Myjki ciśnieniowe.

Postprzez Cukierek » 9 mar 2008, 17:53

Beny napisał(a):a cos wiecej jak dlugo jej uzywasz?Kolega wczesniej napisal ze ma plastikowy wirnk byly z nim problemy?

Kupiłem ją w zeszłym roku, i jest w ciągłej eksploatacji. Żadnych problemów z wirnikiem bo najpierw odkręcam wodę i czekam aż dojdzie do myjki i wtedy włączam. Nigdy nie pozwalam aby wirnik chodził bez wody, bopierwszy raz czytałem instrukcję obsługi. <lol>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez chmooreck » 3 lis 2008, 22:39

Przymierzam sie do zakupu myjki ciśnieniowej dla Madzi. Czy ktoś może używał K 3.91 ?
Dokładniej czy ten zestawik będzie mi dobrze służył ?

ew. co jeszcze przydało by się dokupić ? (np. szczotka do felg ? szczotka obrotowa ?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Krisek » 5 lis 2008, 08:32

chlopaki wy tu o B A to Foam Lance do Kaszerka :P

http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type=

mam takiego ale no normalnego szlaufa swietna sprawa pijanka :P tak dlugo sie nie trzyma :)ale super ...
myjke cisnieniowa mam jakas chinska nie uzywam ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Mateusz L » 9 lis 2008, 12:27

chmooreck napisał(a):Czy ktoś może używał K 3.91

Nie wiem jak nowe modele, ale do niedawna dopiero od 5.20 Karcher stosował aluminiowe pompy. Poniżej-plastik=kupa, tzn. dobre do okazjonalnego mycia taczki, lub właśnie auta-byle niezbyt często...
Jeśli chodzi o alu pompy, są ok-nasza K310 miała 10 lat i tylko wymienione sprężyny w pompie, niestety rok temu spłonęła razem z busem :(
Obecnie mamy Makitę i tu już za niecałe 600zł myjka ma alu pompę, rotacyjną dyszę, szczotkę i... w przeciwieństwie do poprzedniej- wyłącza się gdy nie naciskasz spustu. Za 1600zł można kupić Makitę z pompą mosiężno-ceramiczną o ciśnieniu bodaj 150bar(!!!). Karcher jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o sprzęt profesjonalny(pewnie jeszcze przez jakiś czas będzie), ale mniejsze maszyny to takie "jednorazówki".

chmooreck napisał(a):ew. co jeszcze przydało by się dokupić

Jak chcesz łatwo i szybko to "opryskiwacz"do chemikaliów (błękitna seria Kwazara)ok.2l, może być z dyszą pianotwórczą, ale nie koniecznie i płyn-np. Dimmer.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez chmooreck » 9 lis 2008, 22:28

Masz na myśli myjkę MAKITA HW110?
Faktycznie wygląda na to, że ma w komplecie wszystko, czego potrzebuję. Nawet chyba pianownicę ;).
Dzięki za uświadomienie.

Edit:
A jakie środki do mycia moglibyście polecić ? Oczywiście najchętniej bezdotykowo i bez wycierania – o ile to w ogóle możliwe – ciemny lakier.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Mateusz L » 9 lis 2008, 23:42

chmooreck napisał(a):Masz na myśli myjkę MAKITA HW110 ?

Tak- u nas jest prawie od roku i umyła kilka razy auto (nie zawsze chce się rozciągać wszystko), kilka dywanów no i... lekko licząc ponad 1000m2 posadzki, ale na zasadzie b. dokładnego mycia dyszą rotacyjną- w praktyce 2,5 dnia niemal ciągłej pracy + kilka pomniejszych kilkugodzinnych prac- uwierz-dla plastikowego Karchera (czyli poniżej 5.20) oznaczałoby to koniec w połowie pracy...a Makita działa nadal i nie widać bardzo spadku ciśnienia (z czasem ma prawo wystąpić, bo el. się zużywają), ale na przykładzie poprzedniego Karchera powiem, że nie są drogie, a wymiana banalna.Poza tym niewiele droższy jest bodaj model 130.

chmooreck napisał(a):ciemny lakier

Jeśli masz "miękką" i czystą wodę to bez problemu- nasza Madzia jest grafitowa, a MB granatowa(to tyż kobita). Aha- dimer jest dość tłusty i szyby z czasu dobrze jest vumyć "konwencjonalnie" albo pokombinować z płynem i myjką ;) Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez chmooreck » 9 lis 2008, 23:57

Niestety mam "twardą"... pożyjemy – zobaczymy. W każdym razie wielkie dzięki za naprowadzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

PostTen post został usunięty przez Paweł 24 paź 2013, 03:04.

Postprzez PARTYBOY » 10 lis 2008, 10:53

Podobnie jak przedmówcy uważam, że wszystkie myjki poniżej modelu 5.20 to gadżety na krótko.
Wystarczy, że padnie uszczelka (zwyczajna usterka wynikająca z eksploatacji) w plastikowej pompie i naprawa staje się nieopłacalna. Uszczelka kosztuje koło 10zł ale jest wbudowana w nierozbieralnej pompie, którą trzeba wtedy wymienić całą co rodzi koszty prawie tak duże jak zakup nowej myjki.
Warto też obliczyć ile kosztują akcesoria do takiej myjki, czyli wąż ponad 100zł, pistolet koło 150zł i dysza ponad 100zł. Łącznie mamy już wartość całego zestawu 2.08. Po gwarancji zwyczajnie nie opłaca się tego naprawiać.
Myjka 5.20 ma metalową, rozbieralną pompę, metalowe przyłącze gwarantujące trwałość, a cena nie odbiega tak znacznie biorąc pod uwagę wyższe parametry, dłuższy możliwy czas eksploatacji i opłacalność napraw na własną rękę po okresie gwarancji.
Wszystkie modele poniżej 5.20 mają kiepskiej jakości plastikowe elementy i ich przeznaczenie to mycie elementów małej architektury przy domu, rowerów, motocykli i sporadycznie małych aut.
Karcher podaje w instrukcji wytrzymałość danej myjki na eksploatacje w skali tygodnia. Są to bardzo mizerne wartości, nie przestrzega się ich bo nie da się taką słabą myjką umyć auta w przewidzianym czasie i stąd wysoka awaryjność niskich modeli.
Pamiętajcie, że dysza obrotowa (rotacyjna, stożkowa) służy do mycia powierzchni kamiennych, betonowych lub innych odpornych na wysoki nacisk powierzchniowy. Do mycia aut stosuje się dyszę dającą płaski trójkątny strumień aby nie uszkodzić powłoki lakieru.
Płyny najlepiej podawać na myty przedmiot opryskiwaczem ogrodowym. Marolex proponuje opryskiwacze odporne na mocno źrące płyny, a płyny do mycia bezdotykowego są źrące i nie powinno się na przykład doprowadzać do ich kontaktu ze skórą. Im wyższy model opryskiwacza tym mniej wysiłku przy podawaniu płynu.
Jeszcze mała rada odnośnie płynów. Rozcienczajcie je zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Założone przez producenta stężenie jest wystarczające i optymalne, a celowe zagęszczanie zalecanego stężenia nie pomaga już w usuwaniu brudu, natomiast może skutecznie zmatowić lakier. Nie myjcie też aut na słońcu. Płyny bezdotykowe są żrące i w połączeniu ze światłem słonecznym sprawiają, że kolor blednie na przykład z czerwieni na róż nawet przy jednym takim fatalnym umyciu. Czyli myjemy zawsze w cieniu i stosując odpowiednie proporcje płynów aby zachować dobrą kondycję lakieru ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

PostTen post został usunięty przez Paweł 24 paź 2013, 03:04.

Postprzez chmooreck » 11 lis 2008, 00:27

A ja chce tak, jak w linku, który podał Krisek :D
I mówicie, że myjka nie wystarczy ?

Edit:
Łamię się nad następującymi możliwościami (do mycia średnio 1 samochodu osobowego na tydzień), co byście brali dla siebie ?
1. Makita HW110 527zł (110 bar, 370l/h, wąż 5m)
2. Makita HW130 894zł (140 bar, 480 l/h, wąż 7,5m, rolka na wąż = wygoda)
3. Karcher K5.20 749zł (+50zł pianownica) (120 bar, 450 l/h, wąż 7,5m)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez PARTYBOY » 11 lis 2008, 20:43

Jeśli Ci to pomoże to wartość mierzona w barach to nacisk powierzchniowy. Do aut osobowych wystarczy 60 bar i jest to wartość, która nie powinna być przekraczana na myjniach bezobsługowych ze względu na bezpieczeństwo i na zachodzie nie uświadczymy wyższej wartości na myjniach bezdotykowych. Wyższe wartości służą do przyspieszenia procesu mycia, natomiast zbyt wysokie, powyżej 160 bar służą do usuwania smarów, lakieru, cięcia drewna, betonu i metali. Na tą chwilę z myjek Karcher'a, najwięcej bo 250 bar ma profesjonalna myjka ciśnieniowa HD 10/25-4 S Plus, z którą należy już pracować w okularach ochronnych. Przy tym ciśnieniu podczas usuwania starego lakieru z powierzchni betonowych zdarza się, że można oberwać kawałkiem betonu po głowie z całkiem niezłej odległości od operatora.
Druga wartość podawana w [l/h] to przepływ wody, czyli im więcej tym większą mamy moc płukania mytego przedmiotu. Z reguły w kolejnych modelach gdy ciśnienie jest większe to przepływ wody maleje. Myjki z dużym przepływem wody służą do czyszczenia maszyn rolniczych, czyszczenia inwentarza w gospodarstwach wiejskich lub dużych powierzchni w halach produkcyjnych, tam gdzie nie trzeba dużego ciśnienia do usuwania trudnego brudu i wystarczy go spłukać odpowiednio dużym strumieniem.
Do auta osobowego w zupełności wystarczy myjka o wartościach od 60 do 160 bar w zależności od rodzaju brudu i klasy pojazdu (nie traktujemy zadbanego lakieru dużym ciśnieniem, żeby go nie uszkadzać i nie wgniatać blach) i przepływie wody od 400 do 500 l/h.
Wąż zawsze można dokupić i wymienić, 5m to z reguły za mało, najlepiej jest mieć przynajmniej drugie tyle.
Natomiast najważniejsze jest aby pompa była metalowa i rozbieralna, o czym pisałem wyżej. To zapewni, że nawet, gdy wystąpi awaria, naprawa będzie tania.
Powodzonka w zakupach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Mateusz L » 11 lis 2008, 21:15

chmooreckz tych które wymieniłeś IMO każda będzie dobra.
Pamiętaj, by nie zbliżać też strumienia zbytnio do opon i raczej nie używać do autka dyszy rotacyjnej!
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez chmooreck » 11 lis 2008, 21:15

PARTYBOY dzieki.

Oczekiwałem odpowiedzi 1, 2 lub 3 :–)

Skłaniam się ku 2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez PARTYBOY » 11 lis 2008, 21:20

chmooreck napisał(a):Oczekiwałem odpowiedzi 1, 2 lub 3 :–)

Skłaniam się ku 2.

Najlepiej jak wyciągniesz własne wnioski z obszernego opisu charakterystyk myjek ciśnieniowych. Sam znasz najlepiej swoje potrzeby i rodzaj zabrudzeń. U mnie to najczęściej kurz i ptasie kupy, u kogoś innego błoto, a jeszcze inny parkuje koło elektrociepłowni i ma problem z pyłem ze spalin. Jeden ma ładne autko i delikatnie je traktuje, inny jeździ Żukiem i nie zależy mu na dbałości o stan lakieru. Najlepiej samemu dobrać odpowiednie urządzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez chmooreck » 11 lis 2008, 21:47

Widzisz... niektórzy nie mają żadnych doświadczeń z myjkami i po prostu trudno dobrać.

U mnie zwykle jest to tylko kurz.

Chyba pozostanie uczenie się na własnych błędach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez say » 12 lis 2008, 10:39

Mateusz L napisał(a):Nie wiem jak nowe modele, ale do niedawna dopiero od 5.20 Karcher stosował aluminiowe pompy
W modelu k4.68 tez jest aluminiowa pompa (mam takowy).
PARTYBOY napisał(a):wszystkie myjki poniżej modelu 5.20 to gadżety na krótko

Czyli k4.68 z alu pompa to tez gadziet <co?> , ale nad wyraz dzielny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 12 lis 2008, 12:35

PARTYBOY skąd ta wiedza? ;) dzięki... sporo się "douczyłem"....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez PARTYBOY » 13 lis 2008, 10:59

z prowadzenia autoryzowanego salonu sprzedaży i serwisu Karcher'a i Nilfisk Alto.
Możliwe, że gdzieś w Polsce myjesz auto urządzeniami postawionymi przeze mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez chmooreck » 13 lis 2008, 11:03

@PARTBOY Szkoda, że dopiero teraz o tym mówisz, bo bym kupił u Ciebie :|

BTW dzisiaj przyjechała Makita HW130...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki