Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Radek89 » 29 wrz 2009, 22:20

Chłopaki a czy realnie odczuwacie różnicę ??? Zawsze mnie to zastanawiało ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Rafał » 30 wrz 2009, 10:20

tajwan, leję 5W 30 ELF-a. Wcześniej miałem 5W40 Valvoline.
Przed zalaniem syntetyka przepłukałem silnik środkiem STP.

Temat przenoszę do podklejonego o olejach, a tam znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje bolączki ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Pankuba » 1 paź 2009, 22:25

muunek napisał(a):Agip 10w 40
Stosuję, ponieważ jest mało popularny w Polsce, a przez to na pewno nie tak często podrabiany jak castrole i mobile..
Zresztą leję prosto z beczki wprost od "Nemca"

Też uważam, że Agip to ciekawa alternatywa. Ja również zalałem z beczki i z pewnego na 100% źródła. Niby wszystko ok, po przejechanych 11 kkm na bagnecie jakieś 3 mm mniej. Teraz jednak powraca Mobil, bo na Agipie silnik odrobinę głośniej pracuje.
Ale tak w ogóle, to kierowcy, którzy go stosują, bardzo sobie chwalą. Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez travisowski » 1 paź 2009, 23:42

Pankuba napisał(a):Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.

a czy twoim zdaniem to dobrze?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Widelec » 2 paź 2009, 00:19

travisowski napisał(a):
Pankuba napisał(a):Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.

a czy twoim zdaniem to dobrze?

i tak i nie. może ma tak czysto w silniku? ;–)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Krisek » 2 paź 2009, 03:52

11kkm na Nie syntetycznym oleju ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 2 paź 2009, 17:39

Widelec napisał(a):i tak i nie. może ma tak czysto w silniku? ;–)


hehehehehe tia

spotkalem sie kilkukrotnie z opinia ze czym olej czystszy przy zlewaniu tym lepszy olej ;)
na jednym z forum jakis gostek opowiadal jak to opi......ł sprzedawce ze olej sie pobrudzil po 3kkm i ze mu szajs sprzedano :D
tylko pogratulować
;)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 2 paź 2009, 17:44

Ani kolor ... ani praca silnika niemozna ocenic jakosci silinika ..
OPinia ze moj silnik jest duzo cichszy na Oleju marki A .. a na Oleju B ma sie nijak do zuzycia silnika ...ani jakosci oleju
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kenichi » 3 paź 2009, 08:57

A co sadzicie o dodatkach do olejów firmy STP?
firma chyba wiarygodna, istnieje od 1954 r. specjalizują się w srodkach smarnych, oraz płynach czyszczcych układy paliwowe
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez fazzi » 3 paź 2009, 12:07

Krisek napisał(a):OPinia ze moj silnik jest duzo cichszy na Oleju marki A .. a na Oleju B ma sie nijak do zuzycia silnika ...ani jakosci oleju

Może i tak ale nie chcę nawet super dobrego oleju, na którym mój silnik będzie pracował jak stary diesel. Dla mnie to po prostu nie jest dobry olej, bo skoro silnik stuka to znaczy że coś o coś bezpośrednio wali a olej nie jest w stanie zamortyzować tych uderzeń. To tak na 'chłopski rozum' ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez brii » 3 paź 2009, 12:23

Kenichi napisał(a):A co sadzicie o dodatkach do olejów firmy STP?

Może i się opyla kiedy kupuje się najtańszy olej mineralny (bo ma się stary silnik) i doda się jakiś detergent z STP, ale w przypadku oleji z wyższej półki kompletnie nie widzę sensu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pankuba » 3 paź 2009, 15:33

travisowski napisał(a):
Pankuba napisał(a):Po zlaniu wygląda świetnie, jakby w ogóle nie pracował.

a czy twoim zdaniem to dobrze?

Cóż, sam nie wiem, dlaczego to napisałem :), Jeśli już, to chyba może dobrze świadczyć o silniku, ewentualnie o dobrych warunkach jego eksploatacji. Domyślam się, że wiesz więcej na ten temat, więc, jeśli się da krótko, piśnij, jak interpretować wygląd oleju po jego zlaniu.


Krisek napisał(a):Ani kolor ... ani praca silnika niemozna ocenic jakosci silinika ..
OPinia ze moj silnik jest duzo cichszy na Oleju marki A .. a na Oleju B ma sie nijak do zuzycia silnika ...ani jakosci oleju

Wyczytałeś to, co chciałeś. A wyczytałeś źle. Abstrahując od tego, czy głośność pracy silnika świadczy na korzyść jednego lub drugiego oleju, powód do zmiany oleju na Mobil będzie u mnie inny. Podpowiedź: 626 GF to samochód słabo wyciszony.

Krisek napisał(a):11kkm na Nie syntetycznym oleju ?

Tak, wyjątkowo tak, niestety ...


Widelec napisał(a): i tak i nie. może ma tak czysto w silniku? ;–)

Najpierw zalecam lekturę ze zrozumieniem, potem komentarz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 3 paź 2009, 19:18

BTW Pankuba ... odpisywalem do postu Travisa nie twojego ;) nawet go nie widzialem :)


Nieda sie interpretowac oleju po kolorze ....
Jaki rowniez oleje nie maja specjalnych dodatkow ktore wyciszaja silniliki lub wrecz przeciwnie nie maja zadnych akustycznych dodatkow ktore silniki poglasniaja ...

Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"

A jesli na 1 filtrze i 2 rozne olejach slychac ... cichsza prace ... to tylko swiadczy ze maja rozna gestosc ... ...

nawet jesli oby dwa to naprzyklad 5w30...to nie znaczy ze maja taka sama gestosc ..

niektore 30 moga sie juz zblizac do normy 5w40 .. ale dalej klasyfikowac sie w przedziele 30 zgodznie z normami ...

po 11 tys KM ... i swiezej zmianie jest ciszej ... bo to logiczne ze olej jest przepracowany I stracil czesc swoich wlasciwosci ... I kazdy swiezy olej uciszy silnik ... chyba ze ktos jest tak zdolny I pamieta dzwiek ... jaki byl swiezo po zalaniu ;)

Jaki rowniez mitem jest ze oleje zwiekszaja ilosc HP .. ;)
Ostatnio edytowano 4 paź 2009, 01:51 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Pankuba » 4 paź 2009, 01:46

Krisek napisał(a): BTW Pankuba ... odpisywalem do postu Travisa nie twojego ;) nawet go nie widzialem :[/quote]

Ok, ale w takim razie w których z ostatnich postów Travis pisał o wpływie oleju na głośność pracy silnika? :) Moim zdaniem nigdzie, a właśnie do tego się odniosłeś.


Krisek napisał(a): Wielki problem jest ,.... ze po 11 tys KM ... i swiezo zmianie jest ciszej ... bo to logiczne ze olej jest przepracowany I stracil czesc swoich wlasciwosci ... I kazdy swiezy olej uciszy silnik ... chyba ze ktos jest tak zdolny I pamieta dzwiek ... jak byl swiezo po zalaniu ;)


Trochę ciężko się czyta, to co piszesz, ale o ile dobrze czytam, to jest małe przeinaczenie. Jeśli chodzi o różnicę w decybelach w porównaniu z Mobilem, to była ona zauważalna od razu po zalaniu Agipa, czyli 11kkm temu. Wcześniej silnik pracował na Mobilu, olej niby przepracowany, bo przejechałem na nim 10 tyś., a jednak pod koniec tego okresu silnik zachowywał się ciszej niż na świeżym Agipie. Filtr przy Mobilu i Agipie tego samego producenta.
Na dniach wraca Mobil i zakładam, że przy tej wymianie różnica w pracy silnika będzie jeszcze bardziej wyraźna. Na korzyści Mobila, rzecz jasna.

Poza tym kilka ciekawych uwag z Twojej strony, które nie budzą wątpliwości. Ale o jedną sprawę zapytam. Piszesz, że lepszy olej nie dodaje HP. Ok. Ale jak wytłumaczysz przypadek, który miałem jeżdżąc jeszcze Astrą?: Po wymianie oleju na inny (nie pamiętam dobrze, chyba przejście z Lotosa na Mobil, obydwa półsyntetyki), samochód stał się bardziej zrywny. Na początku nagminnie ruszałem z lekkim piskiem opon spod świateł, choć zamiaru nie miałem :)
Ostatnio edytowano 4 paź 2009, 01:57 przez Pankuba, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 4 paź 2009, 01:54

Poczytaj stare posty duzo juz to przerabialismy ....
Musisz cytowac posty bo niewiem o ktorym mowisz ... ostatni ktory cytowales byl o kolorze nie glosnosci :)

Ciekawy jestem ktory olej dodal HP i jaki byl wczesniej ?
jedyna roznica – to przyzmianie gesteosci oleju ...

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Pankuba » 4 paź 2009, 02:07

Krisek napisał(a):Poczytaj stare posty duzo juz to przerabialismy ....
Musisz cytowac posty bo niewiem o ktorym mowisz ... ostatni ktory cytowales byl o kolorze nie glosnosci :)


Krisek ... Po prostu znajdź post Travisa na ostatnich dwóch stronkach, w którym pisał coś o zależności: głośność pracy silnika a rodzaj oleju. Sam piszesz, że to na jego wpis, a nie na mój odpowiadasz, więc nie mógł być bardzo dawno napisany :).
BTW: Zauważ, że cytowanie wychodzi mi o wiele lepiej niż Tobie, więc nie pisz mi nic na temat brakujących cytatów:) Koniec OT.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 4 paź 2009, 02:17

:)

BTW.... Przepraszam jak kolege urazilem :D bo widze jakis wrogo nastawiony ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Kenichi » 4 paź 2009, 07:58

Krisek napisał(a):Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"

a czy mógłbyś rozwinąc się o tym efekcie diesla?
Ja tam uzywam sedziszowskich filtrów i zadnych dzwieków czy czegoś niepokojacego podobnego do diesli niezauwazam... sedziszowskie filtry nieodbiegaja jakoscia od tych renomowanych wiec niewidzę powodu by ich niekupować
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Postprzez travisowski » 4 paź 2009, 12:33

temat olejowy nadal w toku hehe :D

Pankuba napisał(a):Domyślam się, że wiesz więcej na ten temat, więc, jeśli się da krótko, piśnij, jak interpretować wygląd oleju po jego zlaniu


na tym forum najwiecej o olejach wie krisek. chlopak jest w temacie. duzo czyta, eksperymentuje, robi analizy i warto go posluchac ;)
ode mnie: wymyslanie teorii anaizujac po wygladzie olej silnikowy po zlaniu zakrawa mi na paranoję

kolor oleju nie ma nic do rzeczy. to nie powinno nawet interesowac uzytkownika.

najwazniejsze to zalac olej taki jak pisze instrukcja, dobrej marki, sprawdzac regolarnie stan oleju, z glowa ustalac okresy miedzy wymianami

stosowania dodatkow do olejow nie bede nawet komentowal bo szkoda mojego czasu

praca silnika a olej??
cos w tym jest. nie na kazdym oleju silnik pracuje podobnie. wiem bo sam sprawdzalem.

jak sprowadzilem auto ze stanow to nie moglem sie nadziwic aksamitnej pracy silnika. do dzisiaj nie wiem czym byl zalany. potem zalalem dexelie to nie wiedzialem co sie dzieje. chcialem zlac po kilkuset kilometrach.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 4 paź 2009, 16:02

Travis... z twoich postow widze ze ty wiesz tak duzo duzo :) co jest super ...moze przekazywac potomkom :P


Kenichi napisał(a):
Krisek napisał(a):Praca silnika moze byc zalezna od Filtra oleju Zaworu ADBV ... tanie filtry mogo powodowac
"efekt diesla"

a czy mógłbyś rozwinąc się o tym efekcie diesla?
Ja tam uzywam sedziszowskich filtrów i zadnych dzwieków czy czegoś niepokojacego podobnego do diesli niezauwazam... sedziszowskie filtry nieodbiegaja jakoscia od tych renomowanych wiec niewidzę powodu by ich niekupować


To znaczy ze filtr jest ... OK efekt diesla wystepuje ..

Wystepuje w filtrach ktorych zawor nie potrafi utrzymac oleju w filtrze ...

Moze to rowniez wystapic przy uszkodzonym filtrze zdarza sie czasami ... Dlatego jak bys kiedys uslyszal jakies nie pokajace dzwieki zacznij od zmiany filtra ...

Kiedys pisalem tu o budowie filtra kazdy producenct ma swoja rozwiazanie jakies ... najwazniejsza sprawa zeby zawor byl Silikonowy ...

Wsumie to najwazniejsze zeby byl wogule niewiem czy jakies firmy jeszcze robia bez ... Ale kiedys bywalo ...

Sa applikacje w ktorych jest nie wymagany zawor – ale osobiscie nigdy nie spotkalem sie ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki