Filtry powietrza
Najlepiej kupić zestaw do tego typu samochodu – na allegro pewnie coś się znajdzie – w dziale Tuning znajdziesz na pewno jak coś takiego się robi a przy odrobinie szczęśćia znajdzież ze zdjęciami dokładnie twój model
A przy LPG i nowym filtrze- szczególnie jak to jest całkiem innej firmy (a już na pewno przy wkładzie sportowym czy stożku ) regulacja LPG jest bardzo potrzebna bo będzie nadmiar powietrza.
A przy LPG i nowym filtrze- szczególnie jak to jest całkiem innej firmy (a już na pewno przy wkładzie sportowym czy stożku ) regulacja LPG jest bardzo potrzebna bo będzie nadmiar powietrza.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
kupiłem filtr powietrza nippon max filter
oznaczenie JA-850 , JAPAN NO. 02-357 , OEM NO. RF4F-13-Z40
miał być do DITD MAZDA 626 GW 2001
nazwa (rf4f) sugeruje że jest odpowiedni
wygląda jak filtr w poradniku diesel
ale niestety ten niepolecany do diesla (biały)
tzn. mało żeberek i duże odstępy
wykonany z materiału – nie z papieru jak knecht
filtr oleju – niby max – max japa oil
japan no. 01-131
oem no b6y0-14-302
i napis MAZDA
oba filtry z nalepką na której widnieje firma sagaauto
oznaczenie na filtrach – szukaj – znajduje tylko max
trudno zweryfikować informację, że to do mojego (waszego ;–)) auta
strach to montować
filtr kabinowy węglowy (2 części) DENSO
DCF292K ten pasuje na 100 %
oznaczenia też się zgadzają – 626 V itd. 60zł (patrz na knecht węglowy około 100zł)
oznaczenie JA-850 , JAPAN NO. 02-357 , OEM NO. RF4F-13-Z40
miał być do DITD MAZDA 626 GW 2001
nazwa (rf4f) sugeruje że jest odpowiedni
wygląda jak filtr w poradniku diesel
ale niestety ten niepolecany do diesla (biały)
tzn. mało żeberek i duże odstępy
wykonany z materiału – nie z papieru jak knecht
filtr oleju – niby max – max japa oil
japan no. 01-131
oem no b6y0-14-302
i napis MAZDA
oba filtry z nalepką na której widnieje firma sagaauto
oznaczenie na filtrach – szukaj – znajduje tylko max
trudno zweryfikować informację, że to do mojego (waszego ;–)) auta
strach to montować
filtr kabinowy węglowy (2 części) DENSO
DCF292K ten pasuje na 100 %
oznaczenia też się zgadzają – 626 V itd. 60zł (patrz na knecht węglowy około 100zł)
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Supertom napisał(a):Witam,
Proszę kolegów o poradę, Jaki filtr powietrza do mojej Madzi??
Z góry dzięki
Ale o co chodzi? Jaki typ czy chodzi Ci o producenta ?
Przecież cały ten temat o tym traktuje...
Osobiście mam założonego KNECHT-a – zrobiłem na nim ok 5k km i jestem zadowolony !
- Od: 20 lip 2009, 13:38
- Posty: 85
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010
Abaddon napisał(a):Supertom napisał(a):Witam,
Proszę kolegów o poradę, Jaki filtr powietrza do mojej Madzi??
Z góry dzięki
Ale o co chodzi? Jaki typ czy chodzi Ci o producenta ?
Przecież cały ten temat o tym traktuje...
Osobiście mam założonego KNECHT-a – zrobiłem na nim ok 5k km i jestem zadowolony !
Jedno i drugie. Jaki typ i którego producenta polecacie.
Może i cały ten temat o tym traktuje, ale nie widziałem tu postu od kogoś z GF-ki w benzynce żebym się mógł do tego jakoś odnieść.
Dzięki.
- Od: 18 lip 2010, 21:35
- Posty: 5
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: Mazda 626 GF, 1.8 benzyna, 2000r
Do Twojej GF'ki pasują;
– Knecht LX 542, cena ok. 45zł
– Herth+Buss J1323027, cena ok. 35zł
– Filtron AP 113, cena ok 39zł
– K&N 33-2676, cena ok 197zł
Osobiście używam Filtrona, filtr jak filtr, dobra cena, nie najgorsza jakość.
– Knecht LX 542, cena ok. 45zł
– Herth+Buss J1323027, cena ok. 35zł
– Filtron AP 113, cena ok 39zł
– K&N 33-2676, cena ok 197zł
Osobiście używam Filtrona, filtr jak filtr, dobra cena, nie najgorsza jakość.
Marco7 napisał(a):K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N K&N
Jeśli chcesz coś porządnego (na prawdę wysokiej jakości), na lata i bez konieczności wymieniania to nic dodać nic ująć. Są to filtry wielorazowe (nie wiem czy wszystkie, ale większość na pewno). Kupujesz montujesz, potem tylko wyjmujesz i czyścisz zamiast kupować nowego. Mają gwarancję na 1 600 000 km czyli kawałek przejedziesz Podobno dzięki nim spada spalanie, rosną osiągi itd, jak dla mnie to na pewno, ale minimalnie prawdopodobnie. Sam bym kupił, ale samochód mam od niedawna, więc są ważniejsze potrzeby. Cena ok 300. Może odstrasza, ale potem już nic nie płacisz, a jakość cały czas najwyższa.
Edit: Michel napisał, że 200 zł, więc się nie kłócę do mojego widziałem w przedziale 250-300zł
-
xsider
Witam!
Póki co jedynie czytam forum, bo nie lubię pytać bez zapoznania się w tematem, ale to mnie przerosło. Sprawa dotyczy filtra powietrza do Mazdy 6 GY z 2002r. z silnikiem diesela 2.0, 136KM.
Po przeczytaniu poradnika otwieram obudowę filtra i widzę ten biały z 29 żeberkami. Ufając w to co przeczytałem zacząłem odwiedzać sklepy w poszukiwaniu polecanego knechta lub innego zamiennika, nigdzie nie ma, mogą sprowadzić – cena zależna od punktu od 70 do 100 zł. Sprzedawca po sprawdzeniu w katalogu oznajmia, że filtr powietrza do tego modelu ma oznaczenie AP 113/1 i wygląda jak ten niepolecany biały (koszt 35 zł). Przedstawiam sytuację, którą znam z forum, że to filtr do benzyniaka i właściwy filtr ma wyglądać jak knecht LX 936. Sprzedawca na to ok, zobaczymy w katalogu...szuka, szuka i wychodzi, że zamiennik LX 936 to AP 113/1 czyli biały.
Na jakiej podstawie ten biały nie jest polecany skoro w każdym pierwszym sklepie patrząc do katalogu przynoszą z magazynu właśnie ten?
Widać, że oba są wykonane z innego materiału więc może powierzchnia czynna choć mniejsza w białym nie jest wcale gorsza niż większa powierzchnia papierowa?
EDIT:
Na stronie filtrona jest opisana zasada działania filtra wykonanego metodą wtrysku.
"Chłonność zanieczyszczeń jest znacznie wyższa przy porównywalnej skuteczności filtrowania co sprawia, że filtry z włókniną zamiast tradycyjnej bibuły filtracyjnej mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary."
Można przyczepić się do "porównywalnej skuteczności filtrowania" i wywnioskować, że jest mniejsza niż normalnego filtra z bibuły. Dalej czytamy, że filtry te jednak "mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary". Więc skoro filtr będzie miał rozmiar oryginalnego będzie trzymał wszelkie normy.
Dodatkowo porównanie materiałów używanych w filtrach tutaj.
Póki co jedynie czytam forum, bo nie lubię pytać bez zapoznania się w tematem, ale to mnie przerosło. Sprawa dotyczy filtra powietrza do Mazdy 6 GY z 2002r. z silnikiem diesela 2.0, 136KM.
Po przeczytaniu poradnika otwieram obudowę filtra i widzę ten biały z 29 żeberkami. Ufając w to co przeczytałem zacząłem odwiedzać sklepy w poszukiwaniu polecanego knechta lub innego zamiennika, nigdzie nie ma, mogą sprowadzić – cena zależna od punktu od 70 do 100 zł. Sprzedawca po sprawdzeniu w katalogu oznajmia, że filtr powietrza do tego modelu ma oznaczenie AP 113/1 i wygląda jak ten niepolecany biały (koszt 35 zł). Przedstawiam sytuację, którą znam z forum, że to filtr do benzyniaka i właściwy filtr ma wyglądać jak knecht LX 936. Sprzedawca na to ok, zobaczymy w katalogu...szuka, szuka i wychodzi, że zamiennik LX 936 to AP 113/1 czyli biały.
Na jakiej podstawie ten biały nie jest polecany skoro w każdym pierwszym sklepie patrząc do katalogu przynoszą z magazynu właśnie ten?
Widać, że oba są wykonane z innego materiału więc może powierzchnia czynna choć mniejsza w białym nie jest wcale gorsza niż większa powierzchnia papierowa?
EDIT:
Na stronie filtrona jest opisana zasada działania filtra wykonanego metodą wtrysku.
"Chłonność zanieczyszczeń jest znacznie wyższa przy porównywalnej skuteczności filtrowania co sprawia, że filtry z włókniną zamiast tradycyjnej bibuły filtracyjnej mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary."
Można przyczepić się do "porównywalnej skuteczności filtrowania" i wywnioskować, że jest mniejsza niż normalnego filtra z bibuły. Dalej czytamy, że filtry te jednak "mogą mieć znacznie mniejsze rozmiary". Więc skoro filtr będzie miał rozmiar oryginalnego będzie trzymał wszelkie normy.
Dodatkowo porównanie materiałów używanych w filtrach tutaj.
Wszystko zależy od tego czy stawiasz na solidnosc-tutaj polecałbym w szczególności K&N 33-2676,trochę droższe ale za to naprawde dobrej jakosci,czy może chcesz coś bardziej uniwersalnego jak filtron.
- Od: 28 sie 2010, 10:46
- Posty: 20
A co myślicie o filtrach Simota? Znalazłem coś takiego:http://allegro.pl/filtr-powietrza-simota-mazda-3-oma002-i1292727512.html. Cena zbliżona do zwykłych filtrów, a tu mamy high flow nadający się do czyszczenia... Tylko nie piszcie, że najlepszy K&N – to wiem, miałem w poprzednim aucie, ale teraz muszę postawić na wersję budżetową, a K&N to grubo powyżej 200 zł...
- Od: 4 wrz 2010, 19:50
- Posty: 125
- Skąd: Lublin / Warszawa
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR
Schumi03 napisał(a):A co myślicie o filtrach Simota? Znalazłem coś takiego:http://allegro.pl/filtr-powietrza-simota-mazda-3-oma002-i1292727512.html. Cena zbliżona do zwykłych filtrów, a tu mamy high flow nadający się do czyszczenia... Tylko nie piszcie, że najlepszy K&N – to wiem, miałem w poprzednim aucie, ale teraz muszę postawić na wersję budżetową, a K&N to grubo powyżej 200 zł...
testowalem takie cos w swojej 626.
krótko mówiąc: nie warto
o wiele lepiej i taniej sprawuje sie zwykly filtr MANA tudziez FILTRONA wymieniany regularnie
nie ma półśrodków... to tylko STRATA KASY.
na takiej wkładce simoty wręcz jest gorzej bo jest mniej rowków w którychskupia się powietrze przez co szybko się zapychają zmniejszając efektywność filtru.
wiem... mozna go czyscic, ale takie polsrodki imo nie warte sa efektow.
ja mam wkładkę pipercrossa , można kupić na allegro lub przez sklepy inter cars , koszta 100zl jak pamietam , mam zalożony juz od lat i złego slowa nie powiem
-
Pyton162
mahle
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Słuchajcie, kupiłem sobie do mojej madzi filtr powietra MANN C2564. Po otworzeniu paczki się zdziwiłem bo ten filtr ma jakiś metalowy stelarz z dziurkami, tak jak na fotce http://www.alibaba.com/product-gs/30957 ... image.html
Czy te otwory nie zmniejszają przepływu powietrza?? Pierwszy raz takie coś widzę się przyznam, wcześniejszy filtr mialem Filtrona i nic takiego tam nie bylo
Czy te otwory nie zmniejszają przepływu powietrza?? Pierwszy raz takie coś widzę się przyznam, wcześniejszy filtr mialem Filtrona i nic takiego tam nie bylo
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
dembol napisał(a):Słuchajcie, kupiłem sobie do mojej madzi filtr powietra MANN C2564. Po otworzeniu paczki się zdziwiłem bo ten filtr ma jakiś metalowy stelarz z dziurkami, tak jak na fotce http://www.alibaba.com/product-gs/30957 ... image.html
Czy te otwory nie zmniejszają przepływu powietrza?? Pierwszy raz takie coś widzę się przyznam, wcześniejszy filtr mialem Filtrona i nic takiego tam nie bylo
Może to blokada jak w dwusuwach dla nastolatków Szczerze to też się z niczym takim nie spotkałem... Sprawdź na stronie MANNa czy tak to ma wyglądać, chociaż wychodzi na to, że właśnie tak.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Podobną siatkę miały filtry powietrza w 126p. Zapewne służyło to w celu wzmocnienia filtra. W kaszlu tą siatkę się wycinało, żeby własnie przepływ był większy Od razu 5 KM więcej, sam tak robiłem jak byłem nastoletnim tunerem
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki