 7,8-8s na setkę. Ta wartość nie robi współcześnie szału. Dwulitrowe hybrydy 4-5 generacji zjadają Nas do 100km/h elastycznością.

Jest również pakiet z turbo od corksport, ale nie wiem, kto przy zdrowych zmysłach zdecyduje się na coś takiego. Taniej wychodzi sprzedać swój model EU i kupić fabrycznie uturbione zza oceanu <co?>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Płomień » 27 lis 2024, 12:41

W mojej opinii GJ to najfajniejsze rodzinne wozidło jakie można dostać w tym roczniku / przebiegu / cenie.

I najlepszy mod jaki można do niej zrobić też już zrobiłem, byłem u DISI.

Teraz co najwyżej dobra opona i eibach pro kit -20/-35, ewentualnie z bilsteinem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez piwo » 27 lis 2024, 14:47

Płomień ja nie mowie bron boze ze MAzda 6 to zle auto. piekne wozidlo. na prawde.
z wielu aut wybralbym wlasnie mazde.
ford mondeo, opel insignia, renault talisman. wolalbym mazde 6.
ale jeszcze sa od lat na rynku np superb 280km 4x4. tanie tak samo w zakupie. po malych modach robi 5s do setki. ale wiadomo to juz ma jakies tam problemy eksploatacyjne.
jest tez toyota camry. podobne osiagi, ciut wiecej przestrzeni w srodku i spalanie 2 litry nizsze, przy podobnej usterokowosci. nowa camry troszke bardziej odjechala 6stce bo ma juz 7,2s do setki.
tak na prawde ja mam maly zal do Mazdy ze nie wprowadza nowego modelu i od 2012 roku trzepie te same silniki i te same auto bez wiekszych modyfikacji w postaci lepszego zawieszenia czy napedu.
cos nie halo. tak czy siak mazda 6 to mega propozycja na rynku wtornym bo propozycja mocno bezpieczna.
takze gratuluje udanego zakupu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Płomień » 27 lis 2024, 15:14

A żal do Mazdy to chyba każdy z nas ma.

Dla mnie kubłem zimnej wody była sprawa z nowymi silnikami R6. Przecieki do prasy były na długo zanim marka ogłosiła co to i do czego to.

Wszyscy spekulowali, że jeśli Mazda chce gryźć segment premium, i opatentowała rozwiązania do silników R6, to pewnie będzie jakaś tylnonapędowa limuzyna żeby gryźć Lexy i Fifi po kostkach. No bo do czego niby można wsadzić rzędową szóstkę?

A potem z dumą powiedzieli, że nowe silniki idą do nowego suva. Kolejnego suva. Nie ważne że mamy już piętnaście suvów w gamie, szesnasty nie zaszkodzi, tym razem jeszcze większy, jeszcze bardziej klockowaty, jeszcze bardziej pływający i jeszcze słabiej hamujący.

Nie, dziękuję, postoję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez yasko » 28 lis 2024, 10:00

Gratki zakupu, 6 jest chyba najładniejszym autem w swojej klasie.

Na zdjęciu z niskiem Xdosem to bardziej wygląda jak CX-5.

Co do rozważań z osiągami, to odpowiedniem cenowym będzie tu raczej Superb II i wtedy z 3,6 VR6 zdławionym do 250 KM a po odblokowaniu mającym 300 KM, czyly tyle co Passat R36.
Dodam tylko, że jest jeszcze Superb II z 2.0 TFSI EA888, który w poliftach już nie powinien żrec oleju na potęgę, ale ta wersja silnikowa prawie nie wystepuje na rynku wtórnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez Płomień » 10 gru 2024, 15:54

Wow, w temacie wypowiedziało się 6 użytkowników – czterech ludzi i dwa boty, z czego jeden na tyle bezczelny że nawet nie używa AI, tylko jest starym dobrym kopiowanym SEO.

Czyli stosunek mamy dwa do jednego <rotfl>

Chyba muszę coś zacząć grzebać przy tym aucie albo wszcząć jakąś kłótnię bo temat zamieni się w darmową przestrzeń reklamową <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez zadra » 11 gru 2024, 01:13

Płomień napisał(a):wszcząć jakąś kłótnię

elektryka se kup zamiast w stare rzęchy kasę pakować. :P
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3313 (39/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 11 gru 2024, 21:14

zadra napisał(a):zamiast w stare rzęchy kasę pakować

I to jeszcze w gazie, tfu. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 12 gru 2024, 19:31

Śmieszki heheheszki, widzieliście jak nowy prius sie napędza? Taką hybrydą to nawet nie wstyd jeździć. Obecnie chyba tylko 3BP 2.5T z gamy mazdy może mu dotrzymać kroku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Krzemol » 12 gru 2024, 23:47

Płomień napisał(a):Taką hybrydą to nawet nie wstyd jeździć.

Już od dawna są hybrydy którymi nie wstyd jeździć, patrz Q50 czy GS450h :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez piwo » 13 gru 2024, 07:16

Płomień napisał(a):Śmieszki heheheszki, widzieliście jak nowy prius sie napędza? Taką hybrydą to nawet nie wstyd jeździć. Obecnie chyba tylko 3BP 2.5T z gamy mazdy może mu dotrzymać kroku.

i napedza i nie pali tez duzo przy 140km/h (6,5l) . wiec mazda dawno przespala okres na miekkie hybrydy.
niby od lat laduja swoj kondenstator ale to nie to bo nie sparowane z silnikiem elektrycznym o duzej mocy. potrzeba dodatkowo 150konnego silnika elektrycznego polaczonego z spalinowym i malutkiej leciutkiej (50kg) bateryjki 800V a nie wiekszego rozrusznika o oszalamiajacej mocy 7KM !! w postaci isg i 24 voltowej baterii li-io. no co to ma byc. waciki jakies? dalej gdzie jest 6 cylindrowy rzedowy 3 litrowy silnik benzynowy w technologii sky x ? mial wyjsc rok temu.... oszczedna jednostka spalinowa z super osiagami....
mazda popadla w dlugi i mocno sie popsula. ktos podjal zla decyzje o przywroceniu paliwozernego wankla do zycia i tak sie bujaja z tym brzydkim kaczatkiem majac technologie od toyoty pod reka.
6stka praktycznie juz nie istnieje bo model ma 13 lat bez wiekszych zmian technologicznych. te same silniki i napedey, zawieszenie, hamulce.,,, no tak nie dziala nikt. cx-5 to samo. zero zmian technologicznych od lat. fakt ze to dobre auta ale jakby chociaz obecne 2,0 benzyny sparowywali z 150konnym silnikiem elektrycznym z malutka bateryjka 800v umiejscowiona pod tylna kanapa mialoby to wiecej sensu w dzisiejszych czasach. jedyna nowosc to cx60 i jakies cudaki w postaci mx-30. chore ale ewidentnie widac ze mazda nie grzeszy groszem i nie stac jej na wymyslanie i wprowadzanie czegos nowego. postawili na cx60 nowy ciezki naped hybrydowy i platforme utawiona rzedowo i teraz beda zbierac tego owoce w postaci ciasnych wnetrz i ciezkich paliwozernych aut. dobrze ze jest ten 3,3 litrowy diesel bo on ratuje ta cala platforme bo jest mega oszczedny. ja tak samo liczylem na nowa fajna 6stke. fajnie byloby zobaczyc ten 3.0 r6 benzynowy skyacitve x poprzecznie usadowiony sparowany z ecvt i silnikiem elektrycznym 150konnym od toyoty tylko z napedem na przod krotka maska i duzym wnetrzem i bagaznikiem. byloby spalanie niecale 6 litrow, mocne osiagi i przestronne wnerze. a tak poszli w marnowanie przestrzeni, w wyzsze spalania, tylko po to by moc powiedziec ze maja sportowa platforme ktora sportowa nie jest.
wystarczy spojrzec na wyniki z oesu z ostatniego zlotu na ulezu. sedan 3jka przednionapedowa z silnikiem przyspieszajacym w ponad 8 sekund znokautowal niby ta szybka 6sekundowa platforme cx60 z stalym sportowym napedem na 4 kola. chora wizja i pozniej taki sam przekaz dla klienta. no ale jest jak jest. pewnie musza popasc w totalny kryzys by zaczac wszystko tworzyc od zera.

rx-8 dlubiety 1m54,69s
Mazda 3 2m16,54s
CX-60 hybrid 2m17,66s
Mazda Mx-30 2m28,10s



sprzedaz 2023
SUV CX-5 3088
CX-30 2116
CX-60 1929
6 1587
3 1343
2 Hybrid 400
MX-30 343
MX-5 137
2 136

i jeszcze doloze.
Szwedzki ranking rdzewienia samochodów:

Porsche – 5 punktów
Jaguar – 4,7
Nio – 4,5
BMW – 4,1
Audi – 4,0
Mini – 4,0
Mercedes – 3,9
Renault – 3,7
Volkswagen – 3,6
Seat – 3,6
Dacia – 3,5
Tesla – 3,4
Škoda – 3,4
Lexus – 3,3
Średnia – 3,1
Alfa Romeo – 3,0
BYD – 3,0
Cupra – 3,0
Polestar – 3,0
Volvo – 3,0
Kia – 2,9
Hyundai – 2,9
Nissan – 2,7
Peugeot – 2,6
Opel – 2,6
Jeep – 2,5
MG – 2,5
Citroën – 2,4
Mazda – 2,3
Ford – 2,2
Toyota – 2,2
DS – 2,0
Fiat – 2,0
Hongqi – 2,0
Lynk&Co – 2,0
Mitsubishi – 2,0
Range Rover – 2,0
Subaru – 2,0
Suzuki – 2,0
Honda – 1,8
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Płomień » 13 gru 2024, 10:22

Przecież skyactiv 3.3 turbobenzyna już jeździ, tylko nie w europie <rotfl>
Jest na usa i napędza Cx-90 do sety poniżej 6s.
Jakby go wsadzili do auta segmentu D, nie przekraczającego 1700kg, czyli coś ala nowa szóstka, to bankowo robił by niskie piątki.

Pytanie tylko czego chcą klienci, dzisiaj globalnie klient na nowe salonowe auto ma 40+ lat, rodzinę i dzieci. Lepiej mu kupić suva żeby było prościej wsiadać, albo wsadzać dziecko do fotelika, niż szybką limuzynę. No i wisienka na torcie, Mazda nie ma żadnego zakładu produkcyjnego w UE, więc do każdego auta klient płaci jeszcze cło.

Dziwne że najpierw zrobili 3 dobre silniki które pakowali do każdego auta w gamie, czyli okrutne oszczędności, a teraz klepnęli kilka silników które montują tylko w jednym / dwóch modelach. Wankel idzie chyba tylko do Cx-30. SkyX w 3 i Cx5. Dwa R6 idą tylko do jednego modelu. Marka by się nawet broniła w europie gdyby nie powycinali najmocniejszych opcji, ale najwyraźniej przeliczyli sobie że im się nie kalkuluje płacić trybutu za emisje.
Powiedzmy sobie szczerze, jak ktoś ma na zbyciu 200k na auto to w pompce ma te dwa litry spalania, wszystko inne będzie ważniejsze. Design, wygoda, mocny napęd, bezawaryjność. W sumie brakuje tylko tego napędu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez piwo » 13 gru 2024, 11:01

ten 3,3litra turbo to nie jest sky x 3.0 o ktorym tak trabili. to najprawdopodobniej powiekszona o 2cylindry odmiana silnika 2,5 sky g.
Powiedzmy sobie szczerze, jak ktoś ma na zbyciu 200k na auto to w pompce ma te dwa litry spalania, wszystko inne będzie ważniejsze.

oj z tym calkowicie sie nie zgodze.
koszty eksploatacji moim zdaniem sa na pierwszym miejscu a wiec i koszt paliwa i serwisu.
inaczej tak dobrze nie sprzedawalyby sie hybrydowe rav4 czy inne suvy hybrydowe czy ogolnie duze auta z malymi siniczkami.
po prostu duze wygodne auto dzisiaj nie moze palic wiecej niz 6 litrow srednio. a do tego potrzeba sie wspomagac duzym silnikiem elektrycznym i mala bateria. innej opcji nie ma. duza bateria zwieksza srednie spalanie w trasie na autostradzie. a brak powoduje gigantyczne spalanie w miescie.
nawet takie fajne silnicznki jak vagowski 1,5tfsi z odlaczanymi 2 cylindrami tylko w trasie malo pala a juz superb 1,5tfsi w meiscie pali znow potworne 7litrow .
takze koszty paliwa i serwisu to moim zdaniem bardzo wazne czynniki wyboru auta do 200tys zl.
powyzej 300 moim zdaniem ludzie mniej rozsadnie podchodza do kosztow.
zreszta obecnie auta 0-200tys zl to jest entry level.
do 100tys praktycznie nie ma nic.
obecnie paliwo 6,5zl. a mozliwe ze za meisiac dwa bedzie po 25zl/litr. i bedzie wtedy bolalo.

mazdzie brakuje napedu, przestronnosci, niskich kosztow eksploatacji. i tych rzeczy nie da sie nadrobic ot tak. tu trzeba przekonstruowac cala platforme.
cx60 3,3d rwd jest powiedzmy najblizej tego poziomu ale sa ale. rozrzad od strony skrzyni biegow, ogolne skomplikowanie i co bedzie sie dzialo z napedem z czasem powiedzmy po 200tys km, oraz ogolny koszt serwisow 15tysiecznych po 2500zl. i dalej nie wiadomo jakie beda podatki za auta spalinowe. bo jak zrobia od pojemnosci i emisji spalin to bedzie dla mazdy cx60 pozamiatane. a tak na prawde nic nie wiadomo. i moze byc tak ze kupujesz dzis a za rok beda ciebie obarczac podatkiem rocznym w wysokosci 5tys zl za posiadanie takiego auta.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez gt10r5 » 4 sty 2025, 01:35

Również potwierdzę, że przy takich cenach za auto to spalanie nie jest aż tak ważne. Nie w przypadku benzynowców. Trochę jest to kuriozalne bo zamiast korzystać i gazować te auta to ludzie wolą się pucować, że na co dzień hulajnoga.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 338 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy