Strona 44 z 87

PostNapisane: 14 paź 2009, 19:58
przez doc
Dzis zakupiłem Dębicę Frigo2 do swojego autka – 205/55/16 – 4 sztuki równe 1000pln za komplet nowych zimówek. Zobaczymy jak się będą sprawowac...

PostNapisane: 14 paź 2009, 21:08
przez X-RAY
witam,

czy ktoś używa opon Fulda KRISTALL SUPREMO? Planuje ich zakup przed sezonem zimowym. Proszę o opinie? Przy okazji również o Kleber KRISALP HP2. Letnie mam Kleber Hydraxer i jestem zadowolony, a o zimowych Kleberach czytałem sporo sprzecznych opinii.

PostNapisane: 14 paź 2009, 22:38
przez wojtek85
ponoc z fuldy są bardzo dobre Montero 2 juz tyle opini o nich dobrych słyszałem kazdy poleca je ale tylko 2 bo 3 ponoc sie popsuły

PostNapisane: 15 paź 2009, 08:23
przez Prusiak
X-RAY napisał(a):Przy okazji również o Kleber KRISALP HP2. Letnie mam Kleber Hydraxer i jestem zadowolony, a o zimowych Kleberach czytałem sporo sprzecznych opinii.

Wlasnie mi sie zakladaja Klebery ale jeszcze poprzedni model KRISALP HP. UWazam ze sa bardzo dobre – za bardzo przystepna cene ( w zeszlym roku kupilem po 225 zl/szt.). O HP2 czytalem juz gorsze opinie.

PostNapisane: 15 paź 2009, 15:22
przez kosteq7
Witam
Mam mazde na stalowkach 14", wiec szerokosc chyba 5.5". Letnie opony rozm. 185/65.

W jakim rozmiarze dac zimowki?

Takim jak letni czy rozmiar wezsze 175/65? Podejda takie na felge 5.5"? Bedzie to w miare wygladac?

PostNapisane: 15 paź 2009, 16:32
przez daniel2505
Właśnie zakupiłem GOODYEAR Ultra Grip 7+. Po dokładnej analizie testów ADAC i porównań z różnych pism motoryzacyjnych wybór był własciwie prosty (Choć dunlopy 3D również były rewelacyjnie oceniane) Zapłaciłem 950zł za komplet 195/65 R15 i wydaje mie sie że jest to dobra cena. Jeszcze jedno wczoraj zaliczyłem kilkusetkilometrową trasę na letnich oponach na zaśnieżonej trasie Radom-Lublin jeśli jeszcze ktoś powie że da si jeździć na letnich oponach cały rok to normalnie <klotnia> <killer>

PostNapisane: 15 paź 2009, 23:25
przez Sokool
Dać się da (poza sytuacjami gdy się nie da :P ). Ale ani to przyjemne, ani bezpieczne.

OPONY

PostNapisane: 16 paź 2009, 10:15
przez turboPL
Witam.
Jestem tu nowy, bo od kolegi klubowego parę dni temu kupiłem swoją 323 1,8 4wd.
Mieszkam na Podhalu, więc wypowiem się o oponach na których się nie zawiodłem a wypróbowałem przez ponad 10lat wiele różnych zimówek a więc:

1. NOKIAN hakkapellitta (bądź bieżnikowana Profil EXTREMA)
2. Gislaved Nord Frost
3. Nokian W
4. Gislaved Euro Frost
5. Dębica Frigo 1

Najbardziej rozczarowały mnie zimowki Kleebera.

Wymienione opony są dobre na zaśnieżone tereny, mają miękką mieszankę i szybko się zużywają, ale dzięki temu zapewniają niesamowitą przyczepność.
Testowane na tylnopedach Volvo.

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów!!!!

Zbychu
Mazda 323 BG 1,8 4WD
Volvo 960 Turbo 2,0 16V 330KM
Volvo 360 2,0
Volvo 260 2,8V6
Zakopane

PostNapisane: 16 paź 2009, 11:33
przez Don Corleone
turboPL jest już sporo tematów o oponach.
Łącze.

PostNapisane: 16 paź 2009, 14:18
przez Tomek6
Doszły moje Nokiany WR 2G. Nie obyło się bez niespodzianki. Zamawiałem Nokiany produkowane w Finlandii... fińska jest tylko jedna opona, reszta to ruski. Nie mogłem odebrać osobiście opon, właśnie wróciłem do domu a tu taka sytuacja... :| Ruskie datowane są na 2509, fiński rodzynek na bodajże 1509.
Walczyć z firmą o niezgodność kraju produkcji? Sądzicie, że Made in Russia by Nokian Tires mogą być gorsze jakościowo?

Ehhh....

Edit:

Jestem po rozmowie z pracownikiem firmy. Przyznał rację, na stronie widnieje deklaracja produkcji w Finlandii moje 3 sztuki są ruskie. Zaproponował wymianę opon na produkowane w Finlandii na ich koszt lub 2% rabat przy następnym zamówieniu. Rabat w wysokości -2% mi "lotto". Wymieniać czy nie?

PostNapisane: 16 paź 2009, 15:58
przez wojtek85
wymieniac co sie bedziesz chyba ze to zadna róznica pomiedzy finską a ruskimi nie czuc pod palcem jakiejs innej mieszanki gumy ??

PostNapisane: 16 paź 2009, 16:03
przez esikx35
Tomek6 napisał(a):Doszły moje Nokiany WR 2G.

Gdzie kupowałeś?

PostNapisane: 16 paź 2009, 18:40
przez Tomek6
wojtek85 napisał(a):wymieniac co sie bedziesz chyba ze to zadna róznica pomiedzy finską a ruskimi nie czuc pod palcem jakiejs innej mieszanki gumy ??


Zwracałem na to uwagę, guma wydaje się być taka sama. Wszystkie symbole i oznaczenia są jednakowe. Różni się tylko element Made in... i oznaczenie fabryki. Aha, we wnętrzu opony fińskiej są poprzeczne paski, w ruskich są poprzeczne w takiej jakby mozaice (nie wiem jak to określić), ale to widać różnica w formie, jako zamierzony element.

gszostak napisał(a):
Tomek6 napisał(a):Doszły moje Nokiany WR 2G.

Gdzie kupowałeś?


http://www.motostrada.pl udało mi sie kupić po 318zł/szt + 20zł wysyłka.

Czy ktoś ma wyrobioną opinię lub porównanie między fińskimi a ruskimi Nokianami? W poniedziałek mam dać odp co do ew. wymiany.

PostNapisane: 16 paź 2009, 21:39
przez rafek
a pewnie, że wymieniać.
Od dwóch dni jezdze na Nokianach made inf finlad. Nie bede się nawet wypowiadał o ile spadł mi halas w samochodzie w porównaniu z letnimi Brdgestone turanzza. Wiosna letnie do wymiany ze względu na hałas

PostNapisane: 16 paź 2009, 23:50
przez Riki
Riki napisał(a):Opony Falken HS 439 – jakieś doświadczenia? będę wdzięczny za opinie... muszę odziać GFkę na zimę usmiech myślę o rozmiarze 195/60/15.



Właśnie przyszły. Made in Japan mrrrr... dobrze wyglądają. Zobaczymy jak będą spisywały się podczas jazdy. W internecie ślą same ochy i achy.. <lol> jeździ ktoś na takich?

PostNapisane: 17 paź 2009, 10:20
przez jarku007
Tomek6 napisał(a):Rabat w wysokości -2% mi "lotto". Wymieniać czy nie?
<br>Rabat iście symboliczny za ich pomyłkę .<br>" Teoretycznie" te same opony ( rozmiar,indeksy,dot ) choć produkowane w różnych fabrykach<br> nie powinny się różnić pod względem jakości .<br>" Teoretycznie" ;) <br>Ja osobiście wolałbym mieć wszystkie jednakowe – made in finland .

PostNapisane: 17 paź 2009, 10:27
przez Tomek6
jarku007 napisał(a):dot


Na ruskach widnieje DOT YLCL, na fińskiej sztuce DOT 60CL.

DOT i kilka tygodni różnicy to jedyne rozbieżności w opisie.

PostNapisane: 17 paź 2009, 10:44
przez jarku007
Rosyjskie – są z lipca br.<br>Fińska – z marca br.<br>Różnica "prawie" żadna .<br>Przypuszczam że rosyjska fabryka jest nowoczesna ale jak to jest z produktami wyprodukowanymi w Rosji – każdy wie .
Tomek6 napisał(a):Jestem po rozmowie z pracownikiem firmy...Zaproponował wymianę opon na produkowane w Finlandii na ich koszt
Nie tracisz nic ( tylko czas ) . Zyskujesz pewność że kupiłeś to co chciałeś .

PostNapisane: 17 paź 2009, 12:06
przez deeyw
Mam krótkie pytanie

Posiadam w swojej maździe 2 praktycznie nowa opony Dunlop Winter Response. Byłem na wulkanizacji i powiedzieli mi, że 2 dunlopy na przodzie są w super stanie (ja ich nie zakładałem tylko poprzedni właściciel)

http://www.sklepopon.pl/opona/dunlop_sp ... 12850.html

Z tyłu mam 2 całoroczne. Teraz – myślałem o zakupie 4 nowych barum polaris 2

http://oponix.pl/product/BARUM+195%2F50 ... 85685.html

Lub dokupieniu 2 dunlopów.

Barumy są tańsze o 100zł, ogólnie kupując 2 dunlopy czy 4 barumy różnica w cenie nie jest duża... ALE – dunlopy to raczej lepsze opony ? Więc szkoda byłoby mi się pozbywać w jakiś sposób tych 2 sztuk, dokupiłbym 2 identyczne i w sumie powinno wyjść lepiej niż komplet barum. Proszę o rade ;)

PostNapisane: 17 paź 2009, 13:14
przez danstan
Witam
Kierując się (już od kilku lat) wynikami testów ADAC wybrałem, a następnie nabyłem i już założone do Madzi na zimę Continental Conti Winter Contact TS830 205/55/R16 H. Zobaczymy jak się będą sprawowały. W poprzednim autku były Micheliny Alpin.
Pozdrawiam wszystkich :)