Witam Was Wszystkich !
Przed wakacjami postanowiliśmy z żonką, że kupujemy auto (kombiaka). Wytypowałem kilka marek ale jednogłośnie postawiliśmy na M6. Strasznie się nam spodobała z zewnątrz jak i wewnątrz a po literaturze forum przekonałem się co do mechaniki.
Poszukiwania zacząłem podczas mojej pracy w Niemczech ale z braku czasu i ciekawych pozycji, auto kupiłem w Polsce (sprowadzone 2 lata temu).
Marka/Model: Mazda 6
Typ nadwozia: kombi
Rok produkcji: 2006 (pierwsza rej. 02.2007)
Silnik: 2.0 MZR diesel 143KM
Skrzynia biegów: manualna 6b
Nadwozie:
– SportWagon (kombi)
– Kolor: Brilliant Carbon Grey
– Data pierwszej rejestracji: 06.02.2007
– Ostatni serwis w Niemczech: 10.02.2011 (stan licznika 72306 km – wydruk VIN-u)
– Przebieg przy zakupie: ok 97 500 km
– Data zakupu przeze mnie: 22.09.1983 – moje 30-ste urodziny !

Wyposażenie:
– 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
– 6 poduszek powietrznych
– zmieniarka na 6 CD
– system audio BOSE® z subwoferem
– tempomat
– światła ksenonowe z samopoziomowaniem i spryskiwaczami
– światła przeciwmgłowe
– ABS – (ang. Anti-Lock Braking System)
– TCS – (ang. Traction Control System)
– DSC – (ang. Dynamic Stability Control) (including Dynamic Traction Control)
– wspomaganie kierownicy
– wielofunkcyjna kierownica (audio + tempomat)
– skórzana kierownica, gałka zmiany biegów oraz hamulec ręczny
– skórzana tapicerka
– podgrzewane fotele (kierowca + pasażer)
– elektryczna regulacja fotelu (kierowca) + pamięć ustawień (3 osoby)
– czujnik deszczu
– czujnik zmierzchu
– czujniki cofania (przód i tył)
– automatyczna klimatyzacja
– centralny zamek – z pilotami i kluczami typu scyzoryk
– komputer pokładowy
– 4 elektryczne szyby – z funkcją uchylenia i komfort (zamykanie/otwieranie z kluczyka)
– 2 elektryczne lusterka
– relingi dachowe
– roleta bagażnika z "kratką"
– system ISOFIX
– odczepiany hak holowniczy Thule Brink
Prace po zakupie:
– wymiana oleju + wszystkie filtry
– wymiana rozrządu
– wymiana poduszki pod silnikiem
– niespodziewany
– konserwacja podwozia (Tectyl 120) + profili zamkniętych (Rust Check) – koszt 1150
Dodatkowo:
– samodzielny montaż świateł DRL
– przyciemnianie tylnych szyb – próbowałem samodzielnie ale skończyło się na ich zerwaniu i montażu przez profesjonalistę (super cenowo – namiary na priv)
W planach:
– montaż oświetlenia LED w bagażniku – na dniach – ZROBIONE
– malowanie zacisków hamulców (kolor grafitowy ? czerwony ? ) – wiosna
– wymiana wycieraczek przedniej szyby – wiosna
– przegląd klimatyzacji – obecnie nie działa – oby tylko kwestia nabicia ... – zrobione
– polerka nadwozia
Póki co zrobiłem 2 tyś – autostrada, Bieszczady, miasto – jak najbardziej zadowoleni – oby tak dalej
