Kable WN – które lepsze ?
Witam. Przeszukałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie, ale nic nie znalazłem więc się udzielę. Fakt, że przeszukiwałem forum późno w nocy więc jest opcja, że coś przeoczyłem. Jeśli tak, to pardon. No ale przechodze do rzeczy: moja Mazdzinka jest z sierpnia 97r., (doszedłem tego po VIN-ie) 1.8, silnik BP05., auto oczywiście po lifcie z nowym logo. Wg specyfikacji i porad, powinny pasować mi kable o oznaczeniu RC-ZE37 (chodzi oczywiście o NGK). Kupiłem więc takie i uradowany poszedłem je wymienić. Hmm...jakież było moje zdziwienie gdy się okazało że nie pasują. Fajka nie "łapie" świecy, bo jest za krótka. Sprzedający z Allegro nie robi specjalnych problemów żeby je wymienić czy przyjąć z powrotem, ale ja ciągle jestem w kropce. W sklepie Minimot powiedziano mi, że pasować będą RC-ZX52 lub RC-ZE21 (te z wyglądu chyba bardziej prawdopodobne). Doradzi ktoś? Dzięki za pomoc.
Okazało się że RC-ZE21 nie pasują pod względem długości kabla. Dobrze że nie kupiłem w ciemno... Poszperam chyba w BERU albo do Smirnoffa trza będzie maila wysłać.
Ave Carspeed! Szybko, sprawnie, precyzyjnie. Teraz tylko obserwować jak się kabelki sprawują. Pierwsze spostrzeżenie – krócej kręci przy odpalaniu i obroty spokojniejsze i równe. Przy najbliższej okazji bujnę się do setki i porównam. A tak nawiasem, jak by ktoś potrzebował wiedzieć – do BA z 97r z silnikiem BP05 – pasują NGK RC-ZE36. Ciao!
Okazało się że RC-ZE21 nie pasują pod względem długości kabla. Dobrze że nie kupiłem w ciemno... Poszperam chyba w BERU albo do Smirnoffa trza będzie maila wysłać.
Ave Carspeed! Szybko, sprawnie, precyzyjnie. Teraz tylko obserwować jak się kabelki sprawują. Pierwsze spostrzeżenie – krócej kręci przy odpalaniu i obroty spokojniejsze i równe. Przy najbliższej okazji bujnę się do setki i porównam. A tak nawiasem, jak by ktoś potrzebował wiedzieć – do BA z 97r z silnikiem BP05 – pasują NGK RC-ZE36. Ciao!
-
jymzyn
Dzis jestem po wymianie kabli, kupiłem NGK w cenie 305 zł do silnika KF/KL. Silnik chodzi równiutko cicho no i nie mam szarpania jak to było na starych kablach, na których auto zjechało z taśmy montażowej , rok produkcji kabli 1999 r przejechały 167.000 km, stare jak i nowe były ponumerowane i dodatkowo na aparacie były numery, nie da się pomylić
Może to coś wyjaśni: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... UENDKABEL/
Co do ceny.... Nie wiem Mam 1.5 16V, z rok temu w okolicznym sklepie moto "za niby oryginalne przewody NGK do Mazdy " zapłaciłem coś ok. 270zł więc dla mnie cena 170zł z "carspeed" byłaby rewelacją.
petru23 napisał(a):Carspeed wycenił mi 170zł + wysyłka. Także żadna rewelacja.
Co do ceny.... Nie wiem Mam 1.5 16V, z rok temu w okolicznym sklepie moto "za niby oryginalne przewody NGK do Mazdy " zapłaciłem coś ok. 270zł więc dla mnie cena 170zł z "carspeed" byłaby rewelacją.
no to dla potomnych, w carspeed jest 170zł + wysyłka (15zł lub 25zł).
W IC są za 219zł, z czego są na miejscu i w razie reklamacji/wymiany nie trzeba wysyłać nigdzie. Biorąc pod uwagę ew rabaty cena spada do ceny "zwykłych przewodów"
teraz mam Saiwa z czego przy wymianie świec z drugiego kabla (licząc od lewej) wypadła taka mała, prostokątna blaszka
A i te Saiwy po nagrzaniu są jakby... lepkie, takie dziwne.
W IC są za 219zł, z czego są na miejscu i w razie reklamacji/wymiany nie trzeba wysyłać nigdzie. Biorąc pod uwagę ew rabaty cena spada do ceny "zwykłych przewodów"
teraz mam Saiwa z czego przy wymianie świec z drugiego kabla (licząc od lewej) wypadła taka mała, prostokątna blaszka
A i te Saiwy po nagrzaniu są jakby... lepkie, takie dziwne.
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
- Od: 7 sie 2010, 18:37
- Posty: 49
- Skąd: Kielce
- Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D
Ja mam kable NGK i jest wszystko wporządku. Zrobione na nich 10 tysia...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
nie wiem jak kable ale kager ogolnie to produkuje zamienniki nie za dobre jakosciowo ja kupilem tu i jestem zadowolony http://www.e-ngk.pl/index.php
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
hm..znalazłem na alleDrogo NGK RC-ZX29 i są niebieskie, takie chyba mam obecnie, wiem że NGK i też niebieskie, ale ktoś pisał że są jeszcze jakieś czarne... na stronie ngk do mojego silnika wyskoczyły mi tylko te, czy są jeszcze jakieś inne niż te http://allegro.pl/przewody-ngk-rc-zx29- ... 22210.html?
aaaaa.... i dlaczego na stronie NGK nie ma cen?
aaaaa.... i dlaczego na stronie NGK nie ma cen?
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
hehe no fakt nie zauważyłem ;p widzę że cena podobna jak na alleDrogo, cena w aso za oryginałki to 320zł netto więc wole chyba NGK kupić , wiem że mały OT ale lepiej brać oryginały świec z aso czy ngk, bo oryginały w aso to 13zł więc nie tak źle
Ford Escort mk6 kombi –> Opel Astra F HB –> Mazda 626 GE sedan :)
- Od: 1 mar 2011, 15:46
- Posty: 87
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 Cronos GLE Special 2.0 84KW 1994 sedan
ja kupiłem parę dni temu przewody NGK do mojej Vki. Na początku miałem problemy z zamocowaniem bo są one 2mm krótsze na fajkach od ori nie wiem czemu..
Dziś w nocy podniosłem maskę żeby zobaczyć czy nie ma przebić i moim oczom ukazała się jasność kabel od cewki praktycznie się świeci,jak go ruszę to zaczyna się świecić w innych miejscach, tak samo jest na kablu od 3 i 5 cyl. (te długie) w 1 miejscu widać płynące iskry. reszta jest OK.
Moje pytanie czy tą są wadliwe kable ? To są przebicia czy może gdzieś czytałem że w kablach widać płynącą iskrę bo jest kabel z takiego materiału ?
Dziś w nocy podniosłem maskę żeby zobaczyć czy nie ma przebić i moim oczom ukazała się jasność kabel od cewki praktycznie się świeci,jak go ruszę to zaczyna się świecić w innych miejscach, tak samo jest na kablu od 3 i 5 cyl. (te długie) w 1 miejscu widać płynące iskry. reszta jest OK.
Moje pytanie czy tą są wadliwe kable ? To są przebicia czy może gdzieś czytałem że w kablach widać płynącą iskrę bo jest kabel z takiego materiału ?
jak kupilem mazde mialem silkonowe niebieskie kable JANNMORA. niestety jak pozniej zauwazylem jeden z nich byl naciety i zaklejony niebieska tasma izolacyjna a drugi lekko nadtopiony. silnik mimo to pracowal (no moze troszke nierowno), test "mgielkowy" wykazal lekkie przebicia ale i jezdzilem tak chyba ze 3 miesiace. przy wymianie kupilem SEIWY. Cena w zaprzyjazniomym sklepie 130zl. po rozpakowaniu lekko sie rozczarowalem bo byly jakies takie twarde jak z plastiku ale przy wyzszych temper. albo po ogrzaniu sie przedzialu silnikowego bardzo ladnie elastyczne.
zalozylem je jakies 10 miesiecy temu i zrobilem pewnie cos kolo 5-6 tys. silnik pracowal wyraznie rowniej, lepiej odpalal, i nawet troche wydawal sie zrywniejszy.
jak narazie zero problemow taka moja opinia
zalozylem je jakies 10 miesiecy temu i zrobilem pewnie cos kolo 5-6 tys. silnik pracowal wyraznie rowniej, lepiej odpalal, i nawet troche wydawal sie zrywniejszy.
jak narazie zero problemow taka moja opinia
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD
czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy
MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
- Od: 12 cze 2011, 15:36
- Posty: 24
- Skąd: Toruń
- Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK
ostatnio wymieniłem świece (Denso) i kabel WN (NGK), Zrobiłem na zestawie 6kkm. Autko tydzień temu zaczęło "pompować" pomiędzy 2-3krmp. Pojawił się wczoraj Check engine. Odstawiłem rano do warsztatu, diagnoza Kable WN . Dwa z nich były białe na styku ze świecą. Po wymianie autko śmiga aż miło. Wniosek: są przypadki i wpadki. Tym razem trafiło na mnie. Mam nadzieję że tym razem wytrzymają "nieco" dłużej.
Nie polecam kabli JC,wczoraj chcialem zajrzec do swiec co tam u nich slychac i przy wyjmowaniu przewodow, jeden rozlecial na 4 cylindrze i drugi na 1... bylem zmuszony z 2 starych kompletow zrobic jeden. nie rozbilem nawet zdjec bo sie wkur..em na maxx'a, mialem wlasnie wrazenie ze czasem auto nie odpychalo sie jak trzeba i potrafilo zlapac zmule . A i co dziwne na starych przewodach silnik nie pluje jak robil to na tych jc. nie wiem w czym roznica, ale wiem ze nie kupie, tanio moze i jest, ale nie warto oszczedzac na tym.
aa wytrzymaly 2.5-3 lata, jakos tak. teraz wleci ngk albo cos innego sam jeszcze nie wiem.
aa wytrzymaly 2.5-3 lata, jakos tak. teraz wleci ngk albo cos innego sam jeszcze nie wiem.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
ja kupilem JC zalozylem i wyrzucilem od nowosci choinka pod maska, jedyne slyszne w miare tanie to NGK szkoda nerwow na tansze badziewie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Ja mam NGK. Przez 4 lata zrobiły 80 tys km na gazie, dopiero teraz zaczęły szwankować
Zastanawiałem się nad Seiwa ale jak zobaczyłem opinie to od razu zamówiłem NGK
Zastanawiałem się nad Seiwa ale jak zobaczyłem opinie to od razu zamówiłem NGK
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
moje nalataly niecale 40k na gazie narazie nic sie z nimi nie dzieje, przez 30k mialem razem z platynkami ngk tez nic sie nie dzialo wymienione dla zasady teraz zalozone jakies denso tanie polecane tu na forum i smigaja
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki