Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Bart0n » 3 cze 2012, 18:07

Ja zawsze auta zalewałem Mobilem, że to bardzo dobry olej itd., spróbowałem LM i nie żałuję :) dużo na plus. Na twoim miejscu spróbowałbym Valvoline, Millersa albo LM. Jednak smarowidło w aucie jest bardzo ważne. W razie braku różnicy zawsze możesz wrócić do Mobila :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 20:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez JohnnyB » 3 cze 2012, 18:43

Fakt w IC jest LM,
Dla mnie chyba najlepszy byłby LM5w30 TopTec 4600.

Zatem jeśli mielibyście lać :
1. Mobil 1 5w30 ESP,
2. LM TopTec 4600 5w30,
3. Millers XF C2 5w30,

Wybralibyście ?
A może coś innego ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Tomek6 » 3 cze 2012, 19:49

JohnnyB napisał(a):Zatem jeśli mielibyście lać :
1. Mobil 1 5w30 ESP,
2. LM TopTec 4600 5w30,
3. Millers XF C2 5w30,


Jeździłem mniej więcej rok na ESP Formuli. Zmieniłem ją niedawno na Millersa, także z tych dwóch pomogę rozstrzygnąć ;) Na Millersie silnik pracuje aksamitniej. Jest cichszy na wysokich obrotach, jakby mniej warkotliwy. Ogólnie polepszyła się kultura pracy i nie jest to wrażenie ze względu na to, że Mobil był przepracowany, bo przelatałem na nim ok. 8 tys km. Nie zastanawiałbym się tutaj ;) Z LM nie miałem styczności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez JohnnyB » 4 cze 2012, 14:57

Dzięki ;–),
Skłaniam się zatem do Millers Oils,
Na stronie znalazłem że do mojego auta pasowałby Millers XF Longlife Eco 5w30, ale w sumie podobne parametry ma nieco tańszy Millers XF Longlife C2 5w30.
Oba spełniają ACEA A5/B5 i to chyba najważniejszy parametr w porwaniu z Castrol SLX 0w30.
Dodatkowo Millers XF LL C2 to spełnia C2.

Im więcej czytam na ten temat tym bardziej zakręcony się czuje.

A kombinuje bo nowy Castrol Edge 0w30 dla Volvo kosztuje 90 PLN/1Litr w IC ze zniżką. Przy 7 litrach to już czuć w portfelu taki zakup.

Jeśli ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości, będę wdzięczny ;–).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez talk_about85 » 4 cze 2012, 17:38

W innym dziale nie uzyskalem pomocy w ponizszej sprawie wiec moze tutaj sie uda. Nie potrafie zrozumiec dlaczego na stronie firmy Valvoline dobiera do M3 diesel takie 2 oleje:

http://www.valvolinepolska.pl/pr,2,synp ... 5w-30.html

i

http://www.valvolinepolska.pl/pr,4,synp ... 5w-30.html

a tego np. nie ma przy automatycznym doborze:

http://www.valvolinepolska.pl/pr,3,synp ... 5w-30.html

Co tu wybrac z tych 3 typow do diesla z FAPem kierujac sie zaleceniami producenta? Bardzo prosze o rade.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Tomek6 » 4 cze 2012, 18:02

Z tego co teraz zerknąłem po wyszukiwarkach Fuchsa czy Millersa to wszystkie proponują oleje A3/B4 C3 do tego silnika. Widocznie takie normy są w manualu. Masz instrukcję obsługi?

Z tych dwóch, które proponuje Ci Valvoline wybrałbym MST. MST ma klasę wyżej – SM (MXT SL). Piszą także, że jest to olej low-saps. Nie powinno być problemu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez talk_about85 » 4 cze 2012, 18:57

Bede musial poszukac jak to jest w manualu zalecane. Mi sie zawsze wydawalo ze C3 bardziej do silnikow z DPF a do silnikow z FAP klasa C2 dlatego zalecenie lania Valvoline MST mi sie troche dziwne wydaje zwlaszcza ze jest taki olej:

http://www.valvolinepolska.pl/pr,3,synp ... 5w-30.html

"Prosimy sprawdzić w instrukcji obsługi przed użyciem w samochodach następujących marek: Citroen*, Honda*, Peugeot*, Renault*, Toyota*"

Czy on nie jest najlepszy do silnikow koncernu Peugeot/Citroen?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Tomek6 » 4 cze 2012, 19:22

talk_about85 napisał(a):Mi sie zawsze wydawalo ze C3 bardziej do silnikow z DPF a do silnikow z FAP klasa C2


Jeden i drugi to filtr cząstek stałych. DPF to skrót z angielskiego natomiast FAP z francuskiego także ta teoria tak nie działa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez JohnnyB » 4 cze 2012, 20:08

Ostatni raz zawracam tyłek :–),
Nie znalazłem specyfikacji oleju Castrol SLX Professional 0w30 dla Volvo. Jednak ten olej został zastąpiony przez Castrol Edge Proffesional A5 również dla Volvo, poniżej porównanie z olejami Millers.
Olej ECO 5w30 jest według katalogu Millers odpowiednikiem, jednak ciężko go znaleźć w Polsce.
Czy zatem Millers XFS Long Life C2, nadaje się jako zamiennik (Pacjent S60 D5 z DPF z 2006 roku) ?
Dzięki serdeczne za pomoc.

Obrazek
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Pankuba » 5 cze 2012, 15:20

JohnnyB,
trochę się miotasz :P ... Może się mylę, ale wygląda to tak, jak byś nie wiedział, że w zależności od układu z filtrem cząstek stałych można zalewać olej o klasie C1, C2, C3 ...
Podawałeś gdzieś wcześniej (jeśli przeoczyłem, sorry), co mówi instrukcja auta o doborze oleju, czyli jaka ma być lepkość, jaką normę B i C musi olej spełniać?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez talk_about85 » 5 cze 2012, 15:27

Tomek6 napisał(a):Jeden i drugi to filtr cząstek stałych. DPF to skrót z angielskiego natomiast FAP z francuskiego także ta teoria tak nie działa ;)


Mimo wszystko roznica pomiedzy tymi filtrami istnieje. Na pewno chodzi o temperature wypalania no i tez lanie tego samego oleju do nich odpada. Z tego co juz nie raz czytalem dla silnikow koncernu Peugeot/Citroen zalecana jest klasa C2 dlatego ciagle nie jestem przekonany co wlac. Mam 2 typy i nie wiem czy miedzy nimi jest jakas roznica:

http://www.valvolinepolska.pl/pr,2,synp ... 5w-30.html

Powtarzam sie ale ten olej dobiera automatyczna wyszukiwarka dla diesla z FAP.

http://www.valvolinepolska.pl/pr,3,synp ... 5w-30.html

Ten niby zalecany jest dla silnikow PSA czyli to C2 ale wyszukiwarka go omija jesli chodzi o dobor do silnika z FAP. O co w tym chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez JohnnyB » 5 cze 2012, 18:27

Pankuba napisał(a):JohnnyB,
trochę się miotasz :P ... Może się mylę, ale wygląda to tak, jak byś nie wiedział, że w zależności od układu z filtrem cząstek stałych można zalewać olej o klasie C1, C2, C3 ...
Podawałeś gdzieś wcześniej (jeśli przeoczyłem, sorry), co mówi instrukcja auta o doborze oleju, czyli jaka ma być lepkość, jaką normę B i C musi olej spełniać?


Niestety się motam, nie da się w kilka dni ogarnąć tego tematu na tyle aby poruszać się pewnie i świadomie.
Olej miał spełniać B5, o C nie wiele znalazłem w dokumentacji Volvo, w sumie nic.
W książce jest info o Castrol SLX 0w30 (dedykowany do Volvo) jak o oleju sugerowanym, nie wiem czy globalnie, czy tylko w Polsce (ten olej, jak i jego następca Castrol Edge Professional A5), nie mają wzmianki o klasie C, ewentualnie ja jej nie doczytałem.

Volvo wymaga tylko Norm A5/B5 dla wersji z DPF, wcześniejsze silniki (bez DPF) mogły spełniać normy.
Takie info znalazłem w książce serwisowej auta.

Powyższy obrazek przedstawia olej Castrol Edge Profesionnal A5 – jako ten wzorcowy/dedykowany, a dwa poniższe to moje typy.

W każdym bądź razie temat nie aktualny, olej w dniu dzisiejszym zakupiłem i zamierzam go zalać.
Przeglądałem na wielu stronach producentów ich "konfiguratory" i dobrałem taki który według mnie ma zbliżone parametry i spełnia A5/B5 narzucaną dla Volvo i także nie kosztuje 110 PLN za litr.
W związku iż to nie Skandynawia, olej jaki wybrałem to 5w30, bo takowe sugerowali wszyscy o ile mieli w swojej gamie coś co spełnia A5/B5.

Zobaczymy co i jak po wymianie. Wymieniam pewnie w sobotę razem z wszystkimi innymi filtrami.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Pankuba » 5 cze 2012, 20:51

Dziwne, że Volvo w przypadku silnika z DPF nie określiło, jaką normę ACEA CX olej ma spełniać. Łatwiej byłoby się konsumentom zorientować, co kupić.

Sprawdziłem na kilku dobieraczach olejowych online, co proponują do tego silnika, i wychodzi mi na to, że jesteś zawsze po bezpiecznej stronie, gdy olej będzie spełniał takie warunki: 0W30/5W30, B5, C2
Nie brałbym C3, jeśli już, to prędzej C1.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez JohnnyB » 5 cze 2012, 22:02

Sam się dziwiłem, bo dla silników D5 bez filtra był podrzucany dokładnie ten sam olej. Tylko pojawiła się informacja o A5/B5 jako o warunku koniecznym i olej Castrol SLX zaczął tę normę spełniać.

Czyli dobrze kumałem z tą C2. Porównywałem parametry sugerowanych olejów dla Volvo od poszczególnych dystrybutorów z "wzorcowym" Castrolem. Millers wychodził mi poprawnie, ale miał dodatkowo C2 jeszcze. Stwierdziłem że skoro DPF to takie C2 nie może być szkodliwe.

Castrol SLX zniknął pojawił się Castrol Edge, ale parametry tego oleju nie uległy zmianie. W porównaniu z aktualnymi olejami, wydaje się on jednak nieco "nierozwijający się".

Dzięki za informację.
Wstyd się przyznać, ale zupełnie inaczej zacząłem patrzyć teraz na oleje. Szkoda że tak późno.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Pankuba » 11 cze 2012, 17:21

Tomek6 napisał(a):Pankuba, daj znać po zmianie jeśli będziesz miał jakieś spostrzeżenia.

Po pierwszych 500 km wrażenia pozytywne. Z Millersem silnik pracuje nie gorzej niż na Amsoilu na początku eksploatacji, czyli aksamit, lekkość i te sprawy ;).

Co do Amsoila, po ponad 10 tyś. przejechanych km oleju ubyło na bagnecie może ze 2 mm. Wydaje mi się tylko, że w porównaniu z Amsoilem z wcześniejszej wymiany, tym razem po zlaniu wyglądał na wyjątkowo mocno przepracowany (czarny jak diabli).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Tomek6 » 11 cze 2012, 18:31

Pankuba napisał(a):Po pierwszych 500 km wrażenia pozytywne. Z Millersem silnik pracuje nie gorzej niż na Amsoilu na początku eksploatacji, czyli aksamit, lekkość i te sprawy ;).


Czyli tak jak w moim przypadku ;) U mnie od zalania nic się nie zmieniło poza tym, że olej nabrał trochę koloru – przynajmniej widać go już lepiej na bagnecie :D

Pojeździmy, zobaczymy, ale mam nadzieję, że pod koniec interwału będziemy równie zadowoleni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez siemek55 » 12 cze 2012, 10:34

Pankuba napisał(a):
Tomek6 napisał(a): że w porównaniu z Amsoilem z wcześniejszej wymiany, tym razem po zlaniu wyglądał na wyjątkowo mocno przepracowany (czarny jak diabli).

tak sobie kojarzę, że ten olej ma b.dobre właściwości czyszczące. Już po pierwszej wymianie miał barwę ciemniejszą niż M1. Teraz jest zrobione 5kkm i wygląda to podobnie. Będę czekał na wasze opinie nt. kondycji oleju pod koniec 10kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez adis555 » 12 cze 2012, 13:18

Szukam oleju specjalnie do aut z dużymi przebiegami. Po prostu chcę sam na sobie sprawdzić czy coś to daje czy to chwyt. Myślałem nad Valvoline MAxLife 10w40 ale jest alternatywa – Motul 4100 Power 15W-50.
Co sądzicie o półsyntetyku 15w50?? Widzę że Motul sukcesywnie powiększa swoją ofertę półsyntetyków o różne oleje 15w50 właśnie.

Dodatkowo motul ma atrakcyjną cenę jak na tą markę 102 zł za 5 l.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez grabu122 » 13 cze 2012, 14:53

adis555 napisał(a):Szukam oleju specjalnie do aut z dużymi przebiegami. Po prostu chcę sam na sobie sprawdzić czy coś to daje czy to chwyt. Myślałem nad Valvoline MAxLife 10w40 ale jest alternatywa – Motul 4100 Power 15W-50.
Co sądzicie o półsyntetyku 15w50?? Widzę że Motul sukcesywnie powiększa swoją ofertę półsyntetyków o różne oleje 15w50 właśnie.

Dodatkowo motul ma atrakcyjną cenę jak na tą markę 102 zł za 5 l.



W okresie letnim, tuż przed sprzedażą, zalałem właśnie tego Motula do 323 1.5 16V (Z5), ale zrobiłem na nim zaledwie jakieś 500km i auto poszło, więc nie wyrobiłem sobie o nim opinii, olej jak olej.... jakiś "fajerwerków" w porównaniu do poprzedniego Elfa 10W/40 nie było :P
W każdym bądź razie, młody napalony człowiek kupujący moją Mazdę, gdy usłyszał, że w silniku siedzi świeży olej marki Motul i zobaczył 5-litrowy baniak z resztą tego co zostało po wymianie, a na bańce napis POWER i dopisek "Technosynthese" od razu się ucieszył :P

Jeśli Twój silnik zaczyna powoli umierać( tak jak mój) śmiało możesz próbować tego "Max Life", "High Mileage", czy innego cudownego "Moto Doktorka", na pewno mu to nie zaszkodzi.

Sam fakt "dużego przebiegu" wg. mnie nie jest jednoznaczny z obligatoryjnym przechodzeniem na jakiś "specjalny" olej.
A jeśli silnik, mówiąc wprost jest już zużyty i taka zmiana da jakiś pozytywny efekt-czytaj-zmniejszenie dolewek eksploatacyjnych, na pewno humor i samopoczucie właściciela się polepszy.... i to wszystko :D

Zmieniłem trochę podejście do tematu olejów silnikowych, gdy sam przekonałem się, że w Polsce są kombiaki i vany z turbodieslami, które praktycznie nie stygną- przemierzając kraj wzdłuż i wszerz , na licznikach przebiegi rzędu pół miliona kilometrów, a obsługujący je mechanik nie zastanawia się i nie kombinuje "jaki olej", tylko wg. planu przeglądów leje cały czas to samo i tej samej marki- oleje klasy 5W/40 czy nawet 0W/40, a silniki same w sobie ( nie licząc padającego osprzętu) nie wykazują jakiś istotnych oznak zużycia <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 19:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez JohnnyB » 13 cze 2012, 21:41

po wymianie, pierwsze 200km za mną :–).
Jak to nowa oliwa, silnik pracuje "zauważalnie" ciszej.
Dziś mój nabytek oglądał kolega, który od zawsze jeździ klekotami i miał do czynienia z kilkoma D5 i stwierdził że motor pracuje zadziwiająco spokojnie, kulturalnie, cicho.
Zobaczymy za kilka tyś km.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki