Maszyna polerska / polerka

Postprzez Paweł » 16 paź 2012, 14:55

Przymierzam się do zakupu maszyny do polerowania i ewentualnie nakładania wosku. Może również do pomocy przy szlifowaniu przed lakierowaniem. Zasadniczo chodzi o wykorzystanie domowe/amatorskie – nie sądzę, żebym sięgał po to urządzenie częściej niż kilka razy w roku.

Jaką polerkę wybrać? Jakie powinna mieć parametry?

Czy wystarczy mi przysłowiowy "Einhell" za około 250 zł, czy może lepiej kupić coś w rodzaju Skil-a 9955 MA za 600 zł?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Beny » 16 paź 2012, 15:37

Pawle polecam lekture http://forum.kosmetykaaut.pl/viewforum.php?f=19
Amatorsko myślę że einchel da rade,ewentualnie power up w podobnej cenie.Mam power upa i jak na początek zabawy jest ok.Jak chcesz zobaczyć efekty zerknij na mój temat w NM
Najważniejsze żeby miała stabilizacje obrotów i soft start.

Zobacz też na forum KA w dziale sprzedam czesto pojawiaja sie używane polerki z wyższej półki,czasami kompletne zestawy z padami i talerzami.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Szyna » 16 paź 2012, 20:45

Myślę ze Einhell w zupełności by wystarczył ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Grzegorz K » 17 paź 2012, 19:57

Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez Guinness » 17 paź 2012, 21:36

Pierwszą omijaj z daleka – ruchy oscylacyjne ( orbitowe ) nie nadają się do polerowania .
Drugą można rozważyc do zakupu , lecz za tą kasę na trwałośc nie liczył bym .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez Grzegorz K » 17 paź 2012, 23:43

Nie wyraziłem się chyba dość jasno: polerka ma mi służyć do rozprowadzania, polerowania wosku ... i tyle. Zdawało mi się, że te ruchy oscylacyjne się do tego nadadzą. Odnośnie ceny chodziło mi raczej o polecenie rodzaju polerki, a nie konkretnie tych modeli.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez kubsztyk » 2 sty 2013, 11:57

A ja właśnie chciałem skupić się na jednym z w/w modeli pokazanych przez Grzegorz K. Czym się różnią między sobą:
http://allegro.pl/polerka-szlifierka-sa ... 33066.html

od tej:

http://allegro.pl/polerka-samochodowa-s ... 54205.html ?
Bo niby firma ta sama (choć jedna z literą "C", a druga z literą "K" na końcu, więc coś śmierdzi podróbką), tylko model troszkę inny i sam już nie wiem, co o tym myśleć. Zbieram się już rok czasu do kupna tej polerki <nie powiem> . I nie chcę kupować nic droższego, bo ten sprzęt ma służyć do wykonania korekty lakieru raz na 2 – 3 lata i do nakładania cleanera pod wosk raz na ~3 miesiące, a do polerki trzeba jeszcze dokupić gąbki oraz pastę zgrubną i wykończeniową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez adidom » 24 sty 2013, 22:13

Ja używam tej:
http://temachem.sklep.pl/opis/2317540/silverline-sim180-silverstorm-rotary-polisher.html
Jest to pierwsza moja polerka i w zupełności mi wystarcza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1275 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez dsu1 » 3 lut 2013, 03:45

Grzegorz K napisał(a):Nie wyraziłem się chyba dość jasno: polerka ma mi służyć do rozprowadzania, polerowania wosku ... i tyle. Zdawało mi się, że te ruchy oscylacyjne się do tego nadadzą. Odnośnie ceny chodziło mi raczej o polecenie rodzaju polerki, a nie konkretnie tych modeli.

Witam – jeśli mogę Ci coś poradzić w tej sprawie to polerki nie używa się do rozprowadzania wosku, możesz w ten sposób zniszczyć lakier jak zrobisz to nie zachowując odpowiedniej czystości w tej czynności- jak chcesz łatwo i dobrze przeprowadzić nakładanie wosku polecam Ci wosk Farecla TOP WAX i ściereczek dedykowanych tej samej firmy Farecla – jedno i drugie to koszt około 40 zł za 500ml poszukaj w necie np. sklepfarecla . Powiem Ci jak to dobrze zrobić weź starą gąbkę i zrób nie zadurzą kulkę owiń to dedykowaną ścierką i w ten sposób nakładaj niewielką ilość tej pasty pamiętając o tym że powierzchnia musi być czysta i odtłuszczona – jak rozprowadzisz to poczekaj 1 min i taką samą ścierką tyko że czysta zbierz to co rozprowadziłeś kulistymi ruchami. Bardzo lekko się ten wosk rozprowadza i zbiera dodatkową zaletę jest to że możesz nakładać ją w pełnym słońcu co dla mnie czyni ten wosk nr1 dostępny na rynku nie namęczysz się a efekt jest super i chroni Twoje auto ok 3 miesięcy – do woskowania nie jest potrzebna polerka. Polerka to już inny temat a trochę się na tym znam, wymaga niebywałej precyzji i doświadczenia polecam potrenować na starym samochodzie o niskiej wartości :) -pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 03:26
Posty: 14
Skąd: Szczecinek woj. zachodniopomorskie
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002r
Mazda 2 DY 1.4 tdci
Mazda 5 2.0 Diesel

Postprzez maziadm » 4 kwi 2013, 15:02

Temat autodetailingu nie jest mi obcy. Z tego co tu zaproponowano jedynie Silverline nadaje się, ale nie tak do końca.
Najważniejsze przy wyborze polerki to:
1. Miękki start,
2. Stabilizacja obrotów,
3. Obroty w zakresie 600-2000obr/min,
4. Ergonomia, waga itp.
Polerowanie jest żmudnym procesem dla cierpliwych.

Oprócz polerki potrzebne będą
1. Talerze oporowe: optymalnie to: 120-125mm i 75-80mm. Za takie przyzwoite trzeba dać około 50-120zł/szt. Potrzeba co najmniej 2szt.
2. Gąbki/pady, w cenie około 15-30zł/szt. Potrzeba co najmniej 4szt.
3. No i pasty polerskie około 70-130zł/1litr. Potrzeba co najmniej 2szt.

Także cena polerki nie jest tu najważniejsze i najwyższa, bo pozostałe elementy też swoje kosztują.

Pzdr.
maziadm
P.S. Proszę wziąć poprawkę na w/w forum kosmetykaaut, czasami odnoszę wrażenie, że forum to istnieje tylko po to, aby stworzyć i utrzymać sobie rynek i nie jest to tylko moje zdanie. Także, troszkę dystansu nie zaszkodzi.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez benq323 » 22 mar 2014, 19:35

Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez matthies » 22 mar 2014, 19:54

ja mam, niebawem mam w planie testować na pandzie kolegi, bo na swojej madzi się boję ;)
Jak masz dłuższe wolne popołudnie to możemy na twojej madzi spróbowac :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki