Żarówki – typy, opinie, testy
Od jakiegoś czasu myślę nad zmianą żarówek na led-y H1, już miałem zamawiać takie coś https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-c ... 7767507002 Jednak po opiniach na allegro jest sporo negatywów, ktoś posiada, posiadał takie led-y i może podzielić się opinią ? Czy lepiej dołożyć i kupić jakieś Philipsy lub Bosma...
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Jezeli chcesz zeby dobrze swiecilo to https://pl.aliexpress.com/item/32804936 ... 5c0fXWOysg ,xhp50 chip barwa biala ja mam i jestem zadowolony,ja mam h11.
- Od: 30 maja 2013, 19:38
- Posty: 51
- Skąd: chelm
- Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.
Zostań przy ksenonie. LEDy, jak dobrze trafisz, może i są ok ale większość nie mieści się w oryginalnej lampie więc nie założysz dekielków. Już wolałbym pójść w lepsze żarówki ksenonowe lub przetwornice 55W.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Ja miałem niby xenon. I 35w i 55w i tak jak to pisałem już wcześniej w tym wątku, nigdy bym do tego nie wrócił. Odkąd zainstalowałem ledy mam święty spokój z mruganiem, problemami z odpaleniem świateł, ciągłymi reklamacjami przetwornic, różnicą w kolorach, drżeniem, długim rozjaśnianiem.
Ledy mam dokładnie od 3 lat. Świecą dużo jaśniej niż xenon nawet 55w, mają ładną równą barwę, bez przebarwień, świecą od razu pełną mocą, nic nie miga itd.
Jestem mega zadowolony.
Jest jeden minus. Jeśli pada lepki śnieg to klosz przy ledzie nie jest gorący i nie rozpuszcza śniegu.
To też jest w sumie plusem bo niska temperatura żarówki nie niszczy odbłyśnika
U mnie akurat nie było też problemu z tym, że się nie zmieści w zaślepce bo w Millenii nie ma dekielków.
Tu wrzucałem porównania. Myślę, że to wystarczy do porównania. Oczywiście w realu jest jeszcze lepsza różnica w jasności światła. I po właściwym wyregulowaniu wysokości nie zdarzyło mi się żeby przez 3 lata ktoś mi mrugał że go oślepiam. A często sami jeżdżą nawet na zwykłych żarówkach ale na lampach angielskich albo niewyregulowanych, co jest dużo bardziej nieprzyjemne i niebezpieczne
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=680
Ledy mam dokładnie od 3 lat. Świecą dużo jaśniej niż xenon nawet 55w, mają ładną równą barwę, bez przebarwień, świecą od razu pełną mocą, nic nie miga itd.
Jestem mega zadowolony.
Jest jeden minus. Jeśli pada lepki śnieg to klosz przy ledzie nie jest gorący i nie rozpuszcza śniegu.
To też jest w sumie plusem bo niska temperatura żarówki nie niszczy odbłyśnika
U mnie akurat nie było też problemu z tym, że się nie zmieści w zaślepce bo w Millenii nie ma dekielków.
Tu wrzucałem porównania. Myślę, że to wystarczy do porównania. Oczywiście w realu jest jeszcze lepsza różnica w jasności światła. I po właściwym wyregulowaniu wysokości nie zdarzyło mi się żeby przez 3 lata ktoś mi mrugał że go oślepiam. A często sami jeżdżą nawet na zwykłych żarówkach ale na lampach angielskich albo niewyregulowanych, co jest dużo bardziej nieprzyjemne i niebezpieczne
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=680
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Z moich obliczeń wynika że te led-y co wrzuciłem w linku powinny pasować, ale przy montażu różnie to może byćMr_Bartek napisał(a):większość nie mieści się w oryginalnej lampie więc nie założysz dekielków
Też rozważam taką opcję.Mr_Bartek napisał(a):lub przetwornice 55W
Włąsnie u Ciebie w wątku widziałem te led-y.jedrzej07 napisał(a):Ja miałem niby xenon. I 35w i 55w i tak jak to pisałem już wcześniej w tym wątku, nigdy bym do tego nie wrócił.
Te co wrzuciłem w linku dobre by były ? Może znasz jakieś opinie ? Jednak wolałbym zamknąć pokrywę lampy
Mam spryskiwacze więc chyba dadzą radę z śniegiemjedrzej07 napisał(a):Jest jeden minus. Jeśli pada lepki śnieg to klosz przy ledzie nie jest gorący i nie rozpuszcza śniegu.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ventu miał chyba takie i nie mógł założyć dekielków.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Aha. Czyli zostaje kupić mocniejsze przetwornice. Przy włączeniu świateł mruga mi jedna przez 3-5 sekund, i nie wiem czy palnik się kończy, czy przetwornica. Stąd pomysł na zmianę na led-y.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ja nie do końca mogę Ci cokolwiek innego polecić niż te co mam bo zwyczajnie innych nie testowałem.
No faktycznie jeśli w M6 jest problem z dekielkiem to jest trochę trudniej.
Te które zaproponowałeś rzeczywiście mogą się nie zmieścić. Natomiast ja mam podobne do tych co zaproponował "jaciek" a dokładnie mam https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-9 ... 6669030997
One mają elastyczny radiator i może łatwiej by je było zmieścić.
No faktycznie jeśli w M6 jest problem z dekielkiem to jest trochę trudniej.
Te które zaproponowałeś rzeczywiście mogą się nie zmieścić. Natomiast ja mam podobne do tych co zaproponował "jaciek" a dokładnie mam https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-9 ... 6669030997
One mają elastyczny radiator i może łatwiej by je było zmieścić.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Jako ze w Focusie nie mam soczewki i nawet przeszla mi przez mysl zmiana lamp na takie z soczewka to ceny są vhore jak za lampe i przeszukalem net iiii...
Kupilem sobie zarowki Philips Blue Diamond Vision H7.
Jak na halogenowke swieci bardzo ladnyk swiatlem, faktycznie swiatła jest troszke wiecej swiatla niz zwykle zarowki. Cena troche wysoka ale da sie przezyc. Polecam kazdemu .
Kupilem sobie zarowki Philips Blue Diamond Vision H7.
Jak na halogenowke swieci bardzo ladnyk swiatlem, faktycznie swiatła jest troszke wiecej swiatla niz zwykle zarowki. Cena troche wysoka ale da sie przezyc. Polecam kazdemu .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Niestety z tymi lepszymi żarówkami jest tak że faktycznie dają więcej światła i lepiej widać ale niestety szybko padają
Obaj macie rację – ja kiedyś montowałem tylko Philips Blue Vision, ale cena tych żarówek zabijała i była proporcjonalna do jakości świecenia.
Ilość światła jest większa, ale tylko w pewnym zakresie przed autem – wszystko wskazują pomiary i specyfikacja producenta.
I teraz najważniejsze – ja kupowałem nowe gdy stare się spaliły, ale miałem kolegę, który kupował z oficjalnego źródła i zawsze brał paragon, robił dokumentację zdjęciową i gdy tylko żarówki spaliły się za szybko to oddawał na gwarancji – i 2x otrzymał nowy komplet.
Początkowo B.V. miały oznaczenie min. 300h świecenia, potem weszła usprawniona wersja 600h (to było z 10 lat temu, więc może teraz jest jeszcze lepiej). On wykazywał, że fizycznie nie byłby w stanie wykorzystać tych 600h od dnia zakupu, gdyż musiałby jeździć ciągle bez snu, jedzenia itd.
Ilość światła jest większa, ale tylko w pewnym zakresie przed autem – wszystko wskazują pomiary i specyfikacja producenta.
I teraz najważniejsze – ja kupowałem nowe gdy stare się spaliły, ale miałem kolegę, który kupował z oficjalnego źródła i zawsze brał paragon, robił dokumentację zdjęciową i gdy tylko żarówki spaliły się za szybko to oddawał na gwarancji – i 2x otrzymał nowy komplet.
Początkowo B.V. miały oznaczenie min. 300h świecenia, potem weszła usprawniona wersja 600h (to było z 10 lat temu, więc może teraz jest jeszcze lepiej). On wykazywał, że fizycznie nie byłby w stanie wykorzystać tych 600h od dnia zakupu, gdyż musiałby jeździć ciągle bez snu, jedzenia itd.
Jednak zostanie przy ksenonie... Tylko teraz mam dylemat, czy przy zmianie przetwornic na 55W muszę zmienić żarniki ? tak patrzę na aukcjach że do przetwornic 35 a 55w są inne.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Przy zwyklych xenonach tych z allegro sa te same zarniki. Zmienia sie tylko przetwornice
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Na pewno ? zobacz na to, na opis... https://allegro.pl/oferta/zarniki-xenon ... 8363390767jedrzej07 napisał(a):Zmienia sie tylko przetwornice
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ja najpierw kupiłem komplet xenonu 35W a potem dokupiłem tylko przetwornice 55W zostawiając żarniki z pierwszego kompletu. Wszystko działało tylko świeciło jaśniej.
Zobacz poniżej moje porównanie
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=720
Zobacz poniżej moje porównanie
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=720
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Dzięki Trochę zgłupiałem jak widziałem na aukcjach że do przetwornic 55w muszą być takie same żarniki. Nie chciałbym żeby mi coś się spaliło.jedrzej07 napisał(a):kupiłem komplet xenonu 35W a potem dokupiłem tylko przetwornice 55W zostawiając żarniki z pierwszego kompletu. Wszystko działało tylko świeciło jaśniej.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Cześć!
Przeszukując czeluści tego forum nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej, jakie żarówki kupić do Mazdy. Te złe, tamte niedobre, oooo te najlepsze. Tak to mniej więcej wygląda. Jeździłem na Boschu, Tungsramie, Philipsie, Osramie i jeszcze jakimś no name, ale to nie pisze bo starczyły na tydzień czasu.
Mój ostatni zestaw, to Philips jakiś podstawowy, ale niestety już umarł i z tego tytułu potrzebuje nowego kompletu. Ziomek w sklepie polecał mi Tungsramy Sport Light +50% (coś takiego) i porównywał je do Osrama Night Breaker.
Macie jakieś swoje opinie na temat tego sprzętu? A może sprawdzone H7, które nie padną po pół roku użytkowania?
Przeszukując czeluści tego forum nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej, jakie żarówki kupić do Mazdy. Te złe, tamte niedobre, oooo te najlepsze. Tak to mniej więcej wygląda. Jeździłem na Boschu, Tungsramie, Philipsie, Osramie i jeszcze jakimś no name, ale to nie pisze bo starczyły na tydzień czasu.
Mój ostatni zestaw, to Philips jakiś podstawowy, ale niestety już umarł i z tego tytułu potrzebuje nowego kompletu. Ziomek w sklepie polecał mi Tungsramy Sport Light +50% (coś takiego) i porównywał je do Osrama Night Breaker.
Macie jakieś swoje opinie na temat tego sprzętu? A może sprawdzone H7, które nie padną po pół roku użytkowania?
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Grzyby napisał(a):A Sylvania Silverstar Ultra (HB5) dalej świecą.
Od grudnia 2015 roku, nieprzerwanie.
Rewelacyjna trwałość przy bardzo mocnym świetle.
No niestety, jedna umarła
Ponad 4 lata. Wynik super.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki