Oleje silnikowe
Chłopaki a czy realnie odczuwacie różnicę ? Zawsze mnie to zastanawiało ...
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
tajwan, leję 5W 30 ELF-a. Wcześniej miałem 5W40 Valvoline.
Przed zalaniem syntetyka przepłukałem silnik środkiem STP.
Temat przenoszę do podklejonego o olejach, a tam znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje bolączki
Przed zalaniem syntetyka przepłukałem silnik środkiem STP.
Temat przenoszę do podklejonego o olejach, a tam znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje bolączki
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
muunek napisał(a):Agip 10w 40
Stosuję, ponieważ jest mało popularny w Polsce, a przez to na pewno nie tak często podrabiany jak castrole i mobile..
Zresztą leję prosto z beczki wprost od "Nemca"
Też uważam, że Agip to ciekawa alternatywa. Ja również zalałem z beczki i z pewnego na 100% źródła. Niby wszystko ok, po przejechanych 11 kkm na bagnecie jakieś 3 mm mniej. Teraz jednak powraca Mobil, bo na Agipie silnik odrobinę głośniej pracuje.
Ale tak w ogóle, to kierowcy, którzy go stosują, bardzo sobie chwalą. Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.
Pankuba napisał(a):Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.
a czy twoim zdaniem to dobrze?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Widelec napisał(a):i tak i nie. może ma tak czysto w silniku? ;–)
hehehehehe tia
spotkalem sie kilkukrotnie z opinia ze czym olej czystszy przy zlewaniu tym lepszy olej
na jednym z forum jakis gostek opowiadal jak to opi......ł sprzedawce ze olej sie pobrudzil po 3kkm i ze mu szajs sprzedano
tylko pogratulować
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek napisał(a):OPinia ze moj silnik jest duzo cichszy na Oleju marki A .. a na Oleju B ma sie nijak do zuzycia silnika ...ani jakosci oleju
Może i tak ale nie chcę nawet super dobrego oleju, na którym mój silnik będzie pracował jak stary diesel. Dla mnie to po prostu nie jest dobry olej, bo skoro silnik stuka to znaczy że coś o coś bezpośrednio wali a olej nie jest w stanie zamortyzować tych uderzeń. To tak na 'chłopski rozum'
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Kenichi napisał(a):A co sadzicie o dodatkach do olejów firmy STP?
Może i się opyla kiedy kupuje się najtańszy olej mineralny (bo ma się stary silnik) i doda się jakiś detergent z STP, ale w przypadku oleji z wyższej półki kompletnie nie widzę sensu.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
travisowski napisał(a):Pankuba napisał(a):Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.
a czy twoim zdaniem to dobrze?
Cóż, sam nie wiem, dlaczego to napisałem , Jeśli już, to chyba może dobrze świadczyć o silniku, ewentualnie o dobrych warunkach jego eksploatacji. Domyślam się, że wiesz więcej na ten temat, więc, jeśli się da krótko, piśnij, jak interpretować wygląd oleju po jego zlaniu.
Krisek napisał(a):Ani kolor ... ani praca silnika niemozna ocenic jakosci silinika ..
OPinia ze moj silnik jest duzo cichszy na Oleju marki A .. a na Oleju B ma sie nijak do zuzycia silnika ...ani jakosci oleju
Wyczytałeś to, co chciałeś. A wyczytałeś źle. Abstrahując od tego, czy głośność pracy silnika świadczy na korzyść jednego lub drugiego oleju, powód do zmiany oleju na Mobil będzie u mnie inny. Podpowiedź: 626 GF to samochód słabo wyciszony.
Krisek napisał(a):11kkm na Nie syntetycznym oleju ?
Tak, wyjątkowo tak, niestety ...
Widelec napisał(a): i tak i nie. może ma tak czysto w silniku? ;–)
Najpierw zalecam lekturę ze zrozumieniem, potem komentarz
BTW Pankuba ... odpisywalem do postu Travisa nie twojego nawet go nie widzialem
Nieda sie interpretowac oleju po kolorze ....
Jaki rowniez oleje nie maja specjalnych dodatkow ktore wyciszaja silniliki lub wrecz przeciwnie nie maja zadnych akustycznych dodatkow ktore silniki poglasniaja ...
Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"
A jesli na 1 filtrze i 2 rozne olejach slychac ... cichsza prace ... to tylko swiadczy ze maja rozna gestosc ... ...
nawet jesli oby dwa to naprzyklad 5w30...to nie znaczy ze maja taka sama gestosc ..
niektore 30 moga sie juz zblizac do normy 5w40 .. ale dalej klasyfikowac sie w przedziele 30 zgodznie z normami ...
po 11 tys KM ... i swiezej zmianie jest ciszej ... bo to logiczne ze olej jest przepracowany I stracil czesc swoich wlasciwosci ... I kazdy swiezy olej uciszy silnik ... chyba ze ktos jest tak zdolny I pamieta dzwiek ... jaki byl swiezo po zalaniu
Jaki rowniez mitem jest ze oleje zwiekszaja ilosc HP ..
Nieda sie interpretowac oleju po kolorze ....
Jaki rowniez oleje nie maja specjalnych dodatkow ktore wyciszaja silniliki lub wrecz przeciwnie nie maja zadnych akustycznych dodatkow ktore silniki poglasniaja ...
Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"
A jesli na 1 filtrze i 2 rozne olejach slychac ... cichsza prace ... to tylko swiadczy ze maja rozna gestosc ... ...
nawet jesli oby dwa to naprzyklad 5w30...to nie znaczy ze maja taka sama gestosc ..
niektore 30 moga sie juz zblizac do normy 5w40 .. ale dalej klasyfikowac sie w przedziele 30 zgodznie z normami ...
po 11 tys KM ... i swiezej zmianie jest ciszej ... bo to logiczne ze olej jest przepracowany I stracil czesc swoich wlasciwosci ... I kazdy swiezy olej uciszy silnik ... chyba ze ktos jest tak zdolny I pamieta dzwiek ... jaki byl swiezo po zalaniu
Jaki rowniez mitem jest ze oleje zwiekszaja ilosc HP ..
Ostatnio edytowano 4 paź 2009, 01:51 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Krisek napisał(a): BTW Pankuba ... odpisywalem do postu Travisa nie twojego nawet go nie widzialem /quote]
Ok, ale w takim razie w których z ostatnich postów Travis pisał o wpływie oleju na głośność pracy silnika? Moim zdaniem nigdzie, a właśnie do tego się odniosłeś.Krisek napisał(a): Wielki problem jest ,.... ze po 11 tys KM ... i swiezo zmianie jest ciszej ... bo to logiczne ze olej jest przepracowany I stracil czesc swoich wlasciwosci ... I kazdy swiezy olej uciszy silnik ... chyba ze ktos jest tak zdolny I pamieta dzwiek ... jak byl swiezo po zalaniu
Trochę ciężko się czyta, to co piszesz, ale o ile dobrze czytam, to jest małe przeinaczenie. Jeśli chodzi o różnicę w decybelach w porównaniu z Mobilem, to była ona zauważalna od razu po zalaniu Agipa, czyli 11kkm temu. Wcześniej silnik pracował na Mobilu, olej niby przepracowany, bo przejechałem na nim 10 tyś., a jednak pod koniec tego okresu silnik zachowywał się ciszej niż na świeżym Agipie. Filtr przy Mobilu i Agipie tego samego producenta.
Na dniach wraca Mobil i zakładam, że przy tej wymianie różnica w pracy silnika będzie jeszcze bardziej wyraźna. Na korzyści Mobila, rzecz jasna.
Poza tym kilka ciekawych uwag z Twojej strony, które nie budzą wątpliwości. Ale o jedną sprawę zapytam. Piszesz, że lepszy olej nie dodaje HP. Ok. Ale jak wytłumaczysz przypadek, który miałem jeżdżąc jeszcze Astrą?: Po wymianie oleju na inny (nie pamiętam dobrze, chyba przejście z Lotosa na Mobil, obydwa półsyntetyki), samochód stał się bardziej zrywny. Na początku nagminnie ruszałem z lekkim piskiem opon spod świateł, choć zamiaru nie miałem
Ostatnio edytowano 4 paź 2009, 01:57 przez Pankuba, łącznie edytowano 2 razy
Poczytaj stare posty duzo juz to przerabialismy ....
Musisz cytowac posty bo niewiem o ktorym mowisz ... ostatni ktory cytowales byl o kolorze nie glosnosci
Ciekawy jestem ktory olej dodal HP i jaki byl wczesniej ?
jedyna roznica – to przyzmianie gesteosci oleju ...
Pozdrawiam
Musisz cytowac posty bo niewiem o ktorym mowisz ... ostatni ktory cytowales byl o kolorze nie glosnosci
Ciekawy jestem ktory olej dodal HP i jaki byl wczesniej ?
jedyna roznica – to przyzmianie gesteosci oleju ...
Pozdrawiam
Krisek napisał(a):Poczytaj stare posty duzo juz to przerabialismy ....
Musisz cytowac posty bo niewiem o ktorym mowisz ... ostatni ktory cytowales byl o kolorze nie glosnosci
Krisek ... Po prostu znajdź post Travisa na ostatnich dwóch stronkach, w którym pisał coś o zależności: głośność pracy silnika a rodzaj oleju. Sam piszesz, że to na jego wpis, a nie na mój odpowiadasz, więc nie mógł być bardzo dawno napisany .
BTW: Zauważ, że cytowanie wychodzi mi o wiele lepiej niż Tobie, więc nie pisz mi nic na temat brakujących cytatów:) Koniec OT.
Krisek napisał(a):Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"
a czy mógłbyś rozwinąc się o tym efekcie diesla?
Ja tam uzywam sedziszowskich filtrów i zadnych dzwieków czy czegoś niepokojacego podobnego do diesli niezauwazam... sedziszowskie filtry nieodbiegaja jakoscia od tych renomowanych wiec niewidzę powodu by ich niekupować
- Od: 28 wrz 2007, 17:16
- Posty: 59
temat olejowy nadal w toku hehe
na tym forum najwiecej o olejach wie krisek. chlopak jest w temacie. duzo czyta, eksperymentuje, robi analizy i warto go posluchac
ode mnie: wymyslanie teorii anaizujac po wygladzie olej silnikowy po zlaniu zakrawa mi na paranoję
kolor oleju nie ma nic do rzeczy. to nie powinno nawet interesowac uzytkownika.
najwazniejsze to zalac olej taki jak pisze instrukcja, dobrej marki, sprawdzac regolarnie stan oleju, z glowa ustalac okresy miedzy wymianami
stosowania dodatkow do olejow nie bede nawet komentowal bo szkoda mojego czasu
praca silnika a olej??
cos w tym jest. nie na kazdym oleju silnik pracuje podobnie. wiem bo sam sprawdzalem.
jak sprowadzilem auto ze stanow to nie moglem sie nadziwic aksamitnej pracy silnika. do dzisiaj nie wiem czym byl zalany. potem zalalem dexelie to nie wiedzialem co sie dzieje. chcialem zlac po kilkuset kilometrach.
Pankuba napisał(a):Domyślam się, że wiesz więcej na ten temat, więc, jeśli się da krótko, piśnij, jak interpretować wygląd oleju po jego zlaniu
na tym forum najwiecej o olejach wie krisek. chlopak jest w temacie. duzo czyta, eksperymentuje, robi analizy i warto go posluchac
ode mnie: wymyslanie teorii anaizujac po wygladzie olej silnikowy po zlaniu zakrawa mi na paranoję
kolor oleju nie ma nic do rzeczy. to nie powinno nawet interesowac uzytkownika.
najwazniejsze to zalac olej taki jak pisze instrukcja, dobrej marki, sprawdzac regolarnie stan oleju, z glowa ustalac okresy miedzy wymianami
stosowania dodatkow do olejow nie bede nawet komentowal bo szkoda mojego czasu
praca silnika a olej??
cos w tym jest. nie na kazdym oleju silnik pracuje podobnie. wiem bo sam sprawdzalem.
jak sprowadzilem auto ze stanow to nie moglem sie nadziwic aksamitnej pracy silnika. do dzisiaj nie wiem czym byl zalany. potem zalalem dexelie to nie wiedzialem co sie dzieje. chcialem zlac po kilkuset kilometrach.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Travis... z twoich postow widze ze ty wiesz tak duzo duzo co jest super ...moze przekazywac potomkom
To znaczy ze filtr jest ... OK efekt diesla wystepuje ..
Wystepuje w filtrach ktorych zawor nie potrafi utrzymac oleju w filtrze ...
Moze to rowniez wystapic przy uszkodzonym filtrze zdarza sie czasami ... Dlatego jak bys kiedys uslyszal jakies nie pokajace dzwieki zacznij od zmiany filtra ...
Kiedys pisalem tu o budowie filtra kazdy producenct ma swoja rozwiazanie jakies ... najwazniejsza sprawa zeby zawor byl Silikonowy ...
Wsumie to najwazniejsze zeby byl wogule niewiem czy jakies firmy jeszcze robia bez ... Ale kiedys bywalo ...
Sa applikacje w ktorych jest nie wymagany zawor – ale osobiscie nigdy nie spotkalem sie ...
Kenichi napisał(a):Krisek napisał(a):Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"
a czy mógłbyś rozwinąc się o tym efekcie diesla?
Ja tam uzywam sedziszowskich filtrów i zadnych dzwieków czy czegoś niepokojacego podobnego do diesli niezauwazam... sedziszowskie filtry nieodbiegaja jakoscia od tych renomowanych wiec niewidzę powodu by ich niekupować
To znaczy ze filtr jest ... OK efekt diesla wystepuje ..
Wystepuje w filtrach ktorych zawor nie potrafi utrzymac oleju w filtrze ...
Moze to rowniez wystapic przy uszkodzonym filtrze zdarza sie czasami ... Dlatego jak bys kiedys uslyszal jakies nie pokajace dzwieki zacznij od zmiany filtra ...
Kiedys pisalem tu o budowie filtra kazdy producenct ma swoja rozwiazanie jakies ... najwazniejsza sprawa zeby zawor byl Silikonowy ...
Wsumie to najwazniejsze zeby byl wogule niewiem czy jakies firmy jeszcze robia bez ... Ale kiedys bywalo ...
Sa applikacje w ktorych jest nie wymagany zawor – ale osobiscie nigdy nie spotkalem sie ...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki