Jaki olej wybrać?
To samo w merivie z14xep czy jakos tak oznacznie,blizniacze silnik z12,z14,z16 , zmieniam olej w niej co 6 maks 7 tkm, co zmiane tez porzadne płukanie silnika.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Tak ma Nawet z ciekawosci zdjąłem kiedyś pokrywe zaworow, z myslą "pewnie silnik zawalony syfem"... Aaaa tu zaskoczenie, czysto i to bardzo. W niedalekiej przyszłosci czeka mnie zmiana łanucha , bo juz klekocze i na liczniku 143kkm to zobacze jak tam to wyglada i miska tez jest do zżucenia to zobacze od spodu jak motor wyglada.
Aaa i ten motor sie mega wolno nagrzewa co pewnie tez przyczynia sie do szybszego zuzycia oleju. Ja do merivy leje valvo synpower albo mobila 5w30.
Aaa i ten motor sie mega wolno nagrzewa co pewnie tez przyczynia sie do szybszego zuzycia oleju. Ja do merivy leje valvo synpower albo mobila 5w30.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 napisał(a):Tak ma Nawet z ciekawosci zdjąłem kiedyś pokrywe zaworow, z myslą "pewnie silnik zawalony syfem"... Aaaa tu zaskoczenie, czysto i to bardzo. W niedalekiej przyszłosci czeka mnie zmiana łanucha , bo juz klekocze i na liczniku 143kkm to zobacze jak tam to wyglada i miska tez jest do zżucenia to zobacze od spodu jak motor wyglada.
Aaa i ten motor sie mega wolno nagrzewa co pewnie tez przyczynia sie do szybszego zuzycia oleju. Ja do merivy leje valvo synpower albo mobila 5w30.
Ja już zaliczyłem podobną operację (u mojego mechanika) i miał akurat Corse D z tym samym silnikiem. Jak oddawał mi samochód to mowil ze po gwarancji silnik Corsy D od góry wyglądał straszliwie(interwały olejowe w oplu to kpina) a u mnie wszystko było czyste a powinno byc odwrotnie przy pełnoletności auta.
W piątek zmieniam olej bo już rok minął i jak pisaliśmy wyżej, "słychać, że już czas na zmianę".
Podoba mi sie okreslenie którego często używa się w fachowej literaturze gdzie testuje się statycznie więc nic nie jeździ –> "motogodziny". Super by było jakby komputer zliczał czas działania silnika ale to marzenia
Dlaczego zalewam 10w40 GM a nie 5w30 ? Do tego silnika innego niż 10w40 nie można zalewać. Nawet w "bedzie pan zadowolony" mieli Agile z silnikiem 3 cylindrowym Z10XE (ja mam 1.2 czyli X12XE z 4 cylindrami. Pierwsza literka to różnica w osprzęcie. Blok jest ten sam) i zalali mu właśnie niewłasciwy olej. Skończyło się to zjadaniem oleju i spalaniem go a to zaowocowało "wybraniem papierza" za samochodem
https://player.pl/programy-online/bedzi ... 4E10,54405
Być może Twój silnik ma inne oznaczenie i konstrukcyjnie jest inny ale ja nie moge przejsc na 5w30
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Kurde kolezanka kupila corse C z 1.2 16v i w serwisowcw jsst 5w30. To samo widze na stronie valvoline podaja.
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... d45fa88d90
Dziwne, ze masz taki olej , to nie stara konstrukcja i raczej "syntetyk" powinien byc zalecany.
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... d45fa88d90
Dziwne, ze masz taki olej , to nie stara konstrukcja i raczej "syntetyk" powinien byc zalecany.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
,, Ten olej w nowym sprawował by się bardzo dobrze ale w naszym musi być o innej specyfikacji" czyli wiedzą że motor nie jest w dobrej kondycji i leją mu 10w40, warsztat zalał prawidłowo 5w30 bo taki powinien być i moim zdaniem nic złego nie zrobili bo jak motor jest sprawny to nie przepala 5w30, może go delikatnie podbierać ale jak pali go że aż chmura za nim jest to znak że pierścienie nie wyrabiają i widać to było po świecach i nawet na którym cylindrze jest problem.
Ja mam w instrukcji zapis, ze do silnika benzynowego z tabeli(tu kilka kodów), nalezy zastosować 10w40 albo 5w40 z czego 10w40 jest podany w pierwszej kolejności. Norma do spełnienia ACEA A3. Pewnie dlatego swego czasu doszedłem do wniosku, że tak mi być
Faktycznie jest też syntetyk dozwolony.
W volvo jest odwrotnie. Najpierw jest 5w30 jako dedykowany a potem inne.
Silnik oleju nie bierze ale uszczelniacze domagają się wymiany. Jak to w końcu kiedyś wymienie(koszt spory bo dużo roboty i od razu sprzęgło do kompletu) to wtedy zaleje syntetyk.
Faktycznie jest też syntetyk dozwolony.
W volvo jest odwrotnie. Najpierw jest 5w30 jako dedykowany a potem inne.
Silnik oleju nie bierze ale uszczelniacze domagają się wymiany. Jak to w końcu kiedyś wymienie(koszt spory bo dużo roboty i od razu sprzęgło do kompletu) to wtedy zaleje syntetyk.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
jeśli myślisz o wymianie uszczelniaczy w X12XE to faktycznie jest ciut pracy, bo to DOHC, dwa wałki, więc trzeba je zdemontować (a wcześniej rozrząd)
w silnikach SOHC jest to dość proste, bo wystarczy ściągnąć wałki pośrednie a potem ściskiem do sprężyć zdjąć zamki i uszczelniacze masz na wierzchu
ja podpieram zawory od spodu sprężonym powietrzem przez gniazdo świecy, są nawet uniwersalne narzędzia na różne gwinty świec
w silnikach SOHC jest to dość proste, bo wystarczy ściągnąć wałki pośrednie a potem ściskiem do sprężyć zdjąć zamki i uszczelniacze masz na wierzchu
ja podpieram zawory od spodu sprężonym powietrzem przez gniazdo świecy, są nawet uniwersalne narzędzia na różne gwinty świec
Ja do swojej wlałem dexelie 110zł za 5 l 5w30 czy to dużo za olej który wymienia się raz lub dwa razy w roku ? w każdym aucie starałem się lać to co producent zaleca. Po coś to robi a wątpię, aby zalecał coś dla szkody.
Silnik XE/XEP opla maja problemy z wyciekami , ale prostymi do zrobienia... U siebie robiłem uszczelke podstawy filtra oleju, pokrywa zaworów i oring pod korkiem wlewu oleju, takze nie jakies skomplikowane, z pod pokrywy rozrzadu jeszcze nie widziałem ,zeby sie z jakiegos opla lało.
Najgorszy wyciek miałem z pod postawy filtra i korek wlewu. A najlepiej proponuje umyc silnik przed tym bo tez myslalem ,ze leje sie niewiadomo z jakich miejsc , a wiadomo olej jak sie rozleje to wszystko zasmarkane dookoła. A tak innych miejsc nie zaobserowałem ,zeby sie lał/sączył olej.
Umyj sobie silnik Bigbluee i wtedy obserowwać wycieki , bo to jesli sa to nie ważne na jakim oleju smigasz i tak bedą wychodzic.
Gdzieś czytałem ,ze to co producent zaleca spełnia norme po najnizszej linii oporu . Aaa Dexelia to żaden cud, po 7 tysiach zlałem szwagrowi z L8 to masakra,czarny jak noc... Jakby na nim ze 20 tysi zrobione. Ludzie chwalą sobie elfa lub total podobna pułka cenowa i pewnie nie wiele sie rozniące skladałem i specyfikacją.
Najgorszy wyciek miałem z pod postawy filtra i korek wlewu. A najlepiej proponuje umyc silnik przed tym bo tez myslalem ,ze leje sie niewiadomo z jakich miejsc , a wiadomo olej jak sie rozleje to wszystko zasmarkane dookoła. A tak innych miejsc nie zaobserowałem ,zeby sie lał/sączył olej.
Umyj sobie silnik Bigbluee i wtedy obserowwać wycieki , bo to jesli sa to nie ważne na jakim oleju smigasz i tak bedą wychodzic.
Adrian-DSW napisał(a):Ja do swojej wlałem dexelie 110zł za 5 l 5w30 czy to dużo za olej który wymienia się raz lub dwa razy w roku ? w każdym aucie starałem się lać to co producent zaleca. Po coś to robi a wątpię, aby zalecał coś dla szkody.
Gdzieś czytałem ,ze to co producent zaleca spełnia norme po najnizszej linii oporu . Aaa Dexelia to żaden cud, po 7 tysiach zlałem szwagrowi z L8 to masakra,czarny jak noc... Jakby na nim ze 20 tysi zrobione. Ludzie chwalą sobie elfa lub total podobna pułka cenowa i pewnie nie wiele sie rozniące skladałem i specyfikacją.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja do tego badziewia 3cylindrowego w corsie B lałem 10w30 syntetyk eneos i przestał dzwonić łańcuch(wcześniej jeżdziła na mobilu 10w40)
Oleju nie brała do końca.
Oleju nie brała do końca.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Wiadomo są lepsze oleje oraz gorsze. Lepszych w tej cenie na pewno nie kupisz a po co kupować podobne? albo lejemy to co producent zaleca w tym wypadku Dexelie albo już skaczemy to na wysoką półkę np millers. Reszta to takie pół środki jak naklejenie ciemnej folii na klosze lamp, niby wygląda dobrze, ale wyglądałoby lepiej jakby pomalować środki lamp tak samo z olejami. jest dużo firm i każda kusi aby wybrać ich produkt. Słuchając co niektórych mechaników to do swojej Carismy 19 lat powinienem lać 10w40 a nie jak robiłem 5w30 zalecany , brak jakichkolwiek problemów z silnikiem. Jakość olei za 100zł nie będzie się różnić więcej niż marką, a marka czyni cenę ;–)Można nawet zalać jakieś badziewie za 50zl za 5l tylko wtedy wymiana po 1k -2k KM a nie po 10k. wg mnie wszystko co można znaleźć w markecie to badziewie i staram się omijać szerokim łukiem oleje które występują w takich miejscach. Iść do prawdziwego motoryzacyjnego tam doradzą i wątpię aby to był mobil castrol. Jeśli chodzi o dexelie to bardzo mało znany olej więc nawet w największym motoryzacyjnym mogą nie wiedzieć o co pytasz Przynajmniej w moim mieście
Mozna kupić lepszy olej od Dexeli za ten sam hajs.
I dexelie można bez problemu w motozbycie, przynajmniej u mnie i nawet jak kupowalem to koles mowi ze po co dexelie kupowac skoro totala to samo w srodku tylko banka inna.
I wcale tez nie trzeba wydawsc grubego hajsu,zeby zalac bdb jakosciowo olej.
I dexelie można bez problemu w motozbycie, przynajmniej u mnie i nawet jak kupowalem to koles mowi ze po co dexelie kupowac skoro totala to samo w srodku tylko banka inna.
I wcale tez nie trzeba wydawsc grubego hajsu,zeby zalac bdb jakosciowo olej.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
A GM 10w40 do Corsy kosztuje 60zł i jest lany w serwisie(tam oczywiście drożej).
No taniej sie już nie da a podobno to jest Elf. GM co oczywiste nie robi sam olejów.
GM 5w30 to koszt już 80zł. Czy w tej cenie (80zł) można znaleźc coś lepszego niż 5w30 od GM?
No taniej sie już nie da a podobno to jest Elf. GM co oczywiste nie robi sam olejów.
GM 5w30 to koszt już 80zł. Czy w tej cenie (80zł) można znaleźc coś lepszego niż 5w30 od GM?
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
to
https://allegro.pl/olej-5w-30-qualitium ... 30288.html
lub to
https://allegro.pl/oferta/olej-syntetyc ... 7721313415
Ceny śmieszne a olej.... jak olej. Normy spełnia takie jak na specyfikacji. Czego innego szukać do pudełka w wymianą raz w roku?
https://allegro.pl/olej-5w-30-qualitium ... 30288.html
lub to
https://allegro.pl/oferta/olej-syntetyc ... 7721313415
Ceny śmieszne a olej.... jak olej. Normy spełnia takie jak na specyfikacji. Czego innego szukać do pudełka w wymianą raz w roku?
Trafiłem na takie coś:
https://youtubersi.pl/category/3012/piotr-tester
Zestawienie z linkami tutaj:
https://uszlachetniacze.blogspot.com/20 ... stkie.html
Wyniki tych testów tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Czy to jest miarodajne ?
Na pewno chłop włożył mase pracy w test.
Wziąłem ten plik zbiorczy excela, dołożyłem sumę kolumn C i D oraz w przypadku tych samych wartosci sum, wyciagalem minimum z C i D i to było sortowanie 2 stopnia.
Żeby nie zasmiecać tabeli, zostawilem tylko W30 i W40:
Wynik pod obciazeniem 1kg. Suma 2 testów:
Wynik pod obcizeniem 1 i 2 kg. suma 3 testów:
Zaskakująco wysoko total quartz 7000 10w40 w kazdym z testów.
Valvoline maxlife 10w40 rowniez wysoko jesli chodzi o te bardziej znane oleje.
Oczywiscie nalezy porównywać 10w40 do 10w40 i a 5w30 do 5w30 i to ze jakis 10w40 jest wyzej od 5w30 nie znaczy ze jest lepszy.
Niektóre oleje nie miały testu 2kg w 100 stopniach wiec w drugiej tabelce ich nie ma.
https://youtubersi.pl/category/3012/piotr-tester
Zestawienie z linkami tutaj:
https://uszlachetniacze.blogspot.com/20 ... stkie.html
Wyniki tych testów tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Czy to jest miarodajne ?
Na pewno chłop włożył mase pracy w test.
Wziąłem ten plik zbiorczy excela, dołożyłem sumę kolumn C i D oraz w przypadku tych samych wartosci sum, wyciagalem minimum z C i D i to było sortowanie 2 stopnia.
Żeby nie zasmiecać tabeli, zostawilem tylko W30 i W40:
Wynik pod obciazeniem 1kg. Suma 2 testów:
Wynik pod obcizeniem 1 i 2 kg. suma 3 testów:
Zaskakująco wysoko total quartz 7000 10w40 w kazdym z testów.
Valvoline maxlife 10w40 rowniez wysoko jesli chodzi o te bardziej znane oleje.
Oczywiscie nalezy porównywać 10w40 do 10w40 i a 5w30 do 5w30 i to ze jakis 10w40 jest wyzej od 5w30 nie znaczy ze jest lepszy.
Niektóre oleje nie miały testu 2kg w 100 stopniach wiec w drugiej tabelce ich nie ma.
Ostatnio edytowano 9 sty 2019, 12:42 przez Bigbluee, łącznie edytowano 2 razy
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
A ściagnales plik oryginalny, obejrzałes chociaż 1 film z testów żeby wiedziec co reprezentują wartości w tabeli? Nie bądźmy aż tak leniwi
Ja tylko dołozyłem 2 kolumny do sumowania, zrobiłem wycinek i pozmniejszałem rozmiary aby weszło na ekran jak najwiecej. Szkoda mi bylo miejsca na opisy.
W skrócie: IM MNIEJ TYM LEPIEJ.
Ja tylko dołozyłem 2 kolumny do sumowania, zrobiłem wycinek i pozmniejszałem rozmiary aby weszło na ekran jak najwiecej. Szkoda mi bylo miejsca na opisy.
W skrócie: IM MNIEJ TYM LEPIEJ.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
czyli wychodzi ze oryginalny olej BMW jest najlepszy?
ciekawostka bo robi go shell który tutaj jest dużo nizej......
ciekawostka bo robi go shell który tutaj jest dużo nizej......
-
popi2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki