Klucz udarowy elektryczny/pneumatyczny – podsumowanie

Postprzez faflak » 7 mar 2019, 15:13

Witam
Stoję przed wyborem klucza udarowego do domowego użytku typu odkręcenie koła na wale korbowym przegubów itp... jednak borykam się z wyborem między budżetowym elektrykiem a pneumatem (350pln)
– elektryk 1300Nm max robocze 1100Nm
– pneumatyczny 1500Nm zapotrzebowanie od 150 do 200L/min a mam kompresor jedno tłokowy 50l 3,8kw 220l wydajności czy to nie będzie za mało ?
Czym wolicie pracować, a może coś polecacie w tej kasie?
Ostatnio edytowano 14 mar 2019, 14:34 przez faflak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 267 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez Paweł » 7 mar 2019, 17:26

Przy pneumatycznym kluczu używanym w przydomowym garażu wydatek powietrza kompresora imho nie ma większego znaczenia. Pięćdziesięciolitrowa butla spokojnie wystarczy. Problem polega jedynie na tym, że kiedy ciśnienie spada poniżej 8 barów, to klucz bardzo traci na sile uderzenia i trzeba "rozładować" kompresor do punktu ponownego nabicia. Dotyczy to jednak tylko najmocniej dokręconych śrub, bo większość nawet przeciętnym kluczem odkręcisz na 6 barach. Ważne jest, żeby przekrój węża miał przynajmniej 8 mm średnicy.

Jeśli chodzi o klucze elektryczne, to markowe, akumulatorowe, z mocnymi silnikami bezszczotkowymi mogą zastąpić przeciętny klucz pneumatyczny. Tanim, zasilanym z sieci – choć nie mam doświadczenia – raczej bym nie zaufał.

Zwróciłbym jednak uwagę na jeszcze coś innego, a mianowicie całkowity wymiar klucza. Większości kluczy nie wsadzisz między elementy zawieszenia itp. Osobiście używam małego, jednomłotkowego "pneumata" (92 mm bez trzpienia) i odkręcam nim w zasadzie wszystkie śruby (np. nakrętki półosi), a wiele z nich znajduje się w miejscach, gdzie klucz pełnowymiarowy nie podejdzie. Niestety ceny tych małych kluczy oscylują w granicach przynajmniej 500-900 pln.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez faflak » 7 mar 2019, 19:01

Dzięki Paweł :)
A jaki masz kompresor – litry/tłoki/wydajnośc?
może zerkniesz na te modele? myślałem też o bass polska ale ponoć lipa z serwisem
https://allegro.pl/oferta/klucz-pneumat ... 7119891506
https://allegro.pl/oferta/klucz-pneumat ... 7680819470
głównie chodzi mi o śrubę wału ona zawsze robi mi problemy... a tam to pewnie z przedłużka więc może ten mocniejszy mniej straci? ten słabszy wydaje się niższy
Ostatnio edytowano 10 mar 2019, 13:58 przez faflak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 267 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez KrzyzakMitsu » 8 mar 2019, 18:21

Jakoś parę lat temu kupiłem udarowy, elektryczny na 230V, spisuje się.
REgulowany moment do 800Nm.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez faflak » 8 mar 2019, 18:58

@ KrzyzakMitsu a co najtrudniejszego nim odkręcałeś ?
jeszcze dwa takie biorę pod uwagę:
https://allegro.pl/oferta/klucz-pneumat ... 7650546231
https://allegro.pl/oferta/klucz-pneumat ... 7838682338
zastanawiam się nad wymianą kompresora na 2tłokowy 50litrów też budżetowy ale większa wydajność i od razu zasilanie bezpośrednio z butli
Do poniedziałku muszę zadecydować – jak kupię podzielę się wrażeniami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 267 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez KrzyzakMitsu » 10 mar 2019, 15:14

Właściwie używam go tylko do odkręcania śruby koła pasowego na wale. Albo śruby trzymającej zębatkę na wale. Do pozostałych rzeczy wolę podchodzić ze zwykłym kluczem – po tym jak raz udarem zjechałem gwint na śrubie zawieszenia.
Próbowałem odkręcić śrubę na wale w mojej M5, ale się nie dała... Jednak wtedy chodziło mi o sprężarkę klimy – pierwszy raz widziałem taki układ, że do zmiany paska trzeba zdjąć sprężarkę i myślałem, że robi się to odkręcając koło pasowe.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez faflak » 13 mar 2019, 19:07

Zakupione: klucz Satra wg producenta 1500Nm wg testów na YouTube ma 1200Nm do tego kompresor 50l v2 wg producenta 430l/min ale to sprawdzę wyjście bezpośrednio z butli zawór kulowy 1/2 + przewód 10x15mm high flow.
Pierwsze testyi wrażenia na przewodzie 6x10mm podpiętym pod reduktor (nie miałem jeszcze teflonu żeby nowy przewód uszczelnić ) podejście do przedniego koła:
– odkręcenie bez najmniejszego wysiłku
– dokręcałem na pierwszym biegu i to delikatnie (kluczem do kół jest co ciągnąć żeby odkręcić)

Test na nowym przewodzie 100x15mm hmm przegub bez "odklepywania" zakrętki jednym słowem: MIODZIO <serduszka> dodam że na razie używam zwykłych nasadek nie typowych do udaru
Myślę że jeśli stoi ktoś przed wyborem takiej zabaweczki to nie ma co się zastanawiać :) i jestem na 100% przekonany ze kompresor 50l jedno tłokowy też wystarczy do odkręcania takich śrub – odkręciłem koło przegub przykręciłem z powrotem i dopiero przy ostatniej szpilce kompresor zaczął dobijać
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 267 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez Tomexo » 17 cze 2020, 10:10

Dobry wybór! Z kompresorka będziesz miał więcej pożytku niż z elektryka ;). Oczywiście zalecałbym mieć na uwadze odpowiednią pojemność (najlepiej 100L) i wydajność (8-10 bar). Sam klucz udarowy zakupiłem stąd:
https://www.pneumat.com.pl/klucze-udarowe z firmy Chicago Pneumatic (1630Nm), który jest o wiele droższy od marketowych kluczy. Zaopatrzyłem się w takie cacko ze względu na rodzaj działalności i także po to, aby zapewnić bezawaryjną pracę w warsztacie. Oczywiście nie mam najmniejszych problemów z odkręcaniem czy też zakręcaniem (na koniec zawsze kluczem dynamometrycznym poprawiam) – nawet jak ktoś przyjedzie ciągnikiem, to nie ma rzeczy niemożliwych :P.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2020, 09:47
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 II 1.6 105KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki