Strona 43 z 87

PostNapisane: 13 paź 2009, 09:10
przez chmooreck
4x 16'' stalówki + fuldy + kołpaki wyszły mnie w zeszłym roku 2200 na gotowo (z przekładką), wiec z tym 500-1000 PLN więcej za opcje 3 trochę Macieju przesadziłeś ;)

Poza tym opcja pierwsza oznacza zabawę z przekładaniem opon na felgi 2x w roku...

PostNapisane: 13 paź 2009, 09:15
przez Myjk
chmooreck napisał(a):Poza tym opcja pierwsza oznacza zabawę z przekładaniem opon na felgi 2x w roku...

Ale mniej do dźwigania garaż <–> bagażnik, zmiana trwa może 15 minut dłużej.
Koła i tak warto wyważyć co rok. Jedyny minus to taki, że mogą zniszczyć felgi przy zmienianiu.
Ale przy jeździe też się mogą zniszczyć, więc...

Generalnie kupowanie felg sezonowych to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Przynajmniej ja do takiego wniosku doszedłem przy rozważaniu zakupu.

PostNapisane: 13 paź 2009, 09:30
przez Maciej Loret
chmooreck napisał(a):4x 16'' stalówki + fuldy + kołpaki wyszły mnie w zeszłym roku 2200 na gotowo (z przekładką), wiec z tym 500-1000 PLN więcej za opcje 3 trochę Macieju przesadziłeś ;)


Brałem pod uwagę identyczne opony z wyższej półki 215/50/17 i 205/60/16 z konkretnego sklepu (oponeo). 17" kosztują 480PLN/szt. a 16" 360PLN/szt. Różnica jest więc jeszcze mniejsza. Ale równie dobrze w innym sklepie może być spokojnie nawet 300PLN różnicy na sztuce... Niestety każdy musi przeliczyć osobiście.

chmooreck napisał(a):Poza tym opcja pierwsza oznacza zabawę z przekładaniem opon na felgi 2x w roku...


Oczywiście. Co prawda bawi się oponiarz a nie ja, więc to nie ma większego znaczenia... Najwyżej niewielką dopłatę...
Ja również na zimę mam drugi zestaw opon + alufelg, bo tak mi wygodniej i taniej (u mnie kwestia 17" <–> 15").

PostNapisane: 13 paź 2009, 09:38
przez chmooreck

PostNapisane: 13 paź 2009, 10:14
przez Wojtano
Witam
A ja jestem zdecydowany na całkiem nowy komplet zimowy – 4 x opony i 4 x alufelgi.
Do tej pory jeżdziłem samochodami innych marek i na zimówkach GoodYeara UltraGrip.
Było super, bezproblemowo. Problem w tym, że od 8miu miesiecy jestem posiadaczem
Mazdy 6 z dieselkiem. A wiadomo, że moment obrotowy i ciężar motoru mają wpływ
na trakcję. I jestem zamotany co tu wybrać.
Jestem przekonany po przeczytaniu kilku opinii uzytkowników na różnych forach, że
najlepszy wybór to:
GoodYear Ultra Grip 7+ 205/60R16
Michelin PRIMACY ALPIN 3 205/60R16
Pirelli Sotto Zero 2 205/60R16
Wiadomo, że ceny nie są przyjazne ale wydając ponad 100 tys na samochód ????
Proszę o poradę. Może ktoś już jeździł na powyższych oponach. Może wie gdzie można
takie kupić najtaniej?!

PostNapisane: 13 paź 2009, 10:19
przez Myjk
Wojtano napisał(a):GoodYear Ultra Grip 7+ 205/60R16

Jeżdżę na takich od 2 sezonów. Mogę polecić, ciche i bezpieczne.

PostNapisane: 13 paź 2009, 10:54
przez Maciej Loret
Wojtano napisał(a):Może wie gdzie można
takie kupić najtaniej?!


Tzn. ktoś ma za Ciebie przejrzeć kilka/naście sklepów?

PostNapisane: 13 paź 2009, 16:27
przez nissan
Maciej Loret napisał(a):
nissan napisał(a):Panowie doradźcie, które opony wybrać (ojciec poszukuje czegoś do swojej mazdy 6 , mieszka w Bieszczadach więc sporo tam górek- więc najlepiej jakieś oponki na których auto by nie leciało z górki zamiast wjeżdżać pod górkę :D )


To może warto rozważyć łatwo de/montowalne łańcuchy?
Wówczas można nawet na slickach jeździć...



też mu to już jakiś czas temu radziłem ale jest uparty i twierdzi że tyle lat jeździł bez i dał radę to i teraz się bez nich obejdzie :| jak to starsi ludzie ciężko do czegoś nowego przekonać, jakby jakiś starszy sąsiad miał i poradził może by się skusił a że ja...wiecie jak jest :D więc jeszcze raz :

Rozmiar 205/55/16
Z ciekwaszych opcji, które znalazłem:

Falken HS 437/439
Kumho Kw 17
Nokian WR G2
GoodYear ULTRA GRIP 7+
Dunlop SP WINTER SPORT 3D

Z tego co się zdążyłem zoorientować dwie ostatnie chyba są ogólnie polecane, ale i najdroższe, więc pytanie warto dołozyć parę groszy do nich i mieć spokój czy są przereklamowane? WR G2 podobno nie jest tak dobra jak poprzedniczki, Falken dobre opinie ale niewiele więc raczej opinie mało miarodajne, Kumho prawie brak opinii, a że są zakładane na mercedesy myślę warte rozważenia, jakieś sugestie?

PostNapisane: 13 paź 2009, 16:55
przez jarku007
nissan napisał(a):Z tego co się zdążyłem zoorientować dwie ostatnie chyba są ogólnie polecane, ale i najdroższe, więc pytanie warto dołozyć parę groszy do nich i mieć spokój czy są przereklamowane?

Zdecydowanie warto . Pomykam na Dunlopach 3D – uwierz nie są przereklamowane :)

PostNapisane: 13 paź 2009, 17:28
przez Maciej Loret
nissan napisał(a):też mu to już jakiś czas temu radziłem ale jest uparty i twierdzi że tyle lat jeździł bez i dał radę to i teraz się bez nich obejdzie :| jak to starsi ludzie ciężko do czegoś nowego przekonać, jakby jakiś starszy sąsiad miał i poradził może by się skusił a że ja...wiecie jak jest :D


Ja już raz na najlepszych wg testów zimówkach z najwyższej półki czekałem na brata, który przyjechał na zjechanych letnich oponach z łańcuchami z marketu VW T2, gdy nie mogłem ruszyć pod górkę wspomagany przez dwie osoby dorosłe w charakterze pchających oraz gałęzie pod kołami... W końcu brat podjechał przede mnie, zapięliśmy linę i pojechaliśmy jakiś kilometr pod górkę jak gdyby nigdy nic...
IMHO nic nie zastąpi łańcuchów w górach przy trudniejszych warunkach...

Postawiłbym na sprawdzone rozwiązanie:
Nokian WR G2
GoodYear ULTRA GRIP 7+
Dunlop SP WINTER SPORT 3D

PostNapisane: 14 paź 2009, 01:43
przez nissan
dzięki Panowie za pomoc, też najbardziej skłaniałem się ku tym trzem wymienionym w poście wyżej (Nokian, Dunlop, Goodyear), ostatnie pytanie jeszcze odnośnie tych Nokianów WR G2 , gdyż mam mały zamęt w głowie :| na necie gdzieś przeczytałem ze są zdecydowanie słabsze od poprzedniczek, a dziś w wulkanizacji właściciel mi powiedział, że właśnie wprost przeciwnie są ulepszone, sam na nich jeździ dokładnie w tym rozmiarze co szukam 205/55/16 i jest bardzo zadowolony :| więc komu tu wierzyć? sprawa wygląda tak jeśli on ma rację ( a nie widzę powodu żeby mnie okłamywał gdyż są z nich najtańsze i teoretycznie powinno mu zależeć na sprzedaży droższych...) skłaniałbym się do Nokianów, z drugiej strony jeśli jest coś w tym prawdy że nie są tak udane jak poprzedniczki zdecydowanie wolę dołozyć parę złotych i zamówić ojcu coś z dwójki GoodYear ULTRA GRIP 7+ lub Dunlop SP WINTER SPORT 3D...jak to widzicie? i jeszcze jedno Nokiany są robione teraz w Rosji ? :|

PostNapisane: 14 paź 2009, 06:08
przez Maciej Loret
nissan napisał(a): więc komu tu wierzyć?


W jaki sposób wulkanizator stwierdził, że są lepsze?

nissan napisał(a):
i jeszcze jedno Nokiany są robione teraz w Rosji ? :|


Nie wiem, ale np. GY są robione w Chinach...
Przy zamawianiu zapytaj o kraj produkcji, jeśli Ci to spędza sen z powiek...

PostNapisane: 14 paź 2009, 09:51
przez nissan
Maciej Loret napisał(a):
nissan napisał(a): więc komu tu wierzyć?


W jaki sposób wulkanizator stwierdził, że są lepsze?

nissan napisał(a):
i jeszcze jedno Nokiany są robione teraz w Rosji ? :|


Nie wiem, ale np. GY są robione w Chinach...
Przy zamawianiu zapytaj o kraj produkcji, jeśli Ci to spędza sen z powiek...


podejrzewam, że na własnym doświadczeniu(jeździ na nich obecnie), opiniach klientów ? ale to moje przypuszczenie, kolego Macieju mogę znać twoje osobiste zdanie na temat wymienionej trójki, gdyż zauważyłem często włączasz się w dyskusje o oponach i odnosisz do testów, więc chcąc nie chcąc na pewno masz własne zdanie wyrobione na ten temat...a i jakbyś mógł jeszcze podlinkować jakiś wiarygodny test opon zimowych byłoby świetnie.
dziękuję

PostNapisane: 14 paź 2009, 09:57
przez Grzyby
Jeśli jazda w górach to potrzebujesz opon na śnieg, a nie na mokrą drogę.
Ze swojej strony proponowałbym najnormalniejszą Dębicę Frigo + łańcuchy w bagażniku.

PostNapisane: 14 paź 2009, 09:58
przez Wojtano
Maciej Loret napisał(a):
Wojtano napisał(a):Może wie gdzie można
takie kupić najtaniej?!


Tzn. ktoś ma za Ciebie przejrzeć kilka/naście sklepów?


Ty, Loret, grzecznie pytam wszystkich na tym forum o pomoc a nie ironiczne odpowiedzi.
Czytam wiadomosci i widze, ze masz czesto i gesto cos do powiedzenia – ale nic konkretnego i budujacego.
Pszepraszam wszystkich forumowiczow za nietematyczny mail.
Pozdrowienia

PostNapisane: 14 paź 2009, 10:07
przez jarku007
nissan napisał(a):...nie widzę powodu żeby mnie okłamywał gdyż są z nich najtańsze i teoretycznie powinno mu zależeć na sprzedaży droższych...
<br>Tym się nie sugeruj .
Na tańszym produkcie handlowiec może mieć wyższą marże – tym samym zarobek może być identyczny<br> jak nie wyższy w porównaniu do teoretycznie droższej opony .<br>
Maciej Loret napisał(a):IMHO nic nie zastąpi łańcuchów w górach przy trudniejszych warunkach...
<br>Ubiegłej zimy trafiłem na taki opad śniegu na podjeździe do Krzyżówki ( miejscowość przed Krynicą od str. Nowego Sącza ) <br>że "praktycznie wszyscy" czekaliśmy na pług/piaskarkę by móc wyjechać na górę . <br>Nie czekały tylko auta z łańcuchami !! !! .

PostNapisane: 14 paź 2009, 10:07
przez Maciej Loret
nissan napisał(a):podejrzewam, że na własnym doświadczeniu(jeździ na nich obecnie), opiniach klientów ?


Rób jak uważasz...
Jeśli wulkanizator miał kilka kompletów opon i na tym samym aucie je sprawdził jedne po drugich przy pomocy choćby metrówki i stopera oraz z grubsza potrafi wykonywać 4 podstawowe działania matematyczne, to możesz mu zaufać...

nissan napisał(a):więc chcąc nie chcąc na pewno masz własne zdanie wyrobione na ten temat...


Mam. Wolę wierzyć w metry podane przez testujących, niż opinie na forum Onetu albo kogoś komu się wydaje, bo już w życiu kilka kompletów miał...
Ja też miałem kilka kompletów zimówek od nowości...
Ale nie śmiałbym stwierdzić, które były lepsze ( i w jakich warunkach)...
Owszem, pytam znajomych, którzy również zjeździli "kilka" kompletów ogumienia na jednym aucie znajdującym się zawsze w przynajmniej dobrym stanie technicznym; wiem jak jeżdżą i dlatego mogę im zaufać...
Potrafisz stwierdzić czy do tamtego drzewa jest 300 czy 360m (błąd 20%)?
A potrafisz stwierdzić czy droga hamowania wyniosła 70 czy 84m (ten sam błąd)?

nissan napisał(a):a i jakbyś mógł jeszcze podlinkować jakiś wiarygodny test opon zimowych byłoby świetnie.
dziękuję


Wiarygodny? Hm... Każdy może wierzyć w co chce...
Mogę podać link, ale czy jest wiarygodny dla Ciebie, to już musisz sam stwierdzić...
Pierwszy z brzegu całkiem świeżutki:
http://www.oeamtc.at/index.php?type=art ... 15&hppos=1
Sprzed dwóch lat:
http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... rsicht.htm
Testów jest całkiem sporo w sieci – można rozpocząć od firm oponiarskich – gdy ich opony zajmą czołowe lokaty, to się tym chwalą oraz firm sprzedających opony – tam też są odnośniki do testów...
Przykład Pirelli:
http://www.pirelli.pl/web/car-suv-van/t ... fault.page

Wojtano napisał(a):Ty, Loret, grzecznie pytam wszystkich na tym forum o pomoc a nie ironiczne odpowiedzi.


Żadnej ironii w mojej wypowiedzi nie było.
Jeśli nie potrafisz używać komputera ani książki telefonicznej, to po prostu masz delikatny problem, ale nie obarczaj nim innych...

PostNapisane: 14 paź 2009, 10:11
przez carlito
Ja mam GY Ultra Grip 7+ i nie zachwycają. Niestety M6 nie jeździłem na innych, więc i porównania nie mam. Jak jeździłem Fordem Fusion na Fuldach to auto się lepiej trzymało drogi. Ale to zupełnie inna masa pojazdu i szerokość opon (w M6 mam 205/55/16, a w FF były 195/coś tam/16).
W M6 w letnie mam Bridgestone Turanza ER300 i jest cud miód.

PostNapisane: 14 paź 2009, 15:10
przez Tomek6
Po lekturze forum i opinii w sklepach internetowych, dziś zamówiłem Nokian'y WR G2 205/60R16 92H :D 317zł x 4 +20zł (przesyłka) = 1288zł. Niebawem wypowiem się jak się sprawują.

PostNapisane: 14 paź 2009, 17:45
przez wojtek85
co powiecie o Debicy Frigo 2 ??? jezdzilem 3 zimki na frigo 1 i bardzo ładnie sie spisywały kazde gorki osniezone wyjezdzałem autkiem ale teraz kupiłem mazde i musze kupic do niej jakies zimoweczki jezdze dziennie jakies 20 km w zimie takze niechce przepłacac na zimowki wole juz letnie kupic jakies lepsze Jaka jest wasza opinia na temat tych zimoweczek ?? mam je za 170zł