Witam wszystkich maniaków Mazdy
Na samym początku szukałem Mazdy 3, mimo tego, że podobały mi się 6, chciałem coś mniejszego z dużą pojemnością, więc w grę na samym początku wchodziła Mazda 3 z silnikiem 2.0 PB o mocy 150km.
Poszukiwania trwały jakieś 3 tygodnie. Jednak oglądane przeze mnie trójki były w fatalnym stanie. Na koniec dnia po oglądaniu trójek pojechaliśmy jednak do pobliskiej miejscowości i tam...
Moim oczom ukazała się piękna Mazda 6 z 2004 roku z silnikiem 2.0 PB o mocy 141 km i jeszcze z kolorem takim jakim chciałem. Było 10 minut do zamknięcia komisu, więc na szybko sprawdziliśmy czy nie ma rdzy, jak odpala i jak jest w środku. Na pierwszy rzut oka wszystko wydało się idealne. Jednak robiło się już ciemno bo zbliżała się godzina 17 (był grudzień), więc wróciliśmy do domu. Na drugi dzień z samego rana wybraliśmy się obejrzeć ją już na spokojnie. Wszystko było w niej ok. Odpalała idealnie, zero rdzy na progach, nadkolach i klapach. No ideał. Jednak coś mnie cały czas powstrzymywało przed kupnem. Ona była za ładna. Wróciliśmy do domu, obgadaliśmy sprawę i na następny dzień (to było już 3 podejście) zdecydowałem, że zabiorę ją na warsztat żeby ją sprawdzić. Pojechaliśmy na stację i jedyne co jej wtedy dokuczało to rdza od spodu, ale cieszyłem się, że tam jest, bo wiedziałem, że Mazda nie była składana 1 z 2. Pan, który ją sprawdzał podszedł na koniec do mnie i powiedział, że w tak dobrym stanie jeszcze Mazdy nie miał, więc dłużej się nie zastanawiając zabrałem ją na lawetę i do domciu
Tak prezentuje się moja niunia:
Teraz trochę danych, wyposażenie i naprawy
Dane:
Marka: MAZDA
Model: 6 GG
Silnik: 16V DOHC LF-DE
Kolor: Strato Blue Mica 25E
Rok produkcji: 2004
Wersja wyposażenia: Sport
Typ nadwozia: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Pojemność: 1999 ccm
Moc: 104kW (141KM)
Rodzaj paliwa: PB
Przebieg przy zakupie: 158400 km
Wyposażenie:
– 6 poduszek powietrznych
– Wspomaganie kierownicy
– Tempomat
– DSC
– ABS
– Wielofunkcyjna kierownica
– Immobiliser
– 4 elektryczne szyby
– Welurowe fotele
– Podgrzewane i elektryczne lusterka
– 2 podłokietniki
– Automatyczna klimatyzacja
– czujnik zewnętrznej temperatury
– komputer pokładowy
– Radio AM/FM
– Światła przeciwmgielne
– ISOFIX
Naprawy:
– Wymiana łącznika stabilizatora (lewy)
– Nowe tarcze oraz klocki hamulcowe TRW
– Diagnostyka komputerowa
– Ustawienia zbieżności kół
– Konserwacja podwozia
– Wymiana sprężynki odpowiadającej za zwalnianie ręcznego
– Sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji oraz nabijanie jej
– Wymiana oleju na Castrol Mag 5w30A5 4l
– Wymiana filtra oleju OP 532/2
– Wymiana świec na Denso oraz przewodów zapłonowych na NGK
– wymiana tłoczka i reparaturek (lewe koło przód) str 2
– wymiana tylnych amortyzatorów str 3
– wymiana siłowników bagażnika na siłowniki firmy KROSNO str 6
Na koniec coś co Mazdy kochają najbardziej czyli Modyfikacje

Modyfikacje:
– Nowe opony letnie Dunlop Sportmaxx R16
– Nowa gałka zmiany biegów
– Wycieraczki Denso
– Żarówki Philips X-Treme Vision 120% light jako światła mijania
– Dolot powietrza Simota
– Przyciemniane szyby (cały tył) na 95%
– Sportowe nakładki na pedały
– Podświetlenie powitalne nóg w kolorze niebieskim
– Żarówki Osram H1 Cool Blue Intense jako światła drogowe
– Czujniki Parkowania
– Początkowy tłumik firmy TurboWorks
– Naklejka klubowa – Klub Mazdaspeed
– Transmiter FM Peiying
– Oświetlenie wnętrza żarówkami LED
– Przerobiony emblemat Mazda na Batmazda
– Malowanie napisów i emblematów na złoto
– projektory Mazda str 2
– moduł RCA str 2
– Owiewki Heko str 2
– Nakładki na pasy str 2
– Nakrętki na wentylki z logo Mazda str 2
– Grill pomalowany pod kolor samochodu str 2
– Car Audio – Skrzynia Magnat Bs30 800w i wzmacniacz Magnat Special Ediotion 580 wat str 3
– Spoiler na tylną klapę str 3
– Zmieniarka MP3 BT Yatour str 3
– Nowe radio ze zmieniarką CD str 3
– Tablet Samsung w miejsce oryginalnej nawigacji str 4
– Kąpiel lamp w krecie str 4
– Dywaniki letnie OEM Mazda str 5
– Alusy OEM Mazda R18 i nowe Opony Uniroyal Rainsport3 225/40 str 6
– Żarówki świateł mijania Philips White effect intense White Xenon Effect str 6
– Znaczki (loga) pomalowane pod kolor alusów (czarny mat) str 6
– Pomalowane rygle drzwi pod kolor samochodu str 6
– Sprężyny eibach pro kit (-35mm) str 6
– Pomalowane zaciski hamulcowe na błękitny niebieski str 7
– Naklejka Japanese Beauty na przednią szybę str 7
Opony Dunlop SportMaxx R16
Gałka zmiany biegów
Wycieraczki Denso
Żarówki Philips X-Treme Vision 120% light jako światła mijania
Czujniki parkowania
Żarówki Osram H1 Cool Blue Intense jako światła drogowe
Dolot SIMOTA
Sportowe nakładki na pedały
Podświetalenie nóg
Transmiter
Początkowy tłumik TurboWorks
Naklejka klubowa MazdaSpeed
PLANY:
Jest po prostu tysiąc pomysłów na minutę
Jednak to co najważniejsze w przyszłości to:
– Przyciemnianie tylnych lamp folią
– Montaż pakietu aero
Oczywiście chcę też wysłuchać waszych propozycji co mógłbym w niej jeszcze zrobić, ulepszyć jestem bardzo otwarty na wasze propozycje.
Na razie to by było na tyle