Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Tomek6 » 14 cze 2012, 20:42

JohnnyB napisał(a):po wymianie, pierwsze 200km za mną :–).
Jak to nowa oliwa, silnik pracuje "zauważalnie" ciszej.
Dziś mój nabytek oglądał kolega, który od zawsze jeździ klekotami i miał do czynienia z kilkoma D5 i stwierdził że motor pracuje zadziwiająco spokojnie, kulturalnie, cicho.
Zobaczymy za kilka tyś km.


A na jaki olej ostatecznie się zdecydowałeś? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez JohnnyB » 15 cze 2012, 23:03

Tomek6 napisał(a):
A na jaki olej ostatecznie się zdecydowałeś? ;)


Millers LongLife C2 5w30 ;–)

Ale przed zalaniem 15 minut w starym oleju popracował Millers Engine Flush ;–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez misiek@007 » 25 cze 2012, 19:26

Ja polecam Motula. Już trzecia moja Madzia jeździ na Motulu (poprzednio Mobil), silnik pracuje ciszej, silnik stał się tak jakby zrywniejszy, minimalnie sprawniej wchodzi na wysokie obroty. Chyba jeden z lepszych oleji dostepnych na rynku.
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2012, 12:54
Posty: 38
Skąd: Radzymin
Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....

Postprzez ŁukaszF » 27 cze 2012, 21:37

Witam,
Jestem nowy na forum, bo i Mazdę posiadam od niedawna. Chcę dokonać niezbędnych wymian tzn. filtry, olej. Mam pytanie dotyczące oleju silnikowego ponieważ auto zostało sprowadzone a na silniku niema żadnej informacji o oleju jaki był ostatnio stosowany. Poczytałem trochę forum i mam dylemat, jakiej specyfikacji olej zastosować? Zastanawiam się również jakie filtry kupić?
Olej zastanawiam się nad Dexelią 10w40. Głownie dlatego że nie wiem jaki olej był poprzednio. A ten o którym piszę:
Klasa lepkośći:

SAE 10W-40

Klasa jakości:

ACEA A3/B4
API SL/CF

A to dalszy opis: Zastosowanie:
Najnowszej generacji, bardzo wysokiej jakości olej przeznaczony do stosowania w samochodach Mazda. Szczególnie polecany do wszystkich silników benzynowych oraz Diesel bez filtra cząstek stałych DPF. Jedyny olej rekomendowany przez Mazdę do samochodów RX-8 z silnikiem Wankla. Znakomity w każdych warunkach, zarówno w ruchu miejskim jak i na trasach szybkiego ruchu.

Olej do silników benzynowych i Diesla.
ORYGINALNY PÓŁSYNTETYCZNY OLEJ SAE 10W-40
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 19:30
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM Kombi 12.2004 r.

Postprzez Tomek6 » 27 cze 2012, 22:02

Ja bym zalał 5w30 tak jak zaleca Mazda i obserwował silnik pod kątem ew. ubytków oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez ŁukaszF » 27 cze 2012, 22:31

Tak dokładnie zaleca Mazda natomiast poczytałem trochę o rozszczelnieniach i negatywnym wpływie oleju po takiej ponownej zmianie (półsyntetyk – syntetyk). Myślę o Dexelii 10w40 asekuracyjnie. :|
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 19:30
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM Kombi 12.2004 r.

Postprzez JohnnyB » 27 cze 2012, 22:38

Ja bym przepłukał jakąś płukanką (LM albo Millers Oil ) i zalał coś w stylu 5w40, w normach jakie Mazda zaleca w silnikach PB.
A skoro nie wiesz co było lane, skąd możesz wiedzieć że coś ma przeciekać, a jeśli ma przeciekać to po prostu powymieniasz uszczelniacze i tyle.
A co do filtrów to Knecht, Bosch, Mann, Filtron a nawet JC Premium.
Oleju kupiłbym Knechta, Manna, Boscha, pozostałe najtańsze.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez brio11 » 28 cze 2012, 14:17

Witam,
W najbliższym czasie będę wymieniał olej. Nie wiem na który się zdecydować, jakiś czas temu miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana pierścieni itd). Dodatkowo samochód posiada instalację LPG. Która z tych propozycji będzie lepsza:
– VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III
– VALVOLINE MAXLIFE FE 5W30
– Dexelia Ultra 5W-30
– MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30
– MOBIL 1 SUPER 3000 XE 5W30
– CASTROL EDGE 5W30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Tomek6 » 28 cze 2012, 15:37

ŁukaszF napisał(a): poczytałem trochę o rozszczelnieniach i negatywnym wpływie oleju po takiej ponownej zmianie (półsyntetyk – syntetyk).


JohnnyB napisał(a):skąd możesz wiedzieć że coś ma przeciekać, a jeśli ma przeciekać to po prostu powymieniasz uszczelniacze i tyle


Dokładnie tak. Jeśli silnik jest nieszczelny to klejenie go gęstym olejem jest sprawą tymczasową i na dobrą sprawę nie ma sensu. Po co się oszukiwać.
Johnny dobrze poradził – zrobić płukankę ( tylko porządną np. Millers czy Amsoil, żadnych marketowych wynalazków) i zalać to co zaleca Mazda, czyli 5w30 ew. właśnie 5w40.

brio11 napisał(a): CASTROL EDGE 5W30

Mówi się u nas na forum, że Mazdy się z Castrolem nie lubią. Poza tym w przypadku Castrola jest wysokie ryzyko trafienia na podróbkę, jeśli nie ma się pewnego źródła zakupu.

brio11 napisał(a):– MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30
– MOBIL 1 SUPER 3000 XE 5W30

Super 3000XE to nie Mobil 1 (One) tylko Mobil. Według hierarchii Mobila 3000XE jest gorszy od ESP Formuli.

Także dwie opcje Ci już odpadają. Dexelia to jest już wyjątkowo przerobiony temat natomiast z Valvoline nie miałem styczności osobiście, ale opinie są pozytywne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez brio11 » 28 cze 2012, 15:40

Tomek6 dzięki za info, a który z Valvoline jest lepszy:
– SYNPOWER 5W30 XL-III
– MAXLIFE FE 5W30

Po remoncie silnika powinno się zalewać syntetyk 5w30 czy może półsyntetyk 10w40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Tomek6 » 28 cze 2012, 17:31

brio11 napisał(a):czy może półsyntetyk 10w40?


Jeśli remont został dobrze przeprowadzony to po co lać gorszy półsyntetyk? Żeby szybciej robić nowy remont? ;)

brio11 napisał(a):Tomek6 dzięki za info, a który z Valvoline jest lepszy:
– SYNPOWER 5W30 XL-III
– MAXLIFE FE 5W30


To nie tyle, który jest lepszy, ale który lepiej pasuje przeznaczeniem. Widzę, że wyszukiwarki olejowe do Twojego silnika polecają głównie oleje A3/B4 także zwróć uwagę na Synpower MST lub MXL 5w30 jeśli chcesz się trzymać Valvoline.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez ghost-rider11 » 28 cze 2012, 19:05

Od razu zalewajcie mineralnym i jeszcze sobie doktora kupcie.....

Ja do swojej z 92r leje Motul 300V 5W40, po remoncie wczesniej na docierce mobil mineralny

Historie z rodem rozszczelnienie silnika, sa prawdziwe ale jezeli twoje auto robilo za oranie pola lub silnik kompletna padaka, nie jezeli wiesz ze masz auto po 2000r i jeszcze silniczek cacko, jak pojedziesz do mechanika to z checia ci zaleja mineralny bo tak zalewaja trupy ktore naprawiaja, bo po co im kupowac beczke syntetyka? Wlasnie po co jezeli syntetyk to zalewaja w servisach. Chiba oczywiscie ze maja dodatkowo sklep to wybieraj.....

SYNPOWER 5W30 XL-III bardziej do niemieckich disli

MAXLIFE FE 5W30 ten bedzie w sam raz
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez tadziomaru1 » 28 cze 2012, 20:08

ghost-rider11 napisał(a):
SYNPOWER 5W30 XL-III bardziej do niemieckich disli

MAXLIFE FE 5W30 ten bedzie w sam raz

<lol> Ciekawe teorie... Tyle, że to głupoty...
Valvo stworzyło Maxlife z myślą o silnikach z przebiegiem powyżej 100 tys, z dodatkami które bardziej chronią takie silniki i nie powodują wycieków, czy też "pocenia się" spod uszczelek.
Synpower 5W/30 zalewam do mojego japońskiego silnika W Suzzie i chodzi super, co więcej, właśnie taki jest tam zalecany przez Valvo.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maziadm » 28 cze 2012, 23:26

Tomek6 napisał(a):Johnny dobrze poradził – zrobić płukankę ( tylko porządną np. Millers czy Amsoil, żadnych marketowych wynalazków)
A czy Forté Motor Flush do płukania może być? Wcześniej stosowałem płukanki motul i liqui moly i byłem zadowolony. Warto pchać się w forte?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez brio11 » 29 cze 2012, 11:49

Dzięki za pomoc. Zdecydowałem się na Valvoline SynPower 5w30, mam nadzieję, że będzie to dobry wybór.
Obecnie stosowałem Lotos Syntetic 5w40 i spalanie miałem na poziomie 200ml/1000km.
Ostatnio edytowano 29 cze 2012, 12:02 przez brio11, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez JohnnyB » 29 cze 2012, 22:51

maziadm napisał(a): A czy Forté Motor Flush do płukania może być? Wcześniej stosowałem płukanki motul i liqui moly i byłem zadowolony. Warto pchać się w forte?


Pewnie i warto, bo produkt względnie sprawdzony, ale czy trzeba skoro na ten przykład Ty jesteś zadowolony z LM ?
Chyba te nowe płukanki są na bazie oleju robione, nie rozpuszczalnika więc efekt powinienem być jeśli nie identyczny to zbliżony.
Ja zalałem Millersa, pokrywy zaworów nie zrzucałem, czy efekt jest....hmm..... nie wiem :–).
Ale zmieniałem olej w nowo zakupionym aucie i skoro dostałem ją gratis a sprzedający mocno chwalił i zapewniał że będzie OK, skorzystałem. Efektów ubocznych brak :–).

A co do oleju do 2.3 to jeśli jest tam A3/B4 to ja bym szukał oleju o nieco "szerszym spektrum" latem. Więc upierałbym się w miarę możliwości nad 5w40.
Chyba optymalny olej w naszym klimacie (tak mi się wydaje).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez JohnnyB » 13 lip 2012, 23:30

Hej,
Ktoś lał może do swojego auta Lotos City 5w40 ?
Szukam jakiegoś taniego syntetyka do swojego auta. na razie jeźdzę na Total Q 9000 5w40, ale moje źródełko na chwile obecną wysycha, więc szukam czegoś niedrogiego. Olej ma być lany do Hyundai Coupe z 1999 z 2.0 PB + LPG.
Z norm musi być spełniona SL, więc tutaj nie ma problemu. Z niższej półki co byście poradzili ?
IC ma teraz wyprzedaż Petronas, za 85 PLN można kupić 4 litry 5w40 – warto ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Grzyby » 16 lip 2012, 00:26

JohnnyB napisał(a):Lotos City 5w40 ?

Ja lałem do Cronosa (wtedy był tylko w wersji ze złotą etykietą). Od przebiegu (licznikowego) ok. 150kkm do sprzedaży przy ok. 250kkm
Bardzo fajny i niedrogi olej. Sprawdzał się lepiej niż Quaker State i Castrol.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adis555 » 16 lip 2012, 07:16

2 tygodnie temu przeszedlem z oleju castrol magnatec10w-40 na valvoline maxlife 10w-40. Narazie mogę stwierdzić że silnik chodzi ciszej jakby rowniej zarówno na wolnych jak i na wyższych obrotach przyjemniej dla ucha ;). Wrażenia na początek jak najbardziej na plus polecam cena również dobra 90 zl za 5 litrów.

Wysyłane z mojego ZTE-BLADE za pomocą Tapatalk 2
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez tadziomaru1 » 19 lip 2012, 19:35

Jak już pisałem, a czego byś się dowiedział czytając wątek, Maxlife jest dobrym olejem stworzonym z myślą o silnikach z przebiegiem powyżej 100 tys, a DuraBlend zwyczajnie dobrym olejem. Ja polecił bym Ci raczej 5W40.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki