Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Hurrican3 » 6 mar 2019, 16:28

zibi54 napisał(a):A na forum Citroena mówili, że filtr co drugą wymianę więc może to zwolennik tej teorii <lol>


hmm może takie podejście jest powodem awaryjności niektórych francuzów <co?> <lol>
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2018, 08:34
Posty: 44
Auto: Madzia3 touring 2017

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2019, 22:43

a właśnie to filtr jest newralgicznym punktem w tym wszystkim bo nie każdy wie że połowę przebiegu na oleju praktyczni jedziemy bez filtra. Tak samo zimą przy mrozach również filtr jest omijany zaworem bocznikowym. Niektórzy posiadacze aut w których filtr łatwo wymienić robi to dwa razy na jednym oleju żeby nie odkładał się syf w silniku a olej zachował te same właściwości przez cały przebieg do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubsztyk » 6 mar 2019, 23:12

A jeśli zmieniam olej co 7 koła, to co ile mam wymieniać filtr? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Beny » 6 mar 2019, 23:32

Pierwsze słyszę żeby ktos zmienial dwa razy filtr.Ja wymieniam raz na 10tys razem z olejem i nie widze potrzeby robic tego częściej.
Zamówiłem do szóstki Amsoi Signature 5w30.Pierwszy raz szarpnąłem sie na taki drogi olej,zobaczymy jak bedzie sie spisywal.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Neonixos666 » 6 mar 2019, 23:37

Filtr żyje około 4-5 tyś km
potem robi za balast
https://www.abw.by/novosti/experience/183246/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kritik » 7 mar 2019, 10:14

Neonixos666 napisał(a):Filtr żyje około 4-5 tyś km
potem robi za balast
https://www.abw.by/novosti/experience/183246/


w zależności od średniej prędkości, olej również może wytrzymać tylko 4000-5000 tys olej trzyma swoje parametry mniej więcej 250 motogodzin, i kto ma średnia prędkość 16km/h, to olej wytrzyma 4000km, a kto ma 45 km/h , to może i 11 000 km.

Jednak lepiej wymieniać olej+filtr razem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez rafał88 » 7 mar 2019, 18:03

Tez zmieniam filtr 2x na 10kkm. Na slabych olejach albo jazda na krotkich odcinkach filtr juz po 1.5-2kkm nie filtruje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez looker29 » 7 mar 2019, 18:30

Ciekawe na ile syf ze starego filtra rozpuścił się w nowym oleju.. <co?> Założenie nowego filtra powinno to trochę wyłapać ? Myślę, że teraz wymiana filtra na nowy bez zmiany oleju, a najwyżej później nowy olej z filtrem trochę wcześniej, jakieś 6-7 tys. km i chyba powinno być ok ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez Neonixos666 » 7 mar 2019, 19:15

przecież nowy olej nie ,,wypłukał" filtra i tak pewnie już olej omijał filtr wiec nie ma co się spinać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kritik » 8 mar 2019, 10:31

rafał88 napisał(a):Tez zmieniam filtr 2x na 10kkm. Na slabych olejach albo jazda na krotkich odcinkach filtr juz po 1.5-2kkm nie filtruje.

a olej nie smaruje.....

Czemu filtr nie filtruje? bo jest zasyfiony? a czym? co przez niego przechodzi? na pewno nie paliwo i płyn chłodniczy, a olej. Jeżeli olej jest na tyle zasyfiony ze przez niego przestaje działać filtr, to czemu nie wymieniasz olej razem z filtrem?

nie rozumiem tej zasady, ze filtr wymieniamy a olej nie
to powinno byc wymieniane w parze <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez rafał88 » 8 mar 2019, 13:33

Moze u Ciebie Kritik ;) Filtr ma swija pojemnosc i tyle w temacie..
I skad mozesz wiedzieć jaki mam olej? Zagladasz w silnik?

Dopisano 8 mar 2019, 13:36:

I tak zmieniam olej zaleznie od tego czy wiecej jezdze na krotkich odcinkach czy wiecej jedt robione na dluzszych odcinkach. Nawrt zmieniajac olej po 7kkm filtr 2x zmieniony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kritik » 8 mar 2019, 14:40

rafał88 napisał(a):Moze u Ciebie Kritik ;) Filtr ma swija pojemnosc i tyle w temacie..
I skad mozesz wiedzieć jaki mam olej? Zagladasz w silnik?

Dopisano 8 mar 2019, 13:36:

I tak zmieniam olej zaleznie od tego czy wiecej jezdze na krotkich odcinkach czy wiecej jedt robione na dluzszych odcinkach. Nawrt zmieniajac olej po 7kkm filtr 2x zmieniony.


ale co ma pojemność filtra do jego wymiany?
wytłumacz mi, może ja czegoś nie wiem <oczy>

filtr ma zawór na sprężynie, który jest niezniszczalny, i jeżeli działa to działa
Jest różnica w sprężynie — jest różnica, pod jakim ciśnieniem zawór się otwiera — OK, rozumiem.

Filtr ma papier filtrujący
im więcej tego papieru w filtrze, tym większa powierzchnia filtrująca, tym lepiej filtr filtruje.

Element filtrujący może się zatkać, i filtr będzie kiepsko filtrować
czemu to się może stać?
1. zużycie oleju – olej pochlania w siebie cały syf z silnika, paliwo t.d., i przestaje chronić silnik od tarcia i zużycia, a co dzieje się dalej?
2. zużycie silnika – opiłki metalowe (bardzo drobne)

a teraz powiedz mi co ma pojemność filtra do jego wymiany?
jeżeli filtr przestał wykonywać swoje zadanie poprawnie – to on to zrobił przez olej
a jeżeli olej już nie wykonuje swoje zadania, to jego trzeba wymienić.

a co daje sama wymiana filtra ja szczerze nie rozumiem?
to tak jak by człowiek zmarł od zawalu, a mu po tym dentysta leczył żeby... jaki z tego sens?

tak na serio pytam, bez sarkazmu, może czegoś nie wiem <oczy>

to ze często wymieniasz często olej to jest bardzo dobrze
liczysz motogodziny?
przejechane km / na średnia prędkość = ile motogodzin pracował silnik (olej)
żaden olej, nawet najlepszy, nie wytrzyma więcej niż 250 +/– motogodzin
i każdy może sobie łatwo policzyć, kiedy ma wymieniać olej

ale to robi kilka % osób, reszta robi tak jak książka pisze, która jest napisana przez marketologa który ma sprzedawać nowe auta, co kilka lat <glupek2>

Jaki używasz olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2019, 14:53

Olej ma dodatki myjące które czyszczą silnik głównie z sadzy którą ściągają pierścienie to że olej jest lekko czarny to nie znacz że jest zużyty (przykład diesla) a to że posiada w sobie sporo zanieczyszczeń które wyłapuje filtr ale filtr ma ograniczone możliwości i swoją ,,pojemność brudu" , potem filtr stawia zbyt duży opór dla oleju i zaworem jest on omijany. Wymiana samego filtra powoduje że olej dłużej może wymywać bród, bo po osiągnięciu swojej pojemności na zanieczyszczenia już tog nie robi i wtedy osiadają się w różnych zakamarkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kritik » 8 mar 2019, 15:14

Neonixos666 napisał(a):Olej ma dodatki myjące które czyszczą silnik głównie z sadzy którą ściągają pierścienie to że olej jest lekko czarny to nie znacz że jest zużyty (przykład diesla) a to że posiada w sobie sporo zanieczyszczeń które wyłapuje filtr ale filtr ma ograniczone możliwości i swoją ,,pojemność brudu" , potem filtr stawia zbyt duży opór dla oleju i zaworem jest on omijany. Wymiana samego filtra powoduje że olej dłużej może wymywać bród, bo po osiągnięciu swojej pojemności na zanieczyszczenia już tog nie robi i wtedy osiadają się w różnych zakamarkach.

ale filtr nie wyłapuje 100% zanieczyszczeń oleju, nawet 90% nie wyłapuje
widziałem testy oleju nawet po 2500km, gdzie w oleju jest już ponad 25mg/kg żelaza
ten brudny olej będzie krążył dalej po silniku, i za kilka set km zasyfię i nowy filtr
moim zdaniem ze jeżeli olej jest na tyle zasyfiony ze zepsuł i zatkał filtr – to taki olej trzeba natychmiast wymieniać, a nie filtr...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez rafał88 » 8 mar 2019, 15:58

Tylko jak sprawdzisz ,ze olej sie zuzył ? To lepiej zmienic filtr i dolac te 500-700ml swiezego oleju.

Trzebaby czujnik montowac w każdy jeden filtr zeby pokazywał , ze filtr ma otwart zawór i zmieniac olej . To wynika ze nawet co 2tkm trzeva zmieniać olej , gdzie producenci dzisiaj wcisakaja zmiane co 20-30tkm...

Nie obliczam tego bo niestety rdza nie posiada sredniej predkosci;) Ravenola wlalem , wczesnie LM synthoil.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2019, 16:09

Kritik napisał(a):ale filtr nie wyłapuje 100% zanieczyszczeń oleju, nawet 90% nie wyłapuje
widziałem testy oleju nawet po 2500km, gdzie w oleju jest już ponad 25mg/kg żelaza
ten brudny olej będzie krążył dalej po silniku, i za kilka set km zasyfię i nowy filtr
moim zdaniem ze jeżeli olej jest na tyle zasyfiony ze zepsuł i zatkał filtr – to taki olej trzeba natychmiast wymieniać, a nie filtr...


Tylko że tu nie piszemy że dzięki wymianie samego filtra można jeździć dłużej na leju tylko o tym że wymiana częściej filtra lepiej zbierze nagromadzony syf który normalnie krąży w oleju nawet jeśli zmieniamy olej co 10 tyś jak nakazuje dobra praktyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trawel » 6 kwi 2019, 16:32

Cześć
Chciałem się zapytać jaki byłby najbardziej polecany olej do Mazdy 6 GH 2.0 disi? Do tej pory zalewałem auto amsoil signature series 5w30, ale ostatnio mechanik coś kręcił nosem, że jakieś stare parametry (że GM już wypuszczał 3 generację czegoś, a amsoil ma 1.). Jak myślicie, czy warto wziąć inny olej (jaki)?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 17:33
Posty: 21 (7/0)

Postprzez Konrad_SK » 6 kwi 2019, 18:40

OEM Dexelia, masz 100% olej dedykowany do Mazdy.
Można poeksperymentować jeszcze z Motulem, też bardzo dobry olej.
Osobiście mogę jeszcze Penrite polecić, choć to już większy wydatek.
Oczywiście pamiętaj, żeby brać olej z pewnego źródła.
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez trawel » 6 kwi 2019, 20:03

Co do dexelii to słyszałem że akurat nie jest taka super (stąd też zacząłem używać innego oleju), jeśli chodzi natomiast o źródło to raczej pewne i w sumie ten olej został mi polecony przez czarne paliwo.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 17:33
Posty: 21 (7/0)

Postprzez Konrad_SK » 7 kwi 2019, 16:13

Dlaczego nie jest super? czym Ci to argumentowali?
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki