Ulepszacze paliwa wytrącające parafinę do diesli z DPF

Postprzez gorylla » 14 sty 2010, 11:20

Witam.

Auto jak w opisie.

Pomimo tankowania cały czas zimowego paliwa BP Ultimate Diesel przy temperaturze przekraczającej -13, -14 stopni zaczyna mi marznąć paliwo i szarpie. Jak się dogrzeje idzie bez problemu. Do temp. tak około -10-12 wszystko jest ok, jak niżej zaczynają się schody. Dzisiaj (-15 w nocy) również lekkie szarpanko z rana.

I teraz pytanie- czy użytkowanie auta z filtrem DPF nie stoi na przeszkodzie wlewaniu preparatów do wytrącania parafiny? Bo trochę się, cholerka, boję, w końcu filterek tani nie jest.

Czytałem na forum sporo opinii o dolewaniu tych preperatów, ale jakoś nie natknąłem się na wypowiedzi DPF-ówców, a raczej użytkowników starszych generacji diesli.

Zauważyłem również jedną prawidłowość- auto zaczyna szarpać zawsze wtedy, gdy nie włącza się webasto, bądź się w trakcie pracy wyłącza. Czy mam rozumieć, że paliwo zamarza w webasto, czy też webasto się wyłącza, bo nie dostaje paliwa? Bo zależność szarpania z wyłączeniem webasto jest ewidentna.
Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 11:50

gorylla napisał(a):webasto się wyłącza, bo nie dostaje paliwa?

To, albo szwankuje webasto.

U mnie tak samo pali na -20st jak i na -5 st. Troche poklekocze kilkanascie sekund tak niezbyt milo, ale pozniej juz klekocze jak zwyczajny zimny diesel by po dwoch minutach albo i krocej mruczec jak super-sprawny diesel (pomijajac fakt, ze cos mi sie chyba gdzies luzuje, bo lekko dzwiek jakby wibracji slychac, ale to juz jakis drobiazg).

Generalnie podejrzane. Proponowalbym na poczatek zmienic stacje mimo wszystko, ale jak to webasto nie pomoze to diagnostyka dostarczania paliwa a byc moze i webasta, ale to juz zalezy co wyjdzie...

PS. A filtr paliwa nowy czy stary? Moze to to? Filtro powietrza to raczej na temperature chyba niewrazliwy jest
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gorylla » 14 sty 2010, 13:45

Wielu moich znajomych tankuje na BP w Łomży i nie narzekają. Więc stację wykluczam.

Webasto troszkę szwankuje istotnie, bo mam z niego przeciek. Nawet wstępnie dzwoniłem do serwisu webasta w Białymstoku i krzyknęli mi za naprawę 500zł. Ale szwankuje tylko z powodu drobnej nieszczelności, bo ogólnie dotychczas (do dużych mrozów) działało bez żadnych zastrzeżeń. Więc najszybciej to kwestia marznięcia paliwa.

Filtr paliwa wymieniałem przy kompleksowym przeglądzie pod koniec października 2009, więc ogólnie niemalże nówka.

A z ulepszaczami do silników z DPF-ami jak to jest- nie wiesz może? Jak to mówili młodzi Kiemlicze- lać?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 15:26

gorylla napisał(a):Wielu moich znajomych tankuje na BP w Łomży i nie narzekają. Więc stację wykluczam.

Ilu z nich ma DPF oraz Mazde?

gorylla napisał(a):Webasto troszkę szwankuje istotnie, bo mam z niego przeciek.

Hyh. Raz – masz nieszczelny uklad paliwowy – logiczne, ze moze dostac sie do niego woda i zamarznac. Dwa, paliwo leci bokiem co moze zmniejszac przeplyw... W takim przypadku to w zasadzie zagadka nie do rozwiazania, napraw, moze problemy same sie rozwiaza.

gorylla napisał(a):A z ulepszaczami do silników z DPF-ami jak to jest- nie wiesz może? Jak to mówili młodzi Kiemlicze- lać?

Ja mowie: o-lac.

Nie stosuj. Kazdy mechanik grzebiacy w Mazdzie Ci to powie. To co masz w paliwie przy sprzedazy (a kazda stacja cos wlewa, bo diesel lubi w zimie platac figle wiec nie chca aby to im psulo marke), w zupelnosci wystarczy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Krisek » 14 sty 2010, 16:43

http://www.amsoil.com/storefront/dfc.aspx
to jest specjalny dodatek ktory rozrzedza Diesel ... nie jest to uniwersalny wynalazek Amsoil .. ma cala game produktow do Diesli ... * przy okazji ma dobre skladniki czyszczace
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 17:10

Krisek napisał(a):to jest specjalny dodatek ktory rozrzedza Diesel ...

Jaklby trzeba bylo Diesla rozrzedzac to by stacje sprzedawaly rozrzedzonego. Nie wiem jak u Was te mrozne kanadyjskie zimy, ale u nas zimy fizyki nie zmieniaja (pomijajac moze 10-cio centymetrowe pieski ktore nie umieja chodzic w naszych zaspach :P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Krisek » 14 sty 2010, 18:41

.. ( Dodaja dodatki ... ale w malych ilosciach zgdonie z normami jakie maja )
Rozumiem ze nie slyszales ze Koncerny Paliwowe na zime sprzedaja inna mieszanke paliwowa ... ?

Widac jednak ze i w PL potrzebne po Opini kolegi o problemach .. :)

http://www.bp.com/liveassets/bp_interne ... oblems.pdf

kolejnym sprawdzonym produktem jest

http://www.amsoil.com/storefront/drc.aspx

AMSOIL DRC jest uzywany tylko jako srodek awaryjny ... rozpuszcza krysztalki wosku.
Szczegulnie dobry kiedy zel jest w filtrze ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 19:39

Krisek napisał(a):Rozumiem ze nie slyszales ze Koncerny Paliwowe na zime sprzedaja inna mieszanke paliwowa ... ?

Rozumiem, ze nie rozumiesz, ze juz jest z dodatkami mimo ze sam to napisales? Dolej wodki do spityrusu, moze bedzie mial wiecej procentow...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Krisek » 14 sty 2010, 19:44

Kolego przeczytales co BP napisalo w tym PDF ...
Oni sami czasami zalecaja dolewac ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 19:48

Krisek napisał(a):Kolego przeczytales co BP napisalo w tym PDF ...
Oni sami czasami zalecaja dolewac ....

A Ty kolego przeczytales co Mazda napisala w instrukcji obslugi samochodu? Na allegro tez pisza, zeby kupowac ich zajefajny towar bo Ci zycie ulepszy i co z tego? Dostajesz jakas kase za ta reklame czy tylko tak za darmo dajesz sie w butelke nabijac w TV?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Krisek » 14 sty 2010, 19:53

Mazda pisala zeby nie wymienic oleju w Automacie tez...

Produkt Diesel Concentrate Performance Fuel Additive
(Compatible with all types of exhaust emission systems such as diesel particulate filters (DPFs))

Ja tu nic nie sprzedaje ani nie zarabiam napewno sa jakies Europejskie odpowiedniki Amsoila ktore sa odpowiednie do Diesli z DPF I moga byc stosowane w przypadkach jaki kolega opisal w poscie...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 19:59

Krisek napisał(a):A co Napisala ?

Zeby lac diesla. Nie widzialem tam nic o dodatkach na wypadek gdyby byla zima. Wprost przeciwnie, przy DPF zdaje sie ze byla uwaga o niedolewaniu ulepszaczy. Zreszta kazde ASO Ci to potwierdzi w Polsce.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Krisek » 14 sty 2010, 20:01

przeczytaj prosze z Updetowany post ... dodatki dodatka nie rowne nie zalal bym czegos – co niewiedzial bym jaki sklad jest ... DPF to nie czarna magia ..

Odpowiednie srodki nie maja prawa mu zaszkodzic :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 20:10

Krisek napisał(a):DPF to nie czarna magia ..
Odpowiednie srodki nie maja prawa mu zaszkodzic usmiech

To moze wyluszczysz mi jak dziala w wysokiej temperaturze mieszanka chemiczna ktora stworzysz dolewajac tego preparatu? Ile dodatkowych i jakich czasteczek sie wytworzy podczas spalania w silniku, jaki to ma wplyw na materialy z ktorych wykonany jest _Mazdowski_ DPF (a nie jakis tam jakiejs firmy), jak bedzie przebiegal proces spalania tychze nowopowstalych czastek po ich juz uprzednim stezeniu na sciankach DPF _Mazdy_, jakie odpady spalania powstana o ile w ogole taki nagar sie calkowicie spali (?), tip. itd.

Bo dla mnie to jednak JEST czarna magia i jak mi producent zaleca nie lac to nie leje, a co wiecej, po zalaniu "uszlachetnianego paliwa" ktore tez "niby nic" nie robi wcale nie odczulem "ulepszenia" a za to odczulem "dodatkowe wypalanie".

Chces zsie spierac z Mazda, prosze bardzo, wytocz artylerie, a nie jakies tam papierowe pistoleciki...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez atommy78 » 14 sty 2010, 20:45

Mnie nigdy paliwo nie zamarzało w samochodzie. Przy – 20 jedynie wyświetlacz lcd oraz skrzynia biegów zachowywały się jakby były zamarznięte:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 20:55

atommy78 napisał(a):wyświetlacz lcd oraz skrzynia biegów zachowywały się jakby były zamarznięte:)

U mnie wyswietlacz nie, ale skrzynia dawala popalic. Pozniej jej przeszlo i juz nie wrocilo...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Krisek » 14 sty 2010, 21:11

Radze zaczac odzpoznania sie z Whitelist co DPF dokladnie robi ...
Dobre dodatki benda minmalizowac ilosc SOOT ktore DPF lapie a robi to w prosty sposob poprawiac spalanie ... lepsze uszczelnienie ...
Czyli teoretycznie ... Odpowiedni dodatek ... co najwyzej wydluzy zycie DPF

I co ja mam komu wytaczac ... I po co ?
To jest moje zdanie ... poparte doswiadczeniem w branzy ...
DPF to nie zadna nowosc od dawna silniki CUMMINS mialy ten system ..

http://www.bosch-kraftfahrzeugtechnik.d ... t_2009.pdf

Moj ostatni post w tym temacie ... Osobiscie nie stosowal bym dodatkow ... w Dieslu z prostego powodu ... koszta podnoszone podczas tankowania ..

Ale jesli patrzac .. na kolege ktory zalozyl post ma problem ... z Dieslem ze wzgledu na temperature to oczywiscie .. ze wskazane ...

zalej do skrzyni 100% Grupy IV albo V olej I nie bedzie problemu ponad to zobaczysz jak dobrze skrzynia moze pracowac i jej synchros
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez gorylla » 15 sty 2010, 11:01

Ja z kolei nawet przy dużych mrozach nie mam żadnego problemu z pracą skrzyni czy gasnącymi wyświetlaczami LCD. Skrzynia pracuje tylko troszkę ciężej. W sumie jestem zdziwiony, bo jak podobny mróz złapał mi poprzedniego Fiacika Pandę, to wajchą zmiany biegów prawie nie można było ruszyć, tak pozamarzało. A i wyświetlacz gasł. A tu jest super.

Ale wracając do tematu. Rozumiem, że są różnice zdań. Dlatego byłoby bardzo sympatycznie, gdyby odezwał się ktoś, kto ma doświadczenie z laniem ulepszaczy do silników z DPF, np. sam je stosuje czy słyszał o ich stosowaniu i wie, jak to się sprawdza (czy niesprawdza).

Mam podobne odczucia jak krzych- po prostu nie wiem i zastanawiam się, jak ulepszacz wpłynie na pracę filtra (o ile wpłynie), czy nie będzie jakiejś komedii z wypaleniami, i czy w ogóle się nie spierniczy.

Na marginesie dodam, że dziś w nocy -15 (jak odpalałem auto -14) i webasto ładnie poszło, trochę dogrzało silnik (mniej więcej do poziomu 1/4 skali temp. silnika, gdzie zawsze temp. optymalnego dogrzania to połowa skali) i niestety wyłączyło się. HGW o co mu chodzi. Dodam, że auto pali normalnie, nic się nie krztusi.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 18:32

gorylla napisał(a):webasto ładnie poszło, trochę dogrzało silnik (mniej więcej do poziomu 1/4 skali temp. silnika

No ale ja mialem jakos takie podobne wrazenia niedawno i albo mi sie poprawilo samo (?) albo nie wiem o co chodzi, bo wczesniej gotow bym byl przysiac, wlasnie do 1/4 grzalo pozniej przerwa na chwile i dalej do polowki.. A teraz jakby bez przerwy dziala, ale za to po 1/4 bardzo dlugo nic sie nie dzieje mimo ze huczy i dopiero po jakims czasie "kopyto" na 1/2. Ja sobie z webastem dalem spokoj, bo go nie rozumiem. A dziala (i oby jak najdluzej), wiec olac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 15 sty 2010, 23:50

krzych napisał(a):Zreszta kazde ASO Ci to potwierdzi w Polsce.

Jaksa to nie ASO , ale pisał gdzieś na forum, że można prewencyjnie lać dodatek skydd jako zalecany przez MABI do układów Denso.
Tak sobie myślę, że na DPF lanie dodatków nie będzie miało wielkiego wpływu. DPF i tak się spartoli w swoim czasie – bez względu na dodatki :P
a co do samych ASO to nie mów hop, bo różnie mogą Ci na ten temat odpowiedzieć...
P.S. ja osobiście nie dolewam, bo mam garaż :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki