Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
171
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
2
0%
Liqui Moly
37
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
35
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
91
10%
Orlen
8
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
17
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
25
3%
 
Liczba głosów : 868

Postprzez Croom » 22 maja 2012, 06:27

Krisek: powitać.

Mobil 1 też bym zalał ale ten z USA bo u "nas" już zrezygnowali z pełnego syntetyka mimo że strona Polska w przeciwienstwie do Niemieckiej czy innej w Europie zachodniej wyraźnie zaznacza że to olej HC...
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 14:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Pankuba » 22 maja 2012, 08:28

Krisek napisał(a):5w30 bedzie dobrym wyborem .. albo 0w30 ...

Moim nowym ulubionym olejem jest Mobil 1 0w40 .. ale jak pisalem dla ciebie najlepszym wyborem dobrej jakosci 5w30/0w30 ( Motul, Amsoil, Lubro Moly, Mobil 1 )

A może by się najpierw kolega przywitał w odpowiednim wątku?
Poza tym uważam, że jako nowicjusz, którego tu nikt nie nie zamierza uznawać za autorytet, winien nam jesteś jakieś uzasadnienie, skoro polecasz jakieś dziwne lepkości i nieco egzotyczne marki.


Kris, wpadaj tu częściej. Pochwal się, na czym testujesz tego Mobila, bo z podpisu wynika, że nie jest to już M3.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 22 maja 2012, 18:29

Pankuba napisał(a):
Krisek napisał(a):5w30 bedzie dobrym wyborem .. albo 0w30 ...

Moim nowym ulubionym olejem jest Mobil 1 0w40 .. ale jak pisalem dla ciebie najlepszym wyborem dobrej jakosci 5w30/0w30 ( Motul, Amsoil, Lubro Moly, Mobil 1 )

A może by się najpierw kolega przywitał w odpowiednim wątku?
Poza tym uważam, że jako nowicjusz, którego tu nikt nie nie zamierza uznawać za autorytet, winien nam jesteś jakieś uzasadnienie, skoro polecasz jakieś dziwne lepkości i nieco egzotyczne marki.


Kris, wpadaj tu częściej. Pochwal się, na czym testujesz tego Mobila, bo z podpisu wynika, że nie jest to już M3.


Przepraszam zaraz tak zrobie :D <ok>
No niestety moja kochanka Mazda jezdzi kolega z pracy wiec ja widuje na codzien :) Jedno z najlepszych aut jakie mialem .. bardzo tesknie za wykonaniem .. I wogule marka !

Dalej jezdze trojka ale nie ze stajni Mazdy :)

Croom napisał(a):Krisek: powitać.

Mobil 1 też bym zalał ale ten z USA bo u "nas" już zrezygnowali z pełnego syntetyka mimo że strona Polska w przeciwienstwie do Niemieckiej czy innej w Europie zachodniej wyraźnie zaznacza że to olej HC...


Witam witam, Mobil nie zrezygnowal z pelnego syntetyka ... Pamietaj ze Mobil jest najwiekszy producentem PAO i Esterow .. oni dostarczaja baze PAO zapewne do Amsoila rowniez ....

Zaufaj mi na slowo ze Polski Mobil 1 0w40 jest jak najbardziej produtkem z najwyzszej polki.
Zapewne nawiazujesz do "nowej etykiety SHC" – tak naprawde ona nie taka nowa ... bo siega lat 70..

SHC = Synthethic Hydrocarbon

wiec M1 0w40 to PAO/SHC/Ester/VHVI(Visom)/GTL – dokladna formulacja jest tajna.

pamietaj ze ceny PAO ida do gory globalnie – bo poprostu zapasy sie kurcza... Mobil 1 postawil na Visom – jest to ich baza zaden inny producent niema podobnej bazy na ten moment .. oni jako jedyni sa wstanie zrobic oleje 0w bez PAO albo z mniejsza zawartoscia .. bardzo zawansowana baza.

Wiec niema co sie bac Mobil 1... ( Nie zmieniajac faktu ze jest rowniez wiele innych doskonalych marek )

0w40 troszeke za ciezkie na 3/6 ale jak najbardziej nadaje sie do Speed3,6 etc .... Albo do kazej innej mazdy gdzie koledzy preferuja w40 wlacznie z 3,6 itd ...

wiec VISOM to zamiennik PAO ... wiec czemu nie korzystac z nowoczesnej bazy ktora jest tansza I ma doskonale! parametry.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 22 maja 2012, 22:13

Tak PAO drożeje...

Ja jestem ciekawy VISOM jak to działa.
Ile tego PAO jest w tym oleju zapewne o ile jest to kilka procent..

Ja spotkałem sie juz klakkrotnie z opinią że nowy Mobil 1 0W40 to juz nie to , silniki chodzą gorzej i nie są takie czyste.

Z kolei kolega zalał w UK olej Redline 5W30 i na dnie baniaka ma czarny osad :D
Co sie dzieje ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 14:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Pankuba » 22 maja 2012, 22:34

Croom,
a nie pamiętasz, czy w tych niby omyłkowo i na krótko opublikowanych dokumentach Mobila, które Ci przesłałem, czasem nie pokazywano na diagramach, że VISOM będzie nieco słabszy od tradycyjnej bazy pełnosyntetycznej?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 22 maja 2012, 22:39

Croom napisał(a):Tak PAO drożeje...

Ja jestem ciekawy VISOM jak to działa.
Ile tego PAO jest w tym oleju zapewne o ile jest to kilka procent..

Ja spotkałem sie juz klakkrotnie z opinią że nowy Mobil 1 0W40 to juz nie to , silniki chodzą gorzej i nie są takie czyste.

Z kolei kolega zalał w UK olej Redline 5W30 i na dnie baniaka ma czarny osad :D
Co sie dzieje ?


Visom jest bardzo zawansowana baza ... wiec niema sie co przejmowac czy PAO jest czy niema i Ile ... – jest to olej syntetyczny bardziej zawansowy niz GRP3 ( normalny HC )

Uzywam Redline 5w30 od czasu do czasu ... Butelka czarna na dnie to cos normalnego ... przy nich ... zawsze mieszam butelke zeby dodatki ktore sie wytracily wrucily do oleju ... Redline ma Molly w sobie wiec zapewne to ma wplyw rowniez na kolor dna ... – Niema sie czym martwic.

Ja bym patrzyl na te opinie z przymruzeniem oka .. nie zapominajac ze 0w40 chyba ma najwiecej aprobat producentow ... Mercedes, BMW, Porsche, VW, Nissan GTR, Fiat, Opel, Saab – I tak tak rowniez jak z opiniami tak aprobatami. – Ale nie wiele olejow moze sie pochwalic taka lista ... Nie wybralem tego oleju ze wzgledu na list napewno.
Ostatnio edytowano 22 maja 2012, 23:00 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 22 maja 2012, 22:41

Pankuba napisał(a):Croom,
a nie pamiętasz, czy w tych niby omyłkowo i na krótko opublikowanych dokumentach Mobila, które Ci przesłałem, czasem nie pokazywano na diagramach, że VISOM będzie nieco słabszy od tradycyjnej bazy pełnosyntetycznej?


Moglbym prosic o kopie tego dokumentu ? Rozumiem ze to jakis wyciek ...
Bo Mobil nie dzieli sie praktycznie zadnymi detalami z otwarta publicznoscia :)

http://www.exxonmobil.com/UK-English/Ba ... Visom.aspx

Wyglada przyzwoicie moim zdaniem ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Pankuba » 22 maja 2012, 23:07

Prześlę Ci, tylko na razie nie mogę znaleźć. Co do treści, to raczej wynikało, że stary 0W40 był w jakichś aspektach nawet ciut lepszy od tego 0W40 na bazie VISOM, ale – tak jak pisałem – będzie trzeba odświeżyć pamięć, zanim podam konkrety.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 22 maja 2012, 23:12

Pankuba napisał(a):Prześlę Ci, tylko na razie nie mogę znaleźć. Co do treści, to raczej wynikało, że stary 0W40 był w jakichś aspektach nawet ciut lepszy od tego 0W40 na bazie VISOM, ale – tak jak pisałem – będzie trzeba odświeżyć pamięć, zanim podam konkrety.


Podejrzewam ze w niskich temperaturach roznica 4-8 stopni .. ale one sa tak extramalne dla nas ze praktycznie nie jest to problemem.

Swoja droga niechce nikogo namawiac na zakup produktow Mobila ... ale trzeba miec ta swiadomosc ze jednak ich doswiadczenie w branzy jest spore, I potrafia zrobic doskonale produtky...


A co do egzotycznych baz to oleje jak RLI "rossline" sa ciekawym rozwiazaniem ... no I juz sprawdzonym w niektorych warunkach.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 23 maja 2012, 09:46

ale trzeba miec ta swiadomosc ze jednak ich doswiadczenie w branzy jest spore, I potrafia zrobic doskonale produtky...


Tak maja doświadczenie ale jak widzisz polityka cenowa i kryzys i inne aspekty własnie powodują że najlepsi porducenci szukaja oszczednosci.

Przecież PAO robi się z etylenu czyli gaz ziemny , VISOM to HC czyli tanszy poprawiony mineral o uporzadkowanych molekułach..
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 14:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Krisek » 23 maja 2012, 17:30

Croom napisał(a):
ale trzeba miec ta swiadomosc ze jednak ich doswiadczenie w branzy jest spore, I potrafia zrobic doskonale produtky...


Tak maja doświadczenie ale jak widzisz polityka cenowa i kryzys i inne aspekty własnie powodują że najlepsi porducenci szukaja oszczednosci.

Przecież PAO robi się z etylenu czyli gaz ziemny , VISOM to HC czyli tanszy poprawiony mineral o uporzadkowanych molekułach..


Ja nie uwazam tego za oszczednosci.. a za postep w trybologi.

Visom to nie Grupa 3 ...
Visom to Grupa 3+

Ktora rowniez jak PAO jest uzyskiwana z Gazu ... process "GTL" gas to liquid.

a co do technologi uzywania HC do zrobienia bazy niema co jej potepiac bo rowniez PAO korzysta z HC metody.

GRP3+ jest bardzo bardzo zblizona do PAO..... uzyskiwane w podobny sposob ... bardzo zblizone parametry.

Ponad to .. Baza baza jak wielokrotnie pisalem a dodatki dodatkami .... I to one stanowia najwieksza ochrone silnika .. samo PAO/GR3/Visom/Ester itd jest bez uzytyczene praktycznie dzisiaj bez odpowiednich dodatkow ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez tadziomaru1 » 23 maja 2012, 19:08

A wszyscy gały wywalają i zastanawiają się o co kurde Wam chodzi i jakie wreszcie do cholery oleje kupujemy, syntetyczne czy nie... :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Passat 1,8T 150KM '02 :l
Honda Civic 1,4 90KM '01
oraz SUZUKI GSX 600F KATANA 90KM :) :) :)
KATANA odjechała...
Teraz HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Krisek » 23 maja 2012, 19:45

Syntetyczne .. Grupa 3+ albo PAO/ESTER
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Pankuba » 23 maja 2012, 21:23

Krisek napisał(a):Moglbym prosic o kopie tego dokumentu ?

Czytaj od strony 36. Olej na bazie VISOM oznaczono zielonym i tu określany jest jako "Future Mobil 0W40".
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=695007

Jest jednak trochę inaczej niż zapamiętałem, ale IMHO widać, że jakiejś wielkiej rewolucji ten VISOM nie czyni.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez siemek55 » 24 maja 2012, 20:53

tadziomaru1 napisał(a):A wszyscy gały wywalają i zastanawiają się o co kurde Wam chodzi i jakie wreszcie do cholery oleje kupujemy, syntetyczne czy nie... :|

co się czepiasz ;) , fajnie się czyta. Nie dość że wątek robi się b.ciekawy, to jeszcze można pogłębić (czyt.liznąć) wiedzę na tema olejów.
Kolega (jeździ Subaru) po przeczytaniu tamtejszego wątku stwierdził że teraz to naprawdę ... nic nie wie <rotfl> . Ja sobie też życzę takiej wiedzy jak on.
Panowie, trzymajcie tak dalej, a za parę miesięcy może się podłączymy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Krisek » 24 maja 2012, 23:45

Dlamnie personalnie GRP3+ Visom to prawie jako PAO... za polowe ceny.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 25 maja 2012, 11:46

U Nas też robi się autostrady za pół ceny i jakie są efekty <glupek2>
zartuje porównanie zbyt wyrośniete ale czy mozna porównywac PAO klasyf. do IV kategori z czymś na bazie polepszonego oleju mineralnego IIIgr. ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 14:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Tomek6 » 26 maja 2012, 10:01

Tomek6 napisał(a):
skawin napisał(a):Witam. Panowie jaki olej 5W30 polecacie do mazdy 5 (1.8 benz, 122.000km przebiegu). Dexelie, Motul, Elf?
Pozdrawiam


Ja do mojego 1.8 zamówiłem teraz Millersa XF Longlife C2 5w30.


W środę doszła do mnie paczka od http://zmienolej.pl/ (dzięki Croom za poradę i szybką wysyłkę <spoko> ). W czwartek zalałem Millersem silnik. Szczerze mówiąc wiedziałem, że jest to bardzo dobry olej, ale myślałem, że wszystkie jego pozytywy zostaną w silniku i jako kierowca niekoniecznie odczuje zmianę, ale myliłem się. Silnik chodzi odczuwalnie lżej, bardziej gładko. Aksamitniej wkręca się w obroty i jest cichszy na tych wyższych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez Mandey » 29 maja 2012, 22:39

Być może pytanie się już pojawiło gdzieś... mam nadzieję, ze nie <oczko>
Niedawno poziom oleju zszedł mi poniżej minimum, nie wiem jak mogłem do tego dopuścić :| silnik był zalany olejem Mobil 10W-40 (syntetyk). Wyleciało mi z głowy jaki to był i wczoraj dolałem na ponad minimum Mobila 5W-30 (syntetyk). Chciałbym jeszcze jechać na wakacje ok. 3000 km i po powrocie wymienić olej. Myślałem nad Dexelią Ultra 10W-40.
Czy mogę dolać do optymalnego poziomu Dexelię i zmieszać ja z Mobilem czy lepiej dolać Mobila i dopiero później zmienić?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1780 (21/20)
Skąd: Chorzów, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez eszo67 » 30 maja 2012, 12:19

Mandey ja bym dolal tego mobila,takie jest moje zdanie.Ja wymienialem olej w zeszlym tygodniu,jezdzilem na elfie sxr ewolution 5w30,a teraz zalalem Motula eco clean 5w30 c2 co moj sluch wychwycil to cichsza praca zwlaszcza na zimnym silniku,na swiezym elfie tego nie bylo.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 16:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki