Prostownik – czy warto kupić, a jeśli tak to jaki?
Witam
Zbliża się zima i zacząłem myśleć o przygotowaniach. Akumulator mam nowy, ale pracuję w domu i jeżdżę dość mało i na krótkie trasy (miasto). W instrukcji akumulatora przeczytałem, że w takim przypadku możliwa będzie konieczność doładowywania akumulatora. Myślałem o kupnie prostownika i nawet znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/item140315566_pro ... ocykl.html albo: http://www.allegro.pl/item140435098_pro ... f_vat.html
i jeszcze: http://www.allegro.pl/item139040671_pro ... hell_.html
No i tu pytanie – czy warto i jeśli tak, to czy takie tanie prostowniki są w miarę dobrej jakości, bo na takie za 400 raczej mnie nie stać, i jeśli te tanie są w miarę dobre, to czy moglibyście doradzić co wybrać, albo czym się kierować przy wyborze?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zbliża się zima i zacząłem myśleć o przygotowaniach. Akumulator mam nowy, ale pracuję w domu i jeżdżę dość mało i na krótkie trasy (miasto). W instrukcji akumulatora przeczytałem, że w takim przypadku możliwa będzie konieczność doładowywania akumulatora. Myślałem o kupnie prostownika i nawet znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/item140315566_pro ... ocykl.html albo: http://www.allegro.pl/item140435098_pro ... f_vat.html
i jeszcze: http://www.allegro.pl/item139040671_pro ... hell_.html
No i tu pytanie – czy warto i jeśli tak, to czy takie tanie prostowniki są w miarę dobrej jakości, bo na takie za 400 raczej mnie nie stać, i jeśli te tanie są w miarę dobre, to czy moglibyście doradzić co wybrać, albo czym się kierować przy wyborze?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
nie znam sie na prostownikach, ale wizualnie i troche z opisu najbardziej podoba mi sie ten ostatni za 182- taka moja opinia
ale jak piszesz ze masz nowy akumulator, podejrzewam ze jest na niego gwarancja 2 lata , to czy jest sens wydawac pieniadze na prostownik?
ale jak piszesz ze masz nowy akumulator, podejrzewam ze jest na niego gwarancja 2 lata , to czy jest sens wydawac pieniadze na prostownik?
- Od: 15 wrz 2005, 09:30
- Posty: 121
- Skąd: ziemia sieradzka
- Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA
Akumulator ładuje się z MAX 1/10 jego pojemności, czyli jak masz np 40Ah to ładujesz max 4 Ampery przez 10 godzin. Oczywiście zależy jak jest rozładowany. Ja bym kupił ten środkowy, bo ma regulacje prądu ładowania. Poza tym, popieraj polski przemysł
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Prostownik powinienieś dobrać w zalezności od pojemnoci aku jaki masz ładować. Dobry prostownik powinien miec regulację oraz zabezpieczenia przed przegrzaniem, błednym połaczeniem (– +), zwarciem. Niektóre tez mają fajną funkcję -rozładowywania. Działa ona na zasadzie impulsu, który rozładowuje akumulator. Coś takiego jakbyś podłączył żarówkę 5watt w czasie ładowania. Odsiarcza to bardzo fajnie aku. Ten polski jest najfajniejszy.
Pozdr
Pozdr
- Od: 16 gru 2004, 00:54
- Posty: 48
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg
Witajcie mam takie pytanie odnośnie prostownika,
Jaki najlepiej zakupic wiadomo ze przy ładowaniu akumulatora powinno sie go odłaczyc od auta ale jak nie odłanczamy to jaki prostownik byscie polecili impulsowa czy jakis taki zwykły najprosciejszy
Jaki najlepiej zakupic wiadomo ze przy ładowaniu akumulatora powinno sie go odłaczyc od auta ale jak nie odłanczamy to jaki prostownik byscie polecili impulsowa czy jakis taki zwykły najprosciejszy
spodziewałem sie takiej odpowiedzi <lol2> aku mam dobry tzn no wmiare dobry auto ma juz ponad 4 lata i nie byl wymieniany akumulator i jak bylo -20 to zapalił za pierwszym razem ale bylo mu ciezko a ja robie codziennie tylko około 10 km no czasami wiecej jak jest -5 stopni zapala bez problemu chodzi mi oto zeby czasami tylko sobie podładowac a ogolnie temat załozyłem bo sie moze komus jeszcze przyda i swoją wiedze tez zaspokoje Pozatym ojciec kupił sobie lancera i trzymał go w garazu przez miesiac w tym czasie sie tam siedziało bawiło sie radio sie sprawdzało itp noi odpalił w niedziele wyjechał nim zgasił potem chciałem zapalic a tu dupa ;p tylko kontrolki zaswieciły noi musiałem wziasc stary prostownik właczyłem na minimum na 5 minutek i potem bezproblemu zapalił ale boje sie podpinac stare prostowniki czy to nie ma nic do rzeczy
Ja ostatnio kupiłem prostowniczek za 150 złociszy.
http://www.bazarcen.pl/popup.asp?pid=70866197&pnr=11001&foto=1
Mam aku 55 Ah więc starcza w sam raz. jestem już po jednym ładowaniu bo w te mrozy mi zamarzł i jestem zadowolony.
http://www.bazarcen.pl/popup.asp?pid=70866197&pnr=11001&foto=1
Mam aku 55 Ah więc starcza w sam raz. jestem już po jednym ładowaniu bo w te mrozy mi zamarzł i jestem zadowolony.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
- Od: 4 gru 2009, 15:37
- Posty: 162
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Saab 9-3 2.0t Vector
najlepszy jest "impulsowy" ale to spory koszt...
a osobiscie w ramych przystepnosci finansowej
polecam taki, w ktorym mozesz regulowac pobor pradu,
no bo akumulator powinno sie ladowac niewielkim pradem w miare dlugo, ale nie za dlugo...
a wyczerpany pobierga go, dosc sporo, co ma ewidentnie wplyw na jego zywotnosc!
potem mozesz go za pare pln, przy pomocy wiedzy eletryka troche stuningowac przy pomocy konensatowrow , diod lub lampko- kontrolki....
pozdr.
Enduro
a osobiscie w ramych przystepnosci finansowej
polecam taki, w ktorym mozesz regulowac pobor pradu,
no bo akumulator powinno sie ladowac niewielkim pradem w miare dlugo, ale nie za dlugo...
a wyczerpany pobierga go, dosc sporo, co ma ewidentnie wplyw na jego zywotnosc!
potem mozesz go za pare pln, przy pomocy wiedzy eletryka troche stuningowac przy pomocy konensatowrow , diod lub lampko- kontrolki....
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Z praktycznego punktu widzenia, do ładowania, czy podładowania akumulatora raz na jakiś czas, wystarczy podstawowy, nawet automatyczny prostownik, który jest w stanie podać prąd około 1/10 wartości pojemności akumulatora. Oczywiście, że zasilacze impulsowe, z regulacją prądu ładowania są najlepsze, ale jedno ładowanie raz na jakiś czas super zajefajnym, wypasionym prostownikiem w życiu akumulatora nic nie zmieni. Wszelkie zasady o prawidłowym ładowaniu akumulatora, wartość prądu, czas ładowania są łamane w czasie eksploatacji w aucie, np: po rozruchu akumulator otrzymuje ogromny prąd, w czasie kilkugodzinnej jazdy jest przeładowywany itd. Co zmieni jedno doładowanie? Chyba tylko samopoczucie, że dbamy o sprzęt i słusznie. To producenci powinni dbać, żeby ich baterie sprostały trudnym warunkom pracy, a my powinniśmy wybierać najlepsze.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
te niekorzystne warunki w aucie podczas eksplatacji reguluje elektronika
a dobre i regularne podladowywanie i ladowanie akumulatra i odp. dbanie o jego stan tech.,
na pewno znacznie przedluza mu zycie!
pozdr
E
a dobre i regularne podladowywanie i ladowanie akumulatra i odp. dbanie o jego stan tech.,
na pewno znacznie przedluza mu zycie!
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jedyne urządzenie elektroniczne, które ma wpływ na ładowanie akumulatora, to regulator napięcia przy alternatorze. Napięcia nie prądu, jak napisałem wyżej nie ma możliwości regulacji prądu ładowania, akumulator pobiera go ile sobie życzy.
Największa krzywda dzieje się akumulatorowi, kiedy jest niedoładowany(krótkie przebiegi, częste odpalanie), spada gęstość elektrolitu, zasiarcza się wówczas i traci parametry. Częstsze ładowanie jest wtedy konieczne.
Największa krzywda dzieje się akumulatorowi, kiedy jest niedoładowany(krótkie przebiegi, częste odpalanie), spada gęstość elektrolitu, zasiarcza się wówczas i traci parametry. Częstsze ładowanie jest wtedy konieczne.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Jedyne urządzenie elektroniczne, które ma wpływ na ładowanie akumulatora, to regulator napięcia przy alternatorze. Napięcia nie prądu, jak napisałem wyżej nie ma możliwości regulacji prądu ładowania, akumulator pobiera go ile sobie życzy.
Albo umyślnie uprościłeś całą sprawę, albo nie do końca wiesz na czym to polega. Nie wiem które z dwojga więc napisze trochę dokładniej:
Naładowany akumulator o napięciu znamionowym 12V, powinien mieć około 12,5V.
Regulator napięcia musi dbać o to, by napięcie ładowania nie przekroczyło 14,5V.
Ilość prądu jaką jest w stanie przyjąć akumulator wynika więc z różnicy tych napięć i rezystancji wewnętrznej akumulatora, która jest zmienna (gwałtownie rośnie w momencie nasycenia). Wobec tego naładowany akumulator, przy podłączonym prawidłowym zasilaniu 14,4V nie przyjmie dużo więcej prądu. Nie bez powodu tak zostały te napięcia ustawione i od producentów akumulatorów wymaga się, by akumulator wytrzymał takie ładowanie przez baaardzo długi czas.
Z drugiej strony, rozładowany akumulator wcale nie dostaje jakiejś megamasakrycznej porcji energii, bo wynika to z możliwości alternatora, który ma określoną moc. Przy prawidłowo dobranym zestawie alternator-akumulator, nawet rozładowany akumulator nie weźmie więcej prądu niż jest w stanie wytworzyć alternator, oraz pomniejszonego o to, co zużywają inne urządzenia. To chyba proste
Biorąc pod uwagę, że prąd ładowania akumulatora powinien być zależny od jego pojemności, całość zaczyna się składać:
Wypasione auta, potrzebujące dużo prądu – duży akumulator i duży alternator
Małe autka bez osprzętu – mały alternator i mały akumulator.
Regulatory napięcia w obu przypadkach mają to samo napięcie 14,4V, a prądy jakie płyną w obwodach różnią się diametralnie.
Dlatego właśnie powinno się przestrzegać zaleceń producenta odnośnie pojemności akumulatorów i najgorsze (moim zdaniem) co może być to odpalanie auta na 'pożyczkę'
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi, bardzo czytelnie opisałeś, właściwie nie mam nic do dodania, w 100% zgadzam się.
Oczywiście, że uprościłem swoją wypowiedź. W zgodzie z tematem, chciałem pokazać, że alternator nie jest Idealnym "prostownikiem", a doładowywanie akumulatora najprostszym prostownikiem w zupełności wystarczy.
Oczywiście, że uprościłem swoją wypowiedź. W zgodzie z tematem, chciałem pokazać, że alternator nie jest Idealnym "prostownikiem", a doładowywanie akumulatora najprostszym prostownikiem w zupełności wystarczy.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
kup dobry prostownik i najlepiej z regulacja ladowania...
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jeżeli chcesz podtrzymywać akumulator przy życiu, np. gdy auto stoi dłużej w garażu lub jeździ małe dystanse, to proponuję zakup małego prostownika impulsowego, który jest od lat wykorzystywny np. w kampingach. Małe urządzonko, wystarczy podpiąc np na noc, a spokojnie delikatnie podładuje baterię i utrzyma jej stan.
Jeżeli zaś chodzi o konkretne ładowanie to ja przez lata używałem sprzętu Made in UdSSR i nigdy nie mogłem złego słowa powiedzieć. Ważne, by można było regulować prąd ładowania, ja miałem trzy tryby min/norm/maks i stykało.
Jeżeli zaś chodzi o konkretne ładowanie to ja przez lata używałem sprzętu Made in UdSSR i nigdy nie mogłem złego słowa powiedzieć. Ważne, by można było regulować prąd ładowania, ja miałem trzy tryby min/norm/maks i stykało.
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność." Adam Opel
- Od: 20 paź 2009, 08:42
- Posty: 11
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: 323F BA V6 GT & Citroen C-Crosser 2.2 HDI
Warto kupić prostownik choćby Boscha C3 dużo tego w sklepach internetowych jak i allegro a czasem w sklepach z akulami, elektryką...
Automatyczna ładowarka Bosch C3
Charekterystyka:
•Ładowanie konserwacyjne
Ładowanie impulsowe
Zabezpieczenie przed zmianą biegunowości
W zestawie:
•W zestawie z zaciskami przyłączeniowymi
•Ładowarka z 2 okrągłymi końcówkami kablowymi
•Mocowanie haczykowe.
Wyposażenie: produkt
•Sterowanie automatyczne za pomocą MCU (Micro Computer Unit)
•Łatwe do odczytu wskaźniki zapewniają interaktywność
•Możliwość ponownego naładowania akumulatora na blisko 100% pojemności
•Zabezpieczenie przez zmianą biegunowości i przegrzaniem.
Automatyczna ładowarka Bosch C3
Charekterystyka:
•Ładowanie konserwacyjne
Ładowanie impulsowe
Zabezpieczenie przed zmianą biegunowości
W zestawie:
•W zestawie z zaciskami przyłączeniowymi
•Ładowarka z 2 okrągłymi końcówkami kablowymi
•Mocowanie haczykowe.
Wyposażenie: produkt
•Sterowanie automatyczne za pomocą MCU (Micro Computer Unit)
•Łatwe do odczytu wskaźniki zapewniają interaktywność
•Możliwość ponownego naładowania akumulatora na blisko 100% pojemności
•Zabezpieczenie przez zmianą biegunowości i przegrzaniem.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki