Kompresor olejowy vs. bezolejowy porady dla kupującego

Postprzez Lopez.w » 19 mar 2011, 20:25

Jak w temacie , planuję zakup kompresora tłokowego, tak do 2000 zł. Nie ma to być sprzęt super profi (za tą kasę to chyba niemożliwe <lol> ), ale taki do użytku garażowego , chcę też troszkę pobawić się w lakierowanie. Jeśli ktoś ma doświadczenie w tej materii, to będę wdzięczny za porady.
LOPEZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 19:06
Posty: 219
Skąd: Toruń/Osówka
Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD

Postprzez Murray » 15 maja 2011, 20:27

Ja mam kompresor Eurotec TP209 24L, 8Bar...
Do użytku domowego pompuje sobie nim koła w Maździe, latem byłego roku przy udziale tego kompresora płot malowałem..:P a tak jest pod ręka to nawet coś można przedmuchać z syfu...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Michel » 15 maja 2011, 21:14

Za te pieniądze możesz już kupić dobry sprzęt, np. Gudepol GD 28-100-270.
Zbiornik 100l, wydajność 270l/min, ciśnienie 8 barów.
Dobra Polska sprężarka, do użytku garażowego w zupełności wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 19:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez mysiak » 27 sie 2011, 20:27

do użytku domowego to większego zbiornika niż 24 litry nie potrzebujesz. Przy takim zbiorniku pierwsza lepsza ze sklepu będzie OK
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Cukierek » 5 wrz 2011, 18:41

http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-1 ... 11597.html

polecam ten kompresor, mam go od miesiąca i fajnie się sprawdza. Na moje potrzeby "garażowe", do tego jakieś malowanie auta, felg itp.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez janiszzz_mx3 » 11 wrz 2011, 07:16

Ja mam 50l jedno tłokowy za ok 450zł i malowałem całościówki nim :) Wystarcza w zupełności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 21:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Grzyby » 18 mar 2017, 00:51

Witam
Dostałem od seniora zadanie – kupno kompresora.
Ma być jakiś w miarę przyzwoity, zbiornik min. 50l

Ma to służyć do pompowania opon, malowania (elementów metalowych, ogrodzeń itp.).
Kasa – ok. 500+

Nie mam bladego pojęcia na temat tych sprzętów, wiem że są olejowe i bezolejowe. Nie wiem które lepsze.
Z tego co widzę to standardowo 8bar.

I widzę mnogość chińczyków o różnych nazwach, pytanie co kupić
przykładowe
http://allegro.pl/kompresor-olejowy-spr ... 14493.html
http://allegro.pl/sprezarka-kompresor-o ... 90277.html
http://allegro.pl/stanley-kompresor-ole ... 84949.html
http://allegro.pl/metabo-basic-sprezark ... 14762.html

ktoś podpowie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 18 mar 2017, 18:32

Do okazjonalnego pompowania kół wystarczy i najlepszy będzie _najmniejszy_ kompresor z dostępnych. Piszesz jednak o malowaniu... Do jakich zastosowań ma być ten kompresor? Jeśli nawet do domowego malowania od czasu do czasu, to szukaj przynajmniej o wydajności efektywnej ~300 l/h – np. dwutłokowego, bo będzie to totalne minimum, żeby w miarę sprawnie go używać do nanoszenia farby na _niewielkie_ przedmioty. Z doświadczenia, jednak nawet taki kompresor jest za mały i/lub za słaby, żeby komfortowo malować np. mebelki akrylem do drewna i HVLP 2.0. Trochę lepiej jest przy rzadkich farbach dwuskładnikowych i HVLP 1.3. Być może zastosowanie pistoletu LV coś pomoże, ale nie sądzę. Warto posłuchać, co mówią lakiernicy, bo naprawdę nie popadają w przesadę. Z oczywistych powodów (wydajność, obciążalność) będzie to kompresor olejowy. Marka w tym zakresie cenowym nie ma żadnego znaczenia. Bardzo ważne są natomiast same węże (przekrój, długość).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 20 mar 2017, 01:11

Fajnie Paweł że coś konkretnego napisałeś.
Co do malowania, to chodzi o malowanie farbami podkładowymi elementów metalowych (nie chodzi o malowanie końcowe) typu bramy, przęsła ogrodzeniowe itp. Jednak nie sądzę żeby było to więcej niż 10l farby na miesiąc. Ot po prostu, jak będzie zrobione ogrodzenie to trzeba je zabezpieczyć podkładówką zanim zostanie zamontowane (lub po zamontowaniu) ale malowanie końcowe to już działka kogoś innego.
Czyli szukać czegoś tego typu?:
http://allegro.pl/kompresor-olejowy-spr ... ml#thumb/2


czy spokojnie wydać mniej
http://allegro.pl/kompresor-olejowy-spr ... 51590.html
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafał88 » 20 mar 2017, 10:03

Zdecydowanie 2 tłokowy lepsza opcja. Sam mam 50L jednotłokowego i jak zejdzie sie ciśnieniem do 2-2.2bara przy "lakierowaniu" to nie ma źle ale ciagle pracuje... Kolezka ma ten 2 tłkowy , znacznie szybciej sie dobija i do malowania z doskoku na bank tez lepszy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sebekle » 20 mar 2017, 17:30

nie wiem czy w tej cenie znajdzie ale zdecydowanie cichsze są śrubowe
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Paweł » 7 kwi 2017, 21:28

Jeśli nie kupiłeś, to w Juli jest promocja: http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i- ... sor-200013

Oczywiście jest to "chińczyk" dostępny pod wieloma markami i cena po obniżce wcale nie jest najniższa, ale ze względu na jasne warunki gwarancji, które oferuje i których dotrzymuje Jula, wybrałbym właśnie ten kompresor.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 8 kwi 2017, 10:56

Bajka Paweł.
Temat z braku czasu chwilę się przeleżał ale własnie miałem podobnego chińczyka zamawiać z allegro za ... 730zł z wysyłką. A Julę mam pod bokiem :)
Dzięki!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki