Strona 1 z 3

Płyny hamulcowe

PostNapisane: 19 cze 2006, 20:32
przez COPS
Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?

PostNapisane: 19 cze 2006, 22:32
przez brii
Do GE dobry powinien być DOT4

PostNapisane: 19 cze 2006, 22:33
przez nemi
brii napisał(a):Do GE dobry powinien być DOT4

3 z tego co pamiętam...

PostNapisane: 19 cze 2006, 22:44
przez qlesh
Zalezy jak jezdzisz. Jak duzo hamujesz, cisniesz na maxa do swiatel i z piskiem hamujesz to i DOT-4 nie pomoze :D Ja leje DOT – 4 i jeszcze nie narzekalem, ale slyszalem ze jest jakis DOT – 5, ciekawe jaka cena.

PostNapisane: 23 lis 2006, 14:24
przez tomekrvf
Pewnie DOT 4. Powinno być napisane na korku od zbiorniczka.

PostNapisane: 25 lis 2006, 11:02
przez tarkan
Z instrukcji...
SAE J1703 lub FMVSS116 DOT-3 lub DOT-4

PostNapisane: 26 kwi 2007, 08:56
przez brii
PAWEL MENDREK napisał(a):jaki mam kupic płyn hamulcowy potrzebuje na dolewke a niewiem jaki był w czesniej wlany madzia jest z niemiec prosze o pomoc

Panowie – poważne ostrzeżenie – jakiś miesiąc temu dolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego w motocyklu trochę płynu DOT-4 z BP (reszta była z Organiki, też DOT-4) i nie skończyło się to dobrze :| Wczoraj zmieniałem klocki i postanowiłem zmienić również płyn. Po zdjęciu dekielka zamykającego zbiornik moim oczom ukazała się gumowa uszczelka ale niestety większa o jakieś 50% niż powinna być :( Płyny się nie zmieszały i doszło do jakiejś reakcji która wypaczyła gumę. Szczęśliwie dolałem tego płynu tylko troszkę i nie zszedł w "dół" układu. Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!

PostNapisane: 26 kwi 2007, 09:23
przez Bimbak
brii napisał(a):Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!

:| straszne dziwne co ci się przytrafiło. Ja nigdy nie zwracałem uwagi na marke płynu i jakoś nie miało to nigdy przykrych konsekwencji. Zresztą chyba te płyny powinny być "mieszalne".

PostNapisane: 26 kwi 2007, 09:49
przez brii
Też byłem zaskoczony, ale już na początku śmierdziało mi to, że płyn z BP był czerwonawy zamiast żółtawy...

PostNapisane: 10 maja 2007, 19:15
przez fotokrak
Generalnie właśnie też uzupełniałem zbiorniczek i na butelce jest napisane, że uniwersalny DOT-4, ale że nie zalecają mieszania z innymi.
Z logiki wynika że faktycznie nie powinno się mieszać żadnych płynów ani olei, wiadomo że każdy producent ma swoja technologie i rożne mieszanki dodatki itd. i może się zdążyć raz na 1000 że dojdzie do mniej lub bardziej niekorzystnej reakcji.
Widziałem DOT-5 napisane było że do samochodów z ABS i takie tam ale zadzwoniłem do mojego mechanika i powiedział że gdy wymieniał to wlał dot-4, różnica w cenie była na butelce 250ml około 1 funta, na większe nie patrzyłem

PostNapisane: 10 maja 2007, 21:52
przez brii
I dobrze zrobił – DOT5 nie nadaje się do tak wiekowych pojazdów jak nasze...

PostNapisane: 27 lip 2008, 19:14
przez siegu
ted1 napisał(a):Panowie , ile płynu hamulcowego mieści sie w maździe 6 ? Ile mam kupić ?

michstan napisał(a):Dołączam się do pytania – ile płynu hamulcowego do Mazdy 6 2,0 diesel?

myśle że nie więcej niż 1 litr :)

PostNapisane: 29 lip 2008, 00:05
przez keczu
Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
<wow>

PostNapisane: 29 lip 2008, 11:48
przez zdzich44
keczu napisał(a):Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
<wow>


Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.

PostNapisane: 29 lip 2008, 13:38
przez arabek
COPS napisał(a):Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?

zalecany DOT-3

PostNapisane: 29 lip 2008, 18:38
przez keczu
zdzich44 napisał(a):Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.

No tak troche zamacilem,faktycznie DOT-y sa mieszalne ze soba. <spoko>

PostNapisane: 12 lip 2009, 12:02
przez Feniks_rf
arabek napisał(a):
COPS napisał(a):Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?

zalecany DOT-3

Znalazłem na necie jakiś artykuł z AutoŚwiat w którym pisało że DOT 4 ma o 30C wyższą temp wrzenia (230C w porównaniu 200C do DOT3) a podsumowanie było takie:

Pamiętaj o płynie
– Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
– Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
– Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
– Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.


Z tego artykułu rozumiem że dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy stosować DOT 5.1 (cena jest chyba porównywalna z innymi)?

PostNapisane: 12 lip 2009, 13:45
przez freshbratek
jestem po lekturze tygodnika "MOTOR" w którym zostało napisane że DOT 5.1 powinno się stosować do aut z ABS. Obecnie mam zalane DOT 3 albo DOT 4 nie pamiętam. Po przejechaniu 30 kkm zauważyłem ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Czyżby nastał czas na wymianę płynu na DOT 5.1 ??? Płyn zalewałem rok temu.

Re: Płyn hamulcowy do auta

PostNapisane: 13 wrz 2010, 12:12
przez Erastotenes
UWAGA!

Stosowanie tradycyjnych płynów DOT 4 w układach hamulcowych wyposażonych w system ESP jest niedopuszczalne i grozi nieprawidłowym funkcjonowaniem całego układu hamulcowego. W takich przypadkach TRW poleca używanie płynu TRW DOT 4 ESP (opakowanie 1 l – oznaczenie symbolem PFB440 i opakowanie 500 ml – oznaczenie PFB445).
Również do innych układów w ofercie TRW znajdziemy całą gamę płynów. Wszystkie płyny są dostępne w zróżnicowanych pojemnościach, które można dobierać w zależności od potrzeb:
TRW Brake Fluid DOT 3 PFB325 – 250ml , PFB350 – 500 ml, PFB301 – 1 l oraz PFB305 – 5 l.
TRW Brake Fluid DOT 4 dostępny pod numerem PFB425 – 250 ml, PFB450 – 500 ml, PFB401 – 1 l, PFB405 – 5 l, PFB420 – 20 l oraz płyn PFB420DR w opakowaniu specjalnie przystosowanym do współpracy z urządzeniem TRW do wymiany płynu hamulcowego.
Dla „rajdowców” w ofercie TRW dostępny jest płyn Brake Fluid Grand Prix 600 o temperaturze wrzenia suchego 300oC, oznaczony jest kodem PFB601 – opakowanie 1L.
Dla układów hamulcowych wymagających specyfikacji DOT 5.1 znajdziemy płyn TRW Brake Fluid DOT 5.1 w opakowania od 250 ml do 20 l. Tak szeroka i kompleksowa oferta płynów hamulcowych pozwala dobrać odpowiedni produkt do niemal wszystkich spotykanych na rynku układów hamulcowych.
infoTRW

Do wymiany powinno wystarczyć około 750 ml płynu. Zalecany przez serwisy to DOT3lub 4; Polecane firmy TRW, Brembo lub ATE jeśli chodzi o wersję BJ
info o PH TRW
Obrazek

Re: Płyny hamulcowe

PostNapisane: 8 lut 2011, 01:02
przez Murray
Zgadza się prawidłowe odpowietrzenie układu to podstawa...
Ja w swojej Maździe 323 F mam ABS i zalany Ferodo DOT 4. Wszystko oki przy gwałtowniejszych hamowanaich i tych lekkich...