Amortyzatory

Postprzez tadziomaru1 » 15 maja 2015, 20:17

Damian68 napisał(a):Bilstein będzie lepszym wyborem?

Tak, zdecydowanie tak.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Damian68 » 16 maja 2015, 19:48

Oki dzięki za odpowiedzi <oczko> Coś z tych dwóch na pewno wybiorę. Dobrze żeby trafić na ori KY lub Bilstein tzn japońskie lub niemieckie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez DamianoV6 » 22 maja 2015, 23:33

Ori jak być chciał Cena może zdziwić :D ale Bilstein lepszy od KYB :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 17:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez siemek55 » 23 cze 2015, 11:03

Pytanie do tych co się znają: Jak ocenicie sprawność amortyzatorów. Niestety od jakiegoś czasu tyłem trochę rzuca na nierównościach. Zawias sprawdzony i diagnosta nie stwierdził żadnych luzów. Pozostają tylko amorki. Ale te jakby jeszcze były całkiem ok. Opona 225/45R17 (ciśnienie 2,4bar)
Załączniki
201506231026.pdf
(352.11 KiB) Pobrane 144 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rafał88 » 23 cze 2015, 21:04

Skoro Ci buja to pewnie nie trzymaja. Wez lewarek i zobacz czy amory sa mokre. Jak tak to out ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez tadziomaru1 » 24 cze 2015, 18:14

To diagnosta nie sprawdził sprawności amorów na szarpakach???
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez siemek55 » 25 cze 2015, 06:24

postawił auto na ścieżce, potrzepał lewo-prawo. Sprawdził skuteczność amortyzowania zawiasu (wykres w załączniku). Tyle. W poniedziałek odstawiam do mechanika Sam stwierdził że wyniki ze ścieżki można sobie w d... wsadzić. Czyli auto w górę. Brecha i sprawdzi zawias "tradycyjnie". Jeżeli wyjdzie luz na tulejach to ich mądrości z przeglądów nawet nie będę komentować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rafał88 » 25 cze 2015, 18:31

No nie wiem czy tak mozna. Jak ty masz po 34% trzymania :| Tak amorow juz nie ma praktycznie. Wiadome ,ze stacja stacji nie rowna, no ale to kierowca chyba najlepiej czuje co sie z autem dzieje na drodze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zemoj » 26 cze 2015, 08:46

Spróbuj bujnąć stojące auto tzn. uwieś się nad tylną osią (ściśnij), jeżeli auto nie wraca do pozycji statycznej po maks. dwóch wahnięciach tylko dalej się lekko buja, to świadczy to o zużyciu amorów. Wyjaśniając: powinno pójść na dół odbić do góry i przy ponownym odbiciu już się zatrzymać. Taka chałupnicza metoda, ale daje jakiś tam pogląd.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez CLAU » 26 cze 2015, 09:20

zemoj, tak dokladnie to nie powinno byc bujania, tylko nacisk w dol po czym auto wraca do neutralnej pozycji a nie ze jeszcze chwile sie buja.

Amortyzator po to trzyma na sprężynie aby tego bujania właśnie nie było. Jeżeli buja i im mocniej tym amor jest bardziej zużyty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 26 cze 2015, 09:23

Chyba tak właśnie napisałem?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez CLAU » 26 cze 2015, 09:26

No tych dwoch wachnieć w idealnej sytuacji powinno nie być tylko coś w stylu sztywnego wypoziomowania do neutralnej pozycji. jak się zaczyna lekko lub mocniej bujać przy powrocie do pozycji zero no to amor jest mniej lub bardziej zuzyty. Mówię oczywiście w sytuacji na postoju.

Napisales ze powinno isc w dol, do gory i przy ponownym odbiciu(?) sie zatrzymac – powinno isc w dol i wrocic na sztywno do gory i koniec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 26 cze 2015, 09:40

Faktycznie może nie do końca dobrze się wyraziłem. Chodziło mi o to, żeby po powrocie do góry nie bujało. Tak czy siak, metoda prosta, bezpłatna, przydatna przy oględzinach i coś tam zawsze powie ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Yoki » 26 cze 2015, 10:42

A już najlepiej na jakimś zagłębieniu asfaltu sprawdzić nie trzeba jechać szybko, porządny sprzęt nawet raz się nie powinien bujnąć. Nie tak jak w starych autach, że bujało jeszcze 0,5 km
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez siemek55 » 26 cze 2015, 12:27

dobrze się czyta :D, był i bujany i trzepany. Auto wraca do pozycji statycznej w dwóch ruchach. Na moje oko to amorki. Niemniej najlepiej to czuć na plecach podczas jazdy. Autem ewidentnie buja ponad normę. mam nadzieję że to nie zawias tylko właśnie amorki. przemawia za tym ich przebieg: 230kkm Niemiec ich raczej nie wymieniał. Auto kupione z przebiegiem w miarę potwierdzonym 137kkm. Chodziło mi raczej o wynik badania ze stacji. w poniedziałek się okaże co jest przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez CLAU » 26 cze 2015, 12:40

Z doświadczenia wiem, że można na stacji trzepać cały tydzień, z kanału brechą podważać a i tak są sytuację, że nic z tego nie wyniknie a jak tylko zjedziesz z podnośnika to słychać że coś napieprza bo zaraz tuleja jest dziwnie zerwana, że nie widać i stuka tylko w konkretnym kierunku, albo sprężyna gdzieś peknięta i też nie widać. Różne są przypadki.
Może wymienić amortyzatory na nowe przy tym przebiegu tak dla świętego spokoju aby mieć nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 26 cze 2015, 12:49

Dokładnie. Na SKP łatwo wyjdą uszkodzenia i zużycie wahaczy, końcówek itd, ale amory często na testach wychodzą ok, a w rzeczywistości są mocno zużyte. Tutaj akurat dużo mówią subiektywne odczucia podczas jazdy i czasem trzeba bazować wyłącznie na tym decydując się na wymianę. Jeżeli amortyzatory nie były wymieniane, to bardzo możliwe, że nadszedł ich czas.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Zibi85 » 1 sty 2016, 23:24

Panie i Panowie, gdzie polecacie zakupić Kayaby do Mazdy? Gdzie najtaniej i dobrze, oraz jest pewne że nie trafi się podróbki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2011, 23:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez rafał88 » 2 sty 2016, 11:37

Zibi85 napisał(a):Panie i Panowie, gdzie polecacie zakupić Kayaby do Mazdy? Gdzie najtaniej i dobrze, oraz jest pewne że nie trafi się podróbki?


Rowniez to chcialem napisac, tylne mi zamarzły i jest beton... :|

IPARTS i JAPOMOTO, CARSPEED :> ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Damian68 » 2 sty 2016, 15:51

Dużo części tutaj zamawiałem ale jak cenowo to nie wiem.
Fox Rzeszów
http://www.fox.rzeszow.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki