Strona 1 z 19

Środki Forte – diesel, benzyna

PostNapisane: 12 sie 2008, 17:49
przez ogien82
Witam
Z racji takiej, że ten dodatek jest bardzo trudno dostępny, nie ma go w sprzedaży w sklepach. Występuje tylko w wybranych serwisach samochodowych tkj. np. Honda, VW, Skoda, itp.

Pozdrawiam wszystkich właścicieli MAZD ;)

Opis FORTE Diesel Fuel Conditioner ze strony producenta
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner odpowiada normie paliwowej EN 590, jest produktem czyszczącym, przeznaczonym do silników diesla. Spalając się w komorze spalania nie pozostawia cząstek popiołu. Stosowany wg poniższych wskazówek dostarcza następujących korzyści:

* Czyści kompletny układ paliwowy silnika diesla, a min.: zbiornik, wtryskiwacze, pompę paliwową.
* Trwale smaruje wysokociśnieniowy system wtryskowy silników diesla. Proces udokumentowany testem HFRR.
* Minimalizuje tworzenie się sadzy I zanieczyszczeń na pierścieniach i rowkach pierścieniowych tworzących się w oleju silnikowym, powstających w wyniku gazów przedmuchowych
*Podwyższa efektywność spalania I minimalizuje ilość zanieczyszczeń w układzie dolotowym, tworzących się w wyniku działania systemów EGR i przewietrzania skrzyni korbowej.
* Minimalizuje ilość zanieczyszczeń, gromadzących się w filtrach cząsteczek stałych DPF i SCR podnosząc efektywność spalania mieszanki.
* Minimalizuje korekcję wtryskiwaczy poprzez polepszenie składu mieszanki.
* Zmniejsza proces utleniania się paliwa, szczególnie w bio-paliwach i mieszankach z paliwem o normie EN 590, zapobiegając jednocześnie rozrostowi drobnoustrojów w zbiornikach paliwowych
* Zapobiega tworzeniu się parafiny, procesowi kłaczkowania paliwa i zapychania się filtra..

W procesie czyszczenia wszystkich rodzajów układów paliwowych silników diesla, włącznie z Common Rail, gdy Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest dodawany do oleju napędowego, mieszanina tych dwóch płynów stale odpowiada normie EN 590 i nie powoduje powiększania się zanieczyszczeń w filtrze cząsteczek stałych, poprzez bezpopiołowe spalanie mieszanki

Proces oczyszczania zapobiegnie problemom, polepszy moc i efektywność pracy silnika.

Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner przywróci właściwy wtrysk paliwa i pobór powietrza, optymalizując spalanie i skład gazów wydechowych, zapewniając silnikom pracę zgodną z właściwymi normami emisji spal Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami olei napędowych, włącznie z bio-paliwami, city-dieslem, paliwem bezsiarkowym i czystym olejem roślinnym.

Siła działania Forte

PostNapisane: 22 wrz 2008, 10:59
przez ogien82
Kolega dzwonił do mnie z informacją, że Forte kupione ode mnie pomogło mu w 100%. Zatankował ON na Statoil i zawalił sobie cały silnik, kompletny brak mocy, dymienie z rury wydechowej, itp. Zalał Forte, zalał BP Ultimate ON wyjeździł cały bak i efekt:
-moc silnika wróciła
-dymienie z rury wydechowej ustało
-silnik zaczął pracować ciszej, równiej
Tak więc widać, że moc tego środka jest wielka...
Ja też sobie zalałem, mimo że moja magdalena miała 5000km przejechane, zalecił mi to kolega od którego to biore, bo ma on również duży wpływ na lepsze wypalanie się filtra DPF, choć nie miałem z nim problemów wcześniej nigdy nie wiadomo co tam w nim siedzi, zalałem profilaktycznie.
Co prawda musze powiedzieć szczerze, że jakiś specjalnych efektów u siebie nie zauważyłem bo autko kupiłem nowe w salonie, zalewam zawsze Verve lub V powera, czasami BP Ultimate.
W serwisie powiedzieli, że najlepiej jest zalewać paliwko raz zwykłe, raz lepsze bo niby to lepsze jest za suche. Zaczołem to praktykować, a Forte zalewać będę regularnie co 10 000 km, tak jak jest to zalecane.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 11:23
przez MarekW
Mam pytanie bo z tego co rozumiem ten niezrozumialy jezyk na naklejce to 400ml jest na bak 100litrow ..czyli jak mam bak 55l to zalewm polowe ... ?
Czy wlac calosc czy polowe?

PostNapisane: 22 wrz 2008, 11:38
przez ogien82
Też miałem taki dylemat, moje autko ma niby bak 64 litry (ale jak jest faktycznie to chyba nikt tego nie wie). Ja u siebie zalałem całą buteleczkę na cały zbiornik i nic się nie stało, ale jak chcesz to możesz zalać sobie połowe czyli 200ml na bak i reszte będziesz miał na później czyli dopiero za 10 000km lub czego nikomu nie życzę jak trafisz (po modernizacji właściciela stacji) zły ON

PostNapisane: 22 wrz 2008, 20:11
przez Jaksa
MarekW napisał(a): jak mam bak 55l to zalewm polowe
Nie , zalewasz całą butelke ..... no własnie , dlatego nie mozna kupic tego srodka ( srodków ) na stacjach benzynowych , zle zastosowany srodek moze pogorszyc działanie układu ( w tym przypadku paliwowego ) ..... w tej dziedzinie tez sa szkolenia /biuletyny.....

PostNapisane: 23 wrz 2008, 13:38
przez arrow00
Witam.
Poniżej podaję link do polskiej stronki firmy FORTE wraz z kontaktem do Forte Polska.
Sam kupiłem tam ten specyfik już jakiś czas temu i polecam go.
Można tam również zamówić dokładną instrukcję stosowania tego specyfiku bo jak napisał Jaksa nie jest to wcale tak oczywiste i proste.
http://www.forte-nwe.com/PL/Home.html

PS. A tak przy okazji polecam również środek do czyszczenia klimy tej firmy.
W moim przypadku po użyciu przez 1,5 roku brak brzydkich zapachów.

Użycie Forte

PostNapisane: 23 wrz 2008, 22:46
przez ogien82
Jaksa ma rację, jeśli będzie użyty nieprawidłowo to może uszkodzić układ paliwowy, ale to tylko wtedy jak ktoś użyje go w inny sposób niż dodanie dodatku do baku paliwa przed tankowaniem.
Forte... może być użyty do "głębszego" przeczyszczenia układu, ale najlepiej wiedzą to specjaliści, którzy takie coś robili już, lub mają dokładną instrukcję postępowania w danym przypadku.
Ja Forte leje do baku przed tankowaniem do pełna, traktuję go jako dodatek do ON (jak inne np. STP itp), użyty w taki sposób nie zaszkodzi naszym autkom.

PostNapisane: 25 wrz 2008, 13:48
przez MarekW
A czy Pan Jaksa moze udostepnic taki biuletyn lub inne materialy dotyczace produkotw FORTE i sposobu ich stosowania (linki mile widziane).

Dziekuje za informacje jak wypale biezacy bak to zalewam forte + bak na full i ciesze sie z jazdy.

PostNapisane: 25 wrz 2008, 15:05
przez Jaksa
MarekW napisał(a):A czy Pan Jaksa moze udostepnic taki biuletyn
Zostalismy przeszkoleni przez firmę FORTE , to co mam w firmie mam na papierze , nie znam stron internetowych gdzie mozna poczytac o zastosowaniu produktów .....

PostNapisane: 25 wrz 2008, 16:31
przez radekbialy
Sposób Uzycia

Sposób uzycia podczas regularnych przegladów:


Dolac 400 ml Forté Diesel Fuel Conditioner do zbiornika paliwa.

Sposób uzycia podczas napraw:


Doprowadzic silnik do temperatury pracy. Przewód wlotowy i wylotowy filtra paliwa podlaczyc do pojemnika z Forté Diesel Fuel Conditioner. Wlaczyc silnik. Osady powstale w kanale wlotowym spryskac Forté Diesel Fuel Conditioner

Uwaga: Silnik w trakcie czyszczenia moze przyspieszyc!

Pozostale informacje techniczne dotyczace tego produktu Forté otrzymaja Panstwo od przedstawiciela Forté.
TO JEST INFORMACJA ZE STRONY FORTE. CZY KTOS PRÓBOWAŁ TEGO DRUGIEGO SPOSOBU MOZE ON JEST BARDZIEJ SKUTECZNY JAK JUZ WTRYSKI SIADAJA. TYLKO KTO SIE ODWAŻY :D

Produkty Forte – wątliwości

PostNapisane: 29 wrz 2008, 11:53
przez Forte
Witam, wszystkich klubowiczów
czytając wiele postów, postanowiłem wyjaśnić wszystkie wątpliwości dotyczące zasad stosowania i kupowania środków Forte. Otóż produkty Forte sprzedawane są w całej Europie zgodnie z pewnymi ścisłymi zasadami. Najważniesze z nich to wyłączność terytorialna dystrybutorów oraz stałe warunki cen i dostaw. Forte w Polsce można nabyć legalnie, tylko w warsztatach samochodowych, lub osób reprezentujacych takie firmy. Istnieje jeden cennik na artykuły Forte zakładający określoną marżę – jednakową dla wszystkich dystrybutorów. Tak więc Ogień ma rację mówiąc, że ma Forte z legalnego źródła, potwieredzam cena 64 zł brutto za Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner to aktualna cena sprzedaży dla użytkowników finalnych.
Na Allegro czasem pojawiają się różne ceny i sprzedawcy, jednak predzej czy później kończą swoją działalność, ze względu na brak możliwości dalszych zakupów. Proszę sprawdźcie jak nie wierzycie, ten dystrybutor za dwa tygodnie nie będzie miał już co sprzedawać. Kupował produkty, przeznaczone tylko na rynek angielski, prawdopodobnie nie wiedział, że nie może sobie tak ot rozpocząć sprzedaży w jakimkolwiek kraju, bez uzgodnienia jej warunków z producentem.
Poco to wszystko zadacie pytanie? Otóż po to żeby każdy z Was kto zastosuje nasze preparaty był pewien jaki bedzie skutek. Nie bez powodu te produkty uważane są przez serwisy za jedne z najlepszych na rynku, choć to prawda jedne z najdroższych. Nie będę tu na ten temat dyskutował czy to prawda, ale ważne jest że wydając pieniądze możecie być pewni jakości.
Ważna kwestia to wiedza techniczna, przekazywana przez nas warsztatom. Sam produkt to tylko część sukcesu. Ważne jest też metodologia stosowania. Dlatego produkty Forte są przeznaczone głównie dla profesjonalistów, którzy stosują je jak swego rodzaju lekarstwa, dla chorego silnika, niezawsze radząc wlać jedną butelkę do baku i po wszystkim. Są procedury np. na "naprawę" turbosprężarek ,stukających hydroregulatorów czy skrzyń biegów, gdzie nasze produkty stosuje się w dość skomplikowany sposób. Takie "naprawy" można przeprowadzić tylko w warsztacie bo niedopełnienie pewnych reżimów może nie tylko nie pomóc ale nawet zaszkodzić.
Mam nadzieję, że wszystkich uspokoiłem, jeżeli nie zadawajcie pytania, również techniczne z chęcią na nie odpowiemy a konkretnie odpowie dział techniczny naszej firmy. Pozdrawiam wszystkich i przepraszam za tak obszerny list.

FORTE[/list]

PostNapisane: 2 paź 2008, 17:57
przez radekbialy
Jaksa napisał(a):MarekW napisał:
jak mam bak 55l to zalewm polowe
Nie , zalewasz całą butelke ..... no własnie , dlatego nie mozna kupic tego srodka ( srodków ) na stacjach benzynowych , zle zastosowany srodek moze pogorszyc działanie układu ( w tym przypadku paliwowego ) ..... w tej dziedzinie tez sa szkolenia /biuletyny.....


a tu link do strony forte z instrukcją stosowania
http://www.forte-nwe.com/PL/Forte+products/Paliwo/Preparat+Diesel+Fuel+Conditioner/Spos%C3%B3b+Uzycia.html

PostNapisane: 4 paź 2008, 21:50
przez Jaksa
Marcin ( Pycia ) napisał(a):To kiedy pierwsze komentarze
Nie ma złotych srodków na totalne uszkodzenia ale jak dla mnie w przypadku tego produktu nie ma sciemy – polecam go do naszych diesli , duzo moich klientów chwali sobie kulture pracy silnika po zalaniu Forte DFC.

PostNapisane: 4 paź 2008, 22:05
przez Marcin ( Pycia )
Jaksa napisał(a):duzo moich klientów chwali sobie kulture pracy silnika po zalaniu Forte DFC.


Jestem jednym z nich i chwale sobie kulture pracy po zalaniu DFC ... brzmi pieknie razem z turbiną ...


Jaksa napisał(a):Nie ma złotych srodków na totalne uszkodzenia ale jak dla mnie w przypadku tego produktu nie ma sciemy


Podpisuje sie pod tymi czterema konczynami :D


Jaksa napisał(a):polecam go do naszych diesli


I tak tez bedzie wlewany regularnie jak Jarek przykazał ...

Forte Advanced Diesel Fuel System Cleaner

PostNapisane: 7 paź 2008, 12:04
przez Forte
Sparwdzić czy wtryski dobrze działają jest łatwo, wystarczy podpiąć silnik w serwisie do komputera, który w trakcie pracy silnika zmierzy jaki jest zakres ich pracy, a konkretnie chodzi o odchylenie czasu wtrysku. Prawidłowo powinno być w granicach -3 mg/H – +3 mg/H Najlepiej jak jest w granicy "0" To też jest fajny dowód na to jak działa Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner- zmierzyć korekcję czasu wtrysku wtryskiwaczy przed i po i wypaleniu go wraz z całą zawartoscią zbiornika . Pamiętajcie poza tym, że w czasie wypalania paliwa z dodanym FADFC oczyszczany jest pierwszy rowek pierścieniowy i pierścień, któego zadaniem jest doszczelnienie cylidra. Stąd w firmie Forte mówimy, że po czyszczeniu silnik odzyskuje kilka procent utraconej mocy. przy okazji, była poprzednio dyskusja co jaki przebieg wlewać profilaktycznie ten preparat.
Odpowiedź jest taka- gdy używamy dobrej jakości paliwa (co w Polsce jest zawsze niewiadome) czyszczenie profilaktyczne powinno nastąpić w zakersie do 15 tys km. Wiadomo na jakim paliwie jeździmy, więc jak ktoś ma grubszy portfel to warto wlać go co 10 tys i to nie będzie rozrzutnością.
Przy okazji wyjaśnię czym ten produkt różni się od tych, jakie mozecie kupić za grosze na stacji benzynowej. FADFC czyści aktywnie zanieczyszczenia węglowe z wtryskiwaczy, pozostawiając po sobie tzw. czystość nominalną. Preparaty ze stacji benzynowej w większości powodują tylko łatwiejszy przepływ paliwa przez końcówkę , ale uwaga tylko w czasie gdy taki preparat jest w baku. Czyli gdy go nie wlejemy układ ponownie zaczyna błednie pracować. Chiałbym jeszcze zwrócić waszą uwagę na dosć istothy element, preparat FADFC odpowiada normie EN 590. To norma dla paliwa które jest przeznaczone do silników najnowszej generacji. Preparat, po spaleniu w komorze pozostawia tylko śladowe ilości popiołu, prawie "0" i jest zupełnie pozbawiony siarki. Dlatego można i powinno się go używać do samochodów z filtrem cząsteczek stałych.

PostNapisane: 9 paź 2008, 19:58
przez Grzyby
Ja jestem już po zbiorniku z Forte.

Wrażenia?
Ciszej :)
Silnik pracuje bardziej miękko jak jest zimny (charakterystyczny dla tego silnika klekot jest sporo mniejszy).
Na razie zrobiłem na kolejnym zbiorniku jakieś 400km i mam wrażenie że auto pali mniej – ale to zobaczymy jak wyjeżdżę to co mam do końca.

Generalnie jestem zadowolony z preparatu. Na pewno za jakiś czas zrobię powtórkę.

PostNapisane: 9 paź 2008, 21:08
przez ogien82
Do GRZYBY

Cieszę się, że Twoja opinia jest pozytywna. Zmniejszenie zużycia paliwa faktycznie występuje po zastosowaniu Forte, ciszej również pracuje silnik, można też odczuć minimalny przyrost mocy autka. Zalecana jest kolejna dawka Forte do baku za 10 lub 15 kkm, zalewać częściej nie ma sensu.
Dziękuję za zakup i zaufanie.
Pozdrawiam
ogien82

PostNapisane: 12 paź 2008, 10:39
przez vienek
A czy forte wlewać lepiej do paliwa normalnego, czy uszlachetnionego, czy też bez większej różnicy?

PostNapisane: 12 paź 2008, 11:28
przez Grzyby
Myślę że nie ma to wpływu na działanie.
Ja jeżdżę w zasadzie na "normalnym" i do takiego dolałem Forte.

PostNapisane: 16 paź 2008, 16:08
przez Yapa
Dotarło, zalałem, wypaliłem bak, specjalnej różnicy nie widzę, może jeszcze za wcześnie :) , ale skoro pomaga, to jeszcze raz za 10000 km zaleję :)