Żarówki – typy, opinie, testy
jakie mam żarówki w moich żółtych ori halogenach w mx???
bo się mnie wysypała jedna i muszę kupić
bo się mnie wysypała jedna i muszę kupić
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
Zadam takie małe pytanko na temat wytrzymałości żarówek
Jakoś bodajże w październiku zeszłego roku (2007) wymieniłem obie żarówki na PHILIPS BlueVision, a wczoraj t.j. 29 maja 2008 roku jedna z nich mi padła tzn. na krótkich nie świeciła, długie OK. Żarówka H4. Nie chciałem jeździć na jednym więc na najbliższej stacji kupiłem coś tej samej firmy z dopiskiem "+30%" Moje pytanie to ile czasu przeciętnie wytrzymują Wam żarówki PHILIPS, czy te kilka miesięcy to standard, czy jednak krótko?
Jakoś bodajże w październiku zeszłego roku (2007) wymieniłem obie żarówki na PHILIPS BlueVision, a wczoraj t.j. 29 maja 2008 roku jedna z nich mi padła tzn. na krótkich nie świeciła, długie OK. Żarówka H4. Nie chciałem jeździć na jednym więc na najbliższej stacji kupiłem coś tej samej firmy z dopiskiem "+30%" Moje pytanie to ile czasu przeciętnie wytrzymują Wam żarówki PHILIPS, czy te kilka miesięcy to standard, czy jednak krótko?
Jeżeli ludzie szepczą za twoimi plecami to tylko znaczy że ich wyprzedziłeś. | www.burnwater.pl
- Od: 13 sie 2007, 13:06
- Posty: 865
- Skąd: Białystok
- Auto: EA5A SE
Ja też jesienią zeszłego roku zamontowałem Philipsy BV (H1) i do dziś działają. Wydaje mi się, że jeszcze długo będą działać, bo w dzień świecą dzienne a mijania tylko okazjonalnie Ale faktem jest, że BV są najmniej żywotne z wszystkich rodzajów żarówek, w tym przypadku Philipsa. Nawet na ich oficjalnej stronie można znaleźć odpowiednie porównanie.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Philips nie ukrywa, że BV mają krótszą żywotność. Niestety taka jest cena za podwyższone parametry. Na opakowaniu są symbole wydajności i żywotności.
Po niecałych 6 miesiącach jedna żaróweczka zdążyła mi się przepalić ale bez względu na to kupiłem następny komplet BV bo zalety przemawiają tylko na ich korzyść.
Po niecałych 6 miesiącach jedna żaróweczka zdążyła mi się przepalić ale bez względu na to kupiłem następny komplet BV bo zalety przemawiają tylko na ich korzyść.
PARTYBOY napisał(a):Philips nie ukrywa, że BV mają krótszą żywotność. Niestety taka jest cena za podwyższone parametry. Na opakowaniu są symbole wydajności i żywotności.
Po niecałych 6 miesiącach jedna żaróweczka zdążyła mi się przepalić ale bez względu na to kupiłem następny komplet BV bo zalety przemawiają tylko na ich korzyść.
Czyli po prostu nie zagłębiłem się w lekturę na pudełku żarówki Więc teraz spokojnie mogę zakupić kolejny komplet nie martwiąc się, że długo nie wytrzymają Dzięki za opinię
Jeżeli ludzie szepczą za twoimi plecami to tylko znaczy że ich wyprzedziłeś. | www.burnwater.pl
- Od: 13 sie 2007, 13:06
- Posty: 865
- Skąd: Białystok
- Auto: EA5A SE
ktoś miał kontakt z Philipsami NightGuard Double life? podobno dłuższa (znacznie) żywotność od BV i jakieś 3 strefowe światełko
-
Bio
Ja polecam na krótkie Philips Blue Vision (soczewki) na długie Osram Night Breaker a postoje ledy niebieskawe albo białe które to śwecą lekko fioletowo.I efekt prawie xenon gotowy .Na Philipsach Blue Vision czasem nie widać efektu niebieskiej poświaty ale z daleka wpadają w niebieskość i świecą też ok (szczególnie zauwarzalne jak samochód podskakuje lekko na asfalcie).Zaś Osramy NB dają białe światło ciut prawie jak xenon,świecą ładnie i daleko.Obydwie żarówki oświecają znaki i drogę elgancko przed samochodem i dalej.Polecam taką kobinację razem z ledami.Kumpel ma xenony na soczewkach i na długich żarówki ale jakie tego już nie wiem co tma ma pod kloszem.Ale po mojej kombinacji a jego xenonnowo-żarówkowej moje nie są gorsze barwa światła na asfalcie podobna jak u niego czyli lekko fioletowo,lekko żółto,i białawo też jest.A efektu xenon u siebie też mogę się doszukać.Pozdrawiam i polecam.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Domal napisał(a):Na Philipsach Blue Vision czasem nie widać efektu niebieskiej poświaty
U mnie światło tych zarówek jest idealnie białe, żadnych poświat, to zależy od klosza, wcześniej o tym pisaliśmy kilka razy – i dla mnie dobrze, że świecą na biało bo nie chcę imitować "Zenonów" z hipermarketu.
Prawdziwy xenon to cały zestaw łącznie z innym kloszem za niemałe pieniążki. Nie warto chyba udawać, że do samochodu za 10 tys. wstawiliśmy xenony za 3 tys. bo to trochę banalne.
No tak zależy od klosza czy jest soczewka i nie zaśniedziały reflektor.A wygląd samochodu i widoczność idą do góry...widzisz białej i napewno nie idealnie biało,xeonon jest idealnie biały żarówka nigdy nie będzie a z naprzeciwka kierowcy napewno zauwrzają niebieską poświatę na soczewce nie wiem jak w innych kloszach bez soczewek.Z hipermarketu to made in china żarówki szajs.A zestaw xenon można mieć za 300zł uniwerslany odpinasz stare podpinasz kabelki od zestawu xenon pod przetwornice,palnik i zamiast żarówek wsadzamy do kolsza i gotowe itd.ma się idealne białe światło i poświatę niebieską lub fioletową zależy od temp. barwowej.Ja wole osobiście żarówki.Rewolucja w żarówkach halogenowych podobno nie skończona przodące firmy dalej coś kombinują.Tak samo z ledami podobno powstają reflektory ledowe zostanie w nie wyposażony najnowszy Opel Signum.One nie gorzej świecą niż xenony mają barwę 5500K.Cadillac pokazał jak owe reflektory świecą efekt był oszałamiający .Do 2011 roku liczba samochodzików w takie rozwiązanie zwiększy się 4-krotnie.Może i starsze reflektory dostaną ledy zamiast halogenówek.Będą jakieś zestawy led z przejściówkami czy jak .
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Domal napisał(a):No tak zależy od klosza czy jest soczewka i nie zaśniedziały reflektor.A wygląd samochodu i widoczność idą do góry...widzisz białej i napewno nie idealnie biało,xeonon jest idealnie biały żarówka nigdy nie będzie a z naprzeciwka kierowcy napewno zauwrzają niebieską poświatę na soczewce nie wiem jak w innych kloszach bez soczewek.Z hipermarketu to made in china żarówki szajs.A zestaw xenon można mieć za 300zł uniwerslany odpinasz stare podpinasz kabelki od zestawu xenon pod przetwornice,palnik i zamiast żarówek wsadzamy do kolsza i gotowe itd.ma się idealne białe światło i poświatę niebieską lub fioletową zależy od temp. barwowej.Ja wole osobiście żarówki.
powodzenia, jeśli wg. Ciebie to jest ksenon... w normalnym ksenonie (że ksenon a nie to co ty piszesz – 300zł za komplet...) sam jeden żarnik kosztuje 120zł... cała instalacja ksenonowa (mająca homologację i wszystkie certyfikaty, układ czyszczący i samopoziomujący – to jest mus przy czymś takim) to minimum 1000zł
proszę o nie wyskakiwanie mi tu z "oryginalnymi" instalacjami np.: Bosha, gdyż ta firma już dawno wydała oficjalne oświadczenie, że od nich taki szajs nie wyszedł.
po za tym było już wiele artykułów o "ksenonach" za 300zł z allegro
Ogólnie – śmieć, nie warto wydawać grosza na coś takiego
-
Bio
Pisałem już nie raz i mogę napisać również tutaj – to, co oferują żarówki halogenowi wystarcza mi w zupełności do komfortowego podróżowania nocą. Obecnie mam Philipsy BV, jednak nawet na najprostszy model Boscha nie narzekałem. Równie ważne co żarówki są reflektory w dobrym stanie. Jazda cały rok z włączonymi światłami mijania, zwłaszcza w tak upalne dni jak teraz, na pewno nie wpływa pozytywnie na ich stan. Ale wracając do Philipsa, bardzo spodobało mi się to, że firma lojalnie informuje klientów o jakości i żywotności swoich wyrobów. Szybciej kupię żarówkę wiedząc, że padnie mi za pół roku, niż taką, która jest niby super najlepsza i w ogóle... Bo w tym drugim przypadku zazwyczaj jest jeszcze gorzej.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Do 'BIO' a co ty chcesz od xenonów za 300 zł niczym sie nie różnia od Philipsa za 700 zł czy Welldona.Dobrze świecą ponoć.A temp. 6000K jest dopuszczalna u nas.Jeśli chodzi o czyszczenie po jeździe można se płynem do spryskiwaczy reflektor przetrzeć.Zresztą xenon daje 35W ciepła a nie jak żarówka 55W czy ile tam.Ludzie nawet z takimi instalacjami przeglądy przechodzą.Co do kombinacji Philips BV +Osram NB+Ledy.Chodziło mi o to że też ładnie świecą i bardzo dobrze jak na halogenowe żarówki.Mocno,widno, i daleko.A niebieska poświata dzięki Blue Vision też jest zuwrzalna.Jeżeli komuś na takim czymś zależy.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Domal napisał(a):Do 'BIO' a co ty chcesz od xenonów za 300 zł niczym sie nie różnia od Philipsa za 700 zł czy Welldona.Dobrze świecą ponoć.A temp. 6000K jest dopuszczalna u nas.Jeśli chodzi o czyszczenie po jeździe można se płynem do spryskiwaczy reflektor przetrzeć.Zresztą xenon daje 35W ciepła a nie jak żarówka 55W czy ile tam.Ludzie nawet z takimi instalacjami przeglądy przechodzą.Co do kombinacji Philips BV +Osram NB+Ledy.Chodziło mi o to że też ładnie świecą i bardzo dobrze jak na halogenowe żarówki.Mocno,widno, i daleko.A niebieska poświata dzięki Blue Vision też jest zuwrzalna.Jeżeli komuś na takim czymś zależy.
co do tych śmiesznych pseudo ksenonów to sobie poczytaj nieco prawo... masz na lampie homologację dla ksenonu? nie? no to mandacik... albo i nawet zabranie dowodzika... no sorry... ale potwierdzanie tych śmieci
http://moto.allegro.pl/item371809164_ze ... enon_.html
takie rzeczy nie mają prawa przechodzić przeglądów i montujesz je na własną odpowiedzialność...
sam z chęcią waliłbym łomem po lampach, gdzie przez założenie takiego szajsu rażą po oczach ludzi z naprzeciwka
i żeby była jasność... co do żarówek, dających białe światło – Philipsy BV, ipt itd nie mam nic przeciwko – są zgodnie z prawem
-
Bio
Bio napisał(a):i żeby była jasność... co do żarówek, dających białe światło – Philipsy BV, ipt itd nie mam nic przeciwko – są zgodnie z prawem
I baaaardzo często sto razy bardziej oślepiają od jak to nazwałeś "pseudoksenonów" bo są źle ustawione...
Sokool napisał(a):I baaaardzo często sto razy bardziej oślepiają od jak to nazwałeś "pseudoksenonów" bo są źle ustawione...
Żarówki są źle ustawione ?
Jeśli reflektor jest źle ustawiony, to z każdą żarówką będzie ślepić.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Sokool napisał(a):I baaaardzo często sto razy bardziej oślepiają od jak to nazwałeś "pseudoksenonów" bo są źle ustawione...
Żarówki są źle ustawione ?
Jeśli reflektor jest źle ustawiony, to z każdą żarówką będzie ślepić.
correct
-
Bio
Ja widziałem lampy homologowane pod dwa typy swiatła:))) czyli halogen i ksenon:)) Widziałem jak w serwisie Peugota do lamp zwykłych zakładali taki zestaw za 300 zł.
Hmm niech mi ktoś pokaze przepis że nie można jeżdzić na zestawach za 300zł – przepis o poziomowaniu i spryskiwaczach co innego mówi:)
Diagnosta musi puścić taki samochód z dostawianymi ksenonami bo w dzienniku ustaw jest napisane ze diagnosta może tylko sprawdzić ustawienie świateł i barwe
Ksenon rulez!!!
Hmm niech mi ktoś pokaze przepis że nie można jeżdzić na zestawach za 300zł – przepis o poziomowaniu i spryskiwaczach co innego mówi:)
Diagnosta musi puścić taki samochód z dostawianymi ksenonami bo w dzienniku ustaw jest napisane ze diagnosta może tylko sprawdzić ustawienie świateł i barwe
Ksenon rulez!!!
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
1. światła muszą być poprawnie ustawione – nie razić tych z naprzeciwka
2. w lampie mają być używane tylko żarówki na które owa lampa ma homologację
3. w przypadku ksenonów instalacja samopoziomująca oraz czyszcząca jest musem
nie wiem co za przepisy czytałeś... ale jak będę miał czas i ochotę to ci poszukam paragrafów na to...
2. w lampie mają być używane tylko żarówki na które owa lampa ma homologację
3. w przypadku ksenonów instalacja samopoziomująca oraz czyszcząca jest musem
nie wiem co za przepisy czytałeś... ale jak będę miał czas i ochotę to ci poszukam paragrafów na to...
-
Bio
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki