Mazda6 GY MZR-CD RF5C 2005 136KM; Problem z roletą bagażnika/pomoc potrzebna
1, 2
Witam!
Od 11.05 jestem szczęśliwym (mam nadzieje że to się nie zmieni) posiadaczem Mazdy 6 GY, rok produkcji 2005 (28.02.2005). Auto sprowadzone z Niemiec 04.05.2015. W Niemczech posiadało dwóch właścicieli. Silnik 2.0D 136KM. W wyposażeniu posiada:
-ABS
-immobilizer
– klima automatyczna
– komputer
– 6 poduszek powietrznych
– lusterka, szyby elektryczne
– el. szyberdach
– nagłośnienie BOSE ze zmieniarką i subwooferem
– TCS, DSC
– półskórzana tapicerka
– alufelgi 16'' oryginalne
– tempomat
– fotele podgrzewane przednie
– fotel kierowcy reg. elektrycznie
– pakiet skóra (kierownica, drążek zmiany biegów,hamulec ręczny)
– Webasto
– reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
– czujniki parkowania tylne
Może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów będzie w stanie ocenić jaka to wersja wyposażenia – nie miałem czasu jeszcze zagłębić się w dokumentację niemiecką. Trafił mi się bardzo zadbany egzemplarz, wnętrza praktycznie jak nowe przy przebiegu 195 000 km. Mechanicznie zweryfikowane i w 100% sprawne, miało "robione" nadkola, pozostałe blachy oryginalne bez przygód. W miarę możliwości i czasu będę się włączał na forum
Pozdrawiam,
Od 11.05 jestem szczęśliwym (mam nadzieje że to się nie zmieni) posiadaczem Mazdy 6 GY, rok produkcji 2005 (28.02.2005). Auto sprowadzone z Niemiec 04.05.2015. W Niemczech posiadało dwóch właścicieli. Silnik 2.0D 136KM. W wyposażeniu posiada:
-ABS
-immobilizer
– klima automatyczna
– komputer
– 6 poduszek powietrznych
– lusterka, szyby elektryczne
– el. szyberdach
– nagłośnienie BOSE ze zmieniarką i subwooferem
– TCS, DSC
– półskórzana tapicerka
– alufelgi 16'' oryginalne
– tempomat
– fotele podgrzewane przednie
– fotel kierowcy reg. elektrycznie
– pakiet skóra (kierownica, drążek zmiany biegów,hamulec ręczny)
– Webasto
– reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
– czujniki parkowania tylne
Może ktoś z bardziej doświadczonych kolegów będzie w stanie ocenić jaka to wersja wyposażenia – nie miałem czasu jeszcze zagłębić się w dokumentację niemiecką. Trafił mi się bardzo zadbany egzemplarz, wnętrza praktycznie jak nowe przy przebiegu 195 000 km. Mechanicznie zweryfikowane i w 100% sprawne, miało "robione" nadkola, pozostałe blachy oryginalne bez przygód. W miarę możliwości i czasu będę się włączał na forum
Pozdrawiam,
Ostatnio edytowano 20 lip 2015, 12:29 przez elbartoo, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 12 maja 2015, 11:23
- Posty: 16
- Skąd: Toruń/Grudziądz
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0D 136KM, 2005
Bardzo ładna sztuka – witamy w rodzinie
Oby obyło się bez większych problemów. Dbaj a się odwdzięczy
P.S. Co to za dziwne umiejscowienie vebasto
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
P.S. Co to za dziwne umiejscowienie vebasto

Fajna Madzia! Szerokości!
Podgrzewana przednia szyba to jakiś ewenement w mazdach – ja chyba ani jednej takie nie spotkałem – gratulacje!
A co do webasto to serio dziwne miejsce i moim zdaniem psuje kształty panelu środkowego. Jak by było klejone, a nie przykręcane to ja osobiście bym zmienił na standardowe mocowanie.
Podgrzewana przednia szyba to jakiś ewenement w mazdach – ja chyba ani jednej takie nie spotkałem – gratulacje!
A co do webasto to serio dziwne miejsce i moim zdaniem psuje kształty panelu środkowego. Jak by było klejone, a nie przykręcane to ja osobiście bym zmienił na standardowe mocowanie.
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Rzeczywiście bardzo zadbany egzemplarz. No i kombiak
Webasto w dziwnym miejscu jak napisał Odom.
Przeważnie montowane były z lewej strony tam gdzie regulacja świateł .
Kolejna nie zarazona Madzia
Ale jak sobie polatasz po naszym dziale to pewnie cosik będziesz kombinował

Webasto w dziwnym miejscu jak napisał Odom.
Przeważnie montowane były z lewej strony tam gdzie regulacja świateł .
Kolejna nie zarazona Madzia

Ale jak sobie polatasz po naszym dziale to pewnie cosik będziesz kombinował
Nightfallówna
Super, kolejny ładny kombiaczek
Wyposażenie tak jak u mnie, ta sama tapicerka, jedynie u mnie nie ma szyberdachu.
To jest wersje TOPLINE edycja limitowana Impresion
Sterowanie Webasto, tu faktycznie fantazja kogoś poniosła
ale najważniejsze że jest, bardzo przydatne
Z tą podgrzewana przednią szybą się nie zgodzę, nie było takiego wyposażenia w tym modelu
Jeśli chodzi o lampy to napewno są ksenony
Szerokości i bezawaryjności

Wyposażenie tak jak u mnie, ta sama tapicerka, jedynie u mnie nie ma szyberdachu.
To jest wersje TOPLINE edycja limitowana Impresion
Sterowanie Webasto, tu faktycznie fantazja kogoś poniosła
Z tą podgrzewana przednią szybą się nie zgodzę, nie było takiego wyposażenia w tym modelu
Jeśli chodzi o lampy to napewno są ksenony
Szerokości i bezawaryjności
Ostatnio edytowano 13 maja 2015, 14:36 przez leni, łącznie edytowano 1 raz
Dzięki Panowie za komentarze, co do Webasto to rzeczywiście miejsce dość dziwne, plus taki że dostęp i obsługa bardzo wygodna, ale rzeczywiście nienajlepiej to wygląda. Jak napisał Kozub, sprawdzę jak to jest przymocowane, jeśli klejone to prawdopodobnie przeniosę w "naturalne" miejsce, panel środkowy i tak planuję wymienić – są drobne ryski koło popielniczki, a to w otoczeniu "nieskalanych" plastików mnie razi:) ale powoli. Póki co w przyszłym tygodniu rozrząd, pompa wody, pasek wolorowkowy. Jutro zmienię opony – teraz Dunlop 205/55/16'' w dobrym stanie całkiem – sezon/dwa jeszcze na pewno by latały, ale mam w garażu nówki w zeszłym roku kupione w tym rozmiarzę więc bez wahania zmienię. Przy okazji – sprzedawca zapewniał mnie, że wymienił olej, filtr oleju, czyścił smoka i wymienił podkładki pod wtryskami. Jako że nie mam dużego doświadczenia, może ktoś będzie w stanie poradzić, czy bez rozbierania (a tym samym konieczności wymiany oleju po raz kolejny) da się zweryfikować czy aby na pewno nie "ściemniał"?
Dopisano 13 maja 2015, 14:22:
Leni napisałeś, że nie było takiego wyposażenia w tym modelu – chodzi o szybę przednią podgrzewaną??
Dopisano 13 maja 2015, 14:22:
Leni napisałeś, że nie było takiego wyposażenia w tym modelu – chodzi o szybę przednią podgrzewaną??
- Od: 12 maja 2015, 11:23
- Posty: 16
- Skąd: Toruń/Grudziądz
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0D 136KM, 2005
elbartoo napisał(a):Przy okazji – sprzedawca zapewniał mnie, że wymienił olej, filtr oleju, czyścił smoka i wymienił podkładki pod wtryskami. Jako że nie mam dużego doświadczenia, może ktoś będzie w stanie poradzić, czy bez rozbierania (a tym samym konieczności wymiany oleju po raz kolejny) da się zweryfikować czy aby na pewno nie "ściemniał"?
Zapewnienia, zapewnieniami a rzeczywistość może być zupełnie inna
Chyba że masz faktury na to albo wpis w książce z adresem warsztatu w celu zweryfikowania tego.
Jak to był zwykły handlarz to zrobi wszystko żeby sprzedać.
Podkładki pod wtryskami idzie sprawdzić bez spuszczania oleju, w przypadku smoka tu już się raczej nie obejdzie się bez spuszczenia.
Dopisano 13 maja 2015, 14:38:
elbartoo napisał(a):Dopisano 13 maja 2015, 14:22:
Leni napisałeś, że nie było takiego wyposażenia w tym modelu – chodzi o szybę przednią podgrzewaną??
Dokładnie tak, nie było takiego wyposażenia. Standardowo tylko nadmuch na przednią szybę
Ostatnio edytowano 13 maja 2015, 14:39 przez leni, łącznie edytowano 1 raz
leni napisał(a):elbartoo napisał(a):Przy okazji – sprzedawca zapewniał mnie, że wymienił olej, filtr oleju, czyścił smoka i wymienił podkładki pod wtryskami. Jako że nie mam dużego doświadczenia, może ktoś będzie w stanie poradzić, czy bez rozbierania (a tym samym konieczności wymiany oleju po raz kolejny) da się zweryfikować czy aby na pewno nie "ściemniał"?
Zapewnienia, zapewnieniami a rzeczywistość może być zupełnie inna![]()
Chyba że masz faktury na to albo wpis w książce z adresem warsztatu w celu zweryfikowania tego.
Jak to był zwykły handlarz to zrobi wszystko żeby sprzedać.
Podkładki pod wtryskami idzie sprawdzić bez spuszczania oleju, w przypadku smoka tu już się raczej nie obejdzie się bez spuszczenia.
No tak, podkładki zweryfikuję, a olej najwyżej w najbliższym czasie wymienię i sprawdzę smoka przy okazji – aczkolwiek na bagnecie olej wygląda na czysty więc bardzo możliwe że nie kłamał. A co z tą szybą podgrzewaną?
- Od: 12 maja 2015, 11:23
- Posty: 16
- Skąd: Toruń/Grudziądz
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0D 136KM, 2005
elbartoo napisał(a):A co z tą szybą podgrzewaną?
Tak jak pisałem wcześniej, Mazda nie miała czegoś takiego. Jedynie co może wprowadzać w błąd to włącznik na panelu z klimatyzacji maksymalnego nadmuchu na przednią szybę, ale to nie jest podgrzewanie.
U mnie też jest napisane że "podgrzewana przednia szyba" a tak naprawdę jest to full opcja klimy i temperatury tylko na szybę
Więc na 99,9% kolega ma to samo 
Mazda identyczna jak moja w dniu zakupu (przed modami)
Wersja wyposażenia nazywa się Impression która w 99% występowała w kolorze Titanium Grey (czyli taki jak nasze) tylko w przedliftach z rocznika 2004 do marca 2005. Charakterystyczne rzeczy w tym wyposażeniu to szyba w dachu,półskóra,Bose i xenony. Jeżeli czegoś nie ma z tych rzeczy to już nie jest Impression. Pytałeś mnie o przebieg. W moim przypadku w dniu zakupu 08.02.2013 licznik wskazywał 145768 km.W niemieckim ASO Mazdy uzyskałem info przed zakupem że wpisy serwisowe są notowane od 2006 r więc mój rocznik się nie załapał. Wziąłem auto w ciemno bo : zadbana (wewnątrz i z zewnątrz),silnik ładnie klekotał (i klekocze do dzisiaj). Po przyjeździe do kraju ponownie udałem się do ASO Mazda w Opolu ale i tam nie potrafili odnaleźć jakiejkolwiek historii auta. Drążyłem temat cały pierwszy miesiąc po sprowadzeniu auta i doszedłem w końcu do przebiegu (perfekcyjnie zmodyfikowanego). Firma która była kiedyś ASO Mazda (obecnie już ne jest) doszła po nr VIN że moje auto w 2009r przy przebiegu 159260km miało wykonywaną ostatnią akcję serwisową dotyczącą tylnych rantów nadkoli ( to by wychodziło że tuż przed końcem gwarancji na perforację nadwozia) bo auto mam z lipca 2004. Idąc dalej tym tropem i robiąc pewne obliczenia to wyszło mi że moje auto do maja 2009 robiło prawie 32kkm rocznie to jakim prawem 4 lata później tj 08.02.2013 ma na liczniku 145768 (4 lata jazdy tylko na wstecznym
). Licząc dalej to wyszło mi że w 2013r (zakładając że w dalszym ciągu robiła około 25kkm-30kkm rocznie) powinna mieć 245768. Nie czekałem długo i przy 150kkm (które wskazywał licznik) rozebrałem rozrząd bo powinien być wymieniony na 120kkm czyli musiałby byc świeży albo jeszcze świeższy jeżeli byłby wymieniony drugi raz na 240kkm.Niestety ukazał mi się obraz nędzy i rozpaczy. Po 2h walki rozrząd leżał już wymontowany z auta koło niego a za kolejne 2h dołączyła do niego wymontowana pompa wody (dostęp do niej niech krew zaleje). Po moich oględzinach rozrząd wyglądał jak ten który był wymieniony 125kkm wcześniej w ASO przy 120kkm a pompa wody była jeszcze z Hiroszimy. I w ten oto sposób doszedłem do tego że niemieckiemu handlarzowi rodem z Bałkanów bez jego wiedzy zniknęło 100kkm na liczniku (bo tak było najprościej ustawić pierwszą cyfrę z 2 na 1 na liczniku) Koszt wymiany rozrządu + części w DE to wydatek około 1000 € i podejrzewam że Heinrichowi wyszło to za drogo przy tym roczniku auta i oddał go do Bałkańskiego handlarza. I potem MIRAS M6 i Magdalena szósta żyli długo i szczęśliwie.









Ładna sztuka, dbaj o nią
Szerokości 

- Od: 4 lis 2014, 21:01
- Posty: 172 (2/0)
- Skąd: Kozienice
- Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE
ciekawe z jakiego powodu poprzedni właściciel wrzucił poliftowe lampy
ale wygląda znacznie lepiej
szerokości 

rafalmazda6 napisał(a):ciekawe z jakiego powodu poprzedni właściciel wrzucił poliftowe lampyale wygląda znacznie lepiej
szerokości
Nie wiem Rafi jak to do końca jest z tymi przednimi kinkietami w Impression ale jest to mój drugi przypadek że Impression z 2005r ma poliftowe kinkiety przy przedliftowym zderzaku a tylne kinkiety są przedliftowe.Nie ogarniam tego. Nie wiem czy tak wychodziły fabrycznie te z 2005r czy jest to ingerencja właściciela auta. Za to wszystkie z 2004r mają kinkiety przednie z przed liftu. Trudny temat.

Też mnie zastanawiały te lampy, nie znam się jeszcze dobrze na wersjach i wyposażeniu ale zwróciłem na to uwagę, przez to dużo dokładniej sprawdzałem przód pod kątem ewentualnych "dzwonów". Koniec końców okazało się, że wszystko całe i oryginalne.
Dopisano 14 maja 2015, 11:32:
Koledzy, wiem, że są tematy na forum które już o tym traktują, ale nie do końca odpowiadają na pytania. Chodzi o rozrząd w przyszłym tygodniu planuję wymianę kompletnego, z pompą wody i hydraulicznym napinaczem. W sklepie dostałem info, że cena 520 rozrząd (z napinaczem hydr) + 90 pompa wody. Nie dopytałem niestety jakiej firmy. Moje pytanie brzmi, czy zestawy Contitech, Bosch, Ruville, Ashika, SKF, Japanparts, Nipparts- czy któryś z tych jest ok, czy musi być koniecznie Unitta lub Gates Unitta? Najtańsze Gates jakie znalazłem na iparts są z różnicą ok 200-300 zł. Wiem, że oszczędność jest nieduża, ale też dostępność zdecydowanie inna. A może jeszcze zupełnie innego producenta są godne polecenia? Będę wdzięczny za fachową poradę, w końcu doświadczenie
przy okazji, może macie wiedzę na co jeszcze zwrócić uwagę przy okazji wymiany rozrządu?
Dopisano 14 maja 2015, 11:32:
Koledzy, wiem, że są tematy na forum które już o tym traktują, ale nie do końca odpowiadają na pytania. Chodzi o rozrząd w przyszłym tygodniu planuję wymianę kompletnego, z pompą wody i hydraulicznym napinaczem. W sklepie dostałem info, że cena 520 rozrząd (z napinaczem hydr) + 90 pompa wody. Nie dopytałem niestety jakiej firmy. Moje pytanie brzmi, czy zestawy Contitech, Bosch, Ruville, Ashika, SKF, Japanparts, Nipparts- czy któryś z tych jest ok, czy musi być koniecznie Unitta lub Gates Unitta? Najtańsze Gates jakie znalazłem na iparts są z różnicą ok 200-300 zł. Wiem, że oszczędność jest nieduża, ale też dostępność zdecydowanie inna. A może jeszcze zupełnie innego producenta są godne polecenia? Będę wdzięczny za fachową poradę, w końcu doświadczenie
- Od: 12 maja 2015, 11:23
- Posty: 16
- Skąd: Toruń/Grudziądz
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0D 136KM, 2005
Znajomy miał także, taką wersję "przejściową". Przednie i tylne lampy miał od wersji poliftowej a całe auto było przedliftowe
A nie było nic robione z autem na sto procent.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
elbartoo napisał(a):Koledzy, napiszcie coś w temacie rozrządu, fachowa opinia przyda się jak nic.
Jeśli zagłębić się w wątki o tym silniku to większość twierdzi że wyłącznie oryginalny rozrząd.
Podobna częstą usterką w tych silnikach jest to że jeśli nie jest oryginalny pasek to pęka.
Ale to dowiedziałem się dopiero po fakcie z forum. U mnie został wsadzony zestaw z paskiem Contitech, pompą wody SKF. Po przejechaniu 11 tyś pompa się rozciekła i została wymieniona (ze względu na fundusze) pompa Thermotec. Obecnie na rozrządzie mam przejechane 18 tyś i narazie wszystko hula.
Ostatnio byłem u tadzialo i stwierdził że jak nie chcę mieć problemów to lepiej wymienić ten rozrząd co mam na oryginał.
I tu tez mam zgryza bo to koszt razem z wymianą 1600 zł
Tyle ja Ci mogę pomóc z mojego doświadczenia
Ale na pewno znajdą tu się więksi fachowcy i coś podpowiedzą
Coś takiego będzie w porządku?
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd
- Od: 12 maja 2015, 11:23
- Posty: 16
- Skąd: Toruń/Grudziądz
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0D 136KM, 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości