Strona 158 z 260

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:07
przez marchello
Tu w kup teraz jest za 70
http://allegro.pl/item796935567_olej_si ... 40_4l.html
ja obserwuje kończącą sie aukcje za 50
http://allegro.pl/item794095380_petrona ... oznan.html
i nie wiem czy brać.

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:17
przez Krisek
Brand Name SAE Viscosity Grade ILSAC Oil Specification Current ExpirationDate
PETRONAS SYNTIUM 3000 5W-30 GF-4 June 16, 2010
PETRONAS SYNTIUM 5000 0W-20 GF-4 June 16, 2010
PETRONAS SYNTIUM 5000 0W-30 GF-4 June 16, 2010
PETRONAS SYNTIUM 5000 0W-40 GF-4 June 16, 2010

Syntium 5000 ma API Certifikat .. wiec na 8-10K zmiany tak olej nie zaszkodzi .. smialo bym go uzywal

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:20
przez marchello
OK kupuje go ale jak mi silnik z braku cynku padnie to Krisek remontujesz go :P :D

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:22
przez travisowski
marchello 0w nie ma prawa tak tanio kosztowac. skonsultuj najpierw ceny tych olejow z dystrybutorem tej marki na Polsce o ile taki jest. na allegro nie kupuje sie olejow jak ktos wystawia 4 banki. kolejna rzecz to taka: z tego co widze w twoim opisie posiadasz 323F 1.6L 16V 94r. BG

tego silnika nie zalewa sie 0w40. odstaw te eksperymenty

kris nie badz naiwny. to nie Canada. tu Polska . tutaj oleje 0w nie kosztuja 60zl za 4l
nie patrz na te opakowania. w srodku moze byc cos zupelnie innego

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:28
przez marchello
za późno już kupiłem :D
lepiej poeksperymentować na starym samochodzie niż na nowym.
przeszedłem ostatnio z 10W40 na 5W40 i mogę mówić tylko o samych pozytywach tej zmiany.
Na zime zaleje 0W40 a na wiosnę powrócę na 5W40 i powinno być ok.

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:30
przez travisowski
a ile zrobiles na tym 5w40 zeby cokolwiek powiedziec?

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:31
przez Krisek
ja mysle ze jako samo 0w40 ok .. jesli kupiles Syntium 5000 I jest to legalny produkt nie niewiadomo co :)przezyjesz czekam na wrazenia

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:35
przez marchello
zrobiłem 6 tys i silnik pali szybciej, lżej, żadne wycieki sie nie pojawiły ani też nie chla oleju jak głupi,wcześniej dolewałem około 1 litra na 10kkm przy czym przy ostatniej wymianie olej był poniżej znacznika L,teraz po 6kkm jest na połowie bez dolewek.Z rana zaworki nie klekoczą tak jak wcześniej.Same pozytywy, nic niepokojącego jak narazie nie wystąpiło.
Krisek jest to Petronas syntium 7000 0W-40

PostNapisane: 2 lis 2009, 23:38
przez travisowski
ta legalny. na allegro 0w za grosze. uz byli tacy co otula za grosze kupowali na allegro a potem byl wielki zal

PostNapisane: 3 lis 2009, 00:07
przez marchello
zobaczymy co przyjdzie ??ja kupiłem lotosa 5W-40 za 50zł z tym że był 3 letni o czym pisali w aukcji.kupiłem również 5W-40 Forda za 1zł na allegro lany z beczki końcówka podobno,przelałem przez gazę bo był jakieś paprochy i jeździ w fordzie brata.

PostNapisane: 3 lis 2009, 00:27
przez Robo
travisowski napisał(a):z tego co widze w twoim opisie posiadasz 323F 1.6L 16V 94r. BG
tego silnika nie zalewa sie 0w40. odstaw te eksperymenty


Posiadam 323F BG już długie lata. Od początku jak ją mam a mianowicie od 2000r silnik zalewany jest w moim przypadku Mobil'em 1 0W40. Do dnia dzisiejszego stosuje ten olej. Producent zaleca 10W40. Raz zalałem olej o tej lepkości ale kultura pracy jednostki była wyczuwalnie gorsza. Praca samego rozrusznika, następnie popychacze zaworowe. Silnik nie pracował z taką lekkością. Wlałem sprawdzony w moim przypadku 0W40 i taki będe stosował dopóki się da. Zapewnia doskonałą ochronę przeciwzużyciową, film olejowy jest bardzo trwały, silnik pracuje jak szlifiereczka a o zaletach w zimowych warunkach nie muszę chyba wspominać. Postaram się zamieścić zdjęcie spod pokrywy co prawda kiepskiej jakości ale widać jak wnętrze silnika jest utrzymane. Nie ma żadnego nalotu, osadu. Gmerając palcem nie zostanie nam nic prócz oleju. :)

Obrazek

Pozdrawiam.

PostNapisane: 3 lis 2009, 00:43
przez marchello
kolego travisowski jak się odniesiesz do opinii mojej i Robo popartej odpowiednim foto? Ja zamieszczałem fotkę swojej pokrywy zaworów ale przy stosowaniu 10W40 i widoczny był czarny osad, widok jaki ukazał się moim oczom sprawił że postanowiłem zmienić olej na syntetyk,dodatkowym powodem było zamontowanie instalacji LPG.

PostNapisane: 3 lis 2009, 09:07
przez brii
marchello napisał(a):zmienić olej na syntetyk

To zmień na syntetyk, ale 10Wxx.
Robo – pięknie to wygląda – nie przeczę, silnik napewno ma lżej, ale w przypadku jakbyś zaczął go pałować to gwarantuję, że na tym oleju szybciej wyzionie ducha niż na 10Wxx.

PostNapisane: 3 lis 2009, 13:01
przez travisowski
marchello napisał(a):kolego travisowski jak się odniesiesz do opinii mojej i Robo

Panowie ja nie jestem preciwnikiem 0w. sam jezdze na 0w30.

robicie co chcecie to wasze auta. tylko nie zalecajcie takich praktyk innym uzytkownikom.

marchello napisał(a):lany z beczki końcówka podobno,przelałem przez gazę bo był jakieś paprochy i jeździ w fordzie brata.

gratulacje. ciekawe czy do bryki nowej z salonu zalalbys taki olej bulac za auto kupe hajsu.

PostNapisane: 3 lis 2009, 15:15
przez ewrejushka
Ja ostatnio wymienłem olej w ASO we Wrocawiu, został wlany Mazda Dexelia 5w40.

PostNapisane: 3 lis 2009, 16:23
przez Krisek
Brii .. a dlaczego ma wyzinac szybciej ducha ?
0 przy rozgrzaniu jest tak samo gesty jak 10 ;)

PostNapisane: 3 lis 2009, 16:35
przez brii
Ale ma nieco inną lepkość przez co tworzy film innej grubości i o innej odporności na zerwanie ;)

PostNapisane: 3 lis 2009, 17:52
przez marchello
travisowski napisał(a):Panowie ja nie jestem preciwnikiem 0w. sam jezdze na 0w30.
robicie co chcecie to wasze auta. tylko nie zalecajcie takich praktyk innym uzytkownikom.
gratulacje. ciekawe czy do bryki nowej z salonu zalalbys taki olej bulac za auto kupe hajsu.

Jakby mnie bylo stać na fure z salonu to lał bym motula odpowiedniego bez kombinacji a tak to trzeba szukać oszczędności.A pozatym te paprochy to było kilka większych (2mm x 2mm) płatów które mogły podczas nalewania z beczki sie dostać.Nie był to napewno piasek.

PostNapisane: 3 lis 2009, 18:47
przez Sokool
brii napisał(a):Ale ma nieco inną lepkość przez co tworzy film innej grubości i o innej odporności na zerwanie

A to ciekawe. Dla przykładu lepkość w temp 100 st. C:
Mobil 1 New Life 0W-40 – 14
Mobil Super 2000 X1 10W-40 – 14,4
Czyli różnica prawie żadna.
HTHS odpowiednio 3,6 dla 0W-40 i 3,95 dla 10W-40. Z tym, że w przypadku mineralnego oleju pewnie ta wartość szybko spada w czasie eksploatacji. Swoją drogą Porsche zaleca olej o HTHS minimum 3,5 więc starej BG taka wartość też raczej wystarczy.

PostNapisane: 3 lis 2009, 19:13
przez bull
brii napisał(a):Ale ma nieco inną lepkość przez co tworzy film innej grubości i o innej odporności na zerwanie ;)


Poczytaj ten wątek dokładniej....
...i to stary wyjadacz forumowy takie rzeczy pisze...