Jaki olej wybrać?
Jeździł ktoś może na Liqui Moly? Zawsze lałem Mobila 10W40 za bańkę 5L bodajże 65 zł... w sklepie. Od ostatniej wymiany trochę poczytałem o olejach i ciekawy jestem czy nie lałem podróbki. Chciałem teraz kupić coś lepszego i wziąłem Liqui Moly 10W40 od oficjalnego dystrybutora, teraz pozostało czekać na ładną pogodę. Może ktoś ma doświadczenie z tym olejem
Hubix napisał(a):
No bo 5W40 to lepszy olej.
Motul to lepszy olej. Na pewno o wiele lepszy od podrabianego Castrola. Poczekajmy aż cob_ra pojeździ trochę na tym 5W40 i czy silnik będzie nadal lepiej chodził i nie będzie żadnych niepokojących objawów. Ja nadal myślę, że nie wolno uogólniać, bo wszystko zależy od tego jak dbano o dany silnik i w jakim jest stanie.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a): Ja nadal myślę, że nie wolno uogólniać, bo wszystko zależy od tego jak dbano o dany silnik i w jakim jest stanie.
Tak sobie czytam i dochodzę do wnioski że dla większości użytkownik najważniejszy jest tylko parametr: lepkość wg SEA. A przecież każdy olej posiada jeszcze kilka innych parametrów lepkości ( i nie tylko lepości), a poszczególne oleje "nieco"różnią się od siebie. Dane te można odczytać z karty charakterystyki. Może warto by było poświęcić trochę czasu i energii i uzupełniać wpisy. Wtedy stwierdzenie że dany olej jest lepszy od innego może nabrać zupełnie nowego znaczenia. Taka wiedza będzie bardzo pożyteczna dla czytelników tego wątku.
Bart0n napisał(a):Coś takiego?
też
ale miałem na myśli nieco inne porównanie:
Stary olej AMS 10W40 (AMO)
nowy olej AMS 5W30(HDD)
Zmieniłem z uwagi na lepkość. AMO wydaje się być nieco za gęsty przy niższych temperaturach Temp.płynięcia -44(stary)/-50(nowy). Lepkości statyczna w obu wynosi 169 , ale przy 40 i 100st.C. 5W30 jest rzadszy. 5W30 ma niecio słabszy Noack, ale TBN'y są już identyczne (12,1), co wpłynie korzystnie na współprace z LPG. Spodziewam się nieco wyższego zejścia z bagnetu. Mam nadzieję że nie przekroczy 0,5l/10kkm(przy AMO wyniosło około 400ml/10kkm).
tadziomaru1 napisał(a):Motul to lepszy olej. Na pewno o wiele lepszy od podrabianego Castrola. Poczekajmy aż cob_ra pojeździ trochę na tym 5W40 i czy silnik będzie nadal lepiej chodził i nie będzie żadnych niepokojących objawów. Ja nadal myślę, że nie wolno uogólniać, bo wszystko zależy od tego jak dbano o dany silnik i w jakim jest stanie.
olej jaki miałem to lał go poprzednik, potem 2 razy ja zalałem, taki lało aso...... podobno...., ale na forum hondy sporo osób z tego właśnie przesiadało się na 5w50 lub 5w40, motul, amsol, millers, silnik do jesieni miałem suchy, natomiast przez zimę zaczęło się pocić na dole rozrządu, już oem uszczelniacze są i rozrząd czeka na montaż, śmiem twierdzić, że obecny przebieg 240k jest realny. Wiele osób polecało zmianę ze względu na to, że nasze silniki nie potrzebują takiego oleju, że to na wyrost to nie rajdówka, że pedał w podłodze. Minęło 2 tyg od zmiany, oleju nie ubywa, silnik na razie pracuje jak pracował, nie leje się spod spodu. Płukanki nie robiłem, coś mnie powstrzymywało, najwyżej zmienię olej wcześniej po pół roku jak bedzie widać syf. Na razie jest w miarę czysty, co najlepsze, bagnet na castrolu był ciemny, na motulu lekko zjaśniał . Zobaczymy za jakiś czas......
edit
zapomniałem dodać, przez cały okres wymian 10-11 tys km, dolewka w sumie by starczyła 0,5, ale lałem do połowy bagnetu, jak było na min dolewałem literek na max weszło, w butli została może 100ml, chyba jakoś tak, natomiast vtec jest używany "czasami"<rotfl>
Chcę jeszcze w tym tygodniu wymienić olej i proszę o opinie:
– Mobil 1 ESP Formula 5W30 ACEA C2, C3; API CF; JASO DL-1
4l – 140zł, 1l – 40zł (5l – 180zł)
– Mobil Super 3000 XE 5W30 ACEA C3; API CF
5l – 130zł
– Mobil Super 3000 X1 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4; API CF
4l – 98zł, 1l – 26zł (5l – 124zł)
– Total Quartz Ineo ECS 5W30 ACEA C2, A5/B5; API CF
5l – 174zł
– Total Quartz Ineo MC3 5W40 ACEA C3, A3/B4; API CF
5l – 142zł
– Total Quartz Energy 9000 5W40 ACEA C3, A3/B4; API CF
5l – 100zł
– Elf Excellium LDX 5W40 ACEA A3/B3/B4; API CF
5l – 140zł
Będę bardzo dźwięczny za wszelkie pomocne sugestie. Już fioła można dostać z tym indeksem letnim 30 czy 40 i klasyfikacją ACEA...
I do tego Liqui Moly Engine Flush za 33zł. Jest bezpieczne? Nie rzygnie potem olejem? Będzie palił 6,5l w mieście? 1,5 roku temu był wymieniany uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelka kapy zaworów przy okazji wymiany podkładek.
Z góry dzięki, pozdro!
– Mobil 1 ESP Formula 5W30 ACEA C2, C3; API CF; JASO DL-1
4l – 140zł, 1l – 40zł (5l – 180zł)
– Mobil Super 3000 XE 5W30 ACEA C3; API CF
5l – 130zł
– Mobil Super 3000 X1 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4; API CF
4l – 98zł, 1l – 26zł (5l – 124zł)
– Total Quartz Ineo ECS 5W30 ACEA C2, A5/B5; API CF
5l – 174zł
– Total Quartz Ineo MC3 5W40 ACEA C3, A3/B4; API CF
5l – 142zł
– Total Quartz Energy 9000 5W40 ACEA C3, A3/B4; API CF
5l – 100zł
– Elf Excellium LDX 5W40 ACEA A3/B3/B4; API CF
5l – 140zł
Będę bardzo dźwięczny za wszelkie pomocne sugestie. Już fioła można dostać z tym indeksem letnim 30 czy 40 i klasyfikacją ACEA...
I do tego Liqui Moly Engine Flush za 33zł. Jest bezpieczne? Nie rzygnie potem olejem? Będzie palił 6,5l w mieście? 1,5 roku temu był wymieniany uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelka kapy zaworów przy okazji wymiany podkładek.
Z góry dzięki, pozdro!
Witam
Nadszedł czas pierwszej wymiany oleju w mojej Mazdzie 6 '04 GY. Niestety po zakupie samochodu trudno mi było dowiedzieć się jaki olej silnikowy jest wlany do niej. Po naleganiu, dowiedziałem się od byłej właścicielki że wlany jest olej – 5W30 półsyntetyczny, marki nie podała.
I teraz moje pytanie:
Czy to możliwe że wlany jest olej półsyntetyczny do samochodu który ma przejechane 144 tyś??
Czy może babka pomyliła się i chodziło jej o syntetyczny?
Jeśli rzeczywiście jest tam wlany półsyntetyk to czy nadal mam taki wlewać czy może mogę wlać pełen syntetyk?
A jeśli nie, to czy ten półsyntetyk – Mobil Super FE Special 5W30 – będzie dobry?
Dodam że po przejechaniu 10 tyś. km nie zauważyłem by silnik brał olej.
A i jeszcze jedno pytanie:
Jako że moja Mazda to automat, to czy również powinienem uzupełnić/wymienić olej w skrzyni biegów?
Za pomocne odpowiedzi z góry dziękuję
Nadszedł czas pierwszej wymiany oleju w mojej Mazdzie 6 '04 GY. Niestety po zakupie samochodu trudno mi było dowiedzieć się jaki olej silnikowy jest wlany do niej. Po naleganiu, dowiedziałem się od byłej właścicielki że wlany jest olej – 5W30 półsyntetyczny, marki nie podała.
I teraz moje pytanie:
Czy to możliwe że wlany jest olej półsyntetyczny do samochodu który ma przejechane 144 tyś??
Czy może babka pomyliła się i chodziło jej o syntetyczny?
Jeśli rzeczywiście jest tam wlany półsyntetyk to czy nadal mam taki wlewać czy może mogę wlać pełen syntetyk?
A jeśli nie, to czy ten półsyntetyk – Mobil Super FE Special 5W30 – będzie dobry?
Dodam że po przejechaniu 10 tyś. km nie zauważyłem by silnik brał olej.
A i jeszcze jedno pytanie:
Jako że moja Mazda to automat, to czy również powinienem uzupełnić/wymienić olej w skrzyni biegów?
Za pomocne odpowiedzi z góry dziękuję
osaczony30 napisał(a):że wlany jest olej – 5W30 półsyntetyczny, marki nie podała.
I teraz moje pytanie:
Czy to możliwe że wlany jest olej półsyntetyczny do samochodu który ma przejechane 144 tyś??
Czy może babka pomyliła się i chodziło jej o syntetyczny?
są ale mało popularne. Może tu znajdziesz odpowiedź
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=117187
(przepraszam za NIE to forum )
Przy tym przebiegu zalej Dexelie. Powinno być .
Pytałem parę stron temu czy ktoś wie coś na temat półsyntetyku LM MoS2. Jeżdżę na nim jakiś czas, mogę z czystym sumieniem polecić silnik chodzi jakby ciszej, przy zimnych rozruchu nie chodzi tak twardo i czasami zdarzało się ,że przez parę sekund klekotał tak to brzmiało jak zawory – podobno to popychacze się zapowietrzały, teraz już tego nie uświadczyłem
Bart0n napisał(a):Pytałem parę stron temu czy ktoś wie coś na temat półsyntetyku LM MoS2.
Z dodatkiem MoS2 w olejach jest taki problem, że mądre głowy mają diametralnie różne zdania na jego temat. Jedni – że świetny, drudzy -że to przestarzałe rozwiązanie, które się nie sprawdziło.
Motul to lepszy olej. Na pewno o wiele lepszy od podrabianego Castrola.
No na pewno zwłaszcza jak kupisz podobna serię jak Castrola
Jak oryginał to uważam za lepszy wybór choć ten Czechowicki Castrol ponoć rózni się od tego Niemieckiego ale nie badałem tematu bo produkty tej klasy nie wchodza wo orbitę moich najmniejszych zainteresowań
Pankuba: aby unieść Mos2 trzeba miec nieco inna baze olejową nie każda to da rady.
W starszych dieslach się sprawdza w benzynie również ale sa lepsze /droższe oleje.
Nie znam oleju z Mos2 na pełnej bazie PAO ec.. ciężka sprawa.
Choć jak powtarzam olej się spisuje OK w starszych silnikach.
Robiłem ostatnio analize w katowanym silniku z Integry H22 na Mos2 z Fuchsa_ tak to wyszło u kolegi ze Sląska
Tylko tam była jedna lipa jeszcze z zabrudzonym deklem zaworów ale o odrębna historia
Teraz to auto jeździ badzo ostro na XFS 5W50 jako pełnosyntetycznym oleju z norma Forda Coswortha i jest rewelacyjnie.
Ktoś pisał o Total 5W40 Energy 9000. Teraz będę robił 2 wymianę (filtr Knecht + olej, co 12k), i muszę powiedzieć , że jestem zadowolony. Cena OK, jak na V6 spalanie oleju w normie (1l/10000km)... Polecam.
- Od: 15 sty 2011, 18:27
- Posty: 159
- Skąd: Szczecin/Kłodkowo
- Auto: CA KF '92
Może przetłumacz nam z polskiego na polski ten skan jak wyszedł ten test? Myślę, że do nowszego auta nie ma sensu lać oleju z dodatkiem MoS2. Ja za 5l tego LM dałem 115, drożej chyba wychodzi tylko Motul i Valvoline 5W30.
Bart0n
Ogólnie parametry w normie, lepkość nieco zdegradowała ale wiadomo auto było katowane a sam silnik kręci się dużo wyzej od przeciętnego japonskiego kręciołka.
Oczywiście oleju z MoS2 nie ma sensu lać do nowszego silnika.
115 zł to dobra cena tyle kosztuje 5L dobrego minerała :–)
Jaki olej kupiłeś za 115zł ?
To był dokładnie Liqui Moly 10W40 MoS2 Leichtlauf. Taka pucha:
Ogólnie ja mam silnik w dobrym stanie więc jakiejś kolosalnej różnicy nie ma, jedynie przez te parę sekund na zimno no i zdaje mi się ,że jest trochę ciszej. Kupiłem go teraz jeszcze szwagrowi, AFN już lekko dojechany coś pod 300kkm przelotu, zobaczymy jak będzie chodzić jak wymienimy kupiłem go hurtowni EuroJapan Cars na Wielickiej, ceny mają ok.
Ogólnie ja mam silnik w dobrym stanie więc jakiejś kolosalnej różnicy nie ma, jedynie przez te parę sekund na zimno no i zdaje mi się ,że jest trochę ciszej. Kupiłem go teraz jeszcze szwagrowi, AFN już lekko dojechany coś pod 300kkm przelotu, zobaczymy jak będzie chodzić jak wymienimy kupiłem go hurtowni EuroJapan Cars na Wielickiej, ceny mają ok.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki