Dodatki czyszczące do paliwa

Postprzez Grzyby » 1 paź 2008, 21:03

borofik napisał(a):a jak z wynalazkami do benzyny, lać czy nie lać, podobno wszystkie te specyfiki to wielka ściema

Ja w 626 uzywałem preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy. Co jakieś 10-15kkm.
Powód – jeździłem na LPG i czasami (mniej więcej właśnie po ok. 15kkm dało się odczuć że na Pb silnik nie chodził tak jak powinien. Flaszka specyfiku na zbiornik przywracała mu wigor.

Poza tym co każdą zmianę oleju stosowałem płukankę do silnika. Zauważalnie lżej pracował no i olej jaki spuszczałem to była zwykle czarna breja (bez płukanki był jeszcze lekko przezroczysty). Czyli czyściło.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krawcu100 » 2 paź 2008, 08:40

STP czy działa? Do tej pory miałem dość sceptyczne podejscie do tego typu środków. Uważałem iż działają one raczej jako placebo niż faktyczna pomoc autku. Owszem FORTE i inne "bardziej" specjalistyczne środki mają na pewno znacznie lepsze właściwości ale..opowiem wam historię...

Wybrałem się w trasę ok 5 tyś km. Autko zawsze tankuję na stacjach "firmowych" i życie nauczyło mnie że polskie verwy itp. są porównywane jakosciowo, jeśli nie słabsze od zachodnich paliw standardowych. Ufam Shellowi V-power i tyle. Stało się jednak tak, iż tankowałem w chorwacji na stacji INA do pełna. Po przepaleniu pół baku,doszedlem do wniosku ze paliwo jest marne i zalałem w Czechach na stacji AGIP diesla do pełna. Po przejechaiu 200km i wjezdzie do PL, przy zatrzymuwaniu się jak Pan Bóg przykazał na przejeździe autko mi zgasło. Jako że byłem zmęczony, noc, pomyślałem ze coś sie ja zakręciłem, górka mała była to zwaliłem winę na siebie. Szydło wyszło z worka rano. Auto cięzko zapaliło a obroty mocno falowały i moja SZÓSTKA gasła. Nerw jak diabli bo czuć że wtryskiwacze dostały nieźle w D..Ę. Czarna wizja wymiany podziałała na moje serce jak zgrzewka Redbulla i cysterna kawy. Tylko ze dodatkowym problemem jest to iż jestem 700km od domu. Jako że miałem jeszcze pół baku specyfiku (może i powinienem go spuścić ale wyszło inaczej) dolałem na najbliższej stacji SHELL diesla V-power i buteleczkę STP. Przejechałem 500km i było OK. Autko mniej kopciło, moc wzrosła no i znacznie cichsza praca silnia to było TO. Znowu dolałem paliwo V-power i jeszcze jedna butelka STP. Jest już super chociaz wiem iż przegląd wtryskiwaczy i min, ich regulacja mnie nie ominęły. Co ciekawe, nigdy na trasie nie mogłem zejść ze spalaniem poniżej 5,3 litra. Sukcesem dla mnie było więc na trasie Warszawa- Olsztyn na tempomacie 115km/h, w nocy zejscie do 4,7l/100km. Bagażnik załadowany mocno, 2 osoby na pokładzie i pies(40kg) a na dachu pusty BOX.

Podsumowując:
1. Jeśli ktoś mi powie zeby w PL tankowac zwykłe diesle a nie verwy to niech sam tankuje a mnie nie namówi. W niemczech mogę tankwoać zwykłe, u nas nigdy.
2. Środki typu FORTE są jak najbardziej wskazane i pewnie znacznie lepsze niż STP ale w takich przypadkach są niezastąpione i na pewno niewiele mogły zepsuć np. w mojej sytuacji a jedynie poprawić i na pewno będę dolewał ulepszaszy co jakis czas.


Sorki za długi wywód ale doświadczenia skloniły mnie do opisania sytuacji
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 08:30
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 2.0MZR-CD 136KM TOP

Postprzez Grzyby » 2 paź 2008, 09:23

krawcu100 napisał(a):Jeśli ktoś mi powie zeby w PL tankowac zwykłe diesle a nie verwy to niech sam tankuje a mnie nie namówi. W niemczech mogę tankwoać zwykłe, u nas nigdy.

Z ciekawostek:
3 razy tankowałem V-powera. Zero zmian w pracy silnika. Za to na każdym z 3 zbiorników miałem identyczne – co najmniej o pół litra WYŻSZE spalanie w stosunku do "zwykłego" ON. Robię praktycznie identyczne trasy na zbiorniku więc mam porównanie.
Podstawa to tankowanie na sprawdzonych stacjach.

Ale nie o paliwie ten wątek (o paliwach jest gdzie indziej :))
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zdzich44 » 2 paź 2008, 17:41

krawcu100 napisał(a): Podsumowując:
1. Jeśli ktoś mi powie zeby w PL tankowac zwykłe diesle a nie verwy to niech sam tankuje a mnie nie namówi. W niemczech mogę tankwoać zwykłe, u nas nigdy.

Od początku posiadania szóstki tankuję tylko zwykłe paliwko i jakoś nie narzekam, dramatyzujesz.
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez krawcu100 » 3 paź 2008, 08:20

zdzich44 napisał(a):Od początku posiadania szóstki tankuję tylko zwykłe paliwko i jakoś nie narzekam, dramatyzujesz.



Nie nazwę tego dramatyzowaniem a jedynie podzielenie się własnymi spostrzeżeniami na temat ulepszaczy do paliwa i w związku z tym samą jakością paliwa. Są to subiektywne odczucia po jazdach na paliwie tankowanym w Polsce, Czechach, Słowenii, Austrii, Chorwacji, Niemczech, Luksemburgu i Belgii. Może przesadziłem ze słowem "nigdy" bo na pewno nie raz przydaży mi sie tankowac zwykłe paliwo ale jesli bede miał wybór na stacji to na pewno zaleję mocniejszego diesla. Nawiązując do tematu postu... na zdrowie autku wyjdzie gdy co jakis czas doleje się do paliwa ulepszacza ( sądząc po opiniach -FORTE a STP raczej w sytuacji awaryjnej takiej jaka mnie spotkała) a nie zaszkodzi lanie paliw lepszej jakości.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 08:30
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 2.0MZR-CD 136KM TOP

Postprzez MarekW » 3 paź 2008, 09:04

Ponoc te lepsze Ultimate czy Verva maja nizsza zawartosc siarki a to dla diesla nie jest za dobre bo siarka ma jakies wlasciwosci smarne i podobno zwykly ON jest dlatego lepszy.
Sam tankuje tylko na BP i nie widze roznicy czy zaleje "lepsze" czy zwykle.
Ostanio czesciej zalewam zwyklego bo nie widze roznicy a nie problemow nie ma to po co przeplacac.
Po zalaniu Xeramica do czyszczenia wtryskiwaczy znaczaco spadlo spalanie i zmniejszylo sie kopcenie .. to nie efekt placebo to widac na wskazniku paliwa.

M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez AdahEwa » 11 paź 2008, 20:47

Wstrzykuję strzykawką 25ml czyli dziesiątą część specyfiku do dziesiątej części zbiornika paliwa. Przed tankowaniem.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 23:28
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG

Postprzez Riki » 11 paź 2008, 20:52

Wstrzykuję strzykawką 25ml czyli dziesiątą część specyfiku do dziesiątej części zbiornika paliwa. Przed tankowaniem.


Nie lepiej zalać butelkę na cały zbiornik? :P ;) (oczywiście przed tankowaniem)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez AdahEwa » 11 paź 2008, 23:46

Efekt ten sam, a za to większa masa pojazdu <faja>
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 23:28
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG

Postprzez Jaksa » 12 paź 2008, 00:20

zdzich44 napisał(a):Od początku posiadania szóstki tankuję tylko zwykłe paliwko i jakoś nie narzekam
Jestem tego samego zdania , nie ma co szalec
MarekW napisał(a):znaczaco spadlo spalanie
A u mnie po zakupie MPS-a znacznie wzrosło spalanie hahaha ( z 8l ropy na 15 benzynki )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Martwykarp » 9 gru 2008, 15:25

A ja śmigam, aż zapali się rezerwa no i wtedy jade na stacje i zalewam całą flaszkę STP i tak jeszcze śmigam z 20-30 km. Taka kuracja przyspieszona, którą polecił mechanik. Chociaż podobno lepiej dolac do rezerwy i zostawić na obrotach na kilkanaście minut. Po takiej kuracji zdecydowanie mniej kopci, pali tyle samo.
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:26
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 140KM

Postprzez Aju » 13 mar 2011, 13:56

Czyli ten Prestone Complete Fuel System Cleaner można spokojnie zalać ? Nie odłozy sie to gdzieś w układzie i nie zaszkodzi zamiast pomoc ? Zastosował bym to ale troche mam obawy żeby to nie był jakiś wynalazek ktory narobi tylko bałaganu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Pankuba » 14 mar 2011, 22:04

Aju napisał(a):Czyli ten Prestone Complete Fuel System Cleaner można spokojnie zalać ? Nie odłozy sie to gdzieś w układzie i nie zaszkodzi zamiast pomoc ? Zastosował bym to ale troche mam obawy żeby to nie był jakiś wynalazek ktory narobi tylko bałaganu...


Stosowałem raz Prestone jeszcze w 626. Silnik przeżył ;).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Murray » 14 mar 2011, 22:33

Ja sporadycznie dolewam do baku dodatek do benzyny STP lub dodatek Shella.
A tak to robię przymiare do tankowania benzyny Shell V-Power... :P
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez pandryszkiewicz » 30 maja 2011, 15:47

witam mieszkam w UK i tu jest dostepny srodek Forte pod taka oto nazwa..FORTE ADVANCE FORMULA DIESEL TREATMENT..... czy ktos z szanowny forumowiczow orietuje sie czy to to samo co Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner ?? dostepny w Polsce.... Oby dwa te specyfiki odpowiadaja normie EN 590...DZIEKI ZA POMOC POZDR:) :D papa
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez bieski » 30 maja 2011, 16:12

pandryszkiewicz napisał(a):do diesla??


E to chyba do kosza sie nadaje :P

Bo wydaje mi się ze to juz było na forum. To to samo jest.
W Uk to sie nazywa Advanced Formula Diesel Treatment
http://www.forteuk.co.uk/product.php?id ... _Treatment

A w Polsce Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner:
http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+ADie ... ioner.html
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez _Ciachacz626_ » 6 maja 2012, 18:09

tez dolewalem szczegolnie zima dodatek do benzyny STP i to tak w dawce ok. 20% wiekszej niz zalecana maksymalna. fakt jest taki ze mam wrazenie ze jakby odpala lepiej, szybciej odpala. zmiany spalania nie zauwazylem.
ciekawe jak z tym czyszczeniem. ale to juz sprawdzic pewnie troche ciezej :P
no ale przy cenie 15zl za butelke to mysle ze mozna probowac. dla mnie najwazniejsze to nie szkodzic. a zadnych szkod nie zauwazylem wiec mysle ze mozna probowac ;)
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD

czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy

MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:36
Posty: 24
Skąd: Toruń
Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK

Postprzez Krisek » 21 maja 2012, 03:49

Najlepszy to taki ktory bedzie mial w swoim skladzie najwieksze stezenie .. PEA.


Techron, Redline – to moge polecic I zagwarantowac ze zobaczysz poprawe jesli uklad jest zasyfiony ..
Amsoil ma niezly produkt rowniez ..

powyzsze dotyczy silnikow benzynowych.

Mieszanka TC-W3 jest dobrym rozwiazaniem prewencyjnym rowniez....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez boyazont » 2 cze 2013, 22:40

Witam,
a czy ktos probowal dodatkow do paliwa z silnikami z DPF'em??
Chodzi mi albo o dodatki do" czyszczenia ukladu paliwowego" albo do "usuwania wody z systemu paliwowego" disla.
Chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz probowal i z jakim skutkiem i czy jakies problemy potem byly??

Do moich benzyniakow lalem regularnie Redex i nic im nie zaszkodzilo, ale teraz cykam sie troche DPF zapchac albo uszkodzic...
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez kubsztyk » 21 lut 2014, 12:38

Witam.
Co prawda nie będzie mowy o środku czyszczącym, lecz o uszlachetniaczu do oleju napędowego. Chodzi o Fuchs Titan Fuel Plus Bar.
Obrazek

Dziś zacząłem przelewać do małej buteleczki resztkę tego specyfiku, celem późniejszego dodania przed zatankowaniem paliwa. W ostatniej jednak chwili zatrzymałem przelewanie dodatku, gdyż moją uwagę zwróciła dziwna rzecz, która przemieszczała się ku wylotowi z oryginalnej butelki. Wyglądało to tak:

Obrazek

Dodam, że wcześniej specyfik był wożony w schowku w bagażniku przez cały rok, lecz przez ostatni ~1 rok stał w pomieszczeniu w temperaturze pokojowej. Środek został kupiony około 2 lata temu. Co o tym sądzicie? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki