Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
171
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
2
0%
Liqui Moly
37
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
35
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
91
10%
Orlen
8
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
17
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
25
3%
 
Liczba głosów : 868

Postprzez siemek55 » 4 maja 2013, 21:30

jeśli przy wyprzedzaniu/przyspieszaniu kręcisz powyżej 5krpm'ow to jest to normalne. Pozostań przy 5w30. Co do płukanki polecam tak jak wcześniej pisałem BG. zastosuj oleje z "mocnym' filmem np. AMS'a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez matthies » 6 maja 2013, 16:19

qweerty ten silnik podobno niestety tak ma, że jak go czasem przypałujesz to pije.
Sam też jeżdżę na MaxLife 5W30 ale przy kolejnej wymianie biore AMS
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/115)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez raiders25 » 9 maja 2013, 19:15

planuję wymianę oleju obecnie mam zalanY Castrol 10W40
w instrukcji /necie dogrzebałem się do informacji ze zalecany jest 5W30 na allegro znalazłem takie coś
http://allegro.pl/mazda-dexelia-ultra-l ... 57280.html

Silnik to 1.6 DOHC(benzyna) 170tys przejechane .

Co bedzie najlepsze do tego silnika ?
Mazda 323F (BJ)ZM 2001
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2013, 16:54
Posty: 54 (1/0)
Skąd: FSW
Auto: Mazda 323f (BJ)ZM ,1.6 16V 2001

Postprzez kubsztyk » 9 maja 2013, 20:22

Podejrzanie tanio, ja za Elf SXR 5W30 5L (odpowiednik Dexelia Ultra (nie do DPF)) płaciłem, o ile dobrze pamiętam, 120zł. W zasadzie do swojego silnika możesz zalać właśnie taki olej, jeżeli instrukcja bierze pod uwagę 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maselek » 10 maja 2013, 21:19

Po lekturze na temat oleju którą przeczytałem tu na forum postanowiłem poprosić o kilka zdań na temat oleju mazdy kogoś kto się na tym zna. Po konsultacjach z PAOLO ESCO z OCP (któremu chcę podziękować za bezinteresowną pomoc <ok> ) powstał poniższy zbiór informacji, które mogą komuś się przydać. Co ciekawe, pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, że producentem oleju dla mazdy jest „TOTAL”.

Cz. I.
Olej Mazda
Sprawa oleju do silnika diesla Mazdy jest "banalnie" prosta...
Konstrukcje własne silników diesla Mazdy oraz jej powiązanie chwilowe z Fordem i koncernem PSG oraz jednoznacznie zalecenia Mazdy wskazują na olej lekkobieżny o obniżonym HTHS w przedziale SAE 5W/30 dla konstrukcji starszych i 0W/20 ewentualnie 5W/20 dla nowoczesnych jednostek diesla Mazdy wyposażonych w systemy SKYACTIV-D (ciekawe, że Mazda zmniejszyła też o 20% wewnętrzne tarcie w silniku SKYACTIV-D w porównaniu z obecnym dieslem MZR-CD ...a mniejsze tracie to mniej niepotrzebnego ciepła...szkodliwego dla oleju a to oznacza że olej w tej jednostce będzie mniej narażony na obciążenia termiczne – duży plus dla konstruktorów). Jedynie to przy tej jednostce dbanie o olej i jego systematyczna zmiana to podstawa – aktywny ceramiczny filtr cząstek stałych nie kosztuje mało...zmniejszone wytwarzanie NOx i sadzy w tych silnikach to też kolejny plus i szansa że olej nie będzie podlegał szybkiej degradacji w silniku.

Do starszych jednostek diesla Mazdy „idealnym” będzie olej o SAE 5W/30 ACEA A1/B1 (przy konstrukcji silnika pochodnej od Forda) , i A5/B5 dla wszystkich pozostałych konstrukcji silnika –olej może też posiadać oznaczenia (API SN, SM, SL, SJ lub ILSAC GF-4 , ILSAC GF-5) przykładowo: olej rekomendowany przez Mazdę – Dexelia Ultra 5W30 posiada właśnie w/w klasyfikacje ACEA i jest „szczególnie polecany do wszystkich silników benzynowych oraz Diesel bez filtra cząstek stałych DPF”
A5B5 vs A1/B1 – HTHS w obu przypadkach > 2.9 < 3.5 ale już NOACK dla A5B5 musi być < 13 a dla A1B1 <15 , TBN w obu przypadkach > 8 a SAPS dla A5B5 -1,6 a dla A1B1 -1,3 Obie specyfikacje ACEA muszą też wykazać się oszczędnością paliwa na poziomie ≥ 2.5 %
Wykres – http://sas-origin.onstrea...p/pc/index.html (wklejam foto) pokazuje, że olej A5B5 w szerszym spektrum będzie chronił silnik niż A1/B1 – więc jeżeli mamy taką opcję to wybór oleju o SAE 5W/30 ACEA A5B5 będzie zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem. Specyfikacja A5B5 często widnieje też na opakowaniu z ACEA A1/B1 (choć nie powinna) olej tak oznaczony również będzie spełniał wymagania silników diesla dla Mazdy.

Kwestia silników, które „swoje już przejechały” ostatecznie 10W30 (NIE 10W/40 !) ale bezdyskusyjnie ma to być olej o SAE 10W30 i ma posiadać kategorię ACEA A1/B1, A5/B5 ( w uzupełnieniu może mieć API SN, SM, SL, SJ lub ILSAC GF-5 / GF-4). Takim olejem będzie np.:
Mobil 1 – 10W/30

Przykładowe oleje 5W/30 z ACEA A5B5/ ACEA A1B1 to:
BP Visco 5000 FE 5W-30 (A5/B5, FORD 913-C, ILSAC GF-4)
Castrol MAGNATEC A1 FORD 5W-30
Castrol MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30
Castrol EDGE PROFESSIONAL A5 FORD 5W-30
Elf Evolution SXR 5W-30
Ford Formula F 5W-30
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30 1164
Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL F 5W-30 3853
Lotos QUAZAR F 5W-30 (ACEA A1/B1, TBN 10.0, Pourpoint -42C)
Mazda Dexelia ULTRA 5W-30 (ACEA A5/B5)
Millers XSS 5W-30 (A1/B1, FORD 913-B)
Mobil Super 3000 5W-30 FE
Mobil Super FE Special 5W-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W-30
Ravenol FO 5W-30 (A5/B5-2010))
Shell Helix HX7 AF 5W-30 (dawniej Helix Plus F 5W-30)
Statoil LazerWay F 5W-30
Texaco Havoline Energy 5W-30
Texaco Havoline Energy EF 5W-30
Total Quartz FUTURE 9000 5W-30
Valvoline SynPower FE 5W-30 (TBN 10.1, Pourpoint -45C)
Valvoline MaxLife FE 5W-30
Valvoline DuraBlend FE 5W-30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA A1/B1 lub A5/B5

Silniki diesla z linii Skyactiv-D Mazdy jak i silniki diesla Mazda wyposażone w układ oczyszczający spaliny (diesle Mazdy 1.6 CD z przełomu lat 2003-09 – pochodzące z koncernu PSA ) bezwzględnie wymagają olejów o niskim stopniu lepkości C1 ewentualnie C2 spełniających najnowsze wymagania EURO w tym zakresie.
Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1 wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA (diesel 1,6) montowanych w samochodach Mazdy– 1,6 diesel) oraz wymagane np. w nowoczesnych silnikach marki Mazda modele 5 i 6.
Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1 :
Castrol SLX Profesional Powerflow C1 5W-30
Castrol SLX EDGE PROFESSIONAL 5W-30 C1
Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
Mazda DEXELIA DPF 5W-30
Meguin Fuel Economy 5W-30 (ACEA C2-04, TBN 7.9, Pourpoint -40C)
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30 (A5/B5, C2)
Millers XF LONGLIFE C1 5W-30 (C1, FORD 913-B, Mazda DPF, Pourpoint -40C)
Millers EE LONGLIFE ECO 5W-30 (A5/B5-2010, FORD 913-C)
Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W-30
Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Statoil LazerWay C1 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W-30 (A5/B5/C2-2007, Pourpoint -36C)
Gulf Formula EFE 5w30
... i każdy inny olej posiadający na opakowaniu informację, że spełnia normy SAE 5W-30 i ACEA C1 lub C2
(w/w lista została opracowana przez piokli z klubu avensis)

Oleje C1 i C2 w zasadzie różnią się głównie lepkością olejów, gdzie przy C1 lepkość oleju jest niższa (co ma swoje plusy w trakcie smarowania zimnej jednostki silnika) pozostałe dwie główne różnice to SAPS gdzie dla C1 wynosi on < 0,5 a dla C2 < 0.8 oraz wykazanie mniejszego zapotrzebowania na paliwo w przypadku olejów C1 – > 3.0 % vs C 2 gdzie wynosi ono > 2.5 %
http://sas-origin.onstrea...p/pc/index.html
Z w/w wykresu (wklejam foto) widać, że olej C-1 w szerszym zakresie wykazuje mniejsze zapotrzebowanie na paliwo oraz dodatkowo lepiej chroni układy trójdrożne katalizatorów i filtrów cząstek stałych w przypadkach silników diesla.

Jednoznacznie najnowsze zalecenia Mazdy wskazują na olej lekkobieżny o obniżonym HTHS w przedziale SAE 0W/20 ew 5W/20 dla nowoczesnych jednostek diesla Mazdy wyposażonych w systemy SKYACTIV-D.

Przykładowo:
MILLERS OILS CFS Motorsport 0w20
Amsoil 0w-20 ASM
MAZDA Original Oil Supra 0W-20

Obrazek
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Obrazek



Wg mnie idealne do starszych jednostek wymagających A5B5 i A1B1 będą oleje z tej tabelki:

Obrazek


Cz. II.
Przykładowe zestawienie olejów 5w30 C1, C2 i ich parametry, ( mogą zdarzyć się rozbieżności ze względu na dużą ilość kart produktów występujących w necie) niestety części danych producenci nie podają.

Przykładowe oleje 5W-30 C2 i C1 :

Castrol SLX Profesional Powerflow C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 9.64
Lepkość, Kinematyczna 40C – 53.66
Index Lepkości 166
Temperatura płynięcia -39
Punkt zapłonu, – 185 …słabo…nawet bardzo słabo
TBN- 5.24
HTHS 2,96
CCS -30C – 5200
Popiół siarczanowy 0.49

Castrol EDGE FST Professional C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 9.6
Lepkość, Kinematyczna 40C – 54
Index Lepkości 166
Temperatura płynięcia -39
Temperatura zapłonu, – 185 …słabo…nawet bardzo słabo
TBN- 5.24
CCS -30C – 5200
Popiół siarczanowy 0.49

Jak widać powyżej… te dwa produkty Castrola mają „identyczne” parametry….

Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10.0
Lepkość, Kinematyczna 40C – 57
Index Lepkości 166
Temperatura płynięcia -39
Temperatura zapłonu, – 250 C !
CCS -30C – 4900

Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10,3
Lepkość, Kinematyczna 40C – 60,5
Index Lepkości 159
Temperatura płynięcia -39
Temeratura zapłonu, – 220
TBN- 7
SAPS < 0.8

Mazda DEXELIA DPF 5W-30 Lepkość, Kinematyczna 100C – 9,86
Lepkość, Kinematyczna 40C – 57,82
Index Lepkości 157
Temperatura płynięcia < -36°C
Temeratura zapłonu, – 228
CCS przy -30C- 5810
TBN- 4 ….słaboooo!!
SAPS 0,46
HTHS > 2.9 < 3.5

Meguin Fuel Economy 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 9,7
Lepkość, Kinematyczna 40C – 54,5
Index Lepkości 170
Temperatura płynięcia -40
Temeratura zapłonu, – 220
TBN- 7,9
NOACK 11.8
HTHS > 2.9

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10,3
Lepkość, Kinematyczna 40C – 57
Index Lepkości 171
Temperatura płynięcia <-35 C
Temeratura zapłonu, – < 200
HTHS > 2.9 < 3.5

Millers XF LONGLIFE C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10,9
Lepkość, Kinematyczna 40C – 55
Index Lepkości 158
Temperatura płynięcia <-30C
Temeratura zapłonu, – < 200
HTHS > 2.9 < 3.5

Motul 8100 ECO-CLEAN+ C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10,1
Lepkość, Kinematyczna 40C – 56,7
Index Lepkości 167
Temperatura płynięcia -39C
Temeratura zapłonu, – 232 !!
TBN – 4,8
HTHS > 3,2

Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10,4
Lepkość, Kinematyczna 40C – 57,9
Index Lepkości 171
Temperatura płynięcia -42C
Temeratura zapłonu, – 232 !!
TBN – 8
HTHS > 3,0


Statoil LazerWay C1 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 9,4
Lepkość, Kinematyczna 40C – 50
Index Lepkości 175
Temperatura płynięcia -42C
Temeratura zapłonu, – 224
CCS przy -30C – 4230 …ładnie
HTHS > 3,0

Statoil LazerWay C2 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10.1
Lepkość, Kinematyczna 40C – 55
Index Lepkości 170
Temperatura płynięcia -36 C
Temeratura zapłonu, – 230 !!
CCS – 5900
HTHS > 3,0

Total Quartz INEO ECS 5W-30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10.6
Lepkość, Kinematyczna 40C – 63,48
Index Lepkości 157
Temperatura płynięcia -36 C
Temeratura zapłonu, – 234 !!
HTHS > 3,0

Gulf Formula EFE 5w30
Lepkość, Kinematyczna 100C – 10.1
Lepkość, Kinematyczna 40C – 55,6
Index Lepkości 171
Temperatura płynięcia -36 C
CCS przy -30C – 4600
Temperatura zapłonu, – 212
TBN – 6
SAPS 0,49
HTHS > 3,0


Na uwagę zasługują:
Millers XF LONGLIFE C2 5W-30
Statoil LazerWay C1 5W-30
Statoil LazerWay C2 5W-30
Motul 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30


Oleje 0W20 do nowoczesnych silników Mazdy – SKYACTIVE

Amsoil 0w-20 ASM
Lepkość, Kinematyczna 100C – 8.8
Lepkość, Kinematyczna 40C – 46.7
Index Lepkości -170
CCS 4979 (przy -35C )
Temperatura zapłonu 232
Temeratura płynięcia -53 C
NOACK 9.3
HTSH 2.8
TBN 12.6 … olej dopakowany mocno wg producenta detergentami ale tutaj może być problem w przypadku nowoczesnych silników
Ja bym tego oleju do silnika SKYACTIVE jednak nie zalał...

MILLERS OILS CFS Motorsport 0w20
Lepkość, Kinematyczna 100C – 8,3
Lepkość, Kinematyczna 40C – 47,3
Index Lepkości 151
Temperatura płynięcia <-35 C
CCS przy -30C – 4600
Temperatura zapłonu, > 200C

MAZDA Original Oil Supra 0W-20 – super nowoczesny produkt opracowany pod kątem silników SKYACTIVE ! parametry…obłędne :)

Lepkość, Kinematyczna 100C – 8.3
Lepkość, Kinematyczna 40C – 35,9 !!
Index Lepkości -218
Temperatura płynięcia -47C !!
Temperatura zapłonu 220
Ostatnio edytowano 13 maja 2013, 20:04 przez maselek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez dobrzyn22 » 11 maja 2013, 05:21

maselek napisał(a):postanowiłem poprosić o kilka zdań na temat oleju mazdy kogoś kto się na tym zna.

dobra robota <spoko>

Dopisano 11 maja 2013, o 06:22:

Pankuba napisał(a):w kilku miejscach starego wątku olejowego wszystko było wyjaśnione (szkoda, że został gdzieś zapodziany),

zapewne jest gdzieś tu:

viewtopic.php?f=329&t=11168
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia komplet Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5084 (16/58)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 11 maja 2013, 08:43

Jeszcze przydało by się jak dane oleje trzymają parametry po przejechaniu paru tys km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez siemek55 » 11 maja 2013, 14:35

TU położyłem UOA dla AMS'a 10W40 AMO po przejechaniu 8,5kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez zadra » 12 maja 2013, 22:31

Chopy, a powiedzta mi jak się ma sprawa z olejami, które wg, producenta zmniejszają zużycie paliwa..
Tzn. jak wielkiego zmniejszenia zużycia można się spodziewać, bo ostatnio wpadłem na dyskusję i opowiadano,że komuś auto spaliło o liter mniej niż dotychczas (7ltr/100) a ktoś inny wspomniał,że maxymalnie jakieś 2..3% zmniejszone spalanie.
Jak to z tym jest? 10% czy 2% ?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2603 (16/65)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dobrzyn22 » 13 maja 2013, 05:21

jak dla mnie to :
muunek napisał(a):maxymalnie jakieś 2..3%
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia komplet Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5084 (16/58)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siemek55 » 13 maja 2013, 10:24

pamiętać przy tym trzeba że odbywa się to kosztem jakości filmu olejowego, a więc ochrony silnika. Najlepszy jest chyba kompromis pomiędzy zużyciem paliwa a ochroną silnika. Dobrze jest pamiętać, że olej dobiera się też do stylu jazdy. Jest na tym forum kilku magików (sprzedających oleje), którzy poprawnie dobiorą olej do twoich wymagań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez stromba » 13 maja 2013, 14:22

stromba napisał(a):czyli w tym roku nie lać castrola 10w40 tylko płukanko BG i olej 5w30 ?

siemek55 napisał(a):dokładnie

podobno nie wlewa sie z gęstszego na rzadki bo się rozszczelni śilnik wiec jak to jest?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2012, 21:15
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 BEN +lpg, 2003

Postprzez matthies » 13 maja 2013, 15:47

stromba napisał(a):podobno nie wlewa sie z gęstszego na rzadki bo się rozszczelni śilnik wiec jak to jest?

stare bajki mechaników z czasów PRL'u... jak jest zdrowy motor to nic nie zaszkodzi. Do tego dobra płukanka i śmigasz Pan.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/115)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez siemek55 » 13 maja 2013, 18:57

matthies napisał(a):stare bajki mechaników z czasów PRL'u... jak jest zdrowy motor to nic nie zaszkodzi. Do tego dobra płukanka i śmigasz Pan.

<spoko> , pamiętaj, że zasada obowiązuje dla zdrowego silnika. U ciebie jest podejrzenie co do jego kondycji. Jednak spróbuj, może się uda go reanimować tanim kosztem. Flaszka wciąż aktualna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Pankuba » 13 maja 2013, 20:44

dobrzyn22 napisał(a):
maselek napisał(a):postanowiłem poprosić o kilka zdań na temat oleju mazdy kogoś kto się na tym zna.

dobra robota <spoko>

Nie krytykuję tego tekstu w czambuł, ale proponuję się weń wczytać.
Prawidłowe informacje o parametrach oleju, jakie wiążą się daną normą, ale nie do końca prawidłowe konkluzje z nich wypływające, jak spojrzymy na tabelkę z propozycjami olejów.
Jest też przynajmniej jedna sprzeczność z tym, co zaleca Mazda. Czy instrukcja np. dla M6 GG "jednoznacznie" wskazuje na normę A5/B5 i nie należy tykać olejów spełniających A3/B3?


muunek napisał(a):Chopy, a powiedzta mi jak się ma sprawa z olejami, które wg, producenta zmniejszają zużycie paliwa..

Jakie konkretnie oleje chcesz porównać?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez zadra » 13 maja 2013, 21:10

nie wiem (tak, wiem to trochę naiwne) zapytałem tak ogólnie, ale biorąc pod uwagę te same klasy lepkościowe.
Można faktycznie zaoszczędzić choć 5% paliwa?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2603 (16/65)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kubsztyk » 13 maja 2013, 23:08

Pankuba napisał(a):(...) Czy instrukcja np. dla M6 GG "jednoznacznie" wskazuje na normę A5/B5 i nie należy tykać olejów spełniających A3/B3?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Krisek » 14 maja 2013, 21:26

Watpie w te 5% :)

Dopisano 14 maja 2013 22:30:

10w30 nie powinien byc uzywany w PL warunkach niema takiej potrzeby ... przynajmiej niema zastosowania w silnikach mazdy ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez talk_about85 » 14 maja 2013, 22:11

Czy ktos z Was widzial karte techniczna oleju Valvoline SynPower ENV C2 5W-30 i moglby ja tutaj zamiescic? Druga sprawa jakies wlasne doswiadczenia na temat tego oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1125 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Pankuba » 15 maja 2013, 12:24

muunek napisał(a):nie wiem (tak, wiem to trochę naiwne) zapytałem tak ogólnie, ale biorąc pod uwagę te same klasy lepkościowe.
Można faktycznie zaoszczędzić choć 5% paliwa?

W takim przypadku to wspomniane 2-3 %.


talk_about85 napisał(a):Czy ktos z Was widzial karte techniczna oleju Valvoline SynPower ENV C2 5W-30 i moglby ja tutaj zamiescic? Druga sprawa jakies wlasne doswiadczenia na temat tego oleju?

Z istotnych rzeczy:
– pompowalność CCS przy -30 C = <6600 (jest ok, minimum przyzwoitości w tej klasie SAE)
– brak informacji nt. odparowalności wg Noacka, chociaż coś tam można wydedukować z temp. zapłonu = 230 C (mocno orientacyjna wskazówka, że jest ok).
Resztą danych bym się nie przejmował.
Jeśli wierzysz, że np. wiedza nt. TBN wyjściowego ma dużą wartość praktyczną, proszę bardzo :): 7,4.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki