Filtry powietrza

Postprzez dembol » 14 mar 2011, 07:20

Założyłem ten filtr jakieś 2 tygodnie temu, narazie spisuje się dobrze. Silnik lżej się wkręca na obroty ale to przez to że poprzedni filtr miałem usyfiony ;) Kratki nie będę ściągał bo nie mam w zwyczaju poprawiać fabryki, widocznie tak ma być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 07:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez tadziomaru1 » 14 mar 2011, 19:28

<spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Murray » 15 maja 2011, 20:07

A ktoś miał u siebie filter marki Simota (wkładka) <co?>
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Radex » 18 maja 2011, 08:15

Murray napisał(a):A ktoś miał u siebie filter marki Simota (wkładka) <co?>

ja miałem, imo szkoda kasy. lepiej wymieniać papierowy.
simota szybciej sie zapycha bo ma mniej tych karbowanych harmonijek. a preparat do czyszczenia też kosztuje.
szybciej i lepiej wymienić zwykły filtr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez arekb81 » 4 cze 2011, 21:08

Jakiś miesiąc temu założyłem filtr JC Premium, do Mazdy 323 Ditd. Wczoraj z ciekawości postanowiłem sprawdzić, jak wygląda. No i okazało się, że uszczelka nie dolega i za filtrem ścianki komory filtra były zakurzone. Wcześniej były idealnie czyste. Kupiłem Knechta i uszczelka jest jakieś 2-3 mm grubsza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 maja 2011, 11:59
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BJ DiTD

Postprzez Riki » 9 cze 2011, 23:43

arekb81 napisał(a): filtr JC Premium, do Mazdy 323 Ditd


Filtry JC premium – nie polecam, można sobie założyć co najwyżej kabinowy ;) oleju/paliwa/powietrza – KNECHT. Jak sam zauważyłeś KNECHT ma inną uszczelkę i to też jest istotne – dobrze dolega.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sebastian223 » 21 lip 2011, 18:59

Dziś założyłem do GF-ki FILTRON'A AP 113 (do ten pory oryginał).
Zapłąciłem 35 zł w firmie motoneo.pl.

Moje 1-wsze spostrzeżenie po wyjęciu z pudełka to brak siatki usztywniającej oraz brak szyn usztywniających. W porównaniu z oryginałem jest giętki.

Druga rzecz to długość FILTRONA, jest ciut dłuższy i trzeba troszkę go docisnąć pod obudową żeby było ok.

Gdy uruchomiłem silnik – zdziwienie. Silnik chodzi ciszej i nie hałasuje tak bardzo przy 2500 obr jak do tej pory na oryginale. <jupi>
Myślę, że to zasługa konstrukcji filtra tzn braku siatki usztywniającej. Zwiększa ona opór przepływu powietrza.

Jutro jadę na urlop do Mrągowa więc zdam relację jak auto spisuje się na trasie (elastyczność itd). <czytaj>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 23:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez PitrekT » 28 lip 2011, 12:54

Wymieniałem dzisiaj filtr powietrza w BJ-ce 1.6.Zakupiłem wcześniej filtr KNECHT LX534 i moim dużym zdziwieniem był fakt ,ze oryginalny filtr z logo mazdy , który był wcześniej to dokładnie to samo co KNECHT :) Różnica jest tylko w logo oraz w cenie.
323 BJ 1.6 ZM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 16:58
Posty: 179 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez mykel » 30 lip 2011, 21:05

Ja już miesiąc jeżdżę na filtrze Filtrona i spisuje się dobrze. Kupiłem w intercarsie za 54zł, ten mieli najdroższy i chyba trochę przepłaciłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 22:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez Tomek6 » 8 sie 2011, 13:08

Kamil w tym temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=122236 obiecał przywieźć chłopakom kilka takich K&N. Liczę, że pojawią się potem opinie. Szczytem marzeń byłaby tutaj wycieczka na hamownie i raz na zawsze mielibyśmy rozwiązany temat tej wkładki. Ja jeżdżę na Knechcie i szczerze jak na dziś wolę 4 Knechty niż 1szt. K&N kiedy nie wiem czy faktycznie cokolwiek przybędzie z mocy a dodatkowo muszę zawracać sobie tyłek ew. czyszczeniem. Aczkolwiek jeśli zobaczyłbym jakiś wiarygodny wykres na +, czemu nie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez hurey » 19 sie 2011, 21:55

Panowie, a czy filtry BOSCHA to dobre rozwiązanie?

No i ciąg dalszy pytania.... akie ewentualnie polecacie, mój miesięczny normalny przebieg to między 2500-3000 km, czyli wymiana co 3-4 miesiące, max co 5
hurey
 

Postprzez donbartolesko » 26 wrz 2011, 21:04

Ja polecam filtry firmy FILTRON
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 22:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez Hubix » 26 wrz 2011, 22:25

Kupiłem K&N

Nie żałuję. Moim zdaniem czuć różnicę w mocy. Zwłaszcza dół silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez woojas25 » 30 lis 2011, 13:03

ja tez ma k&n i jest ok
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 21:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez xANDy » 4 gru 2011, 20:38

Diesel potrzebuje dużo więcej powietrza niż benzyna (z wyjątkiem turbobenzyny).
Prócz filtrów "specjalistycznych" (K&N) naszą uwagę mają skupiać zwykłe części eksploatacyjne, więc...

– Oryginalny oryginał jest ze specjalnej włókniny (rodzaj mikrofibry), która ma wystarczający przepływ (nawet już ubrudzona) przy relatywnie dość małej powierzchni czynnej.
– zwykłe filtry, przy których zadbano o potrzebny przepływ powietrza – mają bardzo dużo listków (obojętnie czy to knecht, purflux, mann czy inny wytwórca) – i najadają się to silników CD
– filtry do benzyny, których nie należy wsadzać do diesla.

Firma Filtron (a właściwie amerykański wydział Wix w Europie) jakiś czas temu dokładnie zwymiarowała sobie oryginalny i knechtowski filtr do diesla i miała rozpocząć produkcję prawidłowej wersji do diesla (bo jeszcze rok temu do diesla i benzyny oferowali to samo). Jak to wygląda teraz to nie wiem, bo straciłem z nimi kontakt.

Wersja do 323 BJ DiTD miewała taką blaszaną dziurkowaną osłonę, bo wtedy była słabsza mechanicznie bibuła filtrująca. Przy tych wymiarach i ciśnieniu doładowania w DiTD wycięcie tej blachy nie powinno być niebezpieczne, niemniej jej obecność nie powinna wpływać na wydajność.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ghost-rider11 » 1 sty 2012, 13:29

powiem ze bardziej sie opłaca kipic filtr Pipercross za okolo stówkę niz K&N, piper jest z gąbki i lepiej przepuszcza powietrze, sporo osob go poleca i ja tez go polecam

Krótkie charakterystyki filtrów K&N oraz PIPERCROSS

K&N


Filtry K&N były pierwotnie zaprojektowane do samochodów biorących udział w pustynnym wyścigu Baja Mexico. W tak ekstremalnych warunkach seryjne filtry nie sprawdzały się. Obecnie w sporcie wyczynowym większość zawodników używa sportowych filtrów. Filtry K&N są uznane przez najlepsze teamy startujące w rajdzie Paryż-Dakar, Rajdowych Mistrzostwach Świata, MotoGP, WSBK, MMP czy w Formule 1.

Na pierwszy rzut oka widać kolosalną różnicę pomiędzy seryjnym filtrem powietrza (wykonanym z papieru) a wyczynowym filtrem K&N, duże otwory w powierzchni filtrującej są przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż o 40%. Filtr K&N składa się z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siatkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra – nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie gdy na powierzchni filtra odłoży się około trzech milimetrów warstwy brudu, filtr należy umyć i nasączyć specjalnym preparatem K&N.

Jak wszyscy wiemy, podstawowym zadaniem filtra jest dostarczanie do silnika czystego powietrza, w przeciwnym razie może dojść do poważnego zniszczenia elementów mechanicznych silnika w szczególności głowicy. Zdarza się spotkać kierowców a nawet zawodników, którzy nie montują w swoich samochodach filtrów powietrza w obawie o stratę mocy! Są w błędzie, badania na hamowniach oraz na torach wyścigowych przeprowadzone przez przodujące team’y Formuły 1 takie jak Williams, Honda, Benetton, Cosworth i Jaguar jasno dowodzą, że zastosowanie filtrów K&N nie powoduje straty mocy lub momentu obrotowego w porównaniu do układów dolotowych pozbawionych jakiegokolwiek filtra powietrza.
Filtry K&N znajdują zastosowanie w najbardziej wymagających warunkach – były montowane przez Amerykańska armię podczas wojny w Zatoce w helikopterach AH-64 Apache.

W ofercie naszego sklepu znajdziecie wkłady, które pasują jako zamiennik normalnego papierowego filtra oraz filtry stożkowe typu X-Stream i tak zwane zestawy 57i. Wymagają one demontażu fabrycznej puszki powietrza, ale za to w znacznie większym stopniu podnoszą moc (nawet do 5% przyrostu mocy).
Ekstremalnym rozwiązaniem jest montaż zewnętrznego dolotu powietrza (Typhoon Kit). Doprowadza on chłodniejsze (nie ogrzane przez silnik) powietrze, które ma większą gęstość, a co za tym idzie w tej samej objętości powietrza, mieści się większa ilość atomów tlenu, tak pożądanych w mieszance paliwowej.
O najwyższej jakości filtrów K&N świadczy 1.600.000 km gwarancji. Ich konstrukcja (bawełna) umożliwia wielorazowe mycie i ponowne wykorzystanie. Według danych producenta w normalnych miejskich warunkach pierwsze mycie powinno nastąpić po ok. 50.000km.
K&N produkuje także sportowe filtry oleju, które zostały wykonane z najlepszych materiałów gwarantujących bardzo wysoką wydajność. Dzięki ich zastosowaniu poprawiamy smarowanie silnika! W ofercie K&N znajdziecie także sportowe filtry paliwa, wskaźniki AFR, filtry na odmę.





PIPERCROSS


Firma PIPERCROSS jest jednym z najlepszych na świecie producentów filtrów powietrza. Unikalność tych filtrów polega na zastosowaniu gąbki zamiast popularnej bawełny. Produkty PIPERCROSS stosowane są w autach klasy WRC!

Filtry gąbkowe o wiele lepiej niż bawełniane przepuszczają powietrze, przy czym posiadają dużo lepsze zdolności filtracyjne poprzez zastosowanie kilku różnych warstw specjalnej „rozbijanej„ próżniowo gąbki, dzięki czemu wzrost mocy jest więcej niż pewny!!! Dodatkowo trójwymiarowa powierzchnia gąbki cechuje się dużo większą powierzchnia filtracyjną, co pozwala na stosowanie stosunkowo mniejszych filtrów.

Systematyczne czyszczenie oraz odpowiednie traktowanie pozwala filtrowi "przejeździć" w aucie nawet ponad 500.000 km, oczywiście zachowując przez cały ten okres swoje właściwości filtracyjne.

Wszystkie produkty PIPERCROSS wykonane z gąbki można stosować wielorazowo i w trakcie eksploatacji dokonywać ich czyszczenia. Filtr należy wytrząsnąć z zanieczyszczeń, następnie przemyć pod bieżącą wodą przy użyciu specjalnego środka z oferty PIPERCROSS lub delikatnego detergentu, a następnie odstawić do wyschnięcia. Po osuszeniu filtra pokrywa się go warstwą specjalnego olejku który zwiększa zdolności filtracyjne i zapobiega zasysaniu wody.

Oferta firmy PIPERCROSS obejmuje podstawowe wkłady do fabrycznych układów ssących, filtry stożkowe, kompletne indukcyjne układy dolotowe wykorzystujące zjawiska zwężki Venturiego i doładowania dynamicznego. Ww układy te pozwalają w pełni wykorzystać możliwości układu dolotowego silnika. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu filtrowi, zabudowanemu w odpowiednio ukształtowanej obudowie z doprowadzeniem bezpośrednio do jego wnętrza chłodnym powietrzem, otrzymujemy super wydajny układ dolotowy, który pozwala nam na dostarczenie do komory spalania olbrzymich ilości powietrza. Dzięki termu będziemy mieli możliwość efektywniejszego spalania, a co za tym idzie osiągnięcia większej mocy. Niektóre z produkowanych silników posiadają spore rezerwy mocy ukryte właśnie w układzie ssącym. Montaż np. układu VIPER do seryjnego auta – Citroen SAXO VTS zaowocował przyrostem mocy wysokości 11KM…i to wszystko dzięki gąbkowym filtrom.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez skawin » 20 maja 2012, 07:10

Czy do Mazdy 5 mozna z filtrów powietrza bez problemu zakładać Knechta,Manna bądź Boscha?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 12:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez tadziomaru1 » 20 maja 2012, 10:53

skawin napisał(a):Czy do Mazdy 5 mozna z filtrów powietrza bez problemu zakładać Knechta,Manna bądź Boscha?

Tak, do tego jeszcze Fiaam.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Krisek » 21 maja 2012, 02:54

K&N moze jest swietny jesli chodzi o przeplyw powietrza I wykonanie .. ale ... co za tym idzie przepuszcza wiecej zanieczyszczen ... I osobiscie .. nie stosuje tych filtrow.


Filtre oleju K&N sa za to doskonale..


Jesli juz chcecie filtr wkladka ( nie stozek ) ktory mozna czyczyscic Polecam AFE ( suchy ) albo Amsoil – ( Donaldson )

Filtron,Mann,Knecht – jesli chodzi o papier bardzo dobre filtry.

Moj ulubiony to stozek AEM – suchy rowniez ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Riki » 1 sie 2012, 00:09

PitrekT napisał(a):Zakupiłem wcześniej filtr KNECHT LX534 i moim dużym zdziwieniem był fakt ,ze oryginalny filtr z logo mazdy , który był wcześniej to dokładnie to samo co KNECHT :) Różnica jest tylko w logo oraz w cenie.



Bo KNECHT robi ten filtr na 1 montaż
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki