Strona 218 z 260

Re: Oleje

PostNapisane: 22 lis 2010, 14:49
przez Pankuba
danstan napisał(a):Witam
A ja parę dni temu spotkałem się z oferowaniem przez polskie ASO Mazdy oleju "Dexelia Supra 0W30".
Dla zainteresowanych szczegóły na ósmej stronie poniższej broszury:
http://dealers.mazda.pl/upload/dealer/P ... szura1.pdf
a bardzo ogólne dane tego oleju i dodatkowo "Dexeli Supra 0w20" tutaj:
http://interoil-spb.ru/index.php?oil=203&id=206
Pozdrawiam papa


Można kupić Elf Excellium Full-Tech 0W30 i wyjdzie na to samo :).

Re: Oleje

PostNapisane: 22 lis 2010, 20:18
przez lasic100
malkolm napisał(a):
lasic100 napisał(a):Ja zalałem do 626 2.0 2001r. olej Dexelia 10W/30(to co zaleca instrukcja) i chyba jest ok :P Zobaczymy jak w prawdziwej zimie będzie

na zimę instrukcja zaleca chyba 5w30


Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C więc jest to trochę mało uniwersalne jak mi się wydaję.

pozdr

Re: Oleje

PostNapisane: 22 lis 2010, 20:39
przez Maciej Loret
lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C


Podobno nie jest to komentarz z Onetu...

Re: Oleje

PostNapisane: 22 lis 2010, 20:51
przez bull
lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C więc jest to trochę mało uniwersalne jak mi się wydaję.


hahaha ...........

........skąd masz takie informacje ciekawe??

Re: Oleje

PostNapisane: 22 lis 2010, 23:44
przez Rafcio.s
Maciej Loret napisał(a):
lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C


Podobno nie jest to komentarz z Onetu...

Na WP tez go nie widzialem <lol>

Re: Oleje

PostNapisane: 23 lis 2010, 00:59
przez rafusmaximus
lasic100 napisał(a):Tylko że 5w30 podobno nie zaleca się jeździć na temperaturach wyższych niż 0* C więc jest to trochę mało uniwersalne jak mi się wydaję.

pozdr



o mistrzu, właśnie wygrałeś konkurs na post dnia – czuj się zaszczycony!

Jak pojadę do Jaksy, to mu powiem "parę słów" <rotfl> ... w końcu to on zalecił mi zalanie 5W-30, a ja "głupi" od roku na nim śmigam: zima, wiosna, LATO (upały), jesień i aż dziw, że motor jeszcze się nie zatarł, nie spłonął... normalnie skandal! hahaha

Re: Oleje

PostNapisane: 24 lis 2010, 13:01
przez lasic100
W takim razie przepraszam za zamieszanie. Widocznie pierwszy raz czytając instrukcje źle zintepretowałem tę stronę niestety to zapamiętując (mimo tego że później już rozkodowałem oznaczenia olejów ):
Obrazek

Potem jak i teraz się wyjaśniło że to nieprawda ;)

Re: Oleje

PostNapisane: 25 lis 2010, 08:11
przez bull
Faktycznie, na podstawie tej instrukcji można to tak zinterpretować, że na 5w-30 można jeździć tylko na mrozie........
.......a na 10w-30 nawet przy +50 , ciekawie napisane.........

Re: Oleje

PostNapisane: 29 lis 2010, 16:23
przez irithian
Witam,
Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 190 stron.
Mam Madzie 3 z 2007 roku benzyna 1,4
Wiem że nie jest to popularny silnik ale chciałbym się dowiedzieć czy w tym przypadku stosuje się inne oleje i filtry niż w 1,6?
Proszę o poradę i propozycje jakie oleje i filtry są dedykowane i najlepsze do silnika 1,4?
Jak często są zalecane wymiany w przypadku silnika 1,4?
Przebieg mojej Madzi to 24.000km
Dzięki z góry za konkretne porady.

Re: Oleje

PostNapisane: 29 lis 2010, 20:28
przez Pankuba
irithian napisał(a):Witam,
Z całą pewnością jestem kolejnym któremu napiszecie że już to było opisywane ale sam ten wątek to 190 stron.
Mam Madzie 3 z 2007 roku benzyna 1,4
Wiem że nie jest to popularny silnik ale chciałbym się dowiedzieć czy w tym przypadku stosuje się inne oleje i filtry niż w 1,6?
Proszę o poradę i propozycje jakie oleje i filtry są dedykowane i najlepsze do silnika 1,4?
Jak często są zalecane wymiany w przypadku silnika 1,4?
Przebieg mojej Madzi to 24.000km
Dzięki z góry za konkretne porady.

Co się tyczy filtra, to bez problemu ustalisz to, korzystając z internetowych katalogów Inter Cars, Knechta itp.
A o cykle wymiany i zalecany olej (pewnie ten sam, co w M6) warto zapytać w dziale M3 tych, co kupili auto z instrukcją :P

Re: Oleje

PostNapisane: 4 gru 2010, 19:18
przez adi3335
Nie wiem czy było ale warto zobaczyć tak dużo osób zalewa tego motula 10w40
Podstawa każda Honda JDM musi to mieć zalane
http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g
Warto pomyśleć silnik się kreci a zanim olej dostanie się na górę
Do Mazdy 323f 1.5 Z5 zalany Fuchs Titan CFE z MoS2
Jedyne razi barwa oleju ale to dodatek Mos2 tak robi
Silnika na luzie nie słychać przed zrobiona płukanka amsoil

Re: Oleje

PostNapisane: 4 gru 2010, 20:18
przez luk-kk
Ja dokładnie na tym Motulu latam :P, na szczęście jeszcze – 20 C u mnie nie było, w tej chwili -13 C za oknem. Nie przypuszczałem że tak słabo płynie w niskich temp :|

Re: Oleje

PostNapisane: 5 gru 2010, 01:32
przez rafusmaximus
adi3335 napisał(a):Nie wiem czy było ale warto zobaczyć tak dużo osób zalewa tego motula 10w40
Podstawa każda Honda JDM musi to mieć zalane
http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g
Warto pomyśleć silnik się kreci a zanim olej dostanie się na górę
Do Mazdy 323f 1.5 Z5 zalany Fuchs Titan CFE z MoS2
Jedyne razi barwa oleju ale to dodatek Mos2 tak robi
Silnika na luzie nie słychać przed zrobiona płukanka amsoil


kolego zacznij używać znaków interpunkcyjnych, bo się tego czytać nie da... Jeden, wielki słowotok :|

Re: Oleje

PostNapisane: 5 gru 2010, 02:23
przez grabu122
W tym "profesjonalnym teście" :D najbardziej płynny jest..... Lotos :P

A tle jest w internecie opinii "specjalistów" , że polskie oleje to co najwyżej do smarowania zawiasów od stodoły, bo nawet do kosiarki, czy skutera szkoda <lol>

Re: Oleje

PostNapisane: 5 gru 2010, 21:23
przez Pankuba


A było już na forum, zeszłej zimy. Ciekawy dobór marek.
Badanie zdolności płynięcia jest dość użytecznym testem. Ale nie jest powiedziane, że olej który lepiej "płynie" w niskich temperaturach, będzie bardziej skuteczny przy zimnym starcie silnika od oleju, który płynie gorzej.
Bardziej miarodajne są lepkości CCS (lepkość dynamiczna w niskich temp.) i test MRV (pompowalność). Tyle, że na youtube nie da się ich pokazać w spektakularny sposób :). Rzadziej pojawiają się w specyfikacjach niż "punkt płynięcia".
Wartość CCS przy -30 stopniach na poziomie 6000 lub niżej, to bardzo dobry wynik. Dexelia Ultra ma jakieś 5200. Inne przykłady świetnych pod tym względem olejów:
Lotos Quazar F 5W30(dla Forda) ma wynik CCS 4600 <wow> .
Amsoil ASL 5W30 osiąga 5200.
Co ciekawe, Mobil, który w oficjalnych dokumentach podkreśla przewagę CCS i MRV nad specyfikacją temperatury płynięcia, sam w specyfikacjach podaje tylko pour point.

Re: Oleje

PostNapisane: 5 gru 2010, 21:39
przez adi3335
Jezdze na amsoil 5w30 i to co każdy zauważy że zima szybciej motor osiąga temperature a latem wentylator chłodnicy cięzko uruchomić
Zalałem też 5w30 amsoil do 323f sportive i te same odczucia
do tego skrzynia zalana amsoil gl-4 chodzi bajka nie chaczy wsteczny

Re: Oleje

PostNapisane: 5 gru 2010, 22:06
przez Pankuba
adi3335 napisał(a):Jezdze na amsoil 5w30 i to co każdy zauważy że zima szybciej motor osiąga temperature

Co dokładnie oznacza tutaj "szybciej"?
Szybciej niż w przypadku Dexelii Ultra 5W30 względnie Quazar F 5W30 ? ;)

Re: Oleje

PostNapisane: 6 gru 2010, 00:00
przez adi3335
mazda 323f sportive jezdziła na dexelia 5W30
Zapytacje Croom co sądzi o tym oleju i to nie jest 100% syntetyk
Najbardziej czuć różnice w skrzyni
Olej zalałem wiosną zrobiliśmy ponad 2000km na niemieckich autostradach i nie ubyło ani grama
Niby mówią że 5w30 znika jak ostro jezdzisz

Re: Oleje

PostNapisane: 6 gru 2010, 18:58
przez Erastotenes
Podepnę się pod temat. U siebie także zauważyłem taką sytuację, że zaczyna znikać kiedy dam ostro po gazie. Pytanie czemu tak jest?

Re: Oleje

PostNapisane: 6 gru 2010, 19:03
przez Hubix
Erastotenes napisał(a):Podepnę się pod temat. U siebie także zauważyłem taką sytuację, że zaczyna znikać kiedy dam ostro po gazie. Pytanie czemu tak jest?


Odpowiedź:

Silnik diesla z turbodoładowaniem.