Strona 48 z 87

PostNapisane: 23 lis 2009, 15:13
przez hbo
Hieronim napisał(a):– najlepsze opony klasy premium 15" kupisz za 200-230zł a 16" są mniej wiecej 100zł drozsze na sztuce

Ale ja już mam felgi, zastanawiam się tylko nad profilem opony i chyba raczej na pewno będzie 205/55

PostNapisane: 23 lis 2009, 23:31
przez zachwiej
JAkie oponki wybrać dla moje mazdy?
Nie ukrywam ze zalezy mi na cenie
jedne z tanszych to
Dębica Frigo S-30 – 155/80R13 79 T 96zł szt
Kormoran SNOWPRO – 155/80R13 79 Q 106zł szt

A moze warto troche doplacic np do:
Barum Polaris 2 – 155/80R13 79 T 117zl szt
Sava ESKIMO S2 – 155/80R13 79 Q 120zl szt

Prosze doradzcie co wybrać bo jestem zielony w tym temacie

PostNapisane: 24 lis 2009, 21:54
przez patbaj
jeśli juz to Barum Polaris 2 – 155/80R13 79 T 117zl szt

czytalem niedawno test wypadły średnio ale za taką cenę na głowę biły Dębicę Kormorana który wypadł najgorzej i jeszcze jakieś inne

PostNapisane: 6 gru 2009, 01:36
przez pr0f
Hieronim napisał(a):-roznica miedzy alusami 15" i 16" jest niewielka wizualnie

– rozmiar opon przeznacoznych do 15" bedzie lepszy do jazdy w zimie

– najlepsze opony klasy premium 15" kupisz za 200-230zł a 16" są mniej wiecej 100zł drozsze na sztuce


Właśnie taki mam dylemat.
Mazdę 6 przyciągnąłem z zachodu na alu 16" i zastanawiam się czy założyć na nie opony 205/55/R16 (Goodyear UG Performance 205/55R16 91 H) czy kupić felgi stalowe 15" 6JJ ET 50 i na to założyć opony 195/65/R15 (Michelin ALPIN A3 195/65R15 91 T).
Cenowo wyjdzie na to samo a i oceny obydwu opon w internecie są podobne.
Za 15" przemawia fakt, że można na nie założyć łańcuchy jakby przyszło kiedyś w śniegu pojeździć (wg instrukcji tylko na 15").
Ciekaw jestem natomiast jak wpływa szerokość opon na jazdę w warunkach zimowych.

PostNapisane: 8 gru 2009, 13:50
przez Anzelmo71
Na węższych oponach lepiej jeździ się zimą. Poza tym profil masz wyższy i mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi. Zamiast michelinów pomyslałbym o dunlopie, goodyearze lub nokianie. Tansze od "michała" a wszyscy sobie je chwalą. pzdr

PostNapisane: 9 gru 2009, 12:10
przez topik
Witam. Ja założyłem wczoraj na tył Nokiany W+. Kupiłem je w oponeo.pl za 161 zł, przesyłka gratis. Pozdrawiam

Edit 03-03-2010 r.: Po miesiącu kupiłem te same opony na przód. Polecam te opony. Dobrze się prowadzą i są ciche na śniegu, błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni. Na wyślizganym śniegu i lodzie są trochę głośne i trochę się źle trzymają nawierzchni.

PostNapisane: 14 gru 2009, 00:10
przez konik_kr
ja już mam 3 sezon te oponki Dunlop SP WINTER SPORT M3 i nie narzekam a śniegu zawsze dużo jest jak jadę do pracy bo drogowcy śpią

PostNapisane: 14 gru 2009, 02:01
przez atommy78
Ja jeżdżę 2-gi sezon na goodyear ultra grip 7+ 195/65/15. Rewelacyjne jeśli chodzi o odprowadzanie wody i błota. Na śniegu nie sprawdziłem, bo go za mało było:)
Cena 200 zł za szt.

pr0f, ja bym założył 15-tki tylko sprawdź czy ci na pewno wejdą tarcze hamulcowe. Na przykład w mazdach 5, które seryjnie wypuszczono na felgach 16-tkach są montowane większe tarcze i 15-tek już nie założysz.

Opony zimowe – zamienne rozmiary

PostNapisane: 14 gru 2009, 20:53
przez Kris81
Witam. Problem dla wyjadaczy pewnie będzie dość śmieszny dla mnie niestety nie jest :| Potrzebuję solidnej porady jakie ewentualnie zamienne rozmiary opon mogę użyć w mojej Madzi? Teraz jeżdżę na 195/50R15... Przeglądam net już któryś raz i owszem jest sporo informacji tylko jakoś nie mogę się w tym połapać. Wiem mógłbym wybrać ten sam rozmiar i po bólu ale chciałbym kupić nieco mniejsze jeśli da radę. Dzięki za pomoc!

PostNapisane: 14 gru 2009, 21:50
przez topik
atommy78 napisał(a):Na przykład w mazdach 5, które seryjnie wypuszczono na felgach 16-tkach są montowane większe tarcze i 15-tek już nie założysz.


Zgadza sie. Tak jest w Mazdzie 5 z silnikiem o pojemności 2,3 litra. Pozdrawiam

PostNapisane: 15 gru 2009, 12:36
przez Lucasek
mniejszą średnice wewnętrzną opony (mniejszy rozmiar felgi), czy mniejszą średnice zewnątrzną opony ?

PostNapisane: 15 gru 2009, 12:42
przez Grzyby
Zamiennikami 195/50/15 są:
– 155/80/13
– 175/75/13
– 185/60/14
– 145/65/15
– 175/55/15

Tyle.

PostNapisane: 15 gru 2009, 17:05
przez Grafit
Panowie (i Panie) szybkie pytanko. Jutro kupuje oponki (195/65/15 Audi A4) i nie mogę się zdecydować – już mnie głowa boli od porównywania :/ Jako że mieszkam w górach to najważniejszym parametrem jest dla mnie zachowanie na śniegu/lodzie (trakcja, prowadzenie), ale ważne jest tez zachowanie na suchym/mokrym i zużycie opony  czyli w sumie wszystko – ale właściwości na śniegu najważniejsze. Moje Typy to:

Continental T830
Goodyear UltraGrip 7+
Dunlop SP WS 3D
Vredestein Snowtrack 3
Nokian WR G2

Jakieś opinie? A może inne typy? Stawiam na kontinentale ale ponoć są strasznie delikatne ;/

PostNapisane: 15 gru 2009, 18:46
przez Maciej Loret
Grafit napisał(a):[...]to najważniejszym parametrem jest dla mnie zachowanie na śniegu/lodzie (trakcja, prowadzenie), ale ważne jest tez zachowanie na suchym/mokrym i zużycie opony  czyli w sumie wszystko – ale właściwości na śniegu najważniejsze.


Wszystkie są z górnej półki... Jeśli mieszkasz w górach to najlepiej dokup łańcuchy...

PostNapisane: 15 gru 2009, 19:07
przez Hieronim
odbyłem pierwsze jazdy testowe na Dunlop Winter Response .
Auto dobrze trzyma w zakrętach, hamowanie OK i przyspieszanie też...

Na mokrej nawierzchni przy wiekszych predkosciach wydają dziwny dźwięk ..coś jakby start samolotu, na suchym ciche :)

Sprawdzone na zlodzonej powierzchni, na śniegu i wodzie.

Nie mam wielkiego porównania ale jestem naprawdę zadowolony

Goodyear Ultra Grip 7+

PostNapisane: 15 gru 2009, 20:33
przez Wojtano
Obiecalem miesiac temu, ze opisze wrazenia z jazdy Goodyear Ultra Grip 7+ 205/60/R16 H XL. Zalozone w Mazda 6 diesel 140KM.
Niestety nie bylo sniegu dotychczas wiec opisze wrazenia z jazdy po suchym i mokrym.
Bardzo wazna jest przy nich temperatura powietrza i podloza. Gdy je zakladalem przy 10stopniach to byly jak plastelina (az sie przestraszylem ze moga byc tak miekkie). Pod palcem mozna je wyginac kciukiem. W temperaturach okolo 10 stopni sa miekkie i to czuc na zakretach i przy ostrym hamowaniu. Ale rownoczesnie odnioslem wrazenie ze na wiele moga pozwolic – duzy margines bezpieczenstwa.
Niezaleznie czy jest sucho czy mokro to sa cichsze niz letnie.
Wraz ze spadkiem temperatury jest coraz leppiej. Przy temperaturach bliskich zeru jest dobrze a nawet bardzo dobrze. Halas nie wzrasta, przyczepnosc poprawia sie (samochodem nie gnie po zakretach) a przy hamowaniu nie czujesz ze sie uginaja.
Na mokrej nawierzchni i w deszczu sa super. Standardowe letnie 17tki Bridgstone Potenza moga sie uczyc przy UG 7+. Caly czas czulem ze jade po asfalcie a nie plynalem – i to wszystko przy predkosciach do 160km/h. Wiecej nie probowalem.
Jesli chodzi o scieralnosc to na pewno wysokie temparatury jej szkodza. Ale w poblizu zera bedzie chyba OK. Juz teraz zauwazylem ze przy 0 stopniach sa bezpieczne. Bardzo dobrze hamuja, trzymaja samochod na zakretach.
Moj brat dwa sezony przejezdzil na Ultra Grip 7 (Passat 131KM) i jest bardzo zadowolony.
Dodam, ze zrobilem 3500km przez ten miesiac po drogach bardzo roznych.
Jak tylko spadnie snieg i zrobie rozsadny przebieg to znowu cos napisze.
Jedynym minusem jest cena tej opony.

PostNapisane: 16 gru 2009, 12:13
przez pabl0
Grafit napisał(a):Panowie (i Panie) szybkie pytanko. Jutro kupuje oponki (195/65/15 Audi A4) i nie mogę się zdecydować – już mnie głowa boli od porównywania :/ Jako że mieszkam w górach to najważniejszym parametrem jest dla mnie zachowanie na śniegu/lodzie (trakcja, prowadzenie), ale ważne jest tez zachowanie na suchym/mokrym i zużycie opony  czyli w sumie wszystko – ale właściwości na śniegu najważniejsze. Moje Typy to:

Continental T830
Goodyear UltraGrip 7+
Dunlop SP WS 3D
Vredestein Snowtrack 3
Nokian WR G2

Jakieś opinie? A może inne typy? Stawiam na kontinentale ale ponoć są strasznie delikatne ;/


Całą poprzednią zimę przejeździłem na Vredestein Snowtrack3 w takim rozmiarze jak potrzebujesz. Jeden sezon to mało żeby się wypowiedzieć na temat ścieralności i ogólnie żywotności ale na temat zachowania na drodze nie mogę złego słowa powiedzieć. Jeździłem na dechę sporo po górach i ani razu nie zawiodły. Kumpel w barumach (niestety nie wiem dokładnie jakich) wiele razy miał problemy, często go rzucało. Raz się niechcący zapuściliśmy w jakąś znaną przełęcz w Karkonoszach (nie pamiętam nazwy) gdzie ludzie już na poboczach zakładali łańcuchy. Madzia podjechała spokojnie bez żadnych sensacji, zdecydowanie polecam. Jeśli chodzi to głośność to wiadomo że M3 nie jest dobrze wygłuszona więc głośno jest, ale raczej nie bardziej niż na fabrycznych Bridgestonach, te zimówki dodatkowo delikatnie gwiżdżą na mokrej nawierzchni. Aha, i Vredestein to firma holenderska i te opony tam są produkowane.

PostNapisane: 16 gru 2009, 14:09
przez Grafit
Kupiłem Ultragripy 7+ (do Audi a4 – na forum audi wszyscy je polecali). Na suchym asfalcie jest cicho i przyjemnie, jednak mam wrażenie że na śniegu sprawują się gorzej do Frigo 2 (mam w mazdzie mx3). Jednak na razie przejechałem na nich 50km z czego po śniegu 10 więc za mało żeby oceniać . Sypnie porządnie śniegiem to zrobie porównanie :D
PS. I żałuje że jednak nie kupiłem Vredstein Snowtrack 3… Może za rok..

pabl0 napisał(a):Jeździłem na dechę sporo po górach i ani razu nie zawiodły

Właśnie co patrzylem na ten bieżnik to pojawiała mi się w głowie myśl że to MUSI się dobrze spisywać na śniegu. Ale już za późno na zmianę decyzji

PostNapisane: 16 gru 2009, 21:28
przez emjot
koledzy, pytanko poniewaz przyplyw finansowy sprawil ze dopiero teraz musze na szybciutko zamowic opony zimowe i szybko je zalozyc wobec tego chcailbym sie dowiedziec obecnie mam wielosezonówki nowiutkie 1 rok dostalem z autem i ich wymiary 175/70/R14, czy musze kupowac nowe zimowki o tych samych wymiarach? jesli nie to co byscie polecili , byle pasowałoby do tej felgi 14-stki...

PostNapisane: 17 gru 2009, 00:35
przez markmas
Opony wielosezonowe imho lepiej się sprawują właśnie w zimie niż latem. Skoro są to nówki sztuki to ja bym zostawił i ewentualnie podmienił w późniejszym terminie na letnie :)

Pozdrawiam