Mazda6 GY RF5C 2005 + PowerBox jak sobie sprowadziłem i osiągi...

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez M6PP » 24 lis 2013, 23:42

Witam wszystkich – poniżej kila słów historii nabycia mojej M6 – czyli trochę z historii kolegi o okazjach....
Pojechałem sobie po samochód do Niemiec, miało być Volvo s80 d5, a wyszła Mazda 6 ....
No cóż ponieważ jestem sprowadzaczem amatorem do kwadratu, to jakoś okazji nie znalazłem, już trzeba było wracać, głupio nic nie przywieść (i szkoda kosztów), jeździłem już 626 i poprzednią 6 i było nieźle, więc jak trafiłem Mazdę lekko pukniętą w drzwi i tylny błotnik (koło jak się okazało też dostało, ale zawieszenie całe i proste a stalową felgę dało się odratować) to kupiłem. Wersja full – nie wiedziałem, że takie robią, poza navi wszystko, skóra, elektryczne, grzane siedzenie, ogrzewanie postojowe, xenony, tempomat, itp. Przebieg 116 tkm, jakoś potwierdzony – z czasem myślę, że nawet prawdziwy... No to kupiłem bo cena 3200 eur dość atrakcyjna się wydaje.... Pierwsze rozczarowanie – po przejechaniu kilkudziesięciu km zapalają się 2 lampki, jak się potem okazuje stara przypadłość Mazd EGR – o tyle dobrze, że nie wpływa na jazdę tylko lampki świecą... na razie niech świecą.... Po podliczeniu kosztów transportu, podatków, naprawy (mimo, że części blacharskie są bajecznie tanie – całe drzwi idealne 200....) już tak okazyjnie nie wychodzi, patrzę w ogłoszenia i jakoś w Polsce można chyba kupić taniej..... No ale odkrywam nowe rzeczy te dobre np. bluetooth a potem powerbox, o którym później i te złe np. że klima nie działa i nie jest to kwestia braku gazu – tzn. jest bo gaz ucieka nieszczelną instalacją – trochę głupio jak na 8 letni samochód. 500 i naprawione hurra, bo akurat lato – przy okazji uszczelnili chłodnicę po podobno się pociła.... No i ta legendarna rdza – na błotniku zrobiłem przy okazji naprawy, podwozie niby zabezpieczone było, ale kolor ma niestandardowy – swoją drogą to raczej taki nalocik niż jakaś głęboka korozja – właśnie się zastanawiam czy coś z tym robić czy nie... No i przyszło 120tkm olej, filtry, rozrząd pompa.... 2000 tzł, a miało być tak okazyjnie.... na szczęście od tego czasu wszystko jest ok i śmigam zadowolony, szczególnie, że power box Steinbauer daje niezły power.... I teraz pytanie do innych posiadaczy mazd (mam nadzieję, że mieści się w granicach prezentacji fury ;), w jakim czasie wasze RF5C przyspiesza na 4 60-100 kmh i na 4 oraz 5 80-120 kmh – bo może mój box kompletnie nic nie daje tylko zżera więcej paliwa – co jest całkiem prawdopodobne bo mam prawie litr różnicy między wskazaniem kompa a zużyciem rzeczywistym.....
i kila fotek w scenerii obecnej a więc mało atrakcyjnej...
Załączniki
mazda00001.jpg
mazda00002.jpg
mazda00003.jpg
mazda00004.jpg
mazda00005.jpg
Ostatnio edytowano 6 gru 2013, 23:21 przez Rafał_, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawienie tytułu.
M6PP
 

Postprzez Rafał_ » 26 lis 2013, 00:31

Dodaj minimum 5 fotek :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez M6PP » 11 gru 2013, 19:51

Forumowicze czekam na jakieś dane bo naprawdę jestem ciekaw czy box coś daje....
BTW nastrój mi się trochę ostatnio popsuł bo padł BT i xenonik..... tak to jest z samochodami raz
lepiej raz gorzej.....
M6PP
 

Postprzez matthies » 11 gru 2013, 20:40

spalanie rzeczywiste a z komputera można regulować w komputerze. W dziale GG/GY jest to opisane viewtopic.php?f=409&t=51343&hilit=trip
co do samego boxa się nie wypowiem, bo jestem wrogiem klekotów ;)
Z samochodami nie jest tak jak piszesz, raz lepiej raz gorzej. Sam wielokrotnie napisałeś, że niby okazja... postudiuj jeszcze tematy w dziale Kupię Mazdę, a zobaczysz że okazyjna cena zawsze mści się jakimiś dolegliwościami.
Mnie cieszy, że jednak uporałeś się ze wszystkim i nie zraziłeś się do auta ;]
A na ceny w polsce nie patrz, bo w przeliczeniu na € to wychodzi dużo taniej niż w niemczech, więc gdzie tu jeszcze zarobek handlarza i koszt transpotu? Samo mówi przez się.
Powodzenia i szczęśliwego użytkowania Mazdy jak i forum!
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez smile » 11 gru 2013, 20:59

M6PP a jak tam podkładki pod wtryskami? Szczelność komory spalania to świętość....
PS... pierwsze po zakupie to bym zdemontował te skośne LEDy.... ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mln » 12 gru 2013, 11:31

M6PP, witam sąsiada z Bemowa! ;)

Też mam powerbox'a, o czym dowiedziałem się w serwisie i zachwycony nie byłem <oczy> , niemniej po czasie przyznaję, że Maździoch jedzie fajnie i chyba pboxik już zostanie :D

smile dobrze mówi – sprawdzałeś te podkładki ?

Zapraszam do przeczytania historyjki mojego zakupu M6 (link w stopce) – też kupiłem trochę w ciemno i skutkiem było kilka wizyt u Jaksy. Teraz śmiga jak marzenie :)

Co do kompa, to mój też przekłamuje spalanie o niecały litr, ale o ile wiem, jest tak również w seryjnych silnikach i trzeba po prostu grzebnąć w ustawieniach kompa (opis jest na forum, ktoś już wyżej go podał).
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez M6PP » 12 gru 2013, 19:44

Ustawienia kompa zmieniałem, ale zdaje się box je resetuje i w związku z tym nic to nie daje..
Lampki skośne zmienię na okrągłe, ale nie dlatego, że mi się nie podobają – bo sam je z dużą wytrwałością montowałem ;), ale po prostu słabo świecą bo są pod lekkim kątem w dół no i zbyt drogie to nie były...
podkładki są raczej dobre, ale przy najbliższej wizycie w serwisie je sprawdzą..

z ciekawością czekam, aż komuś się będzie chciało zmierzyć osiągi zwykłego RF5c bez boxa... powtarzam próbę
60-100 na IV
i 80-120 IV i V
z góry dziękuję za fatygę ;)
M6PP
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy