Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Croom » 7 wrz 2018, 11:46

Tytuł: Oleje silnikowe – ankieta i opinie

Bigbluee napisał(a):
Croom napisał(a):wysokie TBN któe jest zalecane zwłaszcza przy naszych silnikach zasilanych LPG.
A jaki jest HTHS ? Również ważny parametr przy jeździe na LPG? Nie ma tego w parametrach leju.
Jaka jest baza olejowa tego Neste 5w30? Syntetyczna czy hydrocrack ?


HTHS przy olejach A3/B4 wynosi min. 3.5 tutaj coś w okolicy 3.6-3.7
TBN tutaj przy penopopiołowym oleju w okolicy 10.
Obecnie pracuje w moim silniku i po kilku tyś sprawdzę jego zawartość.
Ale tutaj rosjanie badani ten olej ..
https://www.oil-club.ru/forum/topic/211 ... 0-svezhee/

NESTE jako jedna z kilku tylko firm na świecie produkuje bazy olejowe ich bazy nazywają się NEXBASE.
PAO w tym nie ma jak wielu myśli , byc moze jest jakaś domieszka ale jest to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie olejów a ich bazy trwafiają do najepszych producentó w Europie.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 14:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez kubsztyk » 8 wrz 2018, 09:50

Croom napisał(a):(...) Teraz odnośnie klas lepkościowych – nie dobiera się oleju silnikowego do panującego klimatu ale do tego w jaki sposób został zaprojektowany dany silnik.

A zatem na Bliskim Wschodzie, czy też w Afryce z powodzeniem można stosować olej 5W20?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Croom » 11 wrz 2018, 14:21

Tak dokładnie. a nawet 0W20 jak producent taki zaeca.
Niemniej jak pojawia się duże obciążenie , jazda dłuższy czas na wysokich obrotach coś o większym indekcie lepkości.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 14:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Kritik » 20 wrz 2018, 16:37

rafał88 napisał(a):Skoro olej po4-5 kkm jest czarny tak jak po 7-8 kkm na trasach to chyba jest bardziej zuzyty;)
I to nie chodzi tylko o 20 letni silnik.. mam w domu nowsza jednostke z 3 razy mnjejszym przebiegiem i jest tak samo...
Bo wiek silnika raczej nic nie ma do tego jak jest zadbany.
I pokazywalem nawet w tym temacie jak mam gore czystą silnika a tam sie odklada caly syf .


bo olej trzeba wymieniać patrząc na motogodziny.
w mieście przy średniej prędkości 20km/h, olej będzie zużyty za 5000 km = 250 motogodzin
a w trasie przy średniej 60km/h, przy 15 000 km = 250 motogodzin

Producenty musza spełniać EKO wymaganie po wszystkim, po olejom również, dla tego zalecają wymianę raz na 15-20-30k KM. Ale dla silnika to tez bardzo złe, jak i dla portfela właściciela w przyszłości <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Bigbluee » 23 wrz 2018, 19:59

Kritik napisał(a):
rafał88 napisał(a):Skoro olej po4-5 kkm jest czarny tak jak po 7-8 kkm na trasach to chyba jest bardziej zuzyty;)
I to nie chodzi tylko o 20 letni silnik.. mam w domu nowsza jednostke z 3 razy mnjejszym przebiegiem i jest tak samo...
Bo wiek silnika raczej nic nie ma do tego jak jest zadbany.
I pokazywalem nawet w tym temacie jak mam gore czystą silnika a tam sie odklada caly syf .


bo olej trzeba wymieniać patrząc na motogodziny.
w mieście przy średniej prędkości 20km/h, olej będzie zużyty za 5000 km = 250 motogodzin
a w trasie przy średniej 60km/h, przy 15 000 km = 250 motogodzin

Producenty musza spełniać EKO wymaganie po wszystkim, po olejom również, dla tego zalecają wymianę raz na 15-20-30k KM. Ale dla silnika to tez bardzo złe, jak i dla portfela właściciela w przyszłości <cisza>

Tak samo jak wymiana filtrów gazowych w LPG. Dla ułatwienia przyjmuje się że wymiana co 15k km. Dotyczy to zarówno filtra w samochodzie palącym 15/100 jak i samochodu palącego 7,5/100 mimo iż ten pierwszy, przez 15k km, przepuści przez siebie 2 razy tyle gazu co ten drugi. Gdzie tu logika? Nie ma.
Niestety gro ludzi chce lać i jezdzic nie wnikając w cokolwiek, wiec jakies proste cyfry trzeba im podać. No to zarówno dla przeglądów olejowych jak i LPG, podaje się takie wartości, żeby klient musiał częściej cos naprawiac a najlepiej kupić nowe auto co 5 lat. Dlatego ja sweris olejowy i lpg robie co 10tys, wypośrodkowując różne skrajne wartości.

Dokładnie to samo jest z rozrządami na pasku. Pasek jako materiał, ulega zmęczeniu, zestarzeniu. Najwięcej "posuwa" go wiek, niezależnie od stylu jazdy. Do tego dochodzi zużycie rolek, łożysk, mógł mieć też kontakt z olejem, czynnikiem chłodniczym itd. Dokładnie z tego powodu producenci pasków zalecają jego wymianę co 5 lat. Producentom aut taka zasada się nie podoba i próżno szukać 5 letnich interwałów wymiany rozrządu w książkach serwisowych. Oleju w skrzyni biegów wg ASO najlepiej nie wymieniać w cale. :| Płyn hamulcowy każą co 2 lata, mimo że miernik zawartości wody w płynie, wskazuje że płyn jest w idealnym stanie. Kasa misiu kasa.
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Kritik » 23 wrz 2018, 20:14

u mnie średnia prędkość 37 km\h
250 motogodzin = 37*250 = co 9250 km powinna być wymajana oleju u mnie.
W zimie prędkość spadnie, no i w Skyactiwe silnikach na zimno paliwo trafia do oleju, wiec można wymieniać trochę czesciej.
wiec najlepiej robić wymianę oleju przed zmiana sezonu
na wiosnę zlać olej rozbawiony paliwem, i zniszczony mrozem
na jesień zlać olej zniszczony wysoka temperatura.

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Bigbluee » 24 wrz 2018, 20:46

Kritik napisał(a):no i w Skyactiwe silnikach na zimno paliwo trafia do oleju

Rozwiń :>
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2018, 21:00

Przy wtrysku bezpośrednim i krótkich odcinkach często dochodzi do przedostawania się paliwo do oleju, u ojca w pulsarze wyraźnie czuć paliwo na bagnecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kritik » 25 wrz 2018, 09:36

Bigbluee napisał(a):
Kritik napisał(a):no i w Skyactiwe silnikach na zimno paliwo trafia do oleju

Rozwiń :>


jest cale oficjalne pismo od Mazdy o tym

Przy jeździe na zimnym nierozgrzanym silniku, a tym bardziej na krótkie dystansy — w olej trafia paliwo
Mazda to wyznaje i zaleca przy takich warunkach jazdy skrócić okres wymiany oleju w kilka razy.

mam dane testów oleju z trzech różnych CX5 2.0
1. Przebieg 29 300 km
przebieg na oleju po wymianie 8300 km (237 motogodzin) srednia 35 km/h
olej Shell Helix Ultra 0W-20
paliwa w oleju 4.9 %

2. Przebieg 37 500 km
przebieg na oleju po wymianie 5800 km (220 motogodzin) srednia 26 km/h
olej Shell Helix Ultra 0W-20
paliwa w oleju 25.6 % <glupek2>

3. Przebieg 14 000 km
przebieg na oleju po wymianie 6 500 km (185 motogodzin) srednia 35 km/h
olej Shell Helix Ultra 0W-20
paliwa w oleju 4.9 %

A kto będzie jeździł na oleju zalecane 20 000 km, po mieście, z prędkością średnia 25 km/h, to będzie 800 motogodzin, i to co będzie w silniku, będzie bardzo trudno nazwać olejem....

ale nic, 100 000 km to i tak da rade przejechać
a dalej kupie się nowe auto hahaha

tak myślą producenci aut <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez szpynda » 5 paź 2018, 14:12

Dawno mnie tu nie było i zagubiłem się w temacie. Są jakieś nowe, cudowne oleje do Mazdy MX-6 2.5KL? Co teraz jest na topie?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 07:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez aqaz » 6 paź 2018, 06:21

specol gold 5w30 do wszystkiego ;–)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez KrzyzakMitsu » 6 paź 2018, 19:40

aqaz – jeżdże na takim oleju, wcześniej był tam mobil, lotos, motul – nie zauważyłem żadnej różnicy – poza ceną, specol jest 2x tańszy
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez aqaz » 6 paź 2018, 20:23

Zgadzam się i nastepna wymiana na 5w40 bo 30 troche spożywa a chce zobaczyć czy będzie zauważalna różnica. Do Cougara v6 też następym razem zamierzam wlać specgolda tyle że 5w30 bo spełnia normę fordowską :–)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez szpynda » 7 paź 2018, 03:37

55PLN za 4L? Jak to możliwe jest? To ja do swojej "3" tyle płacę ale w Euro! A tak na marginesie, to ile włazi do 2,5KL?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 07:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 paź 2018, 10:37

Nie wiem ile kosztuje teraz, ale to polski produkt z jakieś małej rafinerii i nie ma (jeszcze) wielkich wydatków na reklamę, więc nie musi sztucznie podbijać ceny. Te wszystkie mobile czy inne oleje z drogich krajów często drogie bo płaci się za markę oraz pracę osób na zachodzie, która jest droższa niż Polaka.
Na początek biorę kartę produktu i porównuję suche fakty – TBN, temp. płynięcia, lepkości itd. I wychodzi, że np. taki Penrite wypada dużo gorzej chociażby w ilości popiołów siarczanowych w stosunku do Specola.
A że auto już stare, pordzewiałe... co mi zależy – silniki do Galanta, te 2.5 V6 są pancerne, właściwie niezniszczalne... cały można za 500zł kupić, mała strata w razie czego. Po 4 wymianach oleju wychodzę na zero ;) – jeśli oczywiście coś się stanie w co wątpię... sworzeń tłoka stuka mi już od ponad 100 tys km (wtedy jeździł na castrolu) i zero zmian.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez kubsztyk » 10 paź 2018, 20:22

Nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Kritik » 11 paź 2018, 09:20

Przybyłek napisał(a):A co sądzicie o uszlachetniaczach dodawanych do olei silnikowych?? Warto stosować??


kazdy porzadny olej juz ma caly niezbedny pakiet doatkow <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

PostTen post został usunięty przez Koci@k 19 paź 2018, 21:55.
Powód: Reklama.

Postprzez CLAU » 24 paź 2018, 06:19

Może wejdź po prostu na stronę Shella i poczytaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Kritik » 24 paź 2018, 08:23

Przybyłek napisał(a):słyszałem że olej Shella oczyszcza silnik dzięki temu jak jest produkowany. Ktoś spotkał się z taką opinią?


zalezy jakie zabrudzenie jest w srodku
jezeli cos takie jak sadza, to OK, oczysci
ale jezeli to juz jest typu ciemny "lakier" na calym srodku silnika, to zaden olej tego nie umyje

generalnie Shell robi bardzo dobre oleje <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki