Opony zimowe
Ja dziś założyłem Snowtracki 3 a jutro jadę w małą trasę – zobacze jak hałas i spalanie na suchym to opisze – można je dostać w sklepopon jak pisałem wcześniej, z tego roku są 185/65r14
po powrocie stwierdzono iż – mimo zimowatości tych oponek jedzie się pięknie, wysoki profil to czuć leciutkie pracę na bokiale komfort na nierównosciach wzrasta , po suchej autostradzie do 120kmh szum nie przeszkadza potem już gorzej ale to wina słabego wygłuszenia autka – spalanie przy 140 kmh na autobanie to 7.8 l/100 czyli nie jest żle wzrost około litra ale przy nieekonomicznej jezdzie. Zimowa relacja w lutym z gór chyba że zima uderzy na dniach.
po powrocie stwierdzono iż – mimo zimowatości tych oponek jedzie się pięknie, wysoki profil to czuć leciutkie pracę na bokiale komfort na nierównosciach wzrasta , po suchej autostradzie do 120kmh szum nie przeszkadza potem już gorzej ale to wina słabego wygłuszenia autka – spalanie przy 140 kmh na autobanie to 7.8 l/100 czyli nie jest żle wzrost około litra ale przy nieekonomicznej jezdzie. Zimowa relacja w lutym z gór chyba że zima uderzy na dniach.
Hej, to już ostatni raz
Good Yeara niestety musze odpuścić ze względu na budżet a opona z 2011 to słaby wybór.
Więc szybka decyzja :
http://www.sklepopon.com/opona-zimowa/u ... 91-t-58675
http://oponafelga.pl/opony-smochodowe/1 ... wr-a3.html
Którą ?
Good Yeara niestety musze odpuścić ze względu na budżet a opona z 2011 to słaby wybór.
Więc szybka decyzja :
http://www.sklepopon.com/opona-zimowa/u ... 91-t-58675
http://oponafelga.pl/opony-smochodowe/1 ... wr-a3.html
Którą ?
Mam Nokiany WR A3 (205/55/16), nie mam do nich zastrzeżeń. Na suchym i mokrym bez zarzutu. Niestety na śniegu jeszcze nie miałem okazji wypróbować...
Głośność akceptowalna, nie słyszę różnicy w stosunku do letnich.
W stosunku do fabrycznych Toyo Proxes R32 (205/50/17 F/C), zużycie paliwa mniejsze o jakieś 0,2 l.
Głośność akceptowalna, nie słyszę różnicy w stosunku do letnich.
W stosunku do fabrycznych Toyo Proxes R32 (205/50/17 F/C), zużycie paliwa mniejsze o jakieś 0,2 l.
A to tak , Uniroyal RainExpert faktycznie genialna na deszcz. Co z tymi Nokianami, są opinie że ciężko je się wyważa i często zwichrowane są , tez mieliście takie problemy ?kubsztyk napisał(a):Jeśli chodzi o Uniroyal, to czytałem, że są doskonałe podczas deszczu, lecz mowa o oponach letnich.
Artiks napisał(a):(...) Co z tymi Nokianami, są opinie że ciężko je się wyważa i często zwichrowane są , tez mieliście takie problemy ?
viewtopic.php?p=2939788#p2939788
kubsztyk napisał(a):Dziś odebrałem ze sklepu i założyłem Nokian WR A3 205/55 16". Made in Russia. Dały się wyważyć bez najmniejszego problemu. A ponoć "są" wielkie z tym problemy.
Wczoraj kupiłem opony zimowe Uniroyal MS PLUS 77 . Chciałem kupić Nokiany, ale były tylko te produkowane w Rosji i sobie odpuściłem. Zobaczymy jak to będzie się sprawować, na tą chwilę mogę tylko powiedzieć że jest ciszej niż na letnich gumach. Podobno w środę ma padać śnieg to i okazja do testu będzie .
buczos napisał(a):Ciekawe skąd skopiowane
.
nie każdego musisz oceniać na podstawie swoich praktyk... to forum więc każdy może przedstawiać swoje opinie. Pewnie sam masz używane opony i jeśli zabolało Cię to co napisałem to sry.
z drugiej strony nie mówię, że 100% opon używanych jest w złym stanie technicznym. Kwestia tylko umieć ocenić ich stan. Kupując na miejscu/z odbiorem osobistym mamy na to wpływ. Kupując na Alle~~~itd możemy kupić kota w worku. Szczególnie jeśli mamy liczne okazje typu 4 szt R16 za 400zł
Co ciekawe opony z najczęściej kupowanym bieżnikiem 5-6mm są zarówno z lat 2012 jak i 2005.
Dodatkowo ze względu na gabaryty wysyłki taki opon kształtują się w okolicach 50-100zł. Kto się chce bawić później z odsyłaniem takich opon na własny koszt?
Z drugiej strony jeśli kogoś stać na auto za 30 tys nie wierzę że oszczędzi 500zł na oponach.
Z resztą w poprzednim samochodzie sam jestem po dzwonie na śliskiej nawierzchni po wymuszeniu przez innego użytkownika.. Aż strach się bać co by było gdybym miał opony gorsze jakościowo. i jaka by była prędkość w chwili uderzenia.
Popatrzeć można też na testy. Opona z górnej półki zatrzymuje auto z 100km/h na odcinku trzydziestu kilku metrów. Opona również nowa ale z niższej półki zwiększy wynik o kilka metrów. Opony używane z czasem tracą swoje walory użytkowe i to jest FAKT.
Kwestia tylko czy wioząc całą rodzinę stać Cię na oszczędności. Zakup używanych części silnika nie ma większego znaczenia. Jak coś się posypie najwyżej postoi więcej w garażu.. Opony powinny być jednak pewne. Takie jest moje zdanie i możecie mieć oczywiście inne.
czyli w woli sprostowania, Opony używane TAK ale tylko w dobrym stanie technicznym który Ty możesz ocenić a nie mechanik/sprzedawca który Ci je wciska.
Przełożyłem dziś koła z zimówkami Uniroyal MS PLUS 66 2010 r i albo one wyją albo Dunlopy Sport Max są takie ciche , w zeszłym roku chyba tak nie wyły , hałasują od 30 do 70 km/h czyżby do kosza ?
marcin255 napisał(a):Przełożyłem
więc pewnie bez wyważania itp spraw? jeśli tak to nie ma się co dziwić. Najpiew porządnie przełóż koła, dokręć jak trzeba i wtedy oceniaj kondycję opon. Może nawet być felga krzywa, a tego nie zaobaczysz na aucie, tylko na wyważarce.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Moze rownież słyszysz większe zużycie łożysk'ktore w ub.roku były jeszcze OK.
Wyważanie nie ma wplywu na zwiekszony hałas, niewyważone biłyby mniej lub bardziej, a uszkodzone mogłyby bić w jakimś wąskim przedziale prędkosci.
Wyważanie nie ma wplywu na zwiekszony hałas, niewyważone biłyby mniej lub bardziej, a uszkodzone mogłyby bić w jakimś wąskim przedziale prędkosci.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
matthies napisał(a):więc pewnie bez wyważania itp spraw?
z wyważaniem , dokręcone
muunek napisał(a):Moze rownież słyszysz większe zużycie łożysk'ktore w ub.roku były jeszcze OK.
pól godziny wcześniej na kołach letnich cisza jak makiem zasiał
matthies napisał(a):Może nawet być felga krzywa, a tego nie zaobaczysz na aucie, tylko na wyważarce.
minimalna ilość ciężarków na felgach , łatwo się wyważyły
adam_b96 napisał(a):nie każdego musisz oceniać na podstawie swoich praktyk...
Ciekawa interpretacja mojego postu Nikogo nie oceniam i nie jest to moim zamiarem
Tak mam używki dot **12, pisałem o tym wcześniej. Zimowe kupiłem nowe – tez o tym pisałem. Letnie na wiosnę będę kupował nowe. Więc jak sam widzisz, nie jestem zagorzałym fanatykiem używek.
adam_b96 napisał(a):Opony używane z czasem tracą swoje walory użytkowe i to jest FAKT.
Oczywiście, zgadzam się w przypadku starych używek jak najbardziej. Ale chyba nie zmieniasz co dwa lata opon bo przecież po 2 latach jazdy i średnio 20-30tys km jest ona "używana" i traci walory ?
adam_b96 napisał(a):Kwestia tylko czy wioząc całą rodzinę stać Cię na oszczędności.
Jeżdzę sam A teraz bez żartów. Równie dobrze można zadać to pytanie o osobie która kupiła nówki ale średniej półki, zamiast najdroższych, najlepszych, najbezpieczniejszych continentali co mają kilka metrów krótszą drogę hamowania? Oszczędzasz na oponach ? Mam nadzieję, że chociaż trochę wyjasniłem mój punkt widzenia. Ile osób tyle racji
peace and love.
marcin255 napisał(a): albo Dunlopy Sport Max są takie ciche
Może tak być
dlatego też polecam stronę/forum z oponami np. oponeo. Zdarza się często że u tego samego producenta (nawet markowego z klasy premium) konkretne modele są polecane oraz są również te które mają sporo negatywnych komentarzy.
tak czy tak przy wyborze opon tak jak z kupnem samochodu: okazje się nie zdarzają.
tak czy tak przy wyborze opon tak jak z kupnem samochodu: okazje się nie zdarzają.
wydaje się ,że opony cichną , chodzi chyba o to ,że 4 lata były na innych felgach , może muszą się ułożyć
E tam, stwardniały przez lato, to i wyły jak potępieniec. Teraz zaczęły pracować, rozruszały się to i troszkę przycichły, a trochę się już przyzwyczaiłeś.
Tak, Dunlopy są bardzo ciche, te Twoje chyba 68 decybeli, ja specjalnie w słabo wygłuszonej (w porównaniu z cichutkim Passatem) Hondzie mojej Heleny wymieniałem na Dunlopy, bo większość innych opon letnich ma hałas na poziomie 71 decybeli. Podobne parametry mają jeszcze Goodyeary, zresztą Dunlop należy do Goodyeara.
Trzy decybele to połowa hałasów jakie docierają do wnętrza samochodu, jaja, co? Było więc o co walczyć, teraz w Hondzie Heleny jest znacznie ciszej.
Tak, Dunlopy są bardzo ciche, te Twoje chyba 68 decybeli, ja specjalnie w słabo wygłuszonej (w porównaniu z cichutkim Passatem) Hondzie mojej Heleny wymieniałem na Dunlopy, bo większość innych opon letnich ma hałas na poziomie 71 decybeli. Podobne parametry mają jeszcze Goodyeary, zresztą Dunlop należy do Goodyeara.
Trzy decybele to połowa hałasów jakie docierają do wnętrza samochodu, jaja, co? Było więc o co walczyć, teraz w Hondzie Heleny jest znacznie ciszej.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Znajomy załatwił w dobrej cenie komplet Fulda Kristal Montero 3 205/55R 16 to zapodałem. Zobaczymy, etykieta dobra , ciche są , opinie ok oby służyły. Dziękuję za pomoc w wyborze i cenne wskazówki. Dla mnie to i tak wielki krok naprzód, prawko mam od 17 lat i to moj pierwszy w życiu komplet nowych opon
A u mnie wylądowały na pokładzie Vredestein snowtrack3 na przedniej osi.
Oczywiście nie nowe.. Udało mi się wyrwać z roku 2012 i 2013, więc myślę,że pojeżdżą..
Czuć,że guma dużo bardziej odpowiednia na niższą temperaturę niż letnie, bo musiałem już ostro awaryjnie zahamować z prędkości ok 60km/h odczucie zdecydowanie inne niż na nowych fuldach letnich.
Oczywiście nie nowe.. Udało mi się wyrwać z roku 2012 i 2013, więc myślę,że pojeżdżą..
Czuć,że guma dużo bardziej odpowiednia na niższą temperaturę niż letnie, bo musiałem już ostro awaryjnie zahamować z prędkości ok 60km/h odczucie zdecydowanie inne niż na nowych fuldach letnich.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki