Olej 2 T jako dodatek do ON

Postprzez zadra » 19 gru 2019, 23:24

a ja odwrócę kota ogonem..
Aktualnie benzyny z bezpośrednim wtryskiem i wysokim stopniem sprężania, często także dodatkowo 3-cylindrowe mają kulturę pracy diesla, dlatego ich porównanie może być na plus dla nowych diesli.
Ostatnio edytowano 20 gru 2019, 16:34 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Damian68 » 20 gru 2019, 12:37

Ile ludzi tyle opinii :D Jak zastosuje to napiszę o swoich odczuciach :)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez jaciek » 20 gru 2019, 15:51

STARY1977MJ napisał(a):.Diesel to diesel i cicho jak benzyna nie będzie chodził tym bardziej w 10 letniej w maździe....
zdziwil bys sie jak bys posluchal,jak kto dba tak ma :)
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez STARY1977MJ » 20 gru 2019, 16:07

Nie ździwie się,bo trochę znam te silniki.Moze jakbyś miał go od nowości to bym w to uwierzył,ale nie w 10 letnim klekocie który już jako nowy kulturą pracy nie grzeszył np. jak silniki hdi...
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 14:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez Damian68 » 21 gru 2019, 15:00

jaciek napisał(a):zdziwil bys sie jak bys posluchal,jak kto dba tak ma


Dokładnie jak dbasz tak masz , mogą być dwa trzy auta i każdy może inaczej klekotać :)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez rafał88 » 21 gru 2019, 20:34

STARY1977MJ napisał(a):Nie ździwie się,bo trochę znam te silniki.Moze jakbyś miał go od nowości to bym w to uwierzył,ale nie w 10 letnim klekocie który już jako nowy kulturą pracy nie grzeszył np. jak silniki hdi...


Silniki HDI nie grzesza kultura pracy?? Chyba kpisz. Vieśwagon do dziaiaj dnia nie potrafi nawet w CR ogarnac ,zeby to jakos brzmialo. Nie zebym jakos obstawał za hdi , ale co jak co francuzkie diesle brzmia ladnie jak na klekota.

Co do samego dodawnia oleju do ropy to raczej słaby pomysl bo olej poprostu nie rozpuszcza sie w ropie, trzwba by to "rozmaić" w pb a pozniej dodac do ropy.
I malo tego, robilem takie cuda w t-25, czyli ruski traktor. Olej odkladał sie w odstojniku i wiecznie problem byl przez to. Druga sprawa kopcił fesssstt, zima ciezej palił, takze nie polecam.
Aa tu jeszcze patrzac ,zw nowe klekoty maja dpf to wg mnie nic dobrego z tego nie wyniknie.
Lepiei wlac kilka razy w roku "lepszej" ropy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zadra » 21 gru 2019, 23:04

to raczej słaby pomysl bo olej poprostu nie rozpuszcza sie w ropie

Nie mogę się z tym zgodzić – rozpuszcza się doskonale, ale Twoje doświadczenia z najtańszą ropą (lub nawet opałówą) i mixolem dawanym do traktorka nie muszą bezpośrednio przekładać się na inne paliwa i np Liqui Moly 1052...

Odpalał trudniej, bo nie miał świec żarowych a pompa i wtryski fabrycznej wydajności.
W separatorze prócz oleju była również na pewno woda a dadatkiem do paliwa na pewno nie było Liqui Moly 1052 czy choćby Ravenol, albo olej stihlowski do kosiarek spalinowych – kto do ciągnika lałby takie drogie specyfiki ...

Nie przekładałbym takiego doświadczenia na nowsze pojazdy a tym bardziej samochody;

Nie jestem jednak za tym,żeby do auta z dpf systematycznie wlewać mieszankę dieslo-olejową, bo sądzę,że w dłuższej perspektywie nie da to pozytywnych efektów a może mieć negatywny wpływ na dpf i katalizator.
To,że zmieni się liczba cetanowa a co za tym idzie sposób spalania będzie odrobinę odmienny, wydłużony i łagodniejszy – co za tym idzie "wtryski będą klekotały" odrobinę inaczej a właściciel zadowolony, bo przecież słychać poprawę w zachowaniu silnika to wcale nie oznacza,że silnikowi a tymbardziej dodatkowym podzespołom będzie lżej..

Ale; "wolnoć Tomku w Twoim domku"...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 21 gru 2019, 23:14

Znacie pewnie w marketach tanie dodatki do diesla które niby mają czyścić układ i wtryski. Zalewasz słyszysz wyraźną różnicę w pracy silnika, myślisz to działa bo super silnik chodzi a prawda jest inna. Ten dodatek podnosi liczbę cetanową paliwa czyli tak jak byśmy zalali paliwo premium, do puki jest w baku to silnik ładnie chodzi a po wyjeżdżeniu wszystko wraca do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 21 gru 2019, 23:17

Ten dodatek podnosi liczbę cetanową
:)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez STARY1977MJ » 22 gru 2019, 15:14

rafał88,żle mnie zrozumiałeś.Chodziło mi o to,że klekot mazdy nigdy nie miał takiej kultury pracy jak silniki HDI.Notabene w swoim obecnym aucie mam właśnie rozwinięcie chyba najlepszego silnika 2,0HDI,ale pomimo to że to wyśmienity silnik to niestety ale nie bedzie miał nigdy kultury pracy ailnika benzynowego,czy to 3,4 czy 6 cylindrowego.Diesel to diesel a benzyna to benzyna.
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 14:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez Damian68 » 23 gru 2019, 16:33

Czy aby paliwo premium nie jest jeszcze bardziej "suche" ??? Czy nie powoduje jeszcze bardziej klekotanie?? Pytam jako laik :D
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Neonixos666 » 23 gru 2019, 17:30

Diesel premium ma właśnie większą liczbę cetanową co za tym idzie ma lepszą zdolność do samozapłonu i robi to w sposób mniej gwałtowny, ma to spore znaczenie przy zimnym rozruchu jak i kulturze pracy. Dobrane odpowiednio węglowodory o łańcuchy prostym a mniej węglowodorów aromatycznych wytwarzają mniej sadzy. Ogólnie zwykłe paliwo ma parametry minimalne według normy a paliwa premium mają trochę lepsze plus dodatki które nie pozwalają wytrącać się cięższych parafin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Damian68 » 23 gru 2019, 18:39

<spoko> .
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez rafał88 » 23 gru 2019, 21:24

Potwierdzam to co Neonixos666 napisal . W belgii wlalem sobie takiej ropy "premium" i silnik faktycznie pracowal ciut ciszej. Wyjezdzilem zbiornik i sie skonczyla cichsza praca. W PL tez sobie tak zaleje drozszego paliwa, przeważnie wyjezdzam zbiornik ,ze wchodzi ok 40-42 litrow takze test na wahe wiarygodny ;p

STARY1977MJ napisał(a):rafał88,żle mnie zrozumiałeś.Chodziło mi o to,że klekot mazdy nigdy nie miał takiej kultury pracy jak silniki HDI.Notabene w swoim obecnym aucie mam właśnie rozwinięcie chyba najlepszego silnika 2,0HDI,ale pomimo to że to wyśmienity silnik to niestety ale nie bedzie miał nigdy kultury pracy ailnika benzynowego,czy to 3,4 czy 6 cylindrowego.Diesel to diesel a benzyna to benzyna.


Spoko luz ;) Noo pb to pb i sposobu mieszanki w dieslu cieszko zmienic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 24 gru 2019, 11:12

Co do odczuć dźwiękowych to trzeba sobie też uzmysłowić że cicha praca wcale nie jest wyznacznikiem dobrej pracy. W dieslach na pompie gdy opóźnimy delikatnie wtrysk silnik będzie pracował ciszej ale to nie znaczy że dobrze. Przy CR za dźwięk sporo odpowiadają wtryskiwacze ich poprawna praca to klucz do w miarę cichej i miękkiej pracy. Też inaczej jest przy wtryskiwaczach elektromagnetycznych a piezoelektrycznych. Również to że silnik głośno chodzi nie oznacza problemów z wtryskami, może to być wyklepane ,,sprzęgiełko" na pompie wysokiego ciśnienia czy pompie vaccum, luz łańcucha napędu rozrządu czy wypalone podkładki pod wtryskiwaczami. Sama generacja układu wtryskowego ma znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kokosz1981 » 1 sty 2020, 12:14

JA używałem orleniski czerwony w 3 autach bez dpf itp. wynalazków:
Vectra C 2006 1.9cdti 12KM – ze 30-40 zbiorników (zawsze do pełna około 45 litrów i 250ml oleju od około 120kkm)
Ceed 2009 1.6 90KM – podobnie jak wyżej (przebieg auta około 150kkm)
A3 1996 1,9 90KM – około 20l ON i 100ml oleju (przebieg kto tam wie, któraś stówka na liczniku jest)

I różnic żadnych nie zaobserwowałem.
W vectrze miałem opcoma do sprawdzania wtrysków i różnice przed użyciem a po kilku zbiornikach była laboratoryjne, takież były również na koniec eksperymentów. Silniki chodziły jak chodziły, dymiły jak dymiły także dałem sobie spokój.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2016, 16:15
Posty: 29 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 przedlift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki