Sprzęgła

Postprzez Cysiek » 13 sty 2007, 08:26

Mak napisał(a):Podczas ruszania są niewielkie drgania

No to mnie zasmuciłeś :( . Na starym sprzęgle u mnie są drgania.Więc może lepiej dołożyć i kupić AISIN, które moge mieć za 390zł a NKK za 300. A co powiecie o takim zestawie tarcza i docisk VALEO a łożysko AISIN
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Gość » 13 sty 2007, 08:50

Cysiek napisał(a):Więc może lepiej może dołożyć i kupić AISIN, które moge mieć za 390zł a NKK za 300



myślę że 90 zyka, to nie jest duży wydatek, więc lepiej dołożyć i miec spokuj na kilka lat, bo nie kupujesz sprzęgła co roku.
Gość
 

Postprzez Łukasz » 13 sty 2007, 10:40

Ja mam cały komplet AISIN wymieniany u Jaksy i mogę polecić.Przejechane od wymiany ok 25000km i jest w porządku.
A propo szarpania to nasze mazdy mają delikatne sprzęgła i od temperatury tarcze się po prostu wyginają!!! Jedyna rada to normalnie eksploatować
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 20:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Waluś » 13 sty 2007, 11:10

ja mam docisk Sahs, tarczę NKK i łożysko SKF i hula
Do następnego spalenia papa
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Mak » 14 sty 2007, 18:55

Cysiek napisał(a):
Mak napisał(a):Podczas ruszania są niewielkie drgania

No to mnie zasmuciłeś :( . Na starym sprzęgle u mnie są drgania.Więc może lepiej dołożyć i kupić AISIN, które moge mieć za 390zł a NKK za 300. A co powiecie o takim zestawie tarcza i docisk VALEO a łożysko AISIN


Słyszałem że jedynie oryginalna tarcza z gumkami zamiast sprężynek eliminuje drgania podczas ruszania. Nie sądzę żeby przy tarczy AISIN'a była jakaś wielka różnica, ale pewnie – 90zł to nie majątek i warto dołożyć. Ja też chciałem kupić AISIN'a, ale musiałbym na niego czekać, więc zrezygnowałem i kupiłem NKK. Myślę że zdążę i tak sprzedać auto zanim sprzęgło się zużyje :]
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 01:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Gość » 9 lut 2007, 15:39

Mam wreszcie nowe sprzęgło Aisin, przejechałem na nim jakieś 600km. Różnica jest bardzo duża w porównaniu do starego(przejechane miało około 6000km) przy ruszaniu nie ma żadnych drgań, a do tego biegi wchodzą super, przedtem dwójka i wsteczny wchodziły kiepsko, nawet jedynka i czwórka zaczynała zgrzytac, teraz wszystkie biegi wchodzą super :D Więc warto kupic porządne sprzęgło, stare pewnie było z JC :( wymieniał je jeszcze poprzedni właściciel.
Gość
 

Postprzez Mirek » 3 lut 2008, 19:37

Ja założyłem kompletnego SACHS'a latem zeszłego roku, przejechałem może koło 10000 na nim, bez zarzutu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Mak » 4 lut 2008, 01:06

Ja zrobiłem już 22.000km na tarczy/docisku NKK i łożysku KOYO. Wrażenia – jak najbardziej pozytywne :D Zakładane u Jaksy tak na marginesie :)

Z tym drganiem podczas ruszania – powiem szczerze że za specjalnie tego nie zauważam. Chyba się poprawiło i szarpanie praktycznie nie występuje. Z drugiej strony nigdy nie było jakieś specjalnie drażniące.

W ogóle zestaw skrzynia-sprzęgło w mojej Maździe BG 1.6 to bardzo udana kompilacja. 16 lat na karku a pracują jak w nówce :D
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 01:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez Mirek » 4 lut 2008, 09:13

Mak napisał(a):Z tym drganiem podczas ruszania – powiem szczerze że za specjalnie tego nie zauważam. Chyba się poprawiło i szarpanie praktycznie nie występuje. Z drugiej strony nigdy nie było jakieś specjalnie drażniące.


Potwierdzam, u mnie też nie ma takiego objawu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez qbass » 4 lut 2008, 21:43

Widelec napisał(a):ktoś się orientuje co do kosztów kompletnego sprzęgła ORI do Xeda? nie muszą to być ceny prosto z ASO – byle ORI

Na pierwszy montaż idzie EXEDY z tego, co mi wiadomo, więc nie opłaca się płacić za napis MAZDA na opakowaniu ;)
Napisz do Smirnoffa, da Ci na pewno najlepszą cenę.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez qbass » 5 lut 2008, 10:31

Exedy Daikin Clutch to pełna nazwa firmy ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez janciowf » 6 gru 2008, 09:01

Witam. Będę wymieniał w madzi sprzęgło i z tego co poczytałem to najlepsze będzie AISIN. Tu podaję Wam link do najtańszego sprzęgła na allegro. Pozdro...
http://moto.allegro.pl/item489786483_sp ... _cena.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2008, 13:09
Posty: 27
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.

Postprzez blackspider » 14 gru 2008, 00:58

Podłącze sie pod pytanie w moim KLZE sprzeglo pomalu dogorywa i teraz mam pytanie czy nie lepiej zalozyc do niego spieka, zwlaszcza ze w planach na wiosne jest wrzucenie turbo, czy moze wrzucic zwykle zastanawialem sie jak na razie nad exady ale nie wiem czy wytrzyma po zalozeniu turbo?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2008, 10:31
Posty: 18
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Ford Probe 2.5V6 KLZE

Postprzez Tasior » 7 lut 2009, 17:56

A czy ktoś może wie, czy w komplecie sprzęgla AISIN jest łożysko oporowe SKF ??? Czy cały komplet ma części firmowane przez AISIN??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Xenocyd » 7 lut 2009, 19:20

Tasior napisał(a):A czy ktoś może wie, czy w komplecie sprzęgla AISIN jest łożysko oporowe SKF ? Czy cały komplet ma części firmowane przez AISIN??

ja tam przy wymianie swojego w pudeleczku mialem chyba wszystko made by AISIN – ale dlugo to ja mu sie nie przygladalem bo nie do tego jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 11:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez roburex » 25 cze 2009, 13:31

powiem tak:
rzeczywiscie firma Aisin jest ok, jak najbardziej potwierdzam
Valeo tez sie nadaje ( nie ma reklamacji) zauwazcie ze na tych tarczach jest dopisek PHC Valeo
Exedy potwierdzam, spokojnie mozna zakladac
....jak rowniez kazde inne, nawet JC
Sachs takze...jest dobry i do europejskich aut i do japonskich
ale jak to mowia wszedzie-Aisin najlepszy...sam nie wiem tak do konca dlaczego sam tak mowie, ale taka jest prawda
poza tym wiadomo, ze i tak koncowa role odegra cena, sam kiedys jezdzilem na JC i bylo spoko-probowalem nawet cos na sile zrobic zeby reklamowac ...ale sie nic nie dzialo
takze wybor jest prosty i nadzwyczaj latwy
pozdrawiam wszystkich i zycze Słońca!!!wreszcie ....moze bedzie lato
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 13:30
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r

Postprzez roburex » 25 cze 2009, 13:31

powiem tak:
rzeczywiscie firma Aisin jest ok, jak najbardziej potwierdzam
Valeo tez sie nadaje ( nie ma reklamacji) zauwazcie ze na tych tarczach jest dopisek PHC Valeo
Exedy potwierdzam, spokojnie mozna zakladac
....jak rowniez kazde inne, nawet JC
Sachs takze...jest dobry i do europejskich aut i do japonskich
ale jak to mowia wszedzie-Aisin najlepszy...sam nie wiem tak do konca dlaczego sam tak mowie, ale taka jest prawda
poza tym wiadomo, ze i tak koncowa role odegra cena, sam kiedys jezdzilem na JC i bylo spoko-probowalem nawet cos na sile zrobic zeby reklamowac ...ale sie nic nie dzialo
takze wybor jest prosty i nadzwyczaj latwy
pozdrawiam wszystkich i zycze Słońca!!!wreszcie ....moze bedzie lato
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 13:30
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r

Postprzez mazaj » 19 paź 2009, 19:17

Witam. Może trochę stary temat będę odświeżał ale mam problem ze sprzęgłem. Posiadam mazdę 323 4wd bg 1.8 i zaczęły sie problemy ze sprzęgłem, ślizgać sie już zaczyna na 2-im biegu i w strasznie ciężko jest przenieść stado 103 KM na drogę.
Gdy zacząłem się rozglądać za sprzęgłem taką oto ofertę przedstawili mi w sklepie:
Witam,
W komplecie niedostępne.
Docisk sprzęgła oryginał MAZDA w cenie 690,00 PLN,
Tarcza sprzęgła AISIN-JAPAN w cenie 725,00 PLN,
Tarcza sprzęgła LUK w cenie 370,00 PLN
Łożysko dociskowe NTN JAPAN w cenie 52,00 PLN,
Łożysko dociskowe AISIN JAPAN w cenie 105,00 PLN
Z wyrazami szacunku
i mam delikatny zgryz bo cena mnie trochę przerosła.
Ma ktoś może namiary na jakiś sklep z tańszymi podzespołami. pozdrawiam
mazaj
 

Postprzez marcell » 13 lis 2009, 21:55

Witam. Pomału nadchodzi czas aby wymienić w maździe sprzęgło, tak więc jak w temacie jakiego konkretnie producenta wybrać sprzęgło:
1. Exedy
2. Aisin
3.Sachs
4. Luk
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 18:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez Szifers » 14 lis 2009, 13:30

Witam

Ja osobiście wybrałem Exedy- jest naprawde dobre (super łapie, nie szarpie i płynnie zaczyna brać)
Oczywiście jest chyba najdroższe ale za jakość się płaci.
Przy jakim przebiegu jesteś zmuszony do wymiany?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 11:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki