Bo_Lo napisał(a):aqaz napisał(a):Sratatata... Jaki by nie był olej, ale wymieniany na zgodny ze specyfikacją co 10000km-12000 lub co rok od nowości to silnik byłby czysty...
To podjedż do jakiegos mechanika co ma na warsztacie akurat np BMW(bo najczęściej jeżdżą na castrolu) i zobacz jak wygląda mimo wymiany co 10kkm.
I ja się nie zgodzę – jak spaliny trafiają do skrzyni korbowej to potem walą do głowicy i syf się gromadzi. Niezależnie od oleju a czasem przy jego udziale (jeśli korzysta się z kiepskiego, który szybko odparowuje).
Też miałem taki zawalony glutem silnik, zrobiłem kompleksowe czyszczenie przez rozmontowanie na czynniki pierwsze i kąpiel w preparacie JanPro Silnik – wraz z kolektorem ssącym, pokrywą zaworów czy kanałami EGR. A tłoki i korbowody to dopiero zaczęły się ruszać po takiej operacji...
Są też pewne silniki, z bezpośrednim wtryskiem, gdzie benzyna nie ma jak zmywać zaworów bo nie przechodzi przez nie – tam dopiero się dzieje jeśli stosujemy nieodpowiedni olej...
pozwolę sobie pokazać zdjęcia tłoków i głowicy przed i po: