Strona 1 z 5

Świece zapłonowe Bosch Super 4

PostNapisane: 21 sie 2006, 13:28
przez Haszcz
bla-bla: "Kolejny wynalazek firmy Bosch. Bosch Super 4 są oparte na technologii iskry powietrzno-ślizgowej i jako pierwsze świece zapłonowe posiadają cztery cienkie elektrody masowe oraz zaostrzoną i pokrytą srebrem elektrodę środkową.

Jest to połączenie jedyne w swoim rodzaju i posiada szereg zalet. W zależności od obciążenia silnika iskra wybiera zawsze optymalną drogę przeskoku zapewniając w każdym przypadku zapłon mieszanki paliwowej. "

PostNapisane: 21 sie 2006, 15:25
przez gadula
Ale inteligentne te iskry, że wiedzą którą drogą przeskoczyć <lol> Mnie przez 5 lat w technikum uczyli, że iskra przeskakuje po jak najkrótszej drodze, czyli jak najmniejszym oporze ;) Swoją drogą, były już takie świece, tylko miały 2 elektrody, a nie 4. I jest to chyba kolejny produkt, aby naciągać konsumentów.

PostNapisane: 21 sie 2006, 15:42
przez tomekrvf
Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.

PostNapisane: 21 sie 2006, 18:30
przez Grzyby
tomekrvf napisał(a):Bosch = kosz

hehehehe

Ja kiedys wpadłem na pomysł założenia Boscha do Wartkiego 1.3
I po odpaleniu i 500m przejażdżki wylądowały w pudle w garażu, a stare Iskry (po jakichś 30tys.km) chodziły lepiej <dupa>

PostNapisane: 21 sie 2006, 20:54
przez Haszcz
tomekrvf napisał(a):Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.


Alez wy konserwatywni jestescie:) Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy. A przeciez nie tylko Bosch robi 4 elktrodowe swiece. W swojej ofercie takie swiece ma równiez BERU i chyba NGK (iridium?). Ja chyba sobie sporbuje załozyc

PostNapisane: 21 sie 2006, 21:18
przez Grzyby
Haszcz napisał(a):tomekrvf napisał:
Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.


Alez wy konserwatywni jestescie:) Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy.

Ja bym słuchał Tomka :)
Jakby nie wiedział to by nie pisał, ale rób jak chcesz :P

PostNapisane: 21 sie 2006, 22:15
przez tomekrvf
Haszcz napisał(a):Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy.

I nigdy w życiu ich nie zobaczy. I nie dlatego że o nich nie słyszałem. Po prostu – Bosch = kosz.
PS Jak już miałbym coś kupic do dupowoza GE KL to kupiłbym sobie NGK ZFR6FIX-11.

PostNapisane: 21 sie 2006, 23:18
przez MAXX
Haszcz napisał(a): "Kolejny wynalazek firmy Bosch. Bosch Super 4


to już nie chyba już tylko wynalazek Bosh – ja mam jakiejś firmy na D ale nie wiem dokładnie jaka

już wiem to Denso :)

PostNapisane: 31 sie 2006, 02:30
przez siwy_dymek
Mechanik mi niedawno [powiedizal jak sprawqdzal kompresje, ze mam jakeis wieloelektrodowe i zebym zmienil na normalne! Nie mialem do tej pory czasu, ale od tego czasu przymierzanm sie do zmiany! Kto poleci jakis sprawdzony patent, czyli co polecacier zalozyc?

PostNapisane: 5 wrz 2006, 22:51
przez wojtek75
Do Mazdy sa dedykowane NGK i tego się trzeba trzymać.

PostNapisane: 21 lis 2006, 22:02
przez tripleiks
Taaa jasne srutututu Brisk puścił kiedys coś podobnego ja tam preferuję NGK :)

PostNapisane: 2 gru 2006, 00:23
przez qbus
Kiedy byłem młody i głupi za czasów Cinquecento 700 zamarzyły mi się tak pięknie opisywane na allegro świece Brisk 3 – elektrodowe (całe szczęście że 700 ma tylko 2 cylindry więc się na dużo nie naciągnąłem). Po założeniu nie zauważyłem żadnej różnicy wręcz można było powiedzieć że na minus. Po kilku dniach obroty jałowe stały się bardzo nierówne aż któregoś dnia samochodzik zastrajkował i nie odpalił. Wspaniały Brisk poszedł w kosz a na to miejsce wróciły Iskry i wszystko wróciło do normy.
A teraz już nie jestem młody :) Pozdrawiam wszystkich którzy uczą się na własnych błędach :)

Świece zapłonowe

PostNapisane: 15 lut 2007, 11:38
przez brii
Był temat o kablach WN, ale nie było o świecach więc zakładam :)

Wszyscy chwalą produkty NGK, ja się zraziłem do świec NGK (na kable nie mogę złego słowa powiedzieć).
Sprawa wygląda tak: w motocyklu zmieniłem trzy komplety świec NGK – wytrzymywały góra 200km, a potem padały z powodu zalania przy odpalaniu :|
Gaźniki ustawione jak należy – nie leją. Po zmienie świec na DENSO święty spokój :)
Nie pisałbym o tym, gdyby nie to, że w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra :)

PostNapisane: 15 lut 2007, 11:45
przez sołtys
brii NGK możesz mieć produkowane w japoniii z serii V-Line i są <spoko> natomiast raz ojciec kupił do KII NGK ale zwykłe made in france i niestety padły po 12 kkm wiec trzeba uważać co sie kupuje.

PostNapisane: 15 lut 2007, 14:07
przez Michel
Wtrące też swoje 5 groszy. W motocyklu NGK są do <dupa> , w samochodzie te V-Line są bez zażutu.
Co do motorku, to wcale też nie musi być wina świec, choć najlepiej spisują się Iskry.
W mojej dwukółce świece często zdychają, a stotowałem różne marki. Podobno to wina ilości podawanego paliwa. Gdy gaźnik jest napełniony wszystko OK, ale zdaża się że więcej paliwa się spala niż wlewa się ze zbiornika. ( To taka moja uwaga, ale to nie znaczy, że w Twoim wypatku też tak jest.)

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 15 lut 2007, 19:50
przez MarcinB
brii napisał(a):w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra :)


Hmm czasem po nocy też tak mam. Wymieniłem przewody WN i dalej tak samo. Świece mam NGK (mają jakieś 10kkm) może więc o to chodzi?

PostNapisane: 15 lut 2007, 22:07
przez misiek06
ja też kilka razy kupowałem NGK i zawsze dosłownie zawsze mnie zawodziły po niedługim czasie, a teraz już któryś raz z rzędu mam Denso i jestem spokojny :] aha Mazda oczywiście na LPG :)

PostNapisane: 16 lut 2007, 09:38
przez STEffAN
Ja jeżdżę na japońskich NGK w GE 1.8 16v i jestem bardzo zadowolony, juz 30 tysięcy zrobione na nich.

Które świece zapłonowe będą najlepsze do mojej mazdy?

PostNapisane: 16 lut 2007, 14:54
przez joksior
Witam.

Przejrzałem archiwum i znalazłem te najlepsze firmy: NGK i DENSO.

Które świece będą najlepsze do mojej mazdy bez LPG? (Mazda 323F BG 1.6 16V 1992r)

NGK:
– BKR6E-11
– BKR5E-11
Czym one się różną?

DENSO:
– K16PR-U
– K20PR-U

Z góry dziękuje za pomoc w wyborze.

PostNapisane: 16 lut 2007, 18:27
przez MarcinB
BKR5E-11 i K16PR-U są "cieplejsze" co znaczy, że nagrzewają się do wyższej temperatury w trakcie pracy silnika. Moim zdaniem jak jeździ się w długie trasy lub ostro się ciśnie to lepiej kupić te zimniejsze. Natomiast jak się jeździ spokojnie po mieście na krótkich dystansach to lepiej wstawić cieplejsze. Będą się łatwiej oczyszczać z osadu.