Mazda6 GG LF 2005 2.0 147KM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez zagiell » 19 lip 2013, 22:23

Dzisiaj dokończyłem to co wczoraj zacząłem, a mianowicie zamontowałem gniazdo zapalniczki w bagażniku, a także doświetliłem bagażnik taśmami led :)

Jak już pisałem wcześniej, przewód do gniazda zapalniczki, podłączyłem do fabrycznego gniazda. Następnie przeciągnąłem go pod kierownicą i wprowadziłem pod listwę progową z lewej strony, gdzie idą inne przewody.

Dzisiaj pracę, rozpocząłem od demontażu plastików, na których trzyma się tylna półka. W tym celu należy odkręcić po 2 śruby z każdej strony. Jedna jest widoczna, druga jest schowana w uchwycie systemu otwierającego tylną kanapę. Po ich odkręceniu wystarczy szarpnąć, bo trzymają się tylko na zatrzaskach.
Aby zdemontować tapicerkę, najpierw trzeba zdjąć listwę bagażnika, która trzyma się tylko na zatrzaskach, więc wystarczy pociągnąć ją do góry. Następnie trzeba odkręcić znajdujące się na niej uchwyty i na koniec również pociągnąć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W bagażniku przewód umieściłem pod tapicerką, aż do miejsca docelowego – do schowka z lewej strony. W schowku zrobiłem dziurkę, umocowałem gniazdo, podłączyłem przewody i już mogłem cieszyć się działającym gniazdem.

Obrazek

Później przystąpiłem do podłączenia taśm led. Zakupiłem wodooporną o barwie białej ciepłej w dwóch odcinkach po 25cm, które idealnie pasują w hatchbacku. Listwy podłączyłem do lampki bagażnika, aby aby miały pełną jej funkcjonalność. Przewody przeciągnąłem pod tapicerką oraz pod listwą w bagażniku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z uzyskanego efektu, jestem w pełni zadowolony <jupi>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez matthies » 19 lip 2013, 22:27

elegancka robota, podziwiam ludzi z takim zawzięciem ;)
czy mi się wydaje czy masz podłogę nieco wyżej i kufer przez to lekko płytszy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zagiell » 19 lip 2013, 22:39

Jak już zacząłem, to musiałem skończyć :D Co do kufra, to jak widać mam butlę od lpg, a na niej leży płyta pilśniowa, aby powierzchnia bagażnika była płaska. Ale nie jest on płytszy, być może rynienka daje taki efekt, albo na zdjęciu tak to wygląda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zagiell » 26 lip 2013, 23:24

Kilka dni temu zamówiłem klocki hamulcowe na przód firmy ATE i dzisiaj rano, udałem się do warsztatu w Częstochowie (dokładne namiary zainteresowanym podam na PW), na przetaczanie tarcz przednich na samochodzie. Cały zabieg trwał 1,5 godziny (plus 1 godzina oczekiwania na ostygnięcie tarcz) i kosztował 100zł. Po wszystkim zostały założone nowe klocki i po 100km muszę stwierdzić, że przetaczanie usunęło u mnie zjawisko bicia na kierownicy podczas hamowania i teraz hamulce hamują jak brzytwa :) . A że tarcze były zużyte w niewielkim stopniu i została starta warstwa grubości 0,2mm, powinny posłużyć przynajmniej kilkadziesiąt tys. km.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na początku tego tygodnia, wymieniłem pozostałą część oświetlenia w samochodzie z tradycyjnych żaróweczek, na ledowe z diodami SMD. W podsufitce, schowku, drzwiach oraz w lampach przednich, zastosowałem żarówki o barwie ciepłej, natomiast tablice rejestracyjną, oświetliłem żarówkami o barwie zimnej. Przyznaj szczerze, że efekt przeszedł moje oczekiwania, ponieważ nie spodziewałem się, że będą one świecić tak mocno. W każdym bądź razie, oświetlenie jest teraz zdecydowanie mocniejsze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez maciejmp » 27 lip 2013, 18:30

Mozesz podrzucic linka do ledow, ktore zamontowales jako podswietlenie rejestracji?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 15:45
Posty: 25
Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 140

Postprzez zagiell » 28 lip 2013, 00:44

Jasna sprawa :)

Kupiłem na tej aukcji:
http://allegro.pl/postojowki-led-t10-w5 ... 16160.html

Dopisano 30 lip 2013, 22:46:

Dzisiaj minął równo rok, jak Madzia jest w moich rękach :) W tym czasie, przejechałem bezawaryjnie 25100km, z czego prawie 23kkm na LPG. Obecny przebieg to 159700km. W samochód włożyłem trochę pracy i serca, ale odwdzięczył mi się bezawaryjnością i wspaniałym komfortem podróżowania :) Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych kilku lat, będzie spisywał się równie dobrze, jak dotychczas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zagiell » 24 lis 2013, 13:06

W ostatnią sobotę (23.11) przygotowałem Mazdę przed nadchodzącą zimą :)

Wymieniony został olej na Valvoline SynPower 5W30 wraz z filtrem oleju Mann W712/73. Założone zostały nowe opony zimowe Continental TS850 195/65/R15 91T. Na stalowe felgi założyłem gustowne kołpaki uniwersalne, kupione w ubiegłym roku, a także wymieniłem welurowe dywaniki na gumowe firmy Rezaw Plast, również zakupione w ubiegłym roku (a wyglądają jak nowe :)).

Wykonałem również dawno planowany pomiar luzów zaworowych – chyba był robiony pierwszy raz, gdyż wszystkie spinki mocujące przewody do śrub pokrywy zaworowej, wyglądały na nieruszane. Dodam tylko, że uszczelki pod pokrywą nie zmieniałem. Mam nadzieję, że nic nie będzie ciekło i się pociło :)
Z uwagi norm dla zaworów ssących i wydechowych, które przedstawię poniżej, będę musiał powoli przygotowywać się do regulacji luzów.

Normy luzów zaworowych:
zawory ssące: 0,22-0,28mm
zawory wydechowe: 0,27mm-0,33mm

U mnie, wygląda to następująco, jak na zdjęciu w załączniku. Póki co, jeszcze tragedii nie ma, ale na wydechowych połowa minimalnie poniżej normy, a połowa w dolnej granicy. Tak więc jeszcze kilkanaście tys. km i trzeba będzie regulować. Jeżeli chodzi o ssące, 2 już są na styk, a reszta jeszcze w miarę ok. Przebieg to 166 600km, z czego 30kkm na LPG.
Załączniki
zawory.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez horolezec » 26 lis 2013, 16:14

Nie ma u Ciebie tragedii. Ja ssące mam w porządku, ale na wydechowych już nie jest tak różowo. Przy przebiegu 207 000 i 25 000 na LPG dwa wydechowa mam w stanie 0,18 mm i 0,16 mm :(

Nie orientujesz się może jak kształtuje się koszt takiej regulacji? U mnie chłopcy w serwisie mówią coś o 1 000 zł, przy czym ruszać chcą tylko te wydechowe, a ssące zostawić tak jak są.

Swoją drogą ciekawe na ile w tych naszych Mazdach rzeczywiście niszczy te popychacze LPG, a na ile się zużywają po prostu wskutek przebiegu na benzynie nawet.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2012, 23:36
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG, 2.0 16V 141 km Exclusive, 2004 r. Kombi Czerwona

Postprzez zagiell » 27 lis 2013, 09:47

Mówiąc szczerze jeszcze dokładnie nie wiem, ale niedługo powinienem być u mojego mechanika – co prawda z innym samochodem, ale dopytam przy okazji. Na nasze szczęście, pasują szklanki od Forda Mondeo do kupienia w ASO Forda, które będą tańsze od tych w ASO Mazdy (pomimo że takie same <glupek2> ) Z tego co mi mówił siemek55, który robił regulację, koszt szklanki w zależności od grubości to 30-70zł. Do tego dochodzi uszczelka pod dekiel (chociaż niektórzy twierdzą że jej wymiana jest niepotrzebna), która w klubowym sklepie kosztuje z tego co pamiętam ok. 150zł + robocizna do tego, a to już zależy od konkretnego mechanika bo jedni liczą większą a inni mniejszą stawkę za swoje usługi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez misiek89 » 27 lis 2013, 11:16

Na forum jest pokazane jak to samemu zrobić beż rozbierania rozrządu więc można sporo zaoszczędzić na robocie, co nie którzy to już 3-4 razy tą sama uszczelek zakładają i nic się nie poci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez siemek55 » 27 lis 2013, 11:53

jak chcesz wymienić szklanki bez rozbierania rozrządu/łańcuszka (w benzynie) ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez zagiell » 27 lis 2013, 12:09

W manualu, który jest dostępny na naszym forum jest opis z obrazkami jak to zrobić – trzeba poluzować łańcuch i wyciągnąć wałki rozrządu – i tyle w skrócie z teorii :). Na obrazkach fajnie to wygląda, ale ja (jak i zapewne zrobiłaby większość na forum) i tak zlecę tą robotę mechanikowi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez misiek89 » 27 lis 2013, 12:17

Własnie tak https://picasaweb.google.com/1102965401 ... eo_zawory#
Zagiell sorry za offtop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez siemek55 » 27 lis 2013, 12:41

czyli demontaż, przynajmniej w moim rozumieniu. <cisza> . Z tego powodu zdecydowałem się na usługę mechanika. Mnie to przerosło. Niby wszystko jasne, ale jak co pójdzie nie tak :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Maniekvip » 9 gru 2013, 20:14

Bardzo ładne autko kolor super !

My z jednej okolicy może mały spocik ? trzech z powiatu by się znalazło :d
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez mmarcis4 » 4 sty 2014, 21:57

Oooo niezły pomysł ja się piszę,może jeszcze ktoś się znajdzie? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez zagiell » 6 cze 2014, 10:18

Wczoraj Mazda przeszła kolejny mały serwis w moim wykonaniu :)
Wymieniłem olej na Valvoline Synpower 5w30 wraz z filtrem oleju Mann, musiałem także wymienić 2 żarówki podświetlenia klimatronica, pomimo że wymieniałem je w ubiegłym roku (jednak co oryginał to oryginał ;)), zdążyły się już przepalić. W celu kontroli zmniejszania się luzów zaworowych, po raz kolejny dokonałem ich pomiaru. Jak się okazuje, są praktycznie identyczne jak przy poprzednim pomiarze. Jednak na 3 zaworach wartości zmniejszyły się o 0,01-0.02mm, ale jak na razie nie ma żadnych niepokojących objawów zbyt małych luzów. Tym tempem, regulacji dokonam przy ok. 200kkm, czyli mniej więcej za rok o tej porze :) Przy okazji wyczyściłem przepływomierz i przepustnice, ale że stosunkowo niedawno były czyszczone, nie było na nich zbyt wiele brudu.
Zrobiłem także mały serwis klimatyzacji: ozonowanie + czyszczenie pianką CRC airco cleaner. Nie jeżdżę przez cały rok na klimie, więc w tym roku czynnika nie będę uzupełniał.
No i gwóźdź programu: wymieniłem mieszek na lewarku skrzyni biegów :D Stary nie prezentował się zbyt estetycznie, na dodatek od jakiegoś czasu było w nim pęknięcie. Zakupiłem więc nowy skórzany mieszek (24zł z przesyłką na znanym portalu aukcyjnym ;)), który co prawda nie był idealnie spasowany, ale po kilku drobnych poprawkach i montażu, jestem w pełni zadowolony <jupi> Teraz zastanawiam się nad obszyciem gałki, bo przy nowym mieszku, wygląda na trochę sfatygowaną ;)
Załączniki
DSCN6263.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Wojcio » 6 cze 2014, 11:25

Witaj.
Masz autko takie jak moje, albo ja mam takie jak twoje :D
Nawet kolor ten sam :D

Bardzo mi się podoba ledowe podświetlenie bagażnika.

Pytanko, jakie żarówki zamontowałeś w podsufitce, jakie w drzwiach i jakie postojowe ??? Ten sam typ co w linku kilka postów wyżej ?

I jeszcze jedno pytanko, bo nie mogę znaleźć odpowiedzi, chciałbym mieć widoczną godzinę po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyków. Jak to zrobić ????
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Maniekvip » 6 cze 2014, 14:23

zagiell napisał(a):Zrobiłem także mały serwis klimatyzacji: ozonowanie + czyszczenie pianką CRC airco cleaner. Nie jeżdżę przez cały rok na klimie, więc w tym roku czynnika nie będę uzupełniał.


To że używasz klimy sporadycznie nie oznacza że poziom czynnika jest w normie. Zawsze może puścić np. jakiś oring i gaz powolutku ucieka.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Wojcio » 7 cze 2014, 23:04

Maniekvip napisał(a):
zagiell napisał(a):Zrobiłem także mały serwis klimatyzacji: ozonowanie + czyszczenie pianką CRC airco cleaner. Nie jeżdżę przez cały rok na klimie, więc w tym roku czynnika nie będę uzupełniał.


To że używasz klimy sporadycznie nie oznacza że poziom czynnika jest w normie. Zawsze może puścić np. jakiś oring i gaz powolutku ucieka.


Dokładnie tak. W poprzednim aucie w Hondzie, próba próżniowa nic nie wykazała, a w ciągu dwóch lat cały czynnik uciekł.
Dzisiaj w Mazdzie napełniłem, wg książki 450gr czynnika, nie wiem czy poprzedni właściciel kiedykolwiek zajrzał do klimy (od Niemca kupiłem, 8 letnią), podczas opróżniania zostało 90gr czynnika.
Za rok się okaże ile czynnika zostało :)
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy