Strona 1 z 2

Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 13 gru 2019, 13:56
przez Damian68
Witam . Poczytałem trochę na forach samochodowych o dolewaniu oleju 2T do ON i jestem ciekaw Waszych opinii na ten temat. Można stosować czy nie , jaki ewentualnie olej do silnika z DPF, jakie proporcje ?

PostNapisane: 13 gru 2019, 18:27
przez zadra
u siebie możesz zalać nawet oleju słonecznikowego.. ;)

masz dpf – po co Ci kłopoty...

ja stosowałem 2T w comprexie, myślę że nie zaszkodziło i winą za awarię silnika obarczam zastosowanie log w dolocie oraz związane z tym spalanie detonacyjne ale kto to wie, co bardziej zaszkodziło bo 2T również w ropie pływały..

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 14 gru 2019, 15:53
przez Damian68
Na początek pytanie jaki olej 2T był dolany ?
Głownie chodzi mi smarowanie , a poczytawszy :D około 50-60 stron różnych forów samochodowych "nabyłem' wiedzę odnośnie stosowania oleju 2T i jego 'efektów' . Praca wtryskiwaczy i silnika jest ponoć cichsza , lepsze smarowanie układu wtryskowego bo obecny ON ma dodatki bio mniejszą ilość siarki etc, etc. Dlatego leją olej2T do silników diesla a z DPF ludzie dolewają ale tylko półsyntetyczny z niską ilością popiołów . Może wrzucę linka dla chętnych do lektury.

http://w.avensis.info/viewtopic.php?f=6 ... 63231ce43a

https://www.czasopismologistyka.pl/arty ... 25-artykul

Prześledziłem ten temat także na forach innych pojazdów. Każda opinia jest cenna ;)

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 14 gru 2019, 18:12
przez Neonixos666
Też swego czasu byłem ciekaw po co to ludzie dolewają i mam zdanie na ten temat. Olej do 2T stosuje się by polepszyć właściwości smarne paliw dla silników które były produkowane w latach gdy te właściwości były większe przez obecność związków siarki. Znaczne zmniejszenie ilości siarki wpływa pozytywnie na środowisko a dodatkowo chroni obecne bardzo precyzyjne układy wtryskowe przed odkładaniem się osadów związków siarki na ich elementach. Jednak w starszych autach z zasilaniem pompą wtryskową ma to pozytywny wpływ ponieważ w latach 90 było trochę inne paliwo niż są teraz. Dlaczego po dodaniu silnik pracuje ciszej? ma to związek z szybkością spalania się paliwa, dodanie dłuższych węglowodorów powoduje wydłużenie procesu spalania bo paliwo nie spala się tak raptownie. Ma to jednak swoje wady np przy zimnym rozruchu dłuższe węglowodory mają wyższe temp spalania i może dochodzić to wytwarzania się sadzy. Popiół zawarty w Oleju 2T również nie jest obojętny dla nowszych silników szczególnie z DPF.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 17 gru 2019, 15:58
przez Damian68
Właśnie dlatego chciałbym dolać ojeju 2T aby polepszyć smarowanie i zarazem wyciszyć wtryskiwacze. Nie chcę przytaczać tutaj przykładów z innych forów dlatego podałem linka dla zainteresowanych ale duża część ludzi którzy dolewają ten olej nie miała żadnych problemów z DPF . Myślę , że dolanie na bak paliwa 200 ml oleju ale półsyntetycznego nie zrobi krzywdy. Są w sprzedaży oleje z niską zawartością popiołów siarczanowych , np Ravenol Skuter 2T
https://www.ravenol.pl/skutery/1554-RAVENOL-SCOOTER-2-Takt-Polsyntet-1L-4014835728110.html
Ponoć ważne jest to aby był to półsyntetyk dla aut z DPF

PostNapisane: 17 gru 2019, 20:51
przez zadra
ważne jest to aby był to półsyntetyk dla aut z DPF


Nie ma w sprzedaży gotowego dodatku 2T dla DPF, jeśli chcesz zastosować, to konkretne parametry znajdziesz w kartach charakterystyki danego produktu.

Jest kilka ważnych parametrów min zawartość zanieczyszczeń, temperatura zapłonu, zawartość siarki..
Sam zdecyduj co potrzebujesz.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 18 gru 2019, 13:37
przez Damian68
I o to mi chodzi a więc temperatura zapłonu ilość popiołów tu cytat z forum mechaników


"Panowie, lać, lać i jeszcze raz lać. Tylko nie żaden miksol bo wam się nagary porobią. Najbardziej polecane na MT.de są półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (syntetyczne mają zbyt wysoką temperaturę zapłonu i obniżają cetan). Polecane i dostępne w PL: Liqui Moly 1052, Elf Moto 2 off road, Ravenol scooter 2t, Mannol 2-takt plus TC (super cena). Sporo osób jeździ też na rodzimym Orlenowskim semi (zwykły czerwony). Proporcja 1:200 lub 1:250. Efekty: przede wszystkim smarowanie i usuwanie nagaru z końcówek wtryskujacych (leczy zawieszenie się/stukanie wtrysków), oraz pompy, wycisza wtryskiwacze i wyrównuje ich korekcje, zmniejsza dymienie, obniża zużycie paliwa, polepsza parametry spalin przez co wydłuża interwały wypalania DPF. Pogadajcie z fachowcami od układów paliwowych do diesla, będziecie zaskoczeni tym co wam powiedzą w kwestii dolewki 2t do ON ;–)


I tak dla poczytania wątek z forum Toyoty Avensis

A Ty nadal nie czytasz co ja napisałem ;–)
Nigdzie nie napisałem, że ilość popiołów w omawianych olejach 2T równa jest maxymalnym wartościom dopuszczalnym przez normę JASO,
ale pisałem co konkretnie zaobserwowali i zmierzyli różni userzy w praktyce na konkretnych olejach 2T.

Norma JASO owszem dopuszcza mniej popiołów dla FD (0,18%) niż dla FC (0,25%),
ale ja porównywałem karty charakterystyki konkretnych olejów 2T różnych producentów
i w praktyce zawsze olej w wersji syntetycznej spełniający JASO FD miał więcej popiołów niż olej półsyntetyczny spełniający JASO FC.

Według normy JASO FC olej może mieć 0,25% popiołów, a LM1052 ma 0,06%, a olej Ravenol ma 0,03%.
Jest różnica ?

Wygooglałem jakieś wyniki testów z MT.de:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=pl

Jeżeli standardowy ON po spaleniu zostawia popioły w ilości 0,01% wg PN-EN ISO 6245
to po dodaniu do ON oleju 2T Liqui Moly 1052 (mieszany w proporcji 1:200) – ilość popiołów wzrośnie z 0,01% do 0,0103% :hahaha:
a przy super hiper extra paliwie diesel gold ze Statoil ilość popiołów po spaleniu wzrośnie z 0,004% do 0,0043%

Wzrost ilości popiołów spowodowany dodaniem oleju 2T jest więc śmiesznie symboliczny i pomijalny


http://www.avensis.info/viewtopic.php?f ... &start=200

PostNapisane: 18 gru 2019, 14:30
przez zadra
to ja już nie rozumiem.. przytaczasz cytaty w formie dowodu potwierdzającego Twoją tezę, nikt nie napisał, że "to jest zło bezwzględne" , Pytam : gdzie problem, co Cię jeszcze powstrzymuje?

na marginesie, na naszym forum również był identyczny temat – możesz i jego poczytać, przytoczyć,..

Polityka w Polsce nie weszła jeszcze tak głęboko do naszych domów, żebyś musiał pytać Pana Prezesa o pozwolenie lania 2T do własnego auta, zwłaszcza,że widzisz w tym kierunek właściwy i jedyny na poprawę tego, co się nie popsuło i raczej poprawek nie wymaga...
Masz jakieś symptomy zacierającej się pompy, problemów z wtryskami albo spalania detonacyjnego?
Myślę, że chcesz na siłę poprawić coś co działa prawidłowo, więc przytoczę słowa mojego kolegi:
" Lepsze wrogiem dobrego " nie psuj tego co jest sprawne..

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 18 gru 2019, 20:45
przez jaciek
Witam,nic nie zepsuje ja uzywam LM1052 .Dolewalem do mazdy6 pierwszej generacji jak i teraz do gh 2.0D.A roznica w pracy ukladu wtryskowego slyszalna,nie leje co tankowanie raz na miesiac 250ml na 60 litrow ropki.pozdrawiam kolegow i szerokosci.

Re: Wycieraczki

PostNapisane: 18 gru 2019, 21:07
przez Neonixos666

PostNapisane: 19 gru 2019, 16:56
przez Damian68
zadra napisał(a):to ja już nie rozumiem.. przytaczasz cytaty w formie dowodu potwierdzającego Twoją tezę, nikt nie napisał, że "to jest zło bezwzględne" , Pytam : gdzie problem, co Cię jeszcze powstrzymuje?


Nie przytaczam żadnej mojej tezy tylko zapytałem o opinie ludzi którzy stosowali lub stosują olej 2T do diesla

zadra napisał(a):na marginesie, na naszym forum również był identyczny temat – możesz i jego poczytać, przytoczyć,..

chętnie poczytam

zadra napisał(a):Polityka w Polsce nie weszła jeszcze tak głęboko do naszych domów, żebyś musiał pytać Pana Prezesa o pozwolenie lania 2T do własnego auta, zwłaszcza,że widzisz w tym kierunek właściwy i jedyny na poprawę tego, co się nie popsuło i raczej poprawek nie wymaga...


Gdzie napisałem , że widzę jakiś właściwy kierunek ? Po prostu chciałem poznać opinie bo chyba między innymi po to jest forum. A jeśli coś może pomóc lub zapobiec przedwczesnemu zużyciu to chyba ma sens.

jaciek napisał(a):Witam,nic nie zepsuje ja uzywam LM1052 .Dolewalem do mazdy6 pierwszej generacji jak i teraz do gh 2.0D.A roznica w pracy ukladu wtryskowego slyszalna,nie leje co tankowanie raz na miesiac 250ml na 60 litrow ropki.pozdrawiam kolegow i szerokosci.


Bardzo dziękuję za opinię ,

PostNapisane: 19 gru 2019, 17:39
przez zadra
wiesz, we wszystkich materiałach które przytoczyłeś są tylko i wyłącznie ochy i achy, co samo w sobie świadczy o tym,że dążysz tylko w jednym kierunku.
Nie chciałem Cię zawracać z drogi, tylko stwierdzić w przekonaniu, że bieżesz odpowiedzialność za wszystko co robisz ze swoim autem.
Ani nie namawiam, ani nie przestrzegam, jak już pisałem , ja również używałem takiej mieszanki, ale w dieslu wyprodukowany ponad 25 lat temu i nie mogę powiedzieć czy pomogło czy zaszkodziło.
Biorąc pod uwagę ilość zanieczyszczeń w paliwie o których nie wiemy, dodatki kwasów, olejów i wody, to faktycznie odrobina rasowego 2T nie powinna mieć znaczenia na zachowanie Twojego motoru.
życzę powodzenia w testowaniu i puść czasami informację jak daleko zajechałeś i co dolewasz.

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 19 gru 2019, 18:37
przez Damian68
Akurat masz rację że więcej jest achów i ochów i dlatego zacząłem pytać i przeglądać kilka forów samochodowych celem weryfikacji opinii użytkowników. Akurat nigdzie nie znalazłem dowodów na zły wpływ oleju 2T więc tym bardziej zacząłem węszyć :D . Wiadomo , że paliwa są różnej jakości tak jak i stacje na których tankujemy. Od lat upatrzyłem sobie jedną na której tankuję i ON i PB . Na razie jest ok . Akurat teraz do M5 zaaplikowałem środki FORTE więc muszę to wyjechać i dopiero zaaplikuje zakupiony już olej 2T LIQUI MOLY 2-TAKT MOTOROIL DO DWUSUWÓW 1L 1052 20459. Oczywiście , że będę opisywał na bieżąco moje odczucia i obserwacje aby były dla potomnych :D Co nie znaczy że nie posłucham opinii innych forumowiczów <ok> <ok>

PostNapisane: 19 gru 2019, 20:39
przez Neonixos666
Damian68 napisał(a):Akurat nigdzie nie znalazłem dowodów na zły wpływ oleju 2T


Czyli coś co nie szkodzi musi koniecznie pomagać :)

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 19 gru 2019, 21:09
przez Damian68
Nie musi ale może <oczko>

PostNapisane: 19 gru 2019, 21:37
przez jaciek
Ja jestem zadowolony z kultury pracy autka <jupi> mieszkam w bloku i nie tak dawno zaczepil mnie sasiad i mowi chodzi jak benzyna :)

PostNapisane: 19 gru 2019, 22:44
przez STARY1977MJ
jaciek napisał(a):Ja jestem zadowolony z kultury pracy autka <jupi> mieszkam w bloku i nie tak dawno zaczepil mnie sasiad i mowi chodzi jak benzyna :)


Ta,jasne,a obok siedzi świstak i zawija w sreberka....

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 19 gru 2019, 23:04
przez Neonixos666
obecne diesle które mają stopień sprężania na poziomie trochę ponad 15:1 po rozgrzaniu chodzą naprawdę cicho.

PostNapisane: 19 gru 2019, 23:23
przez STARY1977MJ
Neonixos666 napisał(a):obecne diesle które mają stopień sprężania na poziomie trochę ponad 15:1 po rozgrzaniu chodzą naprawdę cicho.


Tego mi nie musisz pisać bo takim właśnie jeżdżę,ale bez przesady...Diesel to diesel i cicho jak benzyna nie będzie chodził tym bardziej w 10 letniej w maździe....

Re: Olej 2 T jako dodatek do ON

PostNapisane: 20 gru 2019, 00:04
przez Neonixos666
STARY1977MJ napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):obecne diesle które mają stopień sprężania na poziomie trochę ponad 15:1 po rozgrzaniu chodzą naprawdę cicho.


Tego mi nie musisz pisać bo takim właśnie jeżdżę,ale bez przesady...Diesel to diesel i cicho jak benzyna nie będzie chodził tym bardziej w 10 letniej w maździe....


Teraz rozumiesz jakie efekty daje dodatek oleju do 2T <lol>