Mazda 6 2003r 1,8 Benzynka 120km
Wyposażenie
– 6 poduszek powietrznych
– ABS
– klimatyzacja automatyczna
– alufelgi 15"
– światła halogeny
– elektryczne 4 szyby
– elektryczne/podgrzewane lusterka
– tempomat
– CB
– Haczyk
Zaraz po zakupie w zasadzie po przejechaniu odcinka Radom – Rzeszów gdzie to kupiłem furę objawiło sie branie oleju w momencie jak zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju w silniku przy hamowaniu przed światłami. oczywiście Klasyka pobocze maska w górę a tam susza w misce. Poszedłem do reala kupiłem 5litrów 5w40 zalałem i wio do mechanika co się okazało potem ze to nie jedna usterka.
Z naprawą zwlekałem 3 miechy ( poważne przeciwności losu ) aż podczas kontroli stanu oleju zauważyłem na szpadelce wodę. Kierunek Dębica Słynny zakład u Wieśka. Wizyta kosztowała mnie 2100 – pierścienie na tłokach
– Uszczelka pod głowica
– oleje i płyny
– Łańcuch rozrządu ( wiesiek zalecił natychmiastową wymianę )
no i tak oto po tym remoncie dołożyłem już sam:
-Świece, kable, cewkę ( ustało sporo dolegliwości ale nie wszystkie)
– Sonda lambda ( uniwersalna zaciskana spalanie w granicach normy opisywanej na forum przed zmianą 20-30 / 100km)
– Doszczelnienie wspomagania ( u wieśka na ponownej wizycie )
– Filtr powietrza
– Filtr paliwa
– Filtr Kabinowy
– Nabicie klimatyzacji ( ubytek 50% czynnika )
No i teraz usuwania usterek ciąg dalszy. Szarpanie podczas przyśpieszania w zakresie 1000 – 2500 RPM coś jak czkawka 3-4 szarpnięcia silnikiem potem już tego nie ma, zato po przekroczeniu 3000 RPM czuć wyraźny spadek mocy auta zbiera cię jak bym miał na przyczepie 2 tony extra.
Wg teorii po resecie ECU cza pojeździć chwilkę żeby się dostroił może to i racja ale nie widzę opcji zeby takie szarpanie miało to rozwiązać choć czas pokaże. Do tego jeszcze dziwnie wskazania ScanXL po podłączeniu przez EML w stan monitoringu mianowicie wahania skaczą na maxa i spadają do zakresu obecnych obrotów silnika – wraz z nimi faluje wskaźnik ssania. ( nie w tym samym czasie ani zakresie)
pomoc w tej materii była by przydatna
Co w przyszłości:
– Instalacja Gazowa.
– Na pewno Xcarlink.
– Klimatyzowany schowek
– Kamera cofania wraz z nawigacją ( cos chcę wstawić w ten górny schowek jeszcze nie zdecydowałem )
– Pomalowanie lamp przednich na czarno ( wkładów )
– Przemalowanie deski z radiem popielniczką i całej kolumny środkowej na czarny półmat lub coś podobnego jak w poliftach
– Naprawić wszystko i cieszyć się z auta a nie patrzeć na odchudzanie portfela
Kupiłem to auto nie na handel tylko na wożenie mojej 4 osobowej rodzinki w cywilizowanych warunkach z klima. wcześniej walczyłem z Renault 19 z dobrym skutkiem ( sam sobie wszystko robiłem ) auto wyeksploatowane po 5 latach 80 000 km. z gazem Kierunek Złom.
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0267.jpg)
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0266.jpg)
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0063.jpg)
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0290.jpg)
Parę własnych modyfikacji wnętrza.
Zagospodarowanie półki
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0281.jpg)
Montaż CB radia
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0282.jpg)
Uchwyt na okulary przeciwsłoneczne. (naprawdę praktyczne i zawsze dostępne)
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/DSC_0284.jpg)
Nie znalazłem nigdzie info a automatycznym włączniku światła w schowku a u mnie niestety paliło się cały czas więc wykonałem taki oto patencik.
![Obrazek](http://twierdza.linuxpl.info/m6/on.png)
Przeróbki jakie do tej pory zostały zastosowane to raczej czysto praktyczne udogodnienia których pewnie będzie więcej, a z miłą chęcią podzielę się nimi w tym wątku!