Jakie łańcuchy śniegowe wybrać?

Postprzez lukaszm » 6 sty 2012, 20:28

hej. Panowie co byście za łańcuchy śniegowe polecili? W supermarketach tego pełno w różnej cenie, zależy mi na prostocie montażu jakości i sensownej cenie, nie mieszkam w górach ale od czasu do czasu jakiś wypad na narty, więc mogą się przydać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grzyby » 6 sty 2012, 20:31

Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukaszm » 6 sty 2012, 20:34

czytałem o tym ciekawie to wygląda tylko ta cena... :) Liczyłem wydać troszkę mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grzyby » 6 sty 2012, 20:38

Weź pod uwagę że założysz na różne rozmiary kół.
No i prostota i szybkość montażu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukaszm » 6 sty 2012, 20:45

Grzyby napisał(a):Weź pod uwagę że założysz na różne rozmiary kół.
No i prostota i szybkość montażu.


to jest przemawia za, teoretycznie by mi wystarczyły na długie lata bez martwienia się o rozmiar kół. Praktycznie ciekawe jak z jakością wykonania i czy są faktycznie takie dobre? Używasz może?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grzyby » 6 sty 2012, 20:48

lukaszm napisał(a):Używasz może?

Nie, bo nie mam takiej potrzeby.
Ale trochę można znaleźć w necie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 6 sty 2012, 21:01

Paski, które poleca Grzyb nadają się najwyżej jako pomoc przy próbie wyjechania z zaspy lub pokonania ostatnich kilkuset metrów pod kwatery, podczas zimowych ferii.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cbr » 6 sty 2012, 22:27

Łukasz jak jeździsz zimą na 15", to nie myśl nawet o tym, bo zapewne będzie za mało miejsca z przodu miedzy felgą a zaciskiem :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 00:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez lukaszm » 6 sty 2012, 23:00

tak mam 15" stalówki. to co radzicie? Ostatnio na drodze stu zakrętów między radkowem i kudową tak gdzieś w 3/4 odcinka zostawili 2 km nie posypane i odśnieżone (tak gdzieś po środku trasy) i auta w poprzek, na szczęście udało nam się zjechać w dół bezpiecznie ślisko było jak cholera. Wolę unikać na przyszłość takich przygód :) kolega miał łańcuchy marketowe ale po 5 min ubierania wkurzył się i wrzucił je z powrotem do bagażnika. :) Swoją drogą jestem ciekaw czy Assistance również obsługuje takie przygody że obsługa podjedzie i pożyczy łańcuchy aby bezpiecznie zjechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 20:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grzyby » 6 sty 2012, 23:31

cbr napisał(a):bo zapewne będzie za mało miejsca z przodu miedzy felgą a zaciskiem

Wystarczy 1 cm :)

P.S. Mam nadzieję, że Smoleński nauczy się wreszcie mojego nicka.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 7 sty 2012, 10:56

Nie nerwujsię tak. Po prostu nie doradzaj za wszelką cenę w tematach, na których się nie znasz, bo reklamując buble w stylu "mango", nieświadomie robisz innym krzywdę.

Dobre łańcuchy do jazdy, to np. RUD (http://www.rud.com/) lub ich funkcjonalne kopie, które oczywiście nie będą miały tej samej trwałości, ale powinny dobrze działać.

P.S. Nazwiska nie musisz się wstydzić, bo jest bardzo sympatyczne i dopasowane do ciebie. ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Myjk » 8 sty 2012, 00:10

tco_tm napisał(a):Paski, które poleca Grzyb nadają się najwyżej jako pomoc przy próbie wyjechania z zaspy lub pokonania ostatnich kilkuset metrów pod kwatery, podczas zimowych ferii.

Ostatnio (tuż przed wigilią) przyjechał do mnie człowiek, po zakupie przy mnie zaaplikował paski do LR DIV gdzie były 20" felgi 8.5J (255/50R20 -- koła jak w ciężarówce) i trochę pojeździł po placu. Jak widać zimę tej wiosny mamy bardzo uroczą, stąd jeździł po suchej kostce brukowej. Jakoś paski to wytrzymały, pomimo ogromnej masy auta. Człowiek, bardzo sympatyczny zresztą, stwierdził, że kupuje te paski, bo we Włoszech (skąd zresztą pochodzi produkt i gdzie jedzie właśnie na narty), sporo osób tego z powodzeniem używa.

Jeżdżę notorycznie w góry i tylko raz w życiu używałem łańcuchów. Po raz pierwszy i ostatni. Było to zadanie upierdliwe, tak zakładanie jak i zdejmowanie. Do czego dążę? Że czasem jeden taki pasek per koło napędowe wystarczy, żeby sobie poradzić i nie trzeba używać od razu wszystkich naraz. ergo, nie zużywają się wszystkie. Instalacja sztuki trwa 10-15 sek. Teraz niech ktoś założy sobie łańcuchy będąc zakopanym w śniegu, w błocie, albo w piachu -- powodzenia.

Cena? No cóż, euro drogie, produkt mało znany -- te warunki nie pozwalają mi zrobić lepszej ceny. :( Ale w związku z drugim akapitem zastanawiam się, czy nie podzielić pakietów na pół (jednocześnie znosząc cenę do połowy). Tylko walizek dodatkowych nie mam ;P Towar, jak to większość towaru w moim sklepie, ściągnąłem głównie dla siebie, wiele wcześniej na ten temat czytając, zbierając opinie, etc.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez marcinpozycki » 16 sty 2012, 19:14

Ja mieszkam w górach i kupuje najtańsze łańcuchy za 89 pln <czytaj> i uważam, że to najlepsze rozwiązanie. Do domu mam ok 2km pod górę i po zakrętach. Mimo, że jeżdżę stosunkowo nie długo to zdarłem już kilka par łańcuchów. Nawet za 500zł. Całkiem na serio mówiąc były lepsze jeśli chodzi o patent zakładania a poza tym wytrzymały ok 1.5xtyle co te za max 100zł.
Samochód ma taki nacisk na jedno koło, że nawet solidnie hartowane łańcuchy w błyskawicznym tempie się zdzierają. największym wrogiem takiego łańcucha nie jest lód, tylko mokry śnieg który stawia opór kołom a samochód grzebie się na siłę po asfalcie [ale do tego to ja mam c-330+łańcuchy]
kolega miał łańcuchy marketowe ale po 5 min ubierania wkurzył się i wrzucił je z powrotem do bagażnika
z takim podejściem to nawet nie szukaj łańcuchów tylko siedź na d... w zimę za przeproszeniem. Wiadomo przecież, że nie od razu Warszawę zbudowali. <czytaj> Ja zakładam oba w max 5 min. I to w cale nie jest trudne, ale czasami brudzące, trzeba przyznać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 17:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez Myjk » 25 sty 2012, 18:45

W końcu się doczekałem :D i miałem okazję przetestować paski. Przejechałem po dzisiejszym Warszawskim lodowisku 20km. Jechałem jak panisko :P -- miny ludzi bezcenne zwłaszcza na wiaduktach. :D Tak jak pisałem spokojnie wystarczyło po jednym pasie na koło napędowe. Czas montażu – pół minuty per pasek. Jedyny mankament zestawu to rękawiczki. Są śliskie, co uniemożliwia mocne naciągnięcie pasków. W zwykłych poszło ładnie. Szkoda że dopuszczalna prędkość wg producenta to "tylko" 50/h :P Jeśli chodzi o odczucia z jazdy, to jedzie się trochę jak po płytach betonowych, tylko ciszej -- słychać lekki stukot. Po śniegu nie czuje się wcale "obciążenia", za to auto wyraźnie ciągnie naprzód. Nie zdejmowałem ich dzisiaj z kół, więc nie wiem jak to zniosły, ale z pewnością, jak na produkt z Mango (jak to specjalista się wyraził) dały radę. Jutro zobaczę jak mocno się zerżnęły.

Odnośnie dzisiejszego warszawskiego sajgonu: http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,pa ... 93123.html
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Bartek1986 » 26 sty 2012, 00:47

Myjk jasne, że jak panisko bo wiadomo, że tylko Ty miałeś coś na felgach oprócz opon.. Ktoś mógłby napisać, że czuł się jak panisko, bo jechał na kolcach, a reszta miała paski..
Żeby pisać opinie, to trzeba by pare podjazdów i zjazdów w górach pokonać, a najlepiej raz na paskach, a raz na łańcuchach ( pomijając trwałość ) \.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 12:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Myjk » 26 sty 2012, 08:38

Bartek1986 napisał(a):Myjk jasne, że jak panisko bo wiadomo, że tylko Ty miałeś coś na felgach oprócz opon..

Nie bulwersuj się tak, to był tylko taki żarcik. :P Część ludzi sobie radziła po krótkiej walce na samych oponach. Ja też część trasy przejechałem na oponach, potem postanowiłem przetestować rozwiązanie -- nie było to niezbędne, ale jechało się dużo szybciej i pewniej.

Bartek1986 napisał(a):Ktoś mógłby napisać, że czuł się jak panisko, bo jechał na kolcach, a reszta miała paski..

Chodzi o sam fakt, że rozwiązanie działa. Działa sprawnie nawet w minimalistycznej wersji, instalacja jest szybka i czysta, do tego paski są wytrzymałe -- wbrew temu co "specjalista" tco_tm napisał. Obejrzałem dzisiaj z rana sprzęt. Paski co prawda się odkształciły po przebytej wczoraj pracy i całą noc siedząc na kołach, ale poza tym element antypoślizgowy przylegający do powierzchni opony nie nosi praktycznie żadnego zużycia. Co jest dosyć zastanawiające, biorąc pod uwagę, że mieliłem lód kopiąc aż do asfaltu. Należy także nadmienić, że na jeden pasek działały dużo większe siły (buksowanie) niż na 5 pasków rozłożonych równomiernie.

Bartek1986 napisał(a):Żeby pisać opinie, to trzeba by pare podjazdów i zjazdów w górach pokonać, a najlepiej raz na paskach, a raz na łańcuchach ( pomijając trwałość ) \.

Nie pisałem tutaj opinii porównawczej, to był opis testu praktycznego. Nic więcej. Ja nikomu nie bronię zakupić łańcuchów czy innych spajderów i nie zmuszam też do zakupu pasków, tym bardziej, że mają swoje ograniczenia, ale to jak każde rozwiązanie. Fajnie byłoby zrobić test porównawczy, ale ja nie mam do tego warunków -- przede wszystkim nie mam łańcuchów i specjalnie pod test ich zakupywać nie będę. Ale gdyby ktoś się chciał o takowe porównanie pokusić, to mogę podesłać ze cztery paski do takiego testu praktycznego.

Tymczasem uważam mój test za pozytywnie zaliczony, co jednocześnie zaprzecza stwierdzeniu, że "nadają się najwyżej jako pomoc przy próbie wyjechania z zaspy lub pokonania ostatnich kilkuset metrów pod kwatery, podczas zimowych ferii". Pomimo że to plastik, teoretycznie mniej wytrzymały od stali, a jednak jest wystarczająco wytrzymały.

Zresztą, jak sobie przypominam, sam tco_tm bronił w wątku o tel. kom. plastikowej klapki swojego telefonu Samsung udowadniając swoim interlokutorom, że plastik jest równie, albo nawet bardziej wytrzymały, niż metalowe klapki innych aparatów. Zatem brak jego wiary w te plastikowe paski wydaje się co najmniej dziwny, a jeszcze bardziej dziwny biorąc pod uwagę, że na oczy tego nie widział, o używaniu nie wspominając. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Paweł » 26 sty 2012, 09:04

Akurat w temacie łańcuchów śniegowych mogę trochę powiedzieć. Paski, o których mowa znam w ich pierwotnej na rynku formie – wprowadzonej przez firmę RUD. RUD już dawno temu wycofał się z ich sprzedaży, bo choć pomysł ciekawy, to więcej było w nich wspomnianego sklepu mango niż skuteczności.

Michałku, wiem że handlujesz tym towarem, więc za wszelką cenę będziesz go bronił – nie ma problemu, ale nie wycieraj sobie przy tym paszczęki (cyt.) moim imieniem. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Myjk » 4 lut 2012, 16:30

Piekielnie "boję się" otrzymać kolejnego bana za wyrażanie swojego zdania na tym forum, ale spróbuję szczęścia. Niestety tym razem nie zapisałem sobie postu który skasowałeś Pawełku, zatem napiszę w skrócie, od nowa.

Nie używałeś, nie masz zielonego pojęcia na temat jakości towaru o którym piszesz -- zatem twoje zdanie, Pawełku, jest ZEROWEJ wartości. Sam fakt, że ktoś, kiedyś oferował takie rozwiązanie i nie zdało ono egzaminu nie oznacza automatycznie, że inny producent temu nie podołał. Porównanie do siebie dostałeś, to sobie przytocz z pamięci.

Z mojej strony EOT w temacie, zainteresowani mogą sobie podyskutować z wszystkowiedzącym o łańcuchach (i nie tylko) Pawełkiem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzegorz K » 16 paź 2012, 22:54

Zima idzie.Trzeba kupić jakieś łańcuchy. Polecicie coś ??
Paski od @Grzyby przemawiają do mnie, ale nie wiem czy się zmieszczą w stalówkach :|
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 19:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez JohnyS » 17 paź 2012, 21:40

Pomyśl może o AutoSock: http://www.stylauto.pl/lancuchy-sniezne.html
Jak masz codziennie zakładać, to pewnie jakieś spidery są najlepsze, ale jak mają być w razie czego, to te są fajne. Mam w bagażniku już dwa lata, ale jeszcze ich nie zakładałem. Nie zajmują dużo miejsca, i co najważniejsze, policja za granicą zalicza je do łańcuchów, więc nie ma problemów na odcinkach, gdzie jest nakaz ich posiadania.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 09:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki