Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
171
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
2
0%
Liqui Moly
37
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
35
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
91
10%
Orlen
8
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
17
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
25
3%
 
Liczba głosów : 868

Postprzez Beny » 16 maja 2013, 12:18

Przeczytałem kilka stron tematu i wyłoniłem faworytów. Valvoline & Motul tylko teraz który olej wybrać?
Będę zmieniał z 10w40 na 5W40 różnica cenowa ok 15zł na korzyść Valvo ale Motul daje za to 5l :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8576 (72/68)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Krisek » 16 maja 2013, 16:52

Beny napisał(a):Przeczytałem kilka stron tematu i wyłoniłem faworytów. Valvoline & Motul tylko teraz który olej wybrać?
Będę zmieniał z 10w40 na 5W40 różnica cenowa ok 15zł na korzyść Valvo ale Motul daje za to 5l :)


Motul ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez zadra » 16 maja 2013, 17:46

ENI/Agip :D :D :D
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2603 (16/65)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez amig1980 » 17 maja 2013, 21:45

Witam jestem na zmianie oleju i myślę o Valvoline SYNPOWER FE 5W-30 albo Millers Oils XF Longlife C2 5w-30. Aktualnie jeżdżę na Dexeli ale planuję zmienić na coś innego. Dodam, że jeżdżę na LPG. Który z wymienionych olejów możecie polecić albo który jest lepszy? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi Adam

SynPower FE motor oil

SAE Viscosity Grade 5W-30
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 9.8
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 54
Viscosity Index 169
Viscosity, mPa.s –30ºC.<6600
TBN, mg KOH/g 10.1
Pour Point, ºC -45
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.852
Flash Point, COC, ºC. 222

Millers

SAEViscosityGrade 5w30
SpecificGravity@15°C 0.855
KinematicViscosity@100°C 10.3cSt
KinematicViscosity@40°C 52.6cSt
ViscosityIndex 164
PourPoint °C -36
Flashpoint °C 230
Cold Crank Viscosity@-35°C 6,200cP

Który lepszy ? Są jakieś duże różnice w nich ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2011, 21:33
Posty: 39 (0/1)
Skąd: Lancashire - UK
Auto: Mazda 6 2.5 Sport 170 KM Kombi
VSI Prins

Postprzez JohnnyB » 17 maja 2013, 22:35

Na tym Valvoline jeździłem w Mazdzie 6 2.0CiTD GY,
Na tym Millersie jeżdżę w Volvol D5.

Co mogę napisać :–),
W Volvo wymagam A5/B5 oraz mam DPF, zatem tutaj wybór jest prosty. Jak w przypadku Mazdy PB ? Niestety nie wiem.
Oba chyba będą OK o ile spełniają normy Mazdy. Nie wiem czy LL jest Ci niezbędne, więc chyba skupiłbym się na tym co bym miał tańsze jeśli wymianę chcesz przeprowadzać co 10-15 tyś. Jeśli wymiany mają być rzadziej to zdecydowanie coś co jest LL. Przy aktualnych cenach, w moim przypadku tańszy wydaje się być Millers i jakoś tak w związku z ograniczoną dostępością wydaje mi się być lepszy.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2529 (46/65)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Focus 1,5 TDCI '18
Kocur 20t MY'18

Postprzez deejay89 » 19 maja 2013, 12:20

Witam, mam mazdę 6 2005 poliftową wersję z silnikiem benzynowym 2.0 147km. Wczoraj sprawdzałem olej na bagnecie i było go bardzo niewiele, więc postanowilem coś z tym zrobić. Samochód kupiłem ok. pół roku temu i nic przy nim kompletnie nie robiłem, gdyż nie było takiej potrzeby. Teraz wiem, ze muszę zmienić olej, ale nie wiem na jaki, ponieważ nie mam żadnej informacji o poprzednim oleju, jaki był lany, więc pasuje całkowicie go zmienić. Samochód ma ok. 140 000km przebiegu. Co poleciacie ? Dzięki..

dodam, że trochę mi się spieszy, bo mieszkam w UK, a za 2 tyg wybieram się samochodem do Polski na urlop. Polecacie mi olej Dexelia 10w40 półsyntetyk, czy może jest jakiś równie dobry do mazdy, łatwiej dostępny ?
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 16:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Zigi86 » 19 maja 2013, 13:19

Ja wlałem do swojego, identycznego sinika z porównywalnym przebiegiem Dexelie Ultra 5W30 około roku temu i jak na razie wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez deejay89 » 19 maja 2013, 13:26

hej, ale jeśli samochód np. był już jeżdżony na syntetyku, a zmienię na półsyntetyk to się nic nie stanie ? Bo dexelia 5w30 to pełny syntetyk.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 16:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez marti24 » 19 maja 2013, 14:17

Żadnej karteczki przy silniku nie miałeś ? Lej śmiało Dexelie Ultra 5W30 , jak silnik się nie poci i nie ma wycieków, nie ma co leć półsyntetyku.
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 22:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Postprzez Rumcajs » 19 maja 2013, 14:53

deejay89 napisał(a):hej, ale jeśli samochód np. był już jeżdżony na syntetyku, a zmienię na półsyntetyk to się nic nie stanie ? Bo dexelia 5w30 to pełny syntetyk.


Nic sie nie rozszczelni ;) a dex 5w30 to hydrocrak , nie fullsynt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 15:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez deejay89 » 19 maja 2013, 15:22

hmm, więc mówicie, żeby śmiało zmienić olej na 5w30 dexelia'e i nic nie powinno się stać ? Silnik jest suchy, nie ma żadnych widocznych wycieków, mam kilka fotek, jak coś.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 16:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Rumcajs » 19 maja 2013, 15:27

Tak, mowimy.
Silnik sie do oleju nie przyzwyczail i jak mu teraz inny zalejesz, to nie dostanie szoku :)

Tapa & GT-N8000
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 15:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Loco78 » 19 maja 2013, 15:28

Witam.Jestem nowy na forum i od niedawna mam Mazdę 6.Mam małe pytanko odnośnie oleju mianowicie zauważyłem wyciek oleju parę dni temu jutro mam jechać do mechanika sprawdzić co się stało.W silniku jest Dexelia 5w30 jednak żeby dojechać do warsztatu muszę dolać bo stan jest poniżej minimum. Jaki innym olejem mogę dolać do silnika ponieważ do jutra nie dam rady kupić Dexelii ? Podobno olej był wymieniany 2 m-ce temu przebieg auta to 100600 km. Może ktoś wie co mogło spowodować taki nagły wyciek,będę wdzięczny za każdą odpowiedź,podejrzewam że przy wymianie oleju mechanik mógł źle dokręcić korek wylewu który z czasem się bardziej poluzował stąd jakiś wyciek.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 14:53
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.

Postprzez misiek89 » 19 maja 2013, 15:33

Dolej olej o takich samych parametrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marti24 » 19 maja 2013, 15:57

Zalewaj Dexelią Ultra 5W30 i będzie good :D <spoko>
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 22:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Postprzez deejay89 » 19 maja 2013, 16:19

ok, to zaleje auto 5w30 tak jak mowicie. zobaczymy w przyszlym tyg.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 16:18
Posty: 195
Skąd: Kraków / Doncaster
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Loco78 » 19 maja 2013, 17:36

Udało mi się kupić Lotos Traffic Pro 025A/B klasa ACEA A3/B4 nie wiem jakiej klasy jest wlana do silnika Dexelia,mogę bezpiecznie dolać tego Lotosa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 14:53
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.

Postprzez misiek89 » 19 maja 2013, 18:02

Możesz dolać i poczytaj sobie dział diesel jak jeszcze tego nie zrobiłeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Loco78 » 21 maja 2013, 15:38

A ja mam wyciek z powodu pekniecia na intercoler-ze poprzedni wlasciciel musial gdzies przychaczyc podwoziem I na laczniku zrobilo sie pekniecie. Zaklejone jakims klejem trzymalo az ktos zaczol jezdzic tym autkiem (co oznacza jezdzic nie gramolic jak stary dziadek) I przy 180 km/h klej puscil z powodu cisnienia I zrobil sie wyciek.Za tydzien jestem umowiony na naprawe trzeba wyciagnac intercoler I dac do pospawania mam nadzieje ze nie bedzie klopotow przy wyciaganiu bo to aluminium.Na razie pokleil go ponownie sciagnol miske wyczyscil pokleil, wymienil filtry I olej- teraz jestem na Castrol-u Edge 5w30.Smok mialem na 30% przytkany tak ze polecam innym taka forme wymiany oleju ze zdjeciem miski zanim straca smarowanie z powodu przytkanego smoka.Pozdrewiam.

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 14:53
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 21 maja 2013, 20:37

Loco78 napisał(a):Smok mialem na 30% przytkany tak ze polecam innym taka forme wymiany oleju ze zdjeciem miski zanim straca smarowanie z powodu przytkanego smoka.

to ja zapraszam Cię do zapoznania się naszym z poradnikiem diesla <czytaj> Jeszcze wiele ciekawych rzeczy mozna się z niego dowiedzieć ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia komplet Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5084 (16/58)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki