Strona 2 z 2

PostNapisane: 20 gru 2019, 00:24
przez zadra
a ja odwrócę kota ogonem..
Aktualnie benzyny z bezpośrednim wtryskiem i wysokim stopniem sprężania, często także dodatkowo 3-cylindrowe mają kulturę pracy diesla, dlatego ich porównanie może być na plus dla nowych diesli.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 20 gru 2019, 13:37
przez Damian68
Ile ludzi tyle opinii :D Jak zastosuje to napiszę o swoich odczuciach :)

PostNapisane: 20 gru 2019, 16:51
przez jaciek
STARY1977MJ napisał(a):.Diesel to diesel i cicho jak benzyna nie będzie chodził tym bardziej w 10 letniej w maździe....
zdziwil bys sie jak bys posluchal,jak kto dba tak ma :)

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 20 gru 2019, 17:07
przez STARY1977MJ
Nie ździwie się,bo trochę znam te silniki.Moze jakbyś miał go od nowości to bym w to uwierzył,ale nie w 10 letnim klekocie który już jako nowy kulturą pracy nie grzeszył np. jak silniki hdi...

PostNapisane: 21 gru 2019, 16:00
przez Damian68
jaciek napisał(a):zdziwil bys sie jak bys posluchal,jak kto dba tak ma


Dokładnie jak dbasz tak masz , mogą być dwa trzy auta i każdy może inaczej klekotać :)

PostNapisane: 21 gru 2019, 21:34
przez rafał88
STARY1977MJ napisał(a):Nie ździwie się,bo trochę znam te silniki.Moze jakbyś miał go od nowości to bym w to uwierzył,ale nie w 10 letnim klekocie który już jako nowy kulturą pracy nie grzeszył np. jak silniki hdi...


Silniki HDI nie grzesza kultura pracy?? Chyba kpisz. Vieśwagon do dziaiaj dnia nie potrafi nawet w CR ogarnac ,zeby to jakos brzmialo. Nie zebym jakos obstawał za hdi , ale co jak co francuzkie diesle brzmia ladnie jak na klekota.

Co do samego dodawnia oleju do ropy to raczej słaby pomysl bo olej poprostu nie rozpuszcza sie w ropie, trzwba by to "rozmaić" w pb a pozniej dodac do ropy.
I malo tego, robilem takie cuda w t-25, czyli ruski traktor. Olej odkladał sie w odstojniku i wiecznie problem byl przez to. Druga sprawa kopcił fesssstt, zima ciezej palił, takze nie polecam.
Aa tu jeszcze patrzac ,zw nowe klekoty maja dpf to wg mnie nic dobrego z tego nie wyniknie.
Lepiei wlac kilka razy w roku "lepszej" ropy .

PostNapisane: 22 gru 2019, 00:04
przez zadra
to raczej słaby pomysl bo olej poprostu nie rozpuszcza sie w ropie

Nie mogę się z tym zgodzić – rozpuszcza się doskonale, ale Twoje doświadczenia z najtańszą ropą (lub nawet opałówą) i mixolem dawanym do traktorka nie muszą bezpośrednio przekładać się na inne paliwa i np Liqui Moly 1052...

Odpalał trudniej, bo nie miał świec żarowych a pompa i wtryski fabrycznej wydajności.
W separatorze prócz oleju była również na pewno woda a dadatkiem do paliwa na pewno nie było Liqui Moly 1052 czy choćby Ravenol, albo olej stihlowski do kosiarek spalinowych – kto do ciągnika lałby takie drogie specyfiki ...

Nie przekładałbym takiego doświadczenia na nowsze pojazdy a tym bardziej samochody;

Nie jestem jednak za tym,żeby do auta z dpf systematycznie wlewać mieszankę dieslo-olejową, bo sądzę,że w dłuższej perspektywie nie da to pozytywnych efektów a może mieć negatywny wpływ na dpf i katalizator.
To,że zmieni się liczba cetanowa a co za tym idzie sposób spalania będzie odrobinę odmienny, wydłużony i łagodniejszy – co za tym idzie "wtryski będą klekotały" odrobinę inaczej a właściciel zadowolony, bo przecież słychać poprawę w zachowaniu silnika to wcale nie oznacza,że silnikowi a tymbardziej dodatkowym podzespołom będzie lżej..

Ale; "wolnoć Tomku w Twoim domku"...

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 22 gru 2019, 00:14
przez Neonixos666
Znacie pewnie w marketach tanie dodatki do diesla które niby mają czyścić układ i wtryski. Zalewasz słyszysz wyraźną różnicę w pracy silnika, myślisz to działa bo super silnik chodzi a prawda jest inna. Ten dodatek podnosi liczbę cetanową paliwa czyli tak jak byśmy zalali paliwo premium, do puki jest w baku to silnik ładnie chodzi a po wyjeżdżeniu wszystko wraca do normy.

PostNapisane: 22 gru 2019, 00:17
przez zadra
Ten dodatek podnosi liczbę cetanową
:)

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 22 gru 2019, 16:14
przez STARY1977MJ
rafał88,żle mnie zrozumiałeś.Chodziło mi o to,że klekot mazdy nigdy nie miał takiej kultury pracy jak silniki HDI.Notabene w swoim obecnym aucie mam właśnie rozwinięcie chyba najlepszego silnika 2,0HDI,ale pomimo to że to wyśmienity silnik to niestety ale nie bedzie miał nigdy kultury pracy ailnika benzynowego,czy to 3,4 czy 6 cylindrowego.Diesel to diesel a benzyna to benzyna.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 23 gru 2019, 17:33
przez Damian68
Czy aby paliwo premium nie jest jeszcze bardziej "suche" ??? Czy nie powoduje jeszcze bardziej klekotanie?? Pytam jako laik :D

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 23 gru 2019, 18:30
przez Neonixos666
Diesel premium ma właśnie większą liczbę cetanową co za tym idzie ma lepszą zdolność do samozapłonu i robi to w sposób mniej gwałtowny, ma to spore znaczenie przy zimnym rozruchu jak i kulturze pracy. Dobrane odpowiednio węglowodory o łańcuchy prostym a mniej węglowodorów aromatycznych wytwarzają mniej sadzy. Ogólnie zwykłe paliwo ma parametry minimalne według normy a paliwa premium mają trochę lepsze plus dodatki które nie pozwalają wytrącać się cięższych parafin.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 23 gru 2019, 19:39
przez Damian68
<spoko> .

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 23 gru 2019, 22:24
przez rafał88
Potwierdzam to co Neonixos666 napisal . W belgii wlalem sobie takiej ropy "premium" i silnik faktycznie pracowal ciut ciszej. Wyjezdzilem zbiornik i sie skonczyla cichsza praca. W PL tez sobie tak zaleje drozszego paliwa, przeważnie wyjezdzam zbiornik ,ze wchodzi ok 40-42 litrow takze test na wahe wiarygodny ;p

STARY1977MJ napisał(a):rafał88,żle mnie zrozumiałeś.Chodziło mi o to,że klekot mazdy nigdy nie miał takiej kultury pracy jak silniki HDI.Notabene w swoim obecnym aucie mam właśnie rozwinięcie chyba najlepszego silnika 2,0HDI,ale pomimo to że to wyśmienity silnik to niestety ale nie bedzie miał nigdy kultury pracy ailnika benzynowego,czy to 3,4 czy 6 cylindrowego.Diesel to diesel a benzyna to benzyna.


Spoko luz ;) Noo pb to pb i sposobu mieszanki w dieslu cieszko zmienic.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 24 gru 2019, 12:12
przez Neonixos666
Co do odczuć dźwiękowych to trzeba sobie też uzmysłowić że cicha praca wcale nie jest wyznacznikiem dobrej pracy. W dieslach na pompie gdy opóźnimy delikatnie wtrysk silnik będzie pracował ciszej ale to nie znaczy że dobrze. Przy CR za dźwięk sporo odpowiadają wtryskiwacze ich poprawna praca to klucz do w miarę cichej i miękkiej pracy. Też inaczej jest przy wtryskiwaczach elektromagnetycznych a piezoelektrycznych. Również to że silnik głośno chodzi nie oznacza problemów z wtryskami, może to być wyklepane ,,sprzęgiełko" na pompie wysokiego ciśnienia czy pompie vaccum, luz łańcucha napędu rozrządu czy wypalone podkładki pod wtryskiwaczami. Sama generacja układu wtryskowego ma znaczenie.

PostNapisane: 1 sty 2020, 13:14
przez kokosz1981
JA używałem orleniski czerwony w 3 autach bez dpf itp. wynalazków:
Vectra C 2006 1.9cdti 12KM – ze 30-40 zbiorników (zawsze do pełna około 45 litrów i 250ml oleju od około 120kkm)
Ceed 2009 1.6 90KM – podobnie jak wyżej (przebieg auta około 150kkm)
A3 1996 1,9 90KM – około 20l ON i 100ml oleju (przebieg kto tam wie, któraś stówka na liczniku jest)

I różnic żadnych nie zaobserwowałem.
W vectrze miałem opcoma do sprawdzania wtrysków i różnice przed użyciem a po kilku zbiornikach była laboratoryjne, takież były również na koniec eksperymentów. Silniki chodziły jak chodziły, dymiły jak dymiły także dałem sobie spokój.