Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez matthies » 25 maja 2013, 08:19

Hubix pierwsze słyszę o takim producencie....

muszę dokupić oleum, ale skoro grubo ponad litr wypiła mi przez niespełna 5kkm, to biorę 4L bo nie mam zamiaru się oszczędzać, tylko korzystać z auta, trzeba tylko kontrolować oliwę. Chcę kupić u tego sprzedawcy, http://www.valvoline.sklep.pl , którzy mają aukcję
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-fe- ... 89073.html
wychodzi na to, że są najbardziej oficjalnym dystrybutorem i do tego mają najtaniej? Zamawiał ktoś u nich, nie leja przypadkiem jakiegoś ścierwa podróby?

jeszcze ciekawostka, jak kupowałem w zeszłym roku, to ta oliwa miała A1 i A3, a teraz ma A1 i A5. Zalecane w księdze jest A1 i A3, więc lekko mnie to teraz dziwi, lecz czy jest to powód do zmartwień skoro taką oliwę już mam zalaną?

Kolejna ciekawostka, odkopałem szwajcarską instrukcję obsługi i tam mam inne klasy oleju, mianowicie API SL, ACEA A3/A5, natomiast w polskim manualu jest API SJ, ACEA A1/A3. O co tutaj kaman? Skąd takie różnice i do czego się w takim razie stosować?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Rumcajs » 25 maja 2013, 09:08

Dla mnie te całe API i ACEA to normy które se można o kant <dupa>
Za ogólne.. przykład matthies'a powyżej.
Olej fullsyntetyk ale spełnia "tylko" MB (MercedesBenz) 229.3

Przykładowo "Shell Hellix Ultra 5W40" to "tylko" Hydrocrack, a spełnia MB 229.5 ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez dobrzyn22 » 25 maja 2013, 09:28

matthies napisał(a):odkopałem szwajcarską instrukcję obsługi i tam mam inne klasy oleju, mianowicie API SL, ACEA A3/A5, natomiast w polskim manualu jest API SJ, ACEA A1/A3. O co tutaj kaman?

o różne warunki pogodowe, które umożliwiają (wymuszają) stosowanie oleju o nieco innej specyfikacji ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 25 maja 2013, 10:22

no tego to bym się akurat nie domyślił. Dzięki dobrzyn <spoko>
Chociaż Szwajcaria nie różni się jakoś drastycznie klimatem od Polski...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 25 maja 2013, 10:28

matthies napisał(a):Chociaż Szwajcaria nie różni się jakoś drastycznie klimatem od Polski...

te oleje między sobą też się drastycznie nie różnią ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rajtkezjusz » 26 maja 2013, 17:10

Rumcajs napisał(a):Dla mnie te całe API i ACEA to normy które se można o kant <dupa>
Za ogólne.. przykład matthies'a powyżej.
Olej fullsyntetyk ale spełnia "tylko" MB (MercedesBenz) 229.3

Przykładowo "Shell Hellix Ultra 5W40" to "tylko" Hydrocrack, a spełnia MB 229.5 ;)

diesel:
Lepkość 5W-40
API CF
ACEA B3/B4
VW 502.00, 503.01, 505.00
Mercedes-Benz 229.5
BMW LL-01
Fiat Spełnia wymagania 9.55535 Z2
Renault RN 0710

benzyna:
Lepkość 5W-40
API SM/CF
ACEA A3/B4
VW 502.00, 503.01, 505.00
Mercedes-Benz 229.5
BMW LL-01
Fiat Spełnia wymagania 9.55535 Z2
Renault RN 0700 i 0710

napisano ,że to olej syntetyczny,w karcie charakterystyki ,że ma domieszkę wysoko rafinowanych olejów mineralnych-jest to nośnik dodatków,także ,czy to hydrocrack ?
rajtkezjusz
 

Postprzez zadra » 26 maja 2013, 23:52

dla mnie hydrocrack.
dlatego przeszedłem na Agip 5w40 – full syntetyk..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez haidi » 27 maja 2013, 21:06

Mam do was, drodzy specjaliści, pytanie.
Czy ogólnie są jakieś wskazania co do zmiany/przejścia na inne oleje, np. po przejechaniu określone ilości tys. km? Czy jednak takie akcje przeprowadza się tylko w przypadku zauważonych, mechanicznych zmian?
Wg. karteczki przeglądowej do mojej madzi lana była standardowo Dexelia Ultra 5W30, ostatni raz przy 76tys km. Auto sprowadzone, dotarło do mnie przy 86tys, aktualnie mam niespełna 95tys. Mówiąc wprost, nie jestem tego przebiegu w 100% pewien, zresztą jak dość szerokie grono nabywców.

Żadnych oznak wpieprzania oleju od momentu zakupu, silnik również nie pluje, 'poci się'.
W takich okolicznościach nie kombinuje się przy rodzaju oleju?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez misiek89 » 27 maja 2013, 21:40

Przez cały żywot silnika leje się olej spełniający normy wskazane przez producenta, możesz sobie zmienić na olej lepszej klasy ale 5w30. Co ile ty zmieniasz olej te km to zrobione w rok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez haidi » 27 maja 2013, 22:18

Samochód zakupiony na początku grudnia 2012r z wspomnianymi wcześniej 86tys km (albo 83? muszę sprawdzić) na liczniku. Ja do tego momentu dobiłem prawie 95tys więc biorę się za wymianę, pierwszą zresztą.
I jeszcze jedno – czy zakup Dexeli na Allegro to dobry czy raczej średni pomysł?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez kubsztyk » 27 maja 2013, 22:44

Kup Pan Elf-a SXR, będziesz Pan zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez mick » 29 maja 2013, 09:57

Witam ja już kiedyś poruszałem ten temat ale jeszcze raz bym chciał zapytać jaki olej polecacie do gg z 2003 roku z silnikiem 2,3 i przebieg 150tyś , jeżdźe na mobil1 5w50 ale ktoś mi powiedział tu na forum że to za ciężki olej do tego silnika. Interesowało by mnie Valvoline MaxLife 5w40 czy to dobry wybór czy raczej szukać czegoś w innym kierunku typu ELF . Acha zamontowane mam LPG olej dolewam po wnikliwej analizie tak około 0,4 L na 5tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Rumcajs » 29 maja 2013, 17:17

mick napisał(a):Witam ja już kiedyś poruszałem ten temat ale jeszcze raz bym chciał zapytać jaki olej polecacie do gg z 2003 roku z silnikiem 2,3 i przebieg 150tyś , jeżdźe na mobil1 5w50 ale ktoś mi powiedział tu na forum że to za ciężki olej do tego silnika. Interesowało by mnie Valvoline MaxLife 5w40 czy to dobry wybór czy raczej szukać czegoś w innym kierunku typu ELF . Acha zamontowane mam LPG olej dolewam po wnikliwej analizie tak około 0,4 L na 5tyś.


No fakt 5w50 nie potrzebny, chyba że pałujesz Auto cały czas na torze wyścigowym.

Ja zamiast Valvoline MaxLife 5w40 (MB-229.3) , wybrał bym Valvoline SynPower 5W-40 (MB-229.5)

pozdr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 29 maja 2013, 18:19

a mógłbyś rzucić hasłem dlaczego 5W40 a nie 30? Na syncpower chcę się przesiąść przy wymianie, ale wartość którą podajesz mnie zaintrygowała. Czy może tylko dlatego, żeby kolega miał delikatniejszą przesiadkę z 50 ?
Z góry dzięki
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Rumcajs » 29 maja 2013, 19:52

matthies, kolega mick i tak chciał zmienić na 5w40 ;)

Ja osobiście leję 5w40.. dlaczego?
Mieszkam w De i 99% moich tras to Autostrada, często i vmax.
Ważniejsze dla mnie to stabilność termiczna jak i lepsza stabilność filmu olejowego w porównaniu do w30.
śladowe oszczędności paliwowe "olewam" , dla mnie jest ważniejsza ochrona silnika.

W USA leją nawet w20.. ale oni se "pyrkają" po Higway'ach po 110km/h <nie powiem>

Nie mówię, że w30 to "fuj", dla mnie – w moich warunkach eksploatacyjnych w40 to lepszy wybór.

pozdro papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 29 maja 2013, 20:31

dzięki.
Dobrze zrozumiałem, że W30 niby teoretyzuje obniżenie spalania?
Ja osobiście takich parametrów nie szukam w oleju, ale tak jak ty, aby olej porządnie chronił silnik. Może nie śmigam często vmax, raczej przeważnie po mieście jeżdżę, ale czasem jak jadę w trasie, to nie ukrywajmy, śmigam ile się da ;)
Uściślij mi tylko jeśli możesz, czy do użytkowania głównie w mieście (35k ludzi) 5W40 nadaje się równie dobrze jak 5W30? Jeśli tak to problem będę miał rozwiązany.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mick » 29 maja 2013, 21:08

Dzieki za szybką odpowiedź chyba faktycznie zaleje Valvoline SynPower 5W-40 ale jeszcze jedno pytanko czy zakładając że olej jest jednego producent i jest syntetyczny to czy 5w50 jest w czymś gorszy czy lepszy od 5w40 ? (zawsze wydawało mi się że olej o wiekszej rozpiętości tych cyferek przed i po W jest lepszy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Rumcajs » 29 maja 2013, 21:38

ghost-rider11 napisał(a): Doskonała wytrzymałość filmu olejowego pomaga zwiększyć ciśnienie oleju.


Chyba raczej na odwrót :)
@matthies
Jeździsz dużo po mieście, masz dużo tzw. zimnych rozruchów silnika?
paliwo skrapla się na cylindrach i rozrzedza olej w misce, pod koniec interwału masz zamiast w30 – w20.
Ja wolę mieć rezerwę!
Pozatym w40 jest w De o 50% tańszy niż w30, dlaczego mam przepłacać za dla mnie, podkreślam, dla mnie, "gorszy" olej <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 29 maja 2013, 21:43

Rumcajs napisał(a):masz dużo tzw. zimnych rozruchów silnika?

zdecydowaną większość
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Rumcajs » 29 maja 2013, 21:45

mick napisał(a):(zawsze wydawało mi się że olej o wiekszej rozpiętości tych cyferek przed i po W jest lepszy)


Nie, czym większa rozpiętość, tym więcej "dodatków" (detergentów) w oleju, które podlegają procesowi rozkładu (termiczny, mechaniczny)
Taki olej szybciej "pada". Slogan – Racing.. jak często się tam zmienia oliwę, a raczej silnik :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki