TC-W3 do baku

Postprzez Tomek6 » 15 lut 2011, 01:07

Obiło mi się o uszy, że za oceanem znana jest praktyka dolewania biodegradowalnego oleju do dwusuwowych silników zaburtowych – TC-W3 do paliwa w autach. Przypomniało mi się, że dawno temu Krisek również wspominał o takim zabiegu. Google podpowiedziało, że podejrzewa się owe TC-W3 o niewielkie zmniejszenie spalania, poprawę smarowania oraz dużo lepsze usuwanie zanieczyszczeń związanych z procesem spalania.

Zawsze interesowały mnie takie eksperymenty, podrzucam dwa linki, gdzie można coś o tym poczytać:
http://www.ls1.com/forums/showthread.php?p=2105534
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1429603&nt=4&page=1

Ktoś od nas słyszał coś o takich dolewkach? W USA leją w przeliczeniu na nasze jednostki jakieś 16-20ml na 10litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Grzyby » 15 lut 2011, 12:43

Ale do benzyny?
O dolewaniu do diesla słyszałem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pankuba » 15 lut 2011, 17:10

W 626 GF dodawałem do każdego baku Castrol Racing 2T, w ilości nieco niższej od zalecanej przez Kriska. Samochód przejechał tak w sumie jakieś 3 tyś. km. Nie mogę napisać, żebym stwierdził jako pewnik zmniejszenie spalania, nie wykluczam też, że wrażenie bardziej aksamitnej pracy silnika to efekt placebo :), za to dość wyraźnie odczuwałem przy hamowaniu silnikiem, że motor płynniej schodził do niskich obrotów.
W M6 na razie nic poza benzyną nie dorzucam.
Krisek pisał o jakimś bardzo ciekawym specyfiku popularnym za oceanem, który można było od niego zamówić. Przy zamówieniu jednostkowym wyszłoby może ciut drogo, dlatego zarzuciłem tę sprawę. Zwało się to "marvelous oil" lub jakoś podobnie.

Tomek <spoko> za wskrzeszenie tematu. Może wątek się rozwinie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Tomek6 » 16 lut 2011, 00:14

Grzyby napisał(a):Ale do benzyny?


Tak, do benzyny ;)

Pankuba napisał(a):Castrol Racing 2T


Dawno temu mój świat kręcił się wokół 2T. Często przy okazji różnych modyfikacji miałem okazję zajrzeć do cylindra i ocenić ilość nagaru na denku tłoka, która pozostała po spaleniu mieszanki. Jeździłem na wielu olejach i przyznam, że Castrol nie umywał się pod względem utrzymania czystości do Mobil 1 Racing 2T. Najlepiej natomiast oceniam Micro Motorcycle 2-Cycle (Quaker na Europę), jest 2x tańszy niż Mobil czy Castrol i przed wszystkim pozostawia stosunkowo niewielką ilość nagaru.

Pankuba napisał(a):Krisek pisał o jakimś bardzo ciekawym specyfiku popularnym za oceanem, który można było od niego zamówić. Przy zamówieniu jednostkowym wyszłoby może ciut drogo, dlatego zarzuciłem tę sprawę. Zwało się to "marvelous oil" lub jakoś podobnie.


Krisek miał na myśli MMO – Marvel Mystery Oil http://www.marvelmysteryoil.com/index.php/site/mmo/. Z tego co wyczytałem jest to środek typowo nastawiony na dodanie do paliwa i zabezpieczenie oraz nasmarowanie układu.

Chętnie kupiłbym takie MMO w rozsądnej cenie, ale byłoby z tym ciężko raczej, więc zgłębiam z ciekawości sprawę TC-W3, który jest już u nas dobrze dostępny i to w sporym wachlarzu producentów. Nie wiem na ile mam rację, ale wydaje mi się z tego co wyczytałem, że TC-W3, który spełniałby jednocześnie Jaso FD byłby zdecydowanie lepszym dodatkiem do paliwa niż zwykły syntetyk do 2T ze względu na restrykcje związane z użytkowaniem oleju na wodzie itp.

Pankuba napisał(a):Tomek <spoko> za wskrzeszenie tematu. Może wątek się rozwinie.


:)

Może wspólnie rozruszamy temat, poskładamy trochę informacji do kupy i wyciągniemy jakieś wnioski ;)

P.S Na forum MMO http://www.marvelmysteryoil.com/index.php/forums/viewforum/2/ można znaleźć tematy, gdzie zadowoleni z pracy środka w samochodzie leją dodatek do kosiarek :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Pankuba » 16 lut 2011, 22:22

A tu mnie zaskoczyłeś. Na Castrola zdecydowałem się właśnie dlatego, że miał dobre opinie na forach motocyklowych, jeśli chodzi o czyste spalanie.

TC-W3 wydaje się jednak dużo lepszą opcją niż zwykły 2T do motocykli, mniej popiołu i siarki, więc lepsze spalanie, praktycznie nie powinno być osadów.


Sam śledziłem jakiś czas temu przedmiotową dyskusje na mega dużym forum motor-talk.de. Z tym że chodziło o stosowanie 2T w dieslach.
Zdecydowana większość tych, którzy wypróbowali 2T, stwierdza poprawę pracy przy zimnym starcie (szybciej cichnie klekot diesla po rozruchu zimą), ogólnie cichszą pracę silnika i mniejszy dym z rury. Sporo przykładów analiz spalin robionych podczas przeglądów TUV przed i po zastosowaniu 2T i najczęściej jest wyraźny spadek zadymienia spalin. Są userzy, którzy przejechali dieslem Common Rail + 2T kilkaset tysięcy km i nie zauważyli żadnych negatywnych objawów. Nie stwierdza się też jakiejkolwiek utraty mocy przez silnik (hamownie).
Ale: Jest niewielka grupa, która nie odnotowała żadnych zmian na plus.
Przeciwnicy 2T w dieslu twierdzą, że smarność diesla oferowanego w DE jest wystarczająca i nie potrzeba jej poprawiać, a nawet jeśli, to 2T nie jest w stanie tej smarności poprawić, za to zwiększa ilość popiołu i siarki w spalinach. Wątpliwości budzi również to, czy możliwe jest jednoczesne uzyskanie cichszej pracy silnika i jednoczesnej poprawy składu spalin,
itp., itd.
Jak by nie było: Ludziska stosują masowo w swoich dieslach półsyntetyczny 2T do motocykli, bo zawiera mniej popiołu siarczanowego od pełnego syntetyka (w półsyntetyku jest mniej dodatków popiołowych). Zaskoczony byłem, jak dużo osób odważyło się stosować 2T w dieslach z DPF.

Natomiast ogólnie odradzają stosowanie 2T w motorach otto, bo benzyna ma lepszą smarność od ON, a dodatkowo spalanie 2T nie jest tak korzystne jak w dieslu. Ale do jakichś szerszych uzasadnień nie dotarłem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Tomek6 » 16 lut 2011, 23:32

Pankuba napisał(a):TC-W3 wydaje się jednak dużo lepszą opcją niż zwykły 2T do motocykli, mniej popiołu i siarki, więc lepsze spalanie, praktycznie nie powinno być osadów.


Tak to jest raczej bezsporne :)

Pankuba napisał(a):Jak by nie było: Ludziska stosują masowo w swoich dieslach półsyntetyczny 2T do motocykli, bo zawiera mniej popiołu siarczanowego od pełnego syntetyka (w półsyntetyku jest mniej dodatków). Zaskoczony byłem, jak dużo osób odważyło się stosować 2T w dieslach z DPF.


Wyższość TC-W3 w omawianej kwestii nad zwykłym olejem do 2T mamy ustaloną, ale jak będzie tutaj wyglądał wybór pomiędzy półsyntetycznym TC-W3 a pełnym syntetykiem? Czy i w tym wypadku półsyntetyk będzie czystszy? (jeśli dobrze zrozumiałem cytowaną wypowiedź)

Przejrzałem kilka ofert producentów i tak np. z syntetycznych mamy:
Orlen Platinum Boat Bio TC-W3 http://www.orlenoil.pl/oferta/lodzie_motorowe,4,293.html
Midland Synqron TC-W3 http://www.midland.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=92&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=4
Przewijają się też syntetyczne Valvoline, Total i inne.
Z półsyntetyków znalazłem olej marki Lucas, o której przyznam nie słyszałem wcześniej http://www.lucasoil.pl/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=35&category_id=4

Szkoda, że Krisek ostatnio rzadko zagląda na forum. Na pewno wniósłby tutaj trochę konkretów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Krisek » 17 lut 2011, 00:39

Pankuba – Dzieki za PW.

Marvel Mystery Oil – jest bardzo tani ... drogo jednak wychodzi wysylka jednej banki na osobe ... ( Ja nic na tym nie zarabiam ... poczta jest droga )

Chociaz ostatnio ... sa jakies dosyc niezle oferty droga morska ....

Tak dolewanie MMO czy TCW3 jest bezpieczne w benzynowych samochodach ...
Oczywiscie chcemy trzymac sie dawki o jakiej kiedys pisalem na forum...

Jesli chodzi o spalanie ... ja osobiscie widzialem roznice mala/minimalna ...
Jesli chodzi o prace kulture silnika roznica jest zauwazalna ... ( Zapewne bedzie zalezne od silnikow )

Zalety:
Dziala jako UCL ( Smaruje Gorna czesc cylindra )
Smaruje Wtryski
Pompe Paliwowa

Jesli ktos jest zainteresowany czyms wiecej niz tylko MMO lub TCW3 ...

Moge podac mieszanke specjalne 2 produkty miesza sie razem ( 2 producentow ) I dolewa baku .... ( Na PW ) – Nie moge udostepnic tej formuly publicznie ze wzgledu na to ze nie jest opracowana przezemnie.
( Niestety produkty uzyte nie sa dostepne na Polskim rynku ale moge pomuc w sprowadzeniu )

W internecie mozna poczytac o osobach dodajacyh ATF do Benzyny ... Niestety niemam z tym zadnego doswiadcznia ... I poza skladnikami czyszczacymi zawartymi w ATF nie widze potrezeby wlewania tego.

Od czasu do czasu warto zastowac srodek czyszczacy uklad paliwowy najlepsze srodki to takie ktorych glownym skladnikiem jest PEA...

TC-W3 jest bezpopiolowy dlatego uwazam go za najlepszy wybor
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Tomek6 » 17 lut 2011, 00:56

Krisek napisał(a):Marvel Mystery Oil – jest bardzo tani ... drogo jednak wychodzi wysylka jednej banki na osobe ... ( Ja nic na tym nie zarabiam ... poczta jest droga )


Jakie to są mniej więcej koszty? Może jakieś wspólne zakupy by wypaliły...

Krisek napisał(a):Oczywiscie chcemy trzymac sie dawki o jakiej kiedys pisalem na forum...


Szukałem Twojej wypowiedzi na ten temat, ale nie znalazłem, być może gdzieś ją przeoczyłem. Czy wychodzi tak jak piszą na Am. forach? 1oz na 5gallonów?

Zaciekawił mnie temat aplikacji TC-W3, chciałbym spróbować go użyć. Pytanie tylko czy wybrać syntetyk czy półsyntetyk? Jest w tej kwestii jeszcze jakaś szczególna różnica, na którą powinno się zwrócić uwagę, bo wachlarz produktów różnych marek jest spory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Pankuba » 17 lut 2011, 15:54

Tomek6 napisał(a):Wyższość TC-W3 w omawianej kwestii nad zwykłym olejem do 2T mamy ustaloną, ale jak będzie tutaj wyglądał wybór pomiędzy półsyntetycznym TC-W3 a pełnym syntetykiem? Czy i w tym wypadku półsyntetyk będzie czystszy? (jeśli dobrze zrozumiałem cytowaną wypowiedź)


Wszystkie pełnosyntetyczne TC-W3 albo nie mają w ogóle popiołu albo jakieś zupełnie pomijalne ilości. Koszt jednego litra w necie to 70-80 zł plus wysyłka (np. Shell Nautilus, Valvo Synpower, Midland itd.)
Oleje półsyntetyczne/ w technologii syntetycznej mają zwykle nie więcej niż 0,01% (cały czas bardzo dobry wynik) zawartości popiołu, koszt litra – 50-60 zł. (np. Orlen Platinum Bio)
W przypadku mineralnych jest większy rozrzut jakościowy, niektóre są bez popiołu, ale znajdziesz takie z 0,04% zawartości. Koszt w okolicach 30 zł za litr.
Zakładając proporcje dolewki do paliwa 1 : 500, koszt przy tankowaniu ok. 50 litrów benzyny będzie się wahał pomiędzy 3 – 8 zł.
Zakładam, że wystarczy półsyntetyk/na bazie syntetycznej. Pytanie, czy styknie też mineralny, o ile ma zawartość popiołu w okolicach 0,01 lub mniej.
Mam w okolicy parę dobrze zaopatrzonych sklepów motoryzacyjnych i żeglarskich/motorowodnych, przy jakiejś okazji popytam o ofertę i ceny.




Kris, fajnie że wpadłeś. Dzięki za propozycję. Jeśli zebrałaby się jakaś większa grupka, to będziemy Pana fatygować ;).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Pankuba » 21 lut 2011, 20:08

Tomek6 napisał(a):Zaciekawił mnie temat aplikacji TC-W3, chciałbym spróbować go użyć. Pytanie tylko czy wybrać syntetyk czy półsyntetyk?

Ustaliłem, że może być najtańsze, byle miało TC-W3.
Inna kwestia: W USA mają od paru lat głównie benzynę z 10% zawartością etanolu. Obniżona smarność takiej benzyny pewnie uzasadnia dodawanie 2T. W PL normy dopuszczają maks. 5% etanolu, więc tu być może nie nie ma wielkiej potrzeby dodatkowo smarować ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

PostTen post został usunięty przez Szyna 28 gru 2018, 12:49.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki