Mała historia samochodu:
Samochód został kupiony w salonie w Niemczech w 2003 roku. Kupił je poczciwy Pan po 70. Jeździł nim 7 lat robiąc 130 000 km łącznie. Każdą naprawę, przegląd wymianę płynów wykonywał w autoryzowanym serwisie. Potwierdza to książka samochodu z dołączonym do każdego wpisu rachunkiem. Nawet kiedy spaliła się Panu żarówka, jechał do serwisu ją wymieniać brał wpis do książki i oczywiście rachunek:) Przy 129 000km został wymieniony rozrząd. Samochód sprowadził pan Policjant który przejechał nim w ciągu 1,5 roku 34 000. Wymienił w Polsce sprzęgło oraz zrobił nadkola które chyba w większości naszych Mazdach bierze korozja. Było również lekkie wgniecenie przy lewym [jakim?] błotniku o którym też mnie poinformował. Zmierzenie czujnikiem lakieru potwierdziło to ale kiedy od środka popatrzyliśmy na blachę to nie było wymienionej części zostało faktycznie tylko naprawione i wylakierowane. Do samochodu dostałem 4 kółeczka zimowe. Założone pokrowce to też siedzenia w zasadzie w stanie idealnym. Samochód z przebiegiem 166 500 zakupiłem 11 października 2011 roku.
Trochę informacji "dowodowych"
– model – mazda 6 2.0 diesel
– rocznik – 2003
– typ nadwozia – kombi
– maksymalna masa całkowita pojazdu – 2010kg
– masa własna pojazdu – 1540kg
– maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem – 1600kg
– maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca – 550kg
– pojemność silnika + 1998cm3
– maksymalna moc netto silnika – 89KW czyli 122KM
Co do wyposażenia :
– Tempomat sterowany z kierownicy
– WEBASTO
– komputer pokładowy (średnie spalanie, ilość km do przejechania na pozostałym paliwie, chwilowe spalanie)
– klimatyzacja automatyczna
– 6 x poduszek powietrznych
– 4x elektryczne szyby z możliwością blokady
– elektryczne lusterka
– alufelgi 16''
– składanie foteli z bagażnika naprawdę rewelacyjna sprawa
– radio niestety standardowe bez CD i kaset czyste radyjko
Używany olej: Shell HELIX 10W-40
Co do spalania to jechałem ostatnio z Katowic do Karpacza w sumie w 2 strony przeszło 600km spalanie średnie 5,8 ale to takie jechanie około 120km/h w 2 osoby plus trochę bagaży no i większość mimo wszystko autostrada.
Po mieście no niestety nie ma co ukrywać średnio 7-9l w zależności od techniki jazdy.
Dokupiłem ostatnio transmiter dostępnych na portalach aukcyjnych. Niby działa ale szału nie ma dla osób które chcą cieszyć się dobrym dźwiękiem nie polecam. Ja planuje na wiosnę wymienić całe audio z wytłumieniem. Nie wiem tylko jak ugryźć temat oryginalnego radia czy da się dokupić chociaż samą zmieniarkę do mojej wersji samochodu czy muszę cały panel kupić z radiem na CD.
Kalendarium:
11.10.2011
Zakup Mazdy w Gliwicach od prywatnej osoby.
10.11.2011
Szczęśliwe i w miarę szybkie przerejestrowanie samochodu oraz wykupienie ubezpieczenia.
17.11.2011
Po umówieniu się na 17:00 o 17:50 udało mi się pierwszy raz wymienić oponki na zimowe. Zeszło Panom około 40 minut. Koszt 39zł za wymianę 4 kółek z wyważeniem na 16'' aluminiowych felgach w Katowicach. Na przyszłą zimę już planuje zakup 4 stalowych felg szkoda mi tych.
25.03.2012
Zakupiłem panel z radiem oraz CD. Wymontowałem CD przełożyłem do obecnego radia dzięki temu już mam odtwarzacz CD w Madzi. Przy okazji z panelu sterowania klimą wyciągnąłem 3 dobre żarówki które wymieniłem z 3 spalonymi u mnie. Także podsumowując: Koszt panelu 120zł (odbiór osobisty), w Madzi świecące wszystkie żarówki plus wzbogacenie się o CD. Jest radość
28.03.2012
Wymieniłem dziś oponki na letnie ale niestety okazało się że klocki i tarcze do wymiany. No cóż przyszła wiosna to i Madzi się należy wiosenny lifting. Zamówiłem już tarcze FERODO na tył plus klocki KASHIYAMA oraz na razie same klocki na przód KASHIYAMA.
Póki co tylko tyle udało mi się dodać reszta wkrótce:










