Płyny chłodnicze

Postprzez ghost-rider11 » 18 gru 2011, 19:58

polecam preston, najlepszy według testow, i tani polecam
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez sebek-71 » 18 gru 2011, 23:03

Ja też polecam Prestona,żadnych problemów zimą i latem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez luk-kk » 19 gru 2011, 01:09

U mnie również zalany Prestone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez POLI-FB » 27 gru 2011, 10:16

Witam !
Z uwagi na to, że płyn wymienia się raz na pięć lat, to pozwoliłem sobie na mazdowski FL-22 po 79 zł za 5 litrów.
Pozdrawiam !

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez djakob » 29 gru 2011, 16:36

Wcześniej wlewałem koncentrat, potem PRESTONE a niedawno zamówiłem Petrygo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez ghost-rider11 » 1 sty 2012, 14:58

Prestone Płyn Do Chłodnic -37°C

Płyn do chłodnic przeznaczony do bezpośredniego użycia (bez rozcieńczania z wodą).
Został wyprodukowany w oparciu o innowacyjną koncepcję firmy Prestone “All makes, all models”, dzięki której zapewnia pełną ochronę układów chłodzenia we wszystkich markach i modelach samochodów (ze zwykłymi i aluminiowymi chłodnicami).

Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być bezproblemowo mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) nie zmieniając jego właściwości ochronnych i koloru.

Zaawansowana, opatnetowana formuła Extendend Life pozwoliła na wydłużenie żywotności płynu do 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji (po zalaniu do układu chłodzenia). Płyn do chłodnic Prestone przechowywany w opakowaniu nie ulega przeterminowaniu.

Opakowanie Płynu do chłodnic Prestone zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną wygodę podczas użycia płynu. Osiągnięto to dzięki specjalnie wyprofilowanemu uchwytowi i systemowi odpowietrzania „E-Z Pour”, który zapobiega niekontrolowanemu wychlapywaniu płynu w trakcie nalewania.

Dostępne opakowania: 4l i 1l.

Temperatura zamarzania -37°C gwarantuje pełną ochronę układu chłodzenia w czasie wysokich mrozów w naszych warunkach klimatycznych. Jeżeli wybierasz się do zimniejszych krajów użyj odpowiednio rozcieńczonego koncentratu Płynu do chłodnic Prestone (temperatura zamarzania do -64°C).

Temperatura wrzenia płynu 129°C zapewni sprawne działanie układu chłodzenia i ochronę przed zagotowaniem się płynu podczas upałów oraz eksploatacji samochodu w trudnych warunkach.

„All makes, all models” – nowa, opatentowana formuła Prestone gwarantuje kompatybilność płynu z układami chłodzenia wszystkich marek i modeli samochodów jeżdżących po naszych drogach.

Płyn do chłodnic Prestone gwarantuje pełną ochronę układu przez 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji, nawet jeżeli wymieszamy go z innym płynem o wydłużonej trwałości.

Płyn do chłodnic Prestone możesz bez obaw dolać do innego płynu do chłodnic (na bazie glikolu etylenowego), dlatego warto go mieć pod ręką, na wypadek awarii w układzie chłodzenia.

Jeżeli w sytuacji awaryjnej dolejesz Płyn do chłodnic Prestone do innego płynu do chłodnic, kolor starego płynu pozostanie niezmieniony.

Testy prasy motoryzacyjnej
Płyn do chłodnic -37° Prestone zajął najwyższe miejsca w testach przeprowadzonych przez tygodnik Motor i Auto Świat w 2006 r.

Maksymalna ocena w teście tygodnika Auto Świat
Numer 1 w teście tygodnika Motor
Wymagania i standardy
Nowa formuła płynu do chłodnic Prestone jest zgodna, a nawet przewyższa standardy ASTM D3306, ASTM D4985.

Została również przetestowana wg standardów OEM jak również innych standardów przemysłowych co do kompatybilności płynów do chłodnic z podzespołami układów chłodzenia.

Płyn do chłodnic -37° Prestone jest w pełni zgodny z wymaganiami VW/Audi G11, G12, G12+.

Sposób użycia:
Obejrzyj film pokazujący jak samodzielnie wymienić płyn do chłodnic.

Uwaga! Płyn do chłodnic -37° Prestone przygotowany jest do bezpośredniego użycia. Nie należy rozcieńczać go z wodą! Zakrętka wyposażona jest w specjalne zabezpieczenie chroniące przed otwarciem opakowania przez dzieci. Dlatego też podczas odkręcania zakrętki należy nacisnąć i przytrzymać zabezpieczenie.

Dla samochodów wyposażonych w zbiornik wyrównawczy: Przy zimnym silniku napełnić układ chłodzenia Płynem Do Chłodnic Prestone poprzez wlew w zbiorniku wyrównawczym do poziomu „PEŁNY” dla zimnego silnika. Starannie zamknąć wlew zbiornika. Skontrolować poziom płynu po około dwóch dniach. Jeżeli jest taka potrzeba uzupełnić di Płynem Do Chłodnic Prestone lub koncentratem Płynu Do Chłodnic Prestone.

Dla samochodów z korkiem wlewu umieszczonym w chłodnicy: Przy zimnym silniku napełnić układ chłodzenia Płynem Do Chłodnic Prestone poprzez korek wlewu w chłodnicy do poziomu 2,5 cm poniżej korka wlewu. Starannie zamknąć korek wlewu. Jeżeli w samochodzie znajduje się zbiornik wyrównawczy, należy uzupełnić w nim poziom płynu do oznaczenia “PEŁNY” przy zimnym silniku. Skontrolować poziom płynu po około dwóch dniach. Jeżeli jest taka potrzeba uzupełnić go Płynem Do Chłodnic Prestone lub koncentratem Płynu Do Chłodnic Prestone.

Uwaga: Nie zdejmować korka wlewu płynu do chłodnic jeżeli silnik jest gorący. Sprawdzić dokładnie wszelkie zalecenia i uwagi dotyczące obsługi układu chłodzenia w instrukcji eksploatacji pojazdu. Prosimy nie przechowywać płynu do chłodnic w nieoznaczonym lub otwartym pojemniku.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez amig1980 » 1 lut 2012, 18:41

Witam, mam pytanko czy płyn chłodniczy FL 22 z mazdy można mieszać z innymi płynami do chłodnic? Trudno mi kupić ten płyn FL22 a potrzebuje trochę dolać i nie wiem czy go się miesza czy spowoduje to jakieś problemy? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 22:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Postprzez maselek » 1 lut 2012, 22:37

Ja dolewałem STP i nic się nie działo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Raflo » 24 lut 2012, 11:34

Wyciągnąłem odpowiednie wioski i kopiłem płyn Prestone myślę ze to dobry wybór pozdro :)
Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2008, 12:22
Posty: 123
Skąd: Lublin/Huissen NL
Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r

Postprzez rej » 8 lip 2012, 09:28

Tylko Prestone
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 21:27
Posty: 19
Skąd: Grodzisk wlkp
Auto: Mazda 626
wersja-GE
rok produkcji-1996
silnik-FP

Postprzez liberum » 28 lip 2012, 19:04

jakiś czas temu pracując w firmie chemicznej sprawdzono skład kilku płynów i preston niczym nie wyróżniał się od zwykłego tescowego płynu...
Zalewam po prostu płyn na glikolu i tyle a czy nazywa się preston dynogel czy tracker to w sumie bez znaczenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 12:22
Posty: 105
Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec

Postprzez pete14 » 2 paź 2012, 06:27

liberum napisał(a):jakiś czas temu pracując w firmie chemicznej sprawdzono skład kilku płynów i preston niczym nie wyróżniał się od zwykłego tescowego płynu...
Zalewam po prostu płyn na glikolu i tyle a czy nazywa się preston dynogel czy tracker to w sumie bez znaczenia...

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez Odrdzewiacz » 13 kwi 2019, 19:03

Odkopywanie ale myślę że dla dobra każdego kto klika w ten link

Płyn Prestone zawiera
Kwas 2-etyloheksanowy 1%
https://auto-land.pl/karty_charakteryst ... ic_clp.pdf
Co klasyfikuje go do płynów OAT – nie jest to nic złego bo mamy chłodnicę aluminiową
za wiki: Wady to możliwość uszkadzania lutów ołowiowych (starsze samochody) oraz uszczelek wykonanych z niektórych typów tworzyw. Ryzyko to wynikało z działania kwasu 2-etyloheksanowego, dlatego też nowsze płyny mają zmniejszoną zawartość tego kwasu, albo też został on wyeliminowany (w płynach POAT), co jednak zwiększa koszt płynu.

Gdybyśmy posiadali naprawdę stare, mosiężne chłodnice wystąpiłoby prawdopodobieństwo uszkodzeń lutów i wycieki z tych miejsc
https://www.youtube.com/watch?v=rM47x6xRW9U
_

dlatego tam nadaje się dobrze taki płyn jak Borygo Eko
https://www.borygo.pl/userfiles/file/Bo ... 007_17.pdf
zawierający borany co klasyfikuje go do płynów IAT
za wiki: Wady to możliwość uszkadzania chłodnic aluminiowych, możliwość uszkadzania pompy chłodzenia (wskutek grubości osadów) i niska trwałość (maksymalnie 2 lata eksploatacji).


http://www.ravenol.pl/karty/1410122.pdf
tu jest nasz FL22
> glikol etylenowy, bez zawartości amin i silikatów
jest on raczej bardziej zasadowy, więc nie powinno się go mieszać z kwaskiem bo wytrąci się osad :)
Ostatnio edytowano 22 kwi 2019, 16:09 przez Odrdzewiacz, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 gru 2018, 14:51
Posty: 15 (1/0)
Auto: 2005 BK 1.6 Z6

Postprzez Hamlet843 » 13 kwi 2019, 19:57

Ja leje borygo do kazdego auta i nie narzekam ;)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2019, 21:13
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda i BMW

Postprzez Pattson477 » 20 kwi 2019, 12:47

Również leje Borygo Eko i jestem naprawdę zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2019, 22:41
Posty: 30
Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992

Postprzez Dam626 » 29 kwi 2019, 09:53

Jak nie wiecie jaki lać to po prostu zapytajcie w sklepie. Na pewno doradzą jaki powinniście kupić.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2019, 22:40
Posty: 20
Auto: Mazda 5, 1.8, 2007

Postprzez Lipa111 » 7 maja 2019, 09:41

Pracownicy nie wiedzą co powinno się lać. Oni tylko sprzedają, więc dadzą Ci najdroższe co tylko może być.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2019, 22:19
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 I

Postprzez rav 75 » 7 wrz 2019, 06:23

Odświeżam temat. Z racji wieku (nie przebiegu) muszę wymienić płyn chłodzący w mojej M3. Wiem że jliść płynu w silniku Z6 to 6 litrów,zalany płyn to FL22.
Chcę pozostać przy płynie FL22 i tu mam pytanie – czy kupić produkt firmowany przez Mazdę (dostepne tylko opakowania 5 litrowe na stronie Fox Rzeszów) czy ogólnie dostępny FL22 Ravenola (opakowania 1,5 litra)? Auto używane sporadycznie,przeciętne roczne przebiegi na poziomie 5kkm.
rav 75
 

Postprzez Kubus88 » 7 wrz 2019, 07:47

Lipa111 albo najdroższy albo taki, którego maja najwięcej albo jeszcze taki z której firmy przedstawiciel przywozi najwięcej bonusów. Tak, że przychylam się do tego, że kupujący w sklepie powinien wiedzieć co chce.

rav75, wiesz jaki chcesz płyn, wiesz że Ravenol spełnia te wymagania to po co przepłacać?

Ogólnie ja osobiście uważam, że poprostu trzeba płyn zmieniać, najlepiej wlać taki jak jest napisane w instrukcji i to wystarczy, większość ma podobny lub taki sam skład a niektórzy kupują etykietą i tylko za nią przeplacają.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 20:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez chris77 » 9 wrz 2019, 10:41

Ja używam RAVENOL HJC Protect FL22 w Mazda 5 i nic złego się nie dzieje.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2018, 12:05
Posty: 12 (2/2)
Skąd: Mönchengladbach
Auto: Mazda 5 2008
Diesel 2.0 143 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki